بازدید 3421

پارادوکس بین قیمت و کیفیت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از بررسی گرانی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن در هفته آتی خبر داد و گفت:بین قیمت و کیفیت خودرو رابطه منطقی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۸۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 29 April 2016
غلام محمد زارعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا گفت: بین قیمت و کیفیت خودرو رابطه منطقی وجود ندارد و در واقع شاهد نوعی پارادوکس بین قیمت و کیفیت خودرو هستیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو با این کیفیت توجیهی ندارد، افزود: وقتی مدل یک خودرو و برخی از آپشن های آن تغییر می کند،دلیل بر طراحی جدید خودرو نیست، لذا با این بهانه نباید قیمت خودرو را افزایش داد.

زارعی با تاکید براینکه باید الگوهای جدید طراحی شده و جایگزین خودروهای قدیمی شود، ادامه داد: اگرخودروسازان هیچ اراده ای برای افزایش کیفیت و ارائه مدل های جدید نداشته باشند،  بازار داخلی را از دست خواهند داد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با کیفی سازی محصولات امکانپذیر خواهد شد

وی با بیان اینکه حفظ صنعت خودرو و تقویت تولید و اشتغال یکی از اولویت های مهم کشور است،یادآورشد:تحقق اقتصادمقاومتی با افزایش تولید داخلی،کیفی سازی محصولات، کاهش وابستگی به واردات و جلوگیری از خروج ارز امکانپذیر خواهد شد.

زارعی با اشاره به معایب واردات خودروهای خارجی، افزود:در صورت عدم افزایش کیفیت خودروهای داخلی، محصولات خارجی جایگزین آنها می شوند، که مشکل خودروهای خارجی نیز ارائه خدمات پس از فروش است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن هفته آینده گرانی خودرو را بررسی می کند، تصریح کرد:نمایندگان موضوع افزایش قیمت خودرو را از مسئولان خودروسازی کشور سوال خواهند کرد و آنها باید علل گرانی را توضیح دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛"رضا شیوا" رئیس شورای رقابت درباره  آخرین مصوبات این شورا درمورد قیمت گذاری خودرو گفت:گروه خودروسازی سایپا مجوز افزایش  0.4درصدی قیمت محصولات خود را گرفت و "ایران خودرو" به‌دلیل کیفیت بهتر محصولات خود می‌تواند خودروهای خود را تا 1.8 درصد گران کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر