بازدید 44674
بسته خبری تابناک؛

نظر توکلی درباره ردصلاحیت احمدی نژاد/واکنش توئیتری روحانی به ابطال آراء مینو خالقی/سه جابجایی قطعی در دولت یازدهم

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«مرگ پناهجوی ایرانی بعد از خودسوزی»؛«دو رویکرد متفاوت به برجام در نمازجمعه»؛«صداوسیما مردم را به انتخابات تشویق نمی کند» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 29 April 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر توکلی درباره ردصلاحیت احمدی نژاد

احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در کانال تلگرام خود از کاندیداتوری احتمالی احمدی نژاد در انتخابات 96 و" آمدن یا نیامدن" وی به عرصه سیاست می گوید. وی نوشت:"آمدن یا نیامدن احمدی نژاد مسئله اصلاح طلبان است نه اصولگرایان.به قدر کفایت دلایل شرعی و قانونی برای رد صلاحیت رییس جمهور سابق وجود دارد".

دستگیری همایون شجریان در آلمان؟

همایون شجریان در ویدئویی در صفحه اینستاگرامش می‌گوید حالش‌خوب است اما کنسرتش به خاطر کوتاهی پیش‌آمده لغو شده است. از سوی دیگر برنامه‌گذار این کنسرت مقصر اصلی لغو کنسرت را همایون شجریان و مدیربرنامه‌هایش عنوان می‌کند. وی همچنین متذکر شده است با شکایتیش باعث دستگیری همایون شجریان شده و از پرواز او و گروهش به کشور سوئد توسط پلیس آلمان جلوگیری به‌ عمل آمده است.روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.

برجام واویلا است

سعید جلیلی، مذاکره کننده سابق هسته ای از برجام به شدت انتقاد کرد. سعید جلیلی با حضور در شهر بیرجند گفت: این سند برجام، سندی نیست که به خودی خود قابل اعتماد باشد، این سند با شروط پذیرفته شده است. وی افزود: اگر برجام توافق خوبی بود، رهبر انقلاب، مجلس و شورای امنیت ملی 28 شرط برای اجرای آن اضافه نمی کردند. جلیلی اضافه کرد: برجام بدون این شروط واویلاست. مذاکره کننده سابق هسته ای گفت: ما در مذاکرات پیشنهاد پخش زنده گفتگوها را دادیم. وی افزود: وقتی بسته پیشنهادی خود را در مسکو و بغداد ارائه دادیم، آن را روی اینترنت نیز گذاشتیم تا بگوییم پیشنهاداتمان مشخص است. این خبر را سایت انتخاب منتشر کرد.

حقوق ماهیانه یک کارگر پول توجیبی یک روز وزیر کار است

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه با انتقاد از افزایش 14 درصدی حقوق کارگران اظهار داشت: کدام مسئول می تواند با حقوق ۸۰۰ هزار تومانی کارگری زندگی کند؟ حقوق ماهیانه یک کارگر پول توجیبی یک روز وزیر کار است، آقای ربیعی حقوق یک ماه کارگران را در عرض یک روز خرج می‌کنند. سال گذشته سازمان‌های مختلف حداقل درآمد برای یک زندگی 4 نفری را 2.5 میلیون تومان اعلام کردند اما آیا برای کارگران این مبالغ پرداخت می‌شود؟ تسنیم این خبر را منتشر کرد.

مرگ پناهجوی ایرانی بعد از خودسوزی
 
جوان 23 ساله  ایرانی که در اعتراض به شرایط اردوگاه پناهجویان در جزیره نائورو در نزدیکی استرالیا اقدام به خودسوزی کرده بود، به دلیل شدت جراحات دار فانی را وداع گفت. عصر ایران این مطلب را منتشر کرده است.

وزیر ارشاد: قبل از برجام در آستانه جنگ بودیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش برجام و نگاه افراد مختلف به آن گفت: آنچه ما احساس می‌كنیم‌این است كه گروهی درصددند تا با زمینه سازی بگویند كه با موضوع برجام هیچ اتفاقی برای كشور به وجود نیامده و ثمره ای هم نداشته است.علی جنتی روز گذشته در حاشیه آیین رونمایی از كتاب تحریر توحید نوشته سید حسن خمینی در مركز همایش های سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران گفت: گروهی درصدد هستند كه با توجه به اینكه سال آخر دولت بوده و سال آینده نیز انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد از هم اكنون برای این امر برنامه ریزی كنند.وی با بیان اینكه آنان دو هدف را به طور موازی دنبال می كنند، اظهار داشت: تلقی این امر به جامعه كه در برجام هیچ اتفاقی نیفتاده و با اینكه آب سنگین اراك متوقف شده و سانتریفیوژهایمان كاهش یافته اما تحریم ها سرجای خود باقی مانده است؛ یك از اهداف آنان است.وزیر ارشاد: می‌خواهند برجام كه افتخار كشور است، كاری ضد‌ارزشی تلقی شودوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این گروه نگاه نمی‌كنند كه قبل از برجام كشور در چه موقعیتی قرار داشت به گونه‌ای كه در آستانه جنگ بودیم.وی ادامه داد: همان زمان فرانسوا اولاند رییس جمهوری كشور فرانسه مدعی شده بود كه تمامی مقدمات برای حمله مشترک آمریكا، كشورهای اروپایی و برخی از كشورهای منطقه به مراكز حساس و حیاتی ایران فراهم شده بود.ایرنا این مطلب را منتشر کرده است.

دو رویکرد متفاوت به برجام در نمازجمعه

آیت‌الله خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه همه می‌دانیم از اول پیروزی انقلاب هیچ موضوعی به اندازه برجام همراه با تندروی از سوی دو طرف نشده است، تصریح کرد: یک نفر می‌آید و می‌گوید در طول 100 سال گذشته این موفقیت بی‌سابقه است، دیگری می‌گوید مخالفین برجام از اسرائیلی‌ها بدتر هستند و شخص دیگری می‌گوید مخالفین برجام مانند افراطی‌های آمریکا هستند، از این طرف می‌گویند خیانت شده، کشور رفت و از کلمه باخت مطلق استفاده می‌کنند. من تعجب می‌کنم، ما به کجا می‌رویم؟ اعتدال همه جا خوب است اما چرا در این مورد کسی سراغ اعتدال نمی‌آید و معتدل حرف نمی‌زند؟از سوی دیگر آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: دیدید دو سال فعالیت عزیزان ما در عرصه هسته‌ای را که شاید با تنش زدایی در روابط بین الملل بتوانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، دیدید دو سال مذاکره و برجام بی‌نتیجه ماند، روزی که گفتند تحریم لغو شده تجار ما دیدند سوئیفت به روی آن‌ها بسته است و کار به جایی رسید که رئیس بانک مرکزی گفت حل مشکلات اقتصادی ما در نتیجه برجام به نتیجه نرسیده است، دشمنی دشمن بیشتر شده است، دشمن بنای براندازی ما را دارد. امام(ره) فرمودند: "آمریکا از اسلام سیلی خورده است." دو سال همه دستگاه‌ها همت خودشان را صرف مذاکرات کردند اما بعد از مذاکرات دشمنی آمریکا بیشتر شده است. برجام نتیجه نداد و ثابت شد این سیاست حلال مشکلات ما نیست، اینکه فکر کنیم با تنش‌زدایی بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم قابل حل نیست، استکبارستیزی اصلی است که امام(ره) در انقلاب قرار داده است. گزیده سخنان خطیبان نماز جمعه تهران و مشهد از خلال اخبار خبرگزاری تسنیم انتخاب شده است.

توصیه جالب سیدحسن خمینی به مهاجران افغان

سید حسن خمینی در دیدار جمعی از علما و اقشار مختلف مهاجرین کشور افغانستان که در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، با اشاره به تلخی های حضور در غربت، ایجاد تشکل را یکی از راههای کاهش این تلخی ها دانست و بر ضرورت پیوند میان مردم و روحانیون افغان ساکن در ایران تأکید کرد. یادگار گرامی امام با بیان اینکه جامعه مهاجرین افغان عدم رضایت به مشاغل پایین و پیشرفت را هدف خود قرار دهد، تأکید کرد: ان شاء الله  فضایی فراهم گردد که مهاجرین افغان که در ایران حضور دارند، بتوانند به  افغانستان بازگردند تا آینده این کشور در اختیار نخبگان محب اهل بیت قرار گیرد. سیدحسن خمینی در این دیدار با خانواده ستایش قریشی هم دیدار کرد. پایگاه اطلاع رسانی جماران این خبر را منتشر کرده است.

صداوسیما مردم را به انتخابات تشویق نمی کند

معاون سياسي استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان تهران گفت: اعتقاد دارم شبكه استاني تهران، در تشويق مردم براي حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، عملكرد مطلوب و قابل قبولي نداشته است. سيد شهاب الدين چاوشي افزود: با توجه به اينكه شبكه تهران متولي اطلاع رساني به ويژه در مورد انتخابات مجلس شوراي اسلامي است، از زمان آغاز فعاليت هاي اجرايي مرحله دوم انتخابات مجلس دراين استان، حتي يك مورد نيز در اين ارتباط از طريق اين شبكه با مسئولان ستاد انتخابات استان صحبت نشده است. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

قتل‌عام سفره ماهی‌ها در ساحل قشم

رئیس محیط زیست شهرستان قشم گفت: ۱۵۰ قطعه سفره ماهی در نوار ساحلی ناز این جزیره به گل نشستند و تلف شدند. صادق رستمی افزود: تلف شدن این تعداد سفره ماهی در سواحل جزیره قشم برای نخستین بار رخ داده است. وی بابیان اینکه برای کشف علت مرگ سفره ماهی‌ها نمونه برداری صورت گرفته است، افزود: سفره ماهی‌ها معمولاً در گروه‌های بزرگ و به صورت دسته جمعی زندگی می‌کنند. رستمی خاطرنشان کرد: جزایر ناز از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم و در۲۵ کیلومتری ساحل جنوبی این جزیره قشم قرار دارند. ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

واکنش توئیتری روحانی به ابطال آراء مینو خالقی

رییس جمهوری کشورمان در صفحه توییتر خود به اختلاف نظر شورای نگهبان و وزارت کشور در خصوص تایید انتخابات شهر اصفهان و رد آراء خانم مینو خالقی واکنش نشان داد.روحانی در این صفحه نوشته است: بر اساس قانون اساسی اعتبار نامه نماینده منتخب مردم باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند در آن دخالت کند.

سه جابجایی قطعی در دولت یازدهم

عبدالرضا داوری از مشاوران نزدیک محمود احمدی نژاد در کانال تلگرامی خود از سه جابجایی قطعی در دولت روحانی خبر داد.به نوشته داوری این جابجایی ها بدین گونه خواهد بود:علی اصغر مونسان به جای محمود گودرزی به وزارت ورزش و جوانان میرود.حسام الدین آشنا به جای علی اصغر فانی به وزارت آموزش و پرورش میرود.اکبر ترکان به جای محمدرضا نعمت زاده به وزارت صنعت، معدن و تجارت میرود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل