بازدید 2254

قیمت طلا به بالاترین رقم 7 هفته اخیر رسید

قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال تضعیف بیشتر ارزش دلار، عدم تغییر نرخ بهره آمریکا و عدم تغییر سیاست‌های بانک مرکزی ژاپن 9 دلار و 22 سنت افزایش یافت و 1275.48 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۵۸۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 29 April 2016
قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال تضعیف بیشتر ارزش دلار، عدم تغییر نرخ بهره آمریکا و عدم تغییر سیاست‌های بانک مرکزی ژاپن 9 دلار و 22 سنت افزایش یافت و 1275.48 دلار فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با توجه به روند نزولی ارزش دلار و اقدام بانک مرکزی ژاپن مبنی بر عدم تغییر قابل توجه در سیاست‌های خود که بازار را شوکه کرد، قیمت طلا در معاملات امروز به بالاترین رقم در 7 هفته گذشته و قیمت نقره به بالاترین رقم در 15 ماه گذشته رسید.

پس از تصمیم گیری بانک مرکز ژاپن، دلار و یورو روز پنج شنبه بیشترین کاهش روزانه در برابر «ین» را در بیش از 5 سال گذشته ثبت کردند. ارزش ین امروز در برابر دلار به بالاترین رقم در 18 ماه گذشته رسید. دلار 0.4 درصد ارزش خود را در برابر سبدی از ارزهای بین المللی از دست داد.

هر اونس طلا امروز 9 دلار و 22 سنت افزایش یافت و 1275.48 دلار فروخته شد. طلا تا 1280.48 دلار نیز بالا رفته بود که بالاترین قیمت از 11 مارس به شمار می رود. این فلز گران بها در آستانه ثبت رشد 3.2 درصدی در هفته گذشته قرار دارد که بیشترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به 12 فوریه به شمار می رود.

رونالد لئونگ، تحلیلگر ارشد بازار طلا در هنگ کنگ در این باره گفت: «دلیل اصلی برای این افزایش این است که بازار انتظار داشت بانک مرکزی ژاپن اقدامات انبساطی بیشتری اعلام کند و دلار نیز به روند کاهشی خود ادامه داد.»

همچنین بانک مرکزی آمریکا در نشست آخر هفته خود نرخ بهره بانکی این کشور را تغییر نداد که این امر نیز سبب افزایش قیمت‌ها شد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان با پشتوانه طلا  در روز پنج شنبه 0.19 درصد رشد کرد و به 804.14 تن رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار