بازدید 3930

متلاشی شدن یک باند قاچاق انسان

معاون حقوقی و نظارتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از کشف و متلاشی شدن چهارمین محموله قاچاق انسان در کشور طی سه ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 29 April 2016
معاون حقوقی و نظارتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از کشف و متلاشی شدن چهارمین محموله قاچاق انسان در کشور طی سه ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در گیلان، علیرضا مقدسی در جریان سفر یک روزه خود به بندر مرزی آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گمرک ایران با بهره مندی از دستگاه های کنترلی از قبیل X-RAY موفق شد در گمرکات مرزی کشور چهارمین محموله در خصوص قاچاق انسان را کشف کند.

وی ادامه داد: در این محوله 17 نفر از اتباع یکی از کشورهای همجوار که قصد خروج از کشور را داشتند در میان محموله شمش آلومینیوم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی تحول داده شدند.

افزایش 2 برابری تعداد سگ‌های موادیاب در گمرکات کشور

مقدسی مبارزه با مواد مخدر را از دیگر برنامه های کلان گمرک ایران در زمینه مبارزه با قاچاق برشمرد و افزود: دست اندرکاران گمرکات کشور در سال 1392 بالغ بر 18 تن و در سال 1393 بالغ بر 148 تن کشفیات داشته اند.

وی کشفیات سال گذشته را در حدود 289 تن انواع مواد مخدر و پیش سازها عنوان کرد و یادآور شد: از این میزان کشفیات در سال گذشته 510 کیلوگرم توسط سگ های مواد یاب کشف شده است که موجبات تقدیر سازمان های جهانی گمرک را فراهم کرد.

معاون حقوقی و نظارتی گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه بکار گیری از سگ های مواد یاب در گمرکات کشور توضیح داد: تعدادی از این سگ ها به عنوان ابزارهای کنترلی در گمرکات کشور بکار گرفته شده اند که در آینده ای نزدیک آمار آنها به دو برابر افزایش می یابد.

وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را بکار گرفته است تا با استفاده از دستگاه های کنترلی محسوس و نامحسوس در خصوص مبارزه با مواد مخدر اقدامات ارزنده ای را انجام دهد.

مقدسی به موفقیت های چشمگیر گمرک طی دو سال اخیر اشاره و بیان کرد: در کشف مواد مخدر، قرص های روان گردان و پیش سازهای این قرص ها کشفیات قابل توجهی ثبت شده است.

کشف 10 تن مواد مخدر در فروردین امسال

او درباره میزان کشفیات مواد مخدر در یک ماه نخست سالجاری توضیح داد: در این مدت حدود 10 تن کشفیات هم در مرز و هم در امانات پستی سراسر کشور حاصل شده است.

وی استفاده از دستگاه X-RAY را از مهمترین ابزارهای گمرکات کشور در مبارزه با قاچاق عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم از این تکنولوژی پیشرفته در همه گمرکات کشور بهره مند شویم.

معاون حقوقی و نظارتی گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنان خود از وضعیت گمرک آستارا سخن گفت و تأکید کرد: در راستای تکمیل کریدور شمال – جنوب با تکمیل راه آهن قزوین- رشت - آستارا - آستارا گام های بزرگی در تکمیل مسیر تبادل کالا از بندرعباس تا کشورهای آسیای میانه و اروپا برداشته خواهد شد.

وی از گمرک آستارا به عنوان یکی از قدیمی ترین گمرکات کشور نام برد و توضیح داد: پیشینه تاریخی و ظرفیت های بسیار زیاد آستارا که به شکل توأمان هم گمرک زمینی دارد و هم گمرک دریایی دارد، سبب شده است تا این خطه نقش ویژه ای را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

مقدسی واردات کالا از این گمرک در سال گذشته را بالغ بر 107 میلیون دلار و صادرات را 151 میلیون دلار برشمرد و خاطر نشان کرد: این عامل سبب شد گمرک آستارا تراز تجار مثبتی داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی