بازدید 6678
۳

تشریح حکم قانون تصادف با عابران متخلف

کد خبر: ۵۸۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 29 April 2016
سرهنگ مرادي ، معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران بزرگ به تشریح جزئیات حکم تصادف با عابران متخلف و تعیین درصد تقصیر عابران پرداخت.
 
به گزارش فارس، سرهنگ مرادي، گفت: طبق ماده ٢١٥ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، عابران پیاده موظفند که موارد زیر را رعایت کنند:

الف: در محل هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند.

ب: برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه های پیاده، پل های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور نمایند.

ت: از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کرده و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

ث: در تقاطع ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت نمایند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود عبور نکنند.

وي گفت: هرگاه عابران به تکلیف مذکور عمل نکنند، در صورت تصادف با وسیله، راننده مشروط به این که کلیه مقررات را رعایت نموده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه در جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسئولیتی نخواهد داشت.

سرهنگ مرادی در مورد مبلغ جريمه برای عابران پیاده متخلف اعلام کرد: جدول جرایم تخلفات رانندگی مصوب اسفند ماه سال گذشته هیئت وزیران جریمه ٣٠ هزار ریال را برای عابرینی که از محل های غیرمجاز سواره رو عبور کنند، تعیین کرده اما بستر  اجرایی آن تاکنون فراهم نگردیده و عملاً این بند از کدهای تخلفاتی غیر قابل اجرا بوده و متاسفانه همچنان شاهد تصادفات ناگوار بین وسیله نقلیه و عابرين بي توجه به قوانین و مقررات عبور و مرور هستيم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
سلام
بهترین گزینه برای اجرای تخلفات عابران پیاده کد ملی میباشد و سلام
"هرگاه عابران به تکلیف مذکور عمل نکنند، در صورت تصادف با وسیله، راننده مشروط به این که کلیه مقررات را رعایت نموده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه در جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسئولیتی نخواهد داشت"

این یعنی چی؟ یعنی دیه بی دیه؟؟؟؟
نکنه این قانون بهانه ای بشه برای عدم پرداخت دیه به عابرین؟؟؟

باید مسوولین این نکته رو در نظر داشته باشن که عابر پیاده هم یک انسانه و انسان ممکن الخطاست .. قاعده ای که امروز در تمام دنیا پذیرفته شده و همینطور که این قاعده برای ایمن تر ساختن خودروها استفاده میشه ، برای عابرین هم باید ملاک قرار بگیره . نباید عابری رو به جرم ممکن الخطا بودن از حقوق شرعی و انسانیش محروم کرد

ضمنا اگه پلیس راهور همونطور که در جاده ها نسبت به سرعت غیر مجاز وسواس به خرج میده در معابر شهری هم نسبت به سرعت غیر مجاز وسواس داشته باشه ، سالانه هزاران عابر از مرگ و معلولیت و جراحات شدید رهایی پیدا می کنن
چقدرخوب میشه عابران ندوند.دست بچهارارهانکنند.مراقب پیران باشن
وراننده بیچاره راگرفتارنکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل