بازدید 402914

چطور با فرد معتاد به شیشه زندگی کنیم؟

اعتیاد به مواد مخدر و محرک، کم بلایی نیست؛ اما آن چه این بلا را بیشتر و فاجعه بارتر می کند، برخورد اشتباه خانواده و اطرافیان با فرد معتاد است؛ برخوردهایی که موجب می شود خشونت پنهان در این افراد بیش از پیش بروز و ظهور داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 29 April 2016
«زن و کودکان یک خانواده، 21 روز زیر شکنجه وحشیانه همسرش قرار می گیرند و با چاقو و آتش آسیب می بینند؛ دندان های فلوریا، دختر پنج ساله در دهانش خرد می شود و زیر کتک از هوش می رود، زنی میانسال با ضربات متعدد چاقو به قتل می رسد، دوئل عشقی قربانی می دهد، جسد زن باردار که توسط همسرش به قتل رسیده پیدا می شود، مادر جوان نوزاد دو ماهه اش را به زمین می کوبد و آن یکی فرزندش را با پتو خفه می کند، کارشناس اورژانس اجتماعی که برای نجات کودکی آمده، کتک می خورد...»

به گزارش خبرآنلاین، این ها تنها بخشی از صفحه حوادث روزنامه ها و خبرگزاری ها در هفته ای که گذشت است و نکته ای که در تمام آن ها مشترک است، وقوع جنایت در اثر مصرف شیشه است. وقتی با تمامی مرتکبان صحبت می شود، می گویند که اصلا باور نمی کنند چنین کاری را کرده اند و اتفاقا فردی که به او آسیب رسانده اند را دوست داشته اند. بعضی ها هم به توهماتی اشاره می کنند که منجر به بروز جنایت شده و تعدایشان اصلا به یاد نمی آورند که چه کار کرده اند.

شیشه یک ماده محرک اعتیادآور است که بر خلاف تصور عامه، وابستگی شدید ایجاد می کند و عوارض متعددی هم دارد. این ماده به چهار صورت کشیدنی، استفاده از طریق بینی، خوردنی یا تزریق ممکن است مورد سوء مصرف قرار گیرد. برای کشیدن آن از پایپی شیشه ای که مخصوص اینکار است، لامپ، چراغ خودرو و .... استفاده می کنند.

علی رغم اخطارهای متعدد، این ماده با این توجیه که مورفین ندارد و اعتیاد نمی آورد، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که ارزان و قابل دسترس بودن آن هم در این افزایش مصرف بی تاثیر نیست.

اشتباه نکنید؛ شیشه مخدر نیست


یکی از تصوراتی که موجب سوق داده شدن افراد به شیشه می شود این است که شیشه مخدر نیست و به راحتی ترک می شود. همین تصور بوده که موجب شده حتی در برخی ورزشگاه ها و به منظور کاهش وزن از این ماده محرک استفاده شود. اما این که این ماده چون مخدر نیست ،کسی که به آن اعتیاد پیدا کرد به راحتی می تواند وابستگی اش را کم کند، اشتباهی بزرگ است.

دكتر محمدرضا قديرزاده، درمانگر اعتياد در این رابطه می گوید: این که شیشه یک ماده مخدر نیست درست است. شیشه روانگردان و محرک است و مکانیسم عملی آن با مواد مخدر متفاوت است. درصد توهم زایی و تحرک بخشی آن بالاست. در اصل سیستم مرکزی اعصاب را تحریک و تهییج می کند. شیشه هم روی سیستم سمپاتیک اثر می گذارد و هم روی ترشح ماده ای به اسم دوپامین. در نتیجه موجب کنش های شدید رفتاری می شود.

او ادامه می دهد: برخلاف مخدرهای افیونی مثل تریاک، که مصرف کننده را به سمت سکون و کندی می برند، شیشه معمولا فرد را به سمت پرتحرکی و رفتارهای خشونت امیز سوق می دهد. شیشه باعث افزایش انرژی در فرد و فعالیت بیش از حد می شود. بی خوابی، بالا رفتن درک و حس اعتماد به نفس، و همین ها باعث می شود که فرد احساس ایجاد قدرت بیش از حد در وجودش داشته باشد. در نتیجه احتمال پرخاشگری و دعوا و زد و خورد در این افراد بسیار بالا می رود.

این درمانگر اعتیاد در مورد عوارض مصرف شیشه می گوید: معمولا در بین مصرف کنندگان شیشه افزایش ضربان قلب، فشار خون، بالا رفتن درجه حرارت وجود دارد و در کسانی که مستعد بیماری های قلبی و مغزی هستند، احتمال سکته های قلبی و مغزی در آن ها وجود دارد.

به گفته قدیرزاده، مصرف شیشه موجب علائمی مثل اضطراب، افسردگی های شدید و پرخاشگری می شود. این افراد معمولا بعد از چندین مرتبه مصرف، به علت تحملی که در بدنشان ایجاد می شود مجبور می شوند شروع به مصرف بیشتر شیشه و کم کردن فاصله مصرف ها کنند و عوارض بیشتری به آن ها تحمیل می شود.

قدیرزاده می گوید: مصرف دوز بالای شیشه معمولا با رفتارهایی مثل خشونت، اضطراب، بیخوابی، اغتشاش شعور همراه است. مواردی را هم داشتیم که بعد از حتی یک مرتبه مصرف فرد دچار علائم روان پریشی و جنون شده است.

خشونت، امری رایج در بین شیشه ای ها

در مصرف درازمدت مت آمفتامین یا همان شیشه، علائم روان پریشی، بدگمانی، اختلالات خلقی، هذیان های فکری و توهمات ادراکی دیده می شود.

قدیرزاده، درمانگر اعتیاد در این رابطه می گوید: معمولا توهمات آن ها به صورت شنیداری، دیداری، و برخی مواقع به صورت توهمات پوستی یا حسی است. یعنی فکر می کنند یک حشره از زیر پوستشان دارد حرکت می کند و می خزد. در نتیجه شروع می کنند به سوراخ کردن پوستشان برای بیرون آوردن این حشره. زخم های باز و عفونت در دست های این ها وجود دارد. مصرف مداوم آن موجب سوءظن و خشونت می شود. کاهش شدید حافظه پیدا می کنند. توهم های شنوایی و بینایی دارند. افسردگی و اختلالات روانی دیگر را هم به دنبال دارد.

او با اشاره به این که مصرف شیشه طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، دومین ماده مصرفی در کشور بعد از تریاک است می گوید: این شاید دلیل این باشد که ما رفتارهای خشونت آمیز در مصرف کنندگان شیشه را نسبت به مخدرها بیشتر می بینیم. یعنی کسانی که برای مثال تریاک مصرف می کنند، خشونت کمتری در آن ها به وجود می آید اما در بین شیشه ای ها توهم ها و هذیان ها خصوصا نسبت به همسر بسیار زیاد است.

قدیرزاده با اشاره به مورد اخیری که در خراسان پیش آمد و فرد همسر و فرزندانش را شکنجه کرد می گوید: متاسفانه این توهمات و هذیان ها نسبت به خانم ها بیشتر است و خیلی مواقع منجر به قتل های ناموسی شده است و می شود. یعنی فردی که شیشه می کشد فکر می کند که همسرش با فردی دیگر در ارتباط است و چون این مسئله برای خودش مسجل شده و فکر می کرده واقعیت دارد، همسرش را به بدترین شکل به قتل رسانده است.

اما دیلمی زاده، مدیرعامل موسسه تولدی دوباره به این که آمار جنایت در بین معتادان بیشتر از سایر افراد است اعتقاد ندارد. او به خبرآنلاین می گوید: من واقعا اعتقاد ندارم که اکثر جنایت ها را شیشه ای ها انجام می دهند. هیچ امار و مستندات علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

او ادامه می دهد: کلا رسانه ها عادت کرده اند که موضوع جنایت های مصرف کنندگان مواد مخدر را برجسته کنند؛ این نه تنها به حل مسئله اعتیاد کمک نمی کند بلکه مشکل جامعه ما را در حوزه اعتیاد بیشتر می کند. بعید می دانم اگر بخواهیم آمار زندانیان و جنایتکاران حوزه های مختلف را با مصرف کنندگان مواد مخدر مقایسه کنیم، تعداد کسانی که در اثر مصرف یک نوع ماده مخدر خلاف انجام داده اند بیشتر باشند. بنابراین از رسانه ها می خواهم در تغییر نگاهشان و آموزش پیدا کردند در حوزه اعتیاد و فهم موضوع اعتیاد تلاش کنند و سعی نکنند که انگ اعتیاد را برای معتاد بیشتر کنند.

راه و رسم نگهداری از معتاد


از آن جایی که اعتیاد تنها آثار فردی ندارد و خانواده و جامعه را هم درگیر می کند، توجه و تمرکز روی نقش خانواده و اطرافیان اهمیت زیادی دارد. با این که اعتیاد یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی این روزهاست، اما برنامه ریزی دقیق و آموزش سازماندهی شده ای برای خانواده و اطرافیان فرد معتاد برای کنترل و هدایت او وجود ندارد.

محمدرضا قدیرزاده، درمانگر اعتیاد در این باره می گوید: متاسفانه خانواده ها نمی دانند با فرد شیشه ای چه کار کنند. اولا شاید قانون برای حمایت از این افراد برنامه ای ندارد. حتی اگر این فرد دستگیر شود، چه بسا بعد از یک ماه آزاد شود و به زندگی قبل برگردد. از آن طرف مراکز نگهداری برای این افراد تقریبا وجود ندارد. زندان ها تمایل ندارند که این افراد را نگه دارند. مراکز ماده 16 که معتادان را به اجبار نگهداری می کنند معمولا در شهرها کم است و بعضا مسائل و مشکلات اجرایی در آن ها وجود دارد.

او ادامه می دهد: همه این ها باعث شده که خانواده ها ندانند با این افراد چه کار کنند و این بار به این دلیل که خانواده نمی داند چه برخوردی باید با فرد داشته باشد، خشونت از جانب خانواده اعمال شود.

این درمانگر اعتیاد به اشتباهاتی که خانواده ها در برخورد با معتاد مرتکب می شوند اشاره می کند و می گوید: یکی از کارهایی که خانواده ها در این مواقع انجام می دهند، تماس با کمپ های غیرمجاز است. این کمپ ها به صورت اجباری افراد را نگهداری می کنندو عملا به این معناست که فرد می آید همسر یا فرزندش را زندانی می کند. این ها جزو حقایق کشور ماست و کمپ های اجباری بسیار زیادی داریم که بدون مجوز معتادان را نگهداری می کنند.

به گفته او، این راه ها، راه درمان نیست چرا که معمولا در این کمپ ها با فرد دارای اعتیاد رفتارهای بدی انجام می شود و آسیب های روانی و جسمی بسیاری به او تحمیل می شود. به گفته قدیرزاده حتی مواردی وجود داشته که در این کمپ ها بر اثر این خشونت ها فرد معتاد فوت شده و پرونده وارد سیستم قضایی شده است.

دیلمی زاده، مدیرعامل موسسه تولدی دوباره هم اظهارات دکتر قدیرزاده را تایید می کند و در پاسخ به این سوال که خانواده ها چه وظایفی در مورد بیمار معتادشان دارند می گوید: با یک مثال از نظریه بازی ها به این سوال پاسخ خواهم داد. بازی ابتدایی در نظریه بازی ها داریم که به آن بازی ترسو گفته می شود. دو خودرو به سمت هم حرکت می کنند، با سرعت تمام. هر لحظه ممکن است با یکدیگر برخورد کنند و هر دو راننده از بین بروند. با این بازی که بازی ترسو گفته می شود هر کسی که ترمز بزند و کنار بکشد، ترسو لقب می گیرد. این بازی می تواند شبیه سازی در خصوص معتاد و خانواده اش بشود. معتاد و خانواده اش دقیقا مثل یک بازیکنی هستند که پشت فرمان نشسته اند و به سمت هم با سرعت در حال حرکتند. هر کدام که ترمز بزنند، بازی را باخته اند. خانواده می خواهد بالاجبار، به زور و با فشارهای مختلف به معتادش بفهماند که تو معتادی و باید ترک کنی. در مقابل معتاد هم دچار انکار است و نمی خواهد این کار را انجام دهد.

او ادامه می دهد: در این بازی هر کدام فکر می کنند اگر ترمز کنند و کنار بکشند، بازی را باخته اند و ترسو هستند. نهایت این بازی فقط یک پاسخ دارد، هر دو نابود می شوند... دامن زدن به انگ اعتیاد خانواده و معتاد را وادار به شروع چنین بازی می کند. در حالی که راه حل اعتیاد این نیست. برای حل آن باید از جای دیگری شروع شود.

با بیمار شیشه ای مان چه کنیم؟


محمدرضا قدیرزاده، درمانگر اعتیاد در مورد راه های درمان معتاد به شیشه می گوید: اولین کاری که باید بکنیم این است که علائم مصرف شیشه را بشناسیم. خیلی وقت ها خانواده ها زمانی متوجه علائم اعتیاد می شوند که چندین سال از اعتیاد گذشته و این بسیار بد است. چرا که زمان ترک طولانی تر می شود و درمان سخت تر. علائم مصرف را باید بدانیم و همان اوایل به بحث درمان ورود کنیم.

او ادامه می دهد: دومین نکته مهم این است که خانواده ها برای بحث های پیشگیری بیشتر اقدام کنند. اگر واقعا می دانند جوانشان مستعد است که به سمت مواد برود، مثلا دارد سیگار یا قلیان می کشد، یا الکل می خورد، رفتارهای عجیب و غریب از او سر می زند، باید به او مشکوک شوند. هوای فرزندشان را داشته باشند، رابطه شان را بهبود ببخشند که اگر فرزند یا همسر در آستانه ورود به این دنیاست و تفننی مصرف می کند، زودتر متوجه شوند که او به این راه ادامه ندهد.

به گفته این درمانگر اعتیاد، هر چه این فاصله بیشتر شود و طول مدت مصرف بیشتر شود، درمان سخت تر می شودو او می گوید: این طور نیست که بگوییم اعتیاد به شیشه درمان ندارد و خوشبختانه خود من تعداد زیادی بیمار شیشه ای داشتم که درمان شدند اما هر چه مدت زمان مصرف بیشتر باشد و مصرف ترکیبی تر باشد و از آن طرف حمایت خانواده ها ضعیف تر باشد، درمان هم سخت تر شده است.

در این باره، دیلمی زاده معتقد است :برای خانواده معتاد خیلی سخت است که این جمله را درک کند که خودش دچار بیماری هم وابستگی است. نمی تواند درک کند که خودش در ابتدا باید برای درمان خودش و برای یادگیری خودش حرکت کند و قدم بردارد. چیزی که به آن گفته می شود "اول، خانواده".

او ادامه می دهد: در شرایطی که معتاد شیشه ای پرخاشگر داریم، گمان می کنیم که باید بالاجبار و به زور مجبور به ترک کنیم چون خشونت دارد و ممکن است به ما آسیب بزند و ممکن است آبروی ما را ببرد. و کاری که خانواده ها به اشتباه طی این سال ها دارند انجام می دهند، معتادشان را به یکی از مراکز اجباری سوق می دهند و بیمار را خشمگین تر می کنند و یک قدم ماشین پرسرعتشان به ماشین معتادشان نزدیک تر می شود. در حالی که خانواده معتاد باید بداند همین که بتواند در معتادش انگیزه ایجاد کند و معتاد را به سمت درمان سوق بدهد، مهم است و این یادگیری باید از خانواده شروع شود.

این کارشناس حوزه اعتیاد می گوید: ما مداخلات بسیار زیاد علمی را داریم که می تواند در جمع و بستر خانواده کمک کننده این باشد که انگیزه معتاد را به سمت درمان بالا ببرد و معتاد به صورت داوطلبانه گام بردارد. اگر از راهش وارد شویم، فرد معتاد با کمک یک مداخله گر متخصص برای ورود به درمان تسلیم می شود.

دیلمی زاده می افزاید: یک اشتباه بزرگ این است که همه تقصیرها را به سمت معتاد می بریم و می خواهیم راه حل را از معتاد شروع کنیم. در حالی که برای درمان و بهبود یک معتاد همه با هم از جمله خانواده و محیطی که معتاد در آن کار و زندگی می کند باید برای سیستم درمانی اقدام می کنند.

افزایش مصرف مواد مخدر و شیوع آن در بین جوانان از یک سو و ارتباط داشتن برخی خشونت ها و جنایات به عوارض مصرف این مواد از سوی دیگر زنگ خطر بزرگی را به صدا در می آورد که می بایست نهادهای کوچکتر فرهنگی اجتماعی آموزشی مثل خانواده و مدرسه علاوه بر امید داشتن به برنامه ریزی های کلان در مورد کنترل شیوع مواد مخدر و اقدامات بزرگ فرهنگی، خودشان برای پیشگیری از عوارض گسترده اعتیاد کمر همت ببندند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۳۴۲
خوب یک نفر بگوید ایشان در این قلم فرسایی کجا به درمان اشاره کردند. متاسفانه برخی هم توهم درمانگری دارند
پاسخ ها
رها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
سلام من الانم دارم با یه متعهد به ومتادون و شیشه ای زندگی میکنم میگه ترک میکنم شمامیگیدمت چکارکنم
بهترین روش زندگی با فرد شیشه ای این است که او را به بیابان ببرید و طعمه سگها کنید و بعد با خیالی راحت و وجدانی اسوده یایید خانه خستگی در کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
واقعا که چه بسا خود خانوا ه باعثش بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
دقیقا
این همه نوشتین انا آخرش نگفتین یه خونواده بدبخت که اسیر معتاد شیشه ای شده چه باید بکنه!!
کمپ که نفرستن پس چه کنند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
افرین دقیقاااا
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ولله دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خنده دار اینه که میگن شما مدارا کنینئدد!
اينها فقط حرف زدن من پدر جوان ٣٠ ساله كه ١٠ سال شيشه مي كشداز اين اقايون متخصص دعوت مي كنم مهمان من بيان ٣ روز منزل ما ببينن معتاد يعني چي خانواده اش يعني چي ، چه كإرهابي كردم نتيجه نداده
تا بگم چرا همش معتاد و رفتار خانواده زير سئوال مي برند أيا مي دونن خانواده ها با مشكلات روحي و رواني وجسمي از معتادشان وضعيت بداري دارن أيا مي دانند خانواده هاي ابرومند زير بار هزينه هاي حداقل روز ٦٠ هزار تومان مصرف شيشه دارن نابود ميشن چرا وظائف دستگاه ها نمي گن من بچه ام به هر روش صحيح يا غير صحيح تو اين ١٠ سال ترك مي دم وقتي از منزل مياد بيرون فراوان ساقي مصرف كننده پيرامونش هست با اين توضيع كنندها كه از سوپر ماركت ها هم بيشتر شده مسئولين چكار كردن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اقای محترم دقیقا حرف دل مارو زدین،ده ساله خواهر یه معتادم،پدر بیچاره م فرهنگیه،ابرو داره،هرکاری کرده،اما نتیجه نداده،حتی خارج فرستاده برادرمو برای زندگی اما فایده نداشته،الان که برگشته ایران و منزل منه،متوجه شدم شیشه مصرف میکنه،ولی پدرومادرم بفهمن سکته میکنن،چه گناهی کردیم ما اخه
شرم بر شما... اینچنین معتادی مرتکب جرم هست و باید زندانی بشود. نه اینکه زن و همسر را مجبور کنید که چگونه با او بسازند!
خجالت بکشید عقب مانده ها
پاسخ ها
نبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
بخدا منم دقیقا همین مشکل شمارو دارم، مثل نقل نبات توی دسترسه ماهم یه نفر از این بدبختای روزگار تو خونه داریم براش میارن دم در خونه، از زندگی ناامید و درمونده شدیم هیچ راهی هم نداریم، حس بدبینی شدید داره، حرفا رو طور دیگه ای میشنوه و طوري خشمگین و خشن رفتار میکنه که ماهم داریم روانی میشیم، دولت هم تاکنون هیچ اهکاری ارائه نکرده که لااقل چه رفتاری با هاشون داشته باشیم، یا درمانی براشون درنظر بگیره که خانواده‌ های کم بضاعت که تعدادشونم کم نیست بتونن با این بار گران برخورد منطقی تری داشته باشن، به نظرم باید بسوزیم وبسازیم
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
وقتی که درباره چیزی نمیدونید نظر ندید اول تحقیق کنید بعد نظر بدید شما از طرز حرف زدنتون معلومه این بلا رو تو خانوادتون شعله ور میکنید وقتی یه ادم به بلای گرفتار میشه راه درمان باید پیدا کنه اونم مواد مخدر که از سرطان چند قدمی جلوتره
اخرشم درست معلوم نشد راة حل داره يا نه
الكي سر هم مي بافين كه صفحه خالي نباشه
اخرشم درست معلوم نشد راة حل داره يا نه
با فرد معتاد به شیشه نباید زندگی کرد حتی نباید تو جامعه باشه چون هرلحظه ممکنه به اطرافیانش صدمه بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
محمد جان شما حتی از روی جوی آب هم نپریدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
خانواده ی من چه کنن با بچه شون یه حرفی میزنی فقط
حتما می دونید یکی از مواد تشکیل دهنده شیشه وایتکس می باشد فقط فکرشو بکنید وایتکس می ره تو مخشون روی مغزشون سلول های خاکستری مغزشونو از بین می بره کسی که شیشه مصرف می کنه می دونه داره چه غلطی می کنه پس سزایش مرگه یا هر بلایی که سرش بیاد فکر نکنید از دور دستی بر آتش دارم برادر خودم یک مصرف کننده بوده که الان تو زندانه
من توصیه میکنم اصلا با افراد معتاد به شیشه زندگی نکنید و به چگونه زندگی کردن با آنها فکر هم نکنید،اقدامات زیر را انجام دهید
1.تا حد امکان از آنها فاصله بگیرید
2.آنها را به یک کمپ ترک اعتیاد بفرستید و تا ترک نکرده اند هرگز آنها را به خانه راه ندهید
3.با آنها شبیه انسان رفتار نکنید بگذارید عزت اجتماعی خود را از دست بدهند
4هرگز این موضوع را پنهان نکنید و همه اطرافیان را مطلع کنید
5.منتظر مرگ یا ترکش باشید
پاسخ ها
درمانده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
خداریشه هرچی معتاده بکنه۵ساله آبروم وحثیتمودادم هیچ راهی نبودکه امتحان نکنم براخوب شدنش فقط آرزومرگشودارم
بیرون گود نشستن و حرف زدن خیلی راحته!

من به عنوان کسی که در خانواده معتاد شیشه ای داشته عرض می کنم که زندگی با این افراد وحشتناکه و هر لحظه تن و بدنت می لرزه که مبادا به فجیع ترین شکل ممکن کشته بشی، نمی دونید وقتی مواد بهشون نمی رسه چه آتشی به پا می کنند و چه حرمتی می شکنند! معتاد شیشه ای بمیره بهتره هم خودش راحت میشه هم اطرافیانش.
دوستانی که در خانواده مصرف کننده مواد دارند به جمع خانواده نارانان در شهر خود بپیوندند . آدرس مراکز را در اینترنت و همچنین از سازمان بهزیستی شهر خود می توانید جویا شوید
تا حالا زن یه معتاد شیشه ای بودین و کنارش زندگی کردین که اینجوری مینویسین ؟ 26 سالم بود و همسرم کارمند بانک بود و تو اوج خوشبختی بودم که شیشه زندگیمون و ویران کرد .الان 30 سالمه و جدا شدم .منی که عاشق زندگیم بودم داغون شدن مرد رویاهام و پیش چشمام دیدم و هیچ دکتر و هیچ مشاوری نتونست کاری برام بکنه .کجان این مسئولین که ببینن جوونای تحصیلکرده دارن تو چه منجلابی اسیر میشن و زنای بیچاره و جوونشون میشن مطلقه .
برای معتاد که کاری نکردید حداقل راهکارهای مفید بدید به خونواده های بیچاره که حداقل اونا صدمه روحی کمتری ببینن .. صدمه روحی که خونواده می بینه کمتر از خود معتاد نیست .. اما همه جا میگن خونواده باید چنین کنه و چنان .. بابا خونواده خودش زخم خوردست کجا دیدید کوری عصا کش کور دگر شود ؟
چه حرفهای قشنگی میزنید اقا شما فقط چند تا کتاب خوندید ز درد مردم چه خبر دارید
چه حرفهای قشنگی میزنید اقا شما فقط چند تا کتاب خوندید ز درد مردم چه خبر دارید
راه حل نداره ،شیشه درمان نداره
اگه زیاد پیش فرد شیشه ای بمونید شما هم دیوونه میشید
اگه بچتون شیشه میکشه بندازیدش بیرون ار خونه
اگه همسر شیشه ای هستید طلاق بگیرید
اگه بسرشید زود مستقل بشید
اگه دخترشید زود شوهر کنید
یک کلام...فرار کنید
یه ادم شیشه ای تا کی میتونه با مصرف شیشه زنده بمونه این. ادما تا کی میتونن باعث ازار اطرافیانشون بشن به نظر من دولت باید یه قرنتینه برا ی این افراد درست کنه که افراد دیگر را مسموم نکنن.
اصلا تمام این حفها دروغه چون همسر من معتاد به شیشه است هیچکدلم ازاینهای که میگویید راندارد وسرو مور کنده خیلی سرحالتر به کارهایش میپردازد هیچکارشم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
و اما تا کی ؟ روی سگ شیشه رو هم میبینی
اا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
تو چرا خیانت میکنی به مردم با حرفای مزخرفت مگه میشه معتاد باشی وزندگی راحتی داشته باشی
مسافر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
شمابیخود کردی امیدوارم یه روز توهم بگیرش بیاد لته پارت کنه که نگی هیچ عوارضی نداره شیشه.
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
حرف بیخود نزن اصلا معلوم نیست تو خوده طرف نباشی ک داری ایجوری از شیشه خوب میگی
سلام من 8سال باشوهرشیشه ای زندگی کردم وهرروزدردکشیدم 3ت4بارمیخواست منوبکشه آبروی مرابرده خانواده اش مراحمایت نکردن اماشوهرم که بیکاراست راساپورت میکنن من همه کارکردم امانشدبه این نتیجه رسیدم که معتادفقط بایدخودش بخوادوقبول کندکه پاک شودوگرنه کسی نمیتواندکاری کنه. فقط مارانابودکرده وگرنه خودش که اصلاحالیش نیست
پاسخ ها
نبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
هنوز به اون مرحله ای نرسیده که کاری کنه که فقط بخوای جونت رو نجات بدی و از خیر زندگی و هرآنچه که داری بگذری ودل بکنی
مدام که فرد معتاد بخاطر دوست نبودن با خانواده پنهان کاری کند بیشتر تو باتلاق فرو میرود
بنظر من شکنجه شده وبازنده جانی ومالی از دست معتاد همه کاره راه علاج وکمترین محکومیتشان اعدام .اعدام.وچندین بار قصاص تا خانواده بتوانند جسم مرده و ابروی ازدست رفته را ترمیم کنند شاید...............
بنظر من شکنجه شده وبازنده جانی ومالی از دست معتاد همه کاره راه علاج وکمترین محکومیتشان اعدام .اعدام.وچندین بار قصاص تا خانواده بتوانند جسم مرده و ابروی ازدست رفته را ترمیم کنند شاید...............
یه ادم شیشه ای هیچوقت ترک نمیکنه هیچوقت ب هیچ عنوان باهمچین ادمی نباس ازدواج کنی
باآب سردمیشه ترکشون دادروزی دوسه باردوش اب سردبگیرندوگوشی یاهروسیله ارتباطی روازدسترسش دورکنیدسعی کنیدبایه کاری سرگرمش کنید
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
اگه اونا اشتباه کردن حداقل ما دست بکار بشیم تا اونا رو نجات بدیم نه اینکه بیشتر حلشون بدیم بطرف مواد
من شیشه مصرف میکردم یکسال دو دفعه خود کشی کردم و همیشه اعضایه خانوادمو میزدم و انقدر توهم هایی بدی میزدم که مامورا محلمون مصلح میومدن دستگیرم.میکردن که مبادا چاقو پرت کنم خودم خسته شدم و ترک کردم تنها.دلیلشم این بود که هیچ کس بهم محل نمیذاشت الانم ازدواج کردم خوشبختم و نرفتم دیگه سمتش از خونه بیرونشون کنین تا ادم شن
پاسخ ها
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تورو خدا منو رهنمایی کنید چجوری میشه ترکش داد؟
بله داره
مسخرسسسسسسسس نظر میخواید جوابم بدید فلسفی حرف نزدید درست مردم رو راهنمایی کنید گوه تو دولتی که خودش عامل همه چیزه خودشون مواد پخش میکنن خودشونم زر زر میکنن نه یه راه حل درست حسابی نه یه ماری فقط حرف یا مفت
قایون که درباره شیشه خیلی میدونن بیا ببین پسر شیشه ای چطور پدر ومادرشو اذیت می کنه ابرو براشون نذاشته با بدبختی پول جور می کنن می فرستنش کمپ ولی دوباره مصرف می کنه پیر مردو پیرزن بیچاره سخت مریض شدن از ازار اذیت پسرمعتادشون هر کسی می تونه بخاطر خدا کمک کنه بهشون
برادر من یک معتاد به شیشه خطرناکه دفعه اول به زور بردیمش بعد شش ماه دوباره آلوده شد و به پدر و مادرم حمله ورشد بعد تماس با کلانتری اومدن گرفتنش بعد یکساعت ولش کردن اما خودش بعد یک هفته از پدرف خواهش کرد که ببرنش کمپ و الان بعد شیش ماه مجدد شروع کرده دیگه ایندفعه که با پای خودش رفته بود چرا شروع کرد بنظر من بهترین کار اعدام کردنه دست کم باقی افراد امنیت دارن
سلام من ۷ساله که شیشه میکشم ازروزی که مصرف میکنم تازمانی که خوابم تکمیل بشه ناراحت کشیدنم هستم بلافاصله که خوابم درست شدانگاراهن فروکردن توسرم بایدبکشم تاراحت شم هرچی دکترهم بوده رفتم فایده ای نداره فک کنم بایداینقدربکشم تابمیرم واقعادیگه راهی نیست که نرفته باشم
زدگی با شیشه ای فقط تلف شدن عمر ...
زدگی با شیشه ای فقط تلف شدن عمر ...
یه معتاد موقعی که داره مصرف میکنه اصلا متوجه نیست که بخواد تصمیم به ترک بگیره. اولش باید به یک کمپ اجباری بره
همه کمپ ها که بد نیستند
همش حرفه معتاد درست بشو نیس من هر راهی رو امتحان کردم خودم آسیب خوردم زندگیمو تباه کرد
اصلا با معتاد به شیشه نمی توان حرف زد اینقدر خانواده مشاوره شدیم ولی گوش نمی دهد تو رو خدا بگید ما چه کنیم
من با ی فردشیشه ای کار میکنم رفتارش ام عادی ولی هی میترسم بهم آسیب برسونه ب نظر شما چیکار کنم؟؟؟
من با ی فردشیشه ای کار میکنم رفتارش ام عادی ولی هی میترسم بهم آسیب برسونه ب نظر شما چیکار کنم؟؟؟
دوست دارم این تحلیل گر که گفته خانواده اشتباه میکنن بگه خانواده چکار کنن؟ کاش یه روز نه فقط یک ساعت بیاد زندگی ما رو ببینه که بخاطر یه معتاد از هم پاشیده پدرم از غصه سکته کرده و گوشه خونه افتاده خودم خواهرم اواره خونه ها شدیم مریض و افسرده شدیم بی ابرو شدیم کاش همه شیشه ای ها بمیرن خوب و بد ...داغدار بودن بهتر از بی راه بودنه
منم نفهمیدم اخرش بایدبا این افراد چطور رفتار کنیم
زندگی مون داره از هم میپاشه ولی درست نشد هیچی راهی اثر نداشت صحبت و نصیحت که اصلا تاثیر نداره
دیواری ک کج چیده شده تا اخرم کجه
من یک فرد ازخانواده معتاد به شیشه هستم خیلی سخته تا با دست خالی یک معتاد رو ترک بدی همه این بدبختی ها تقصیر بی تدبیری دولت هست من هر کا ر که شما فکر کنی برای ترک دادنش انجام دادم نتیجه نگرفتم چون منه خانواده حمایت نشدم
یه روز یه مشاور اعتیاد وقتی ازش پرسیدم با همسرم چکار کنم بهم جواب داد خانوم جونتو و بچتو بردار و برو. من از حرفش ناراحت شدم و موندن و کمک کردن رو انتخاب کردم ولی الان بعد از 2 سال حرف اون مشاور رو میفهمم. تمام این چیزایی که شما گفتید مال کتابهای روانشناسی و سمینارهای الکیه. آخر هم هیچ راه حلی ارائه ندادید
من فعمیدم نامزدم اعتیاد به شیشه داره و حتی خانوادش هم مخفی کاری میکردن تا اینکه خودم فهمیدم خیلی سخت بود تحمل بد بینیاش پرخاشگریش و اینکه مدام من باید بهش پول میدادم اخر سیگار کشیدنشو بهانه کردم که برا ترک سیگار باهام بیا روانپزشک اونم همکاری کرد اونجا بود که جلو خودش ماجرای توهم شنیداریش هم که بهم زنگ زده گفته صدای عجیب میاد و با وحشت اومد دنبالم به دکتر گفتم.اونجا خود دکتر فهمید عوارض شیشه هست ازش پرسید جز سیگار مصرف دیگه ای هم داری انکار کرد دکتر دارو اعصاب براش نوشت گفت وقتی داری ترک میکنی اینا رو بخور فکروشو کنید با وجود انکارش و اینکه خجالت نکشه جلو من دست تنها میخواستم ترکش بدم...
فقط خدا کمکشون شد از دست کسی کاری بر نمیاد
واقعا نباید مرکزی به رایگان وجود داشته باشه تا معتادان رو ترک کنن و یک آدم سالم تحویل جامعه بدهند؟
دقیقا یک مرکز بیماری های خاص داریم در مقابلش این هم یکی از ملزومات جامعه هست با هزینه کمتر ترک داده بشن.
مثه آمریکا داریم میشیم. یک کلاس دانشگاه ما ۷۰ درصد گل میزنن.
این واقعا آمار افتضاحیه
واقعا بایک ادم شیشه ای نمیشه زندگی کردخودتونواذیت نکنید
وقتی شیسه رومغزاثرداره چطور مغزو شستوشوداد ترک نمیکنه زندگیم تباه شد اینده بچم تباه شد
من همسریک معتادشیشه ام با دوتا بچه نمی دونم چه کار کنم هرچی خودمو به اون راه میزنم وبه روش نمیارم اما فایده نداره همش دست زیر میگیرم باز پررو تر میشه ازترس آبرو هم نمیتونم باکسی درمیان بذارم همه کار به سرم آورده مخصوصا خیانت لطفا راهی پیش پام بزارید ممنون میشم
زندگیمو تباه کرد ومن ودو دخترم رو به فلاکت کشوند ویک سال ونیم وحشتناک کتک خوردم اما درست نشد
من دو دختر دارم 12و8ساله من هر کاری که فکر کنید انجام دادم و یک سال تموم هر شب وحشتناک کتک خوردم وچون تنها بودم وکسی را نداشتم تحمل کردم اما حالا بریدم وخسته شدم شما کمکم کنید.
حیف وقتی گذاشتم حرفای آقای دیلمی زاده رو گوش دادم.این همه گفتی اما نگفتی چه خاکی تو سرمون کنیم.
همسرمن دوازده سال شیره مصرف میکرد.ویکسال است که شیشه ای شده بودوبه کل از خانواده بریده بود از هرراهی که فکرشو کنید وارد شدیم که ترکش بدیم نخواست دیروز با کمپ اجباری فرستادیمش برای ترک حالا استرس اینو دارم که بیاد وبخواد دوباره شروع کنه
من زن متاهل خونه دارم ک ۸سال ازدواج کردمو ی بچه ۳ساله دارم،شوهرم ۵ ساله ک مدام شیشه مصرف میکنه،،خیلی کارها کردم چند بار بردمش کمپ چند بار خواستم تو خونه ترکش بدم اما فایده ای نداشت دوباره رفت سمتش.شبا تا صبح بیداره و سر خودشو با کار گرم میکنه اصلا غذا نمیخوره و بد اخلاق و سو زن داره توهم داره ک یکی همش داره تعقیبش میکنه و مدام مواظبشن.واقعا خسته شدم نمیدونم چیکار کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
منم هم دقیقا مشکل شما را دارم
من نامزدم معتاده چیکار کنمممم
پاسخ ها
۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
طلاق .
یه برادر دارمشیشه مصرف میکنه زندگی کردن با شیشه ای سخت ترین کار دنیاست من که دیگه موندم
این معتادا فقط ماهارو بازی میدن
سخته کسی هست کمک کنه اعلام کنه خواهش می کنم برادرم زندگیه منه ؟
راستش ما خانواده ها دیگه خودمونم روانی شدیم تباه شدیم رفت هیچ چیز درست نمیشه هیچ راه حلی نیس مصیبتی که راه حل نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
یا باید خودش بخاد ترک کنه یا تنها راه اینه که بردارید ببرید به یه جای دور از محل زندگیتون که هیچ امکاناتی نداشته باشه تو
یه جنگل یا روستایی که دستش نرسه به چیزی همین
من به عشق یک معتاد شیشه افتادم چکار کنم به من بگو زبون فارسیم ظعیفه ببخشید خواهش می کنم کمکم کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
من کمکتون میکنم
مح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
من کمکتون میکنم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
منم مشکل شما دارم لطفا راهنماییم کنید تا ازش دل بکنم
خسته شدیم
متنفرم از این قانون جنگل متنفر و خسته خسته ام زندگیم تو سن 25سالگی باشوهراعتیادب تریاکم تباه شداسیرعشقی شدم ک اسیرشیشه وهیچ انگیزه ای دیگه ندارم تو جامعه ای ک جزاعتیاد تفریحی نیس من فقط میتونم بگم خسته ام و آرزوی صبرکنم برای تمامی خانواده های موتادین ک بمیرن بهتره موتادحقش فقط مرگه همین
با معتاد زندگی نکنید چون شما رو هم نابود میکنه من ۱۵ساله بخاطر بچم موندم و تحمل کردم ولی از خودم جز یه زن افسرده و داغون که حسرت خیلی چیزها به دلش مونده ساختم
واقعا سخته من سه ساله از دست شوهرم عذاب میکشم هیچکس نمیتونه بفهمه فقط اونایی که درد منو دارن درک میکنن پس مدام نگید خانواده باید کمک کنه اصلا درست نیست
از فکر برادرم دارم دیوانه میشم، چیکار با این معتادها باید کرد؟؟؟ هر روز نگران آینده برادر جوانم هستم، دچار اختلالات روانی شده، کلا از دست رفته، نمیدونم خودش رو زده به بیخیالی یا اینکه واقعا مخشون تعطیل میشه؟
با تمام احترام برای همه نظرهای دوستان ولی واقعا باید به معتاد کمک کرد.من داداشم معتاد به شیشست دو بار انداختمش کمپ ولی الانم بازم مصرف میکنه ولی باز نباید تسلیم شدو همین جوری ولشون کرد.بخدا حاضرم همین الان خودم معتاد شم ولی داداشم خوب شه.پس هیچ وقت تسلیم نمیشم و تا وقتی که کامل ترک نکنه وخیالم از بابتش راحت نباشه بازم ادامه میدم
سلام به نظرمن تصلا نبايدبا
سلام به نظرمن تصلا نبايدبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
ادم شیشه کش باید گیر داعش بندازی
سلام دوستان من زن یک شیشهای هستم تودستش دیدم ولی به خانواده اش نمی تونم ثابت کنم بااینکه برادرش ۳۰روز برده کمپ ودایم کتکم میزنه وسوظن داره ودوپسر دوقلو۶ساله دارم شما بگید ایا دادگاه از من حمایت میکنه
سلام درود
رفیق18ساله من الوده به شیشه شد
بعد از چند دوره نصیحت که دست از شیشه بکش و بی خیال این متاع شو
نشد که نشد ایزد کمکش کنه
من خداحافظی کردم و قطع رابطه کردم
خب این همه تبلیغ واسه اینکه با فرد شیشه ای جگونه باید برخورد کنیم اخرش نگفتید مسخره کردید مردم رو؟که امار بازدید سایتتون بالا بره؟
کاش یذره هم خونواده ها از دید فرد معتاذ به قضیه نگاه میکردن..
همه از مشکلاتشون گفتن ولی کسی نگفت من کسی رو میشناسم که ترک کرده باشه اعتیادش به شیشه رو...من همسرمو دوس دارم یعنی هیچ امیدی به ترکش نیست؟
همه از مشکلاتشون گفتن ولی کسی نگفت من کسی رو میشناسم که ترک کرده باشه اعتیادش به شیشه رو...من همسرمو دوس دارم یعنی هیچ امیدی به ترکش نیست؟
من شیشه‌ای ام . دوا هم میزنم 4 ساله اما هیچکدام از این چیزها رو که گفته شد راجع به ما قبول ندارم. پدر و مادر نداریم خودم سرپرست سه تا خواهر کوچکترم هستم. تا پارسال کار میکردم. امسال ن .دست به هر خلاف زدم البته کمک مالی هم داشتم. خواهرامو هم از گل نازکتر نگفتم براشون زندگی ساختم که همه دوروبر حسرت شو دارند. چون ما همدیگرو دوست داریم .هیچ کسی رو تو دنیا نداریم. ما عاشق همدیگریم با تمام وجود .منم بخاطر خودم و آینده آبجی هام همین روزا میرم کمپ .بنظر من صبر و درک و عشق به خانواده خیلی کمک میکنه به ترک یک معتاد.
چرا نظر من. پیام قبلی ام نیست؟
خدا کنه پاک بمونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
انشالله موکل به خداکن
سلام منم همسرم شیشه مصرف میکنه دوسش دارم نمیخوام ازش جدابشم اونم اصلا ازین کارایی که میگید نمیکنه سرکارهم میره البته یه مشکلاتی داریم ولی بهرحال
نمیخوام ازش جدابشم فقط میخواد بدونم کسی که شیشه
مصرف کرده صاحب فرزند شده اگه میدونید لطفا جواب بدید بجای این همه نا امیدی براشون دعاکنیم حتما یه راه حلی هم وجود داره من کسی رو میشناسم که ترک کرده والانم پنج ساله پاکه اگه اون تونسته ترک کنه پس حتما یه راهی هست
با سلام من ھم ھشت سال بای فرد شیشہ ای زندگی میکنم وھرکاری کردم ترک نکرد فقط دعام اینہ واسہ دختر خانوم ھایی کہ مث من اسیر دست انسانھای پست شیشہ باز شدہ فرد شیشہ ای بمیرند تا اسم طلاق رو مانباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
الهی آمین
با سلام من ھم ھشت سال بای فرد شیشہ ای زندگی میکنم وھرکاری کردم ترک نکرد فقط دعام اینہ واسہ دختر خانوم ھایی کہ مث من اسیر دست انسانھای پست شیشہ باز شدہ فرد شیشہ ای بمیرند تا اسم طلاق رو مانباشد
من الاندیک سال هستدشیشه متادون مسرف میکنم قبلا مصرف کردم اما ترک کردم بازم رفتمدسراغش روزی یک گرم شیشه مصرف میکنم و ۲۵ سیسی شربت متادون میخورم چه خاکی بریزم تو سر خودم
من الاندیک سال هستدشیشه متادون مسرف میکنم قبلا مصرف کردم اما ترک کردم بازم رفتمدسراغش روزی یک گرم شیشه مصرف میکنم و ۲۵ سیسی شربت متادون میخورم چه خاکی بریزم تو سر خودم
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
بمیر
همین
متاسفم راهی نیست .فقط بدونید عمرتون تباه شده فکر نجات خودتون باشید تا فرد شیشه ای
دولتی مهدی مدعی اقتداره یعنی واقعانمیتونه جلوچندموادسازوموادفروش بایسته
سلام من سه سال ازدواج کردم حالا فهمیدم شوهرم شیشه مصرف میکنه شکر خدا بچه ندارم ایا میتونم زندگیمو ادامه بدم خواهشا کمکم کنید
پاسخ ها
مصرف با پشیمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
سلام من 10 سال مصرف شیشه ام 7 سال عاشق خانمم شدم و به هم رسیدیم از همین الان درمانم و شروع کردمدو تا بچه
واقعا زندگی با فرد شیشه ای یعنی جنگیدن با داعش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
از خدا بترس چرا مردم و مآیوس مبکنی
ننگ به این شیشه به نظر من اینه هر شیشه ای خودش باید بخواد در غیر اینصورت هیچ راهی نیست
سلام خدمت دوستان. من خودم پدر شیشه ای دارم. ولی با صبر و حوصله تونستیم سوق بدیم دوباره سمت تریاک.
جامعه خرابه چقدر ترک بدیم درست نمی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
اخه چجوری
تنها درمان فرد شیشه ای اعدام به بدترین شکل است چند بار فرصت به اونها بدن کمکشون کنن که ترک کنند آگه میسر نشد اعدام با ارزانترین ترین وسیله
پاسخ ها
معتاد گناه دولت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
من خودم معتادم این بیماری خجالتی نداره .. دلیلش تو این کشور انسانیت نیست چون مواد فروشا دهن مامور و سرویس میکنن با پول خدا خودت کمک کن دو تا بچه دارم
سلام من دیدم کسانی رو که شیشه میکشیدن و ترک کردن اینایی هم ترک نمیکنن یا میرن بعدازچندروز پاکی دوباره سمت مواد دست خودشون نیست بهش وابسته شدن فقط وقتی میتونن ترک کنن که خودشون خسته بشن و بخوان و دیگه هیچ راهی براشون نمونده باشه
سلام. برادر من هم معتاد شیشه ای است تازه علاوه بر شیشه، حروئین و قرص های روان گردان هم مصرف میکنه هر زهرماری که بهش برسه میکشه چندساله که همه کثافت کاری میکنه ما همه جوره حمایتش کردیم به روی خودمون نیاوردیم واسش نامزد کردیم نامزدش فهمید بهم زد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
انشاالله خودتونم بابرادرتون بریدزیرخاک من یه قربانیم خانواده همسرم میدونستن که اون معتاده وبه من نگفتن بعدچندوقت فهمیدم ۳دفعه پاش وایسادم که ترک کنه الان یه زنم با۵سال زندگی مشترک وبایدتو۲۵سالگی تن به طلاق بدم
من دیوانه شدم دیگه خدا
سلام. تمام نظراتتون رو خوندم. اول از همه بگم. که واقعا برای جامعه و وجود معتادا متاسفم که هیچ کس درد دل ما وابسته ها رو نميدونه،
خواستم بگم من نزدیک 5 ساله که ازدواج کردم، اوایل ازدواجمون متوجه شدم که همسرم تریاک میکشه و خلاصه بعد از کلی اتفاقات خانواده ش رو در جریان گذاشتم و کلی کمکش کردم طوری که حتی خانواده م هم متوجه نشدن بعد چند مدت فهمیدم بهم خیانت میکنه دنیا رو سرم خراب شد، و بعدش هم متوجه شدم شیشه مصرف میکنه، کارم شده بود گریه يه مدت افسرده شدم و حتی يه بارخودکشی کردم تا اینکه راضی شد و بردمش مرکز ترک اعتیاد، الان نزدیک 4 ساله که کلاس میبرمش مشاور میبرمش تحملمو زیاد کردم سنگ صبورش شدم خیلی خیلی........ سخت بود اما کمکم و تحملم جواب داد و الان نزدیک 4 ساله که اصلا تریاک نکشیده
پاسخ ها
معتاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
خدایا تو رو شکر الهی خیر ببینی خواهرم من هم پسر 27 ساله هستم الان دارم ترک میکنم برام دعا کن تمام نظرها که دارن میدن ما را ناامید میکنن که شیشه درمان نداره من زندگیم تباه شد الان به دایی گفتم در و قفل کنه تو اتاق زندانی کنه منو بخاطر دوتا بچه ام
سلام تنها راه درمان قطعی اعتیادکنگره 60 هستش به یکی از شعبه هاش مراجعه کنید صد در صد نتیجه می گیرید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
واقعا جواب میده شک نکنید تنها راه درمان قطعی است من خودم رفتم و دیدم برید ببینید ضرر نمیکنید گنگره 60درمان علمی و اصولی داره
متن ب این طولانی ای کاملا چرت والکی بود اخرش کی فهمید باید چیکار کنه؟؟
معتادی ک عقل تو سرش نیس چجوری میفهمه ک باید ترک کنه؟؟؟
پاسخ ها
میشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
میشه خفه شید من کارم مهندس کامبیوتر و برنامه نویسم و به این زهرمار اعتیاد دارم این چه کار داره
اولین قدم برای ترک فرد معتاد اینکه از نزدیکان وی خواهر یا برادر یا مادر و پدر دارن با این فرد صمیمی بشن.
اگر میخواهی. کمک کنین محبت کنین عشق بدین

که به خاطر
من پدرم شیشه ای است بی کار است شب روز داره مادرمو کتک میزنه بخاطر ما مجبوره تحمول کنه 6 بار بردیمش بیش دکتر فایده ای نداشت توهم میگره حرفای میزه به مادرم من از خجالت دارم میمیرم دعا می کنم زودتر بمیره
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
خدا کمکتون کنه
من ۳۳سالمه ۲ساله شیشه مصرف میکنم دنبال راه برا ترک هستم درضمن خانواده اصلا نمیدونن فقط به همسرم گفتم دوتاهم بچه دارم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
من همسر یک معتاد به شیشه هستم ازشما تمنا دارم خواهش میکنم ترک کنین بزارین عشق بچه ها حالتون وخوب کنه همسرتون گناه داره خیییییلی گناه دارن شماها نمیدونین بااین کارتون چی به روز زن وبچتون میاد بخدا دارم با گریه مینویسم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
فقط برو گنگره 60
ممنون از همتون که ما معتاد هارو سرزنش میکنید اما منم دوس دارم پاک بشم ولی نمیتونم خیلی سخته خیلی ماکه بدبخت شدیم حداقل شماها مارو سرزنش نکنید توروخدا من دوس ندارم شماها دچار این بلا بشید حضرت محمد(ص)فرمودند اگر کسب ازشما مومنی را نسبت به گناهی که مرتکب میشه سرزنش کنید بخدا قسم نمیمیرد مگر به اون گناه دچار شود پس بخاطر خودتون نگید دیگه ما بجهنم من حلالتون کردم مواظب خودتون باشید
من ۳۷ سال دارم
مدت ۱۷سال مصرف شیشه داشتم.یعنی سال۹۸ ۱۹ میلادی شروع به مصرف کردم در آمریکا.
هم مصرف میکردم هم کار میکردم و همیشه در هر شغلی که بودم از موفق ترینا بودم و حتی اگه اسم کوچک منو با کمپانیایی که کار میکردم تو گوگل تایپ کنید کلیه review
هایی که مشتریان چه بد و چه خوب نوشته اند را خواهید دید.
تو بیزینس موفق بودم ....البته هرچی در میاوردم همش دود
میشد یا جرایم سنگین پرداخت میکردم..چون قضیه شیشه با مخدر فرق میکنه...
بگذریم..

تا اینکه دوساله پیش آمدم ایران برای دیدن خانواده..البته نزدیک ۳ماه بود که هیچ چیزی مصرف نکرده بودم.
۵ شب از آمدنم به ایران نگذشته بود که با برادر بحثمان شد و ایشان من و هول داد تو آئینه...
بعد زنگ زد پلیس ۱۱۰ و گفت یک آدم شیشه ای خطر ناک تو این خونه داریم و امنیت جانی نداریم..
بعداز چنددقیقه مامورین آمدند من خیلی مرتب رفتم پائین و بهشون گفتم اون آدم شیشه ای خطرناک من هستم..
وقتی که به لحن صدا م و قیافه و ..نگاه کردن وزیدن که پاک وسالم هستم به من گفتن شما بفرمایید بالا و برادر من یک آدم عصبی دعوایی هست ،پلیسا بهش گفتند که به نظر ما تو مشکل داری نه اون.اون درسته و دیگه ۱۱۰ زنگ نمی زنی .
مشکل داری میری دادگاه خانواده...
ایشان هم با کلی عصبانیت آمد بالا و من چون ۵ شب بود رسیده بودم ایران بعداز ۱۰ سال و خوابم هم تنظیم نشده بود
رفتم رو تختم افتادم مثل یک آدم بیهوش.هنوز خستگی راه از تنم در نرفته بود..
ساعت ۲ صبح بود که احساس کردم یکی دستم واززیر بالشت داره در میآورد .تا چشمم و باز کردم دیدم ۴ تا آدم بیریخت بی پدر ومادر بالا سرم بودند وگفتند تکون بخوری گاز اشک آور تو صورتت میزنیم...
خلاصه دستامو از پشت گرفتند و سوار یک پراید داغون کرد نمو کلی هم ترسیده بودم و چون تا به حال چنین چیزی ندیده بودم.خلاصه دم خونه قدیمی وسط بیابان تو کهریزک رسیدیم من که خیلی ترسیده بودم دوست برادرم و دیدم اونجا یکمی اکی شدم .آمده گفت ما میخواهیم به تو کمک کنیم گفتم من به کمک احتیاج ندارم در ثانی من اکی هستم.پلیس مملکت عصر همان روز منو دید و گفت شما مشکل نداری و برادرم مشکل داره...
خلاصه منم که غرق خواب چون ساعتای آمریکا با ایران ۲۴ ساعت اختلاف زمانی دارد وحسابشم کنید که ۴۸ ساعت هم در راه برای رسیدن به ایران بودم و خیلی خسته بودم و همش از خستگی چشمانش بسته میشد.
خلاصه کمپ قانونی بود و زیر نظر بهزیستی بود..
اونا رفتند و حتی من سم زدایی هم نرفتم و یکسره فرستادند تو سالن.رفتم که بخوابم دیدم چه بوی بدی ازاین رختخواب ها می آمد
به والله قسم میخورم اینقدر کثیف بود که توی سرمایه زمستان امدم تو اطاق مشاوره رو سرامیک سرد خوابیدم.
فردا صبح شد و وقتی جریان و گفتم به یکی از خدمتگذار ها
گفت برو بگو بهت کیت بزنند و ولت میکنند که بری.
شیشه درمان دارد
من نزدیک ۱۷ سال مصرف شیشه داشتم.یعنی
والان ۶ ماهه تحت درمانم.دوره ۱۱ ماهه است.از شربت
اپی اوم استفاده میکنم
باستفاده این شربت مقدس به همه کارهای روزمره مثل آدم نرمال میرسم
من برای درمان شیشه کنگره ۶۰ میرم و مجانی است در ضمن
شیشه درمان دارد و اون آقایی که گفته شیشه ای ها باید اعدام بشوند ، در جوابشان باید بگویم نه اون شیشه ای نباید اعدام بشه...
متاسفانه اخلاق کنگره ای اجازه نمی دهد که گوشات و سرخ کنم...تا دینش و بخوان
من پدرم شیشه و تریاک میکشه ب کل از خانواده دورشده بااخلاقاش ههمونو اذیت میکنه اقای دکترامیدی ب برگشتش هس؟؟؟؟؟ از چ راهی بریم جلو؟؟؟؟؟
من برادم مصرف کننده است خیلی سعی کردیم ترک کنه باز به طرف شیشه رفته فقط باید خودشون باید بخوان
سلام من خودم یک سال نیم شیشه مصرف داشتم فقط خدا میتونه کمک کنه چون شیشه مث شیره یا تریاک نیست ادمو خراب میکنه جامعه ازش سرد میشه با اینکه خودم ترک کردم ولی هر فرد شیشه ای باید حمایت بشه چون بیمار نیس فقط اعتیاد داره
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
من ۲ساله مصرف میکنم چجوری باید ترک کنم کمکم کن
باسلام،منم همدرد خانواده های شیشه ام،فقط خواهشا هرکاری میکنید اجازه ندید شخصیت ویرانشون هر لحظه ویرانتر بشه
شوهر من 10 سال شیشه مصرف میکرو الان میگه ترک کروم ولی هر لحظه که بیرون میره به من استرس وارد میشه نمیدونم چکار کنم فکر میکنم دوباره به اون راه میره
اعدام عالی ترین درمان برای جامعه ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
صدرصد‌ میره‌
تجربه نشون داد در واقعیت تا خود فرد از اعتیاد مخصوضا شیشه متنفر نشه اقدام ب ترک نمیکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
توروخدا شمایی ک میگین باید متنفر بشن یککک ادم‌معتاد هیچوقت متنفر نمیشه هیچووقت نمیتونه حال یه دختر ۱۸ ساله ک انتظار این تنفر رو میکشه خدایا یا منو بکش یا بابامو خستممم ارزوهام به جهنم به برادر کوچیکم رحم کن‌نمیخوام اذیت شدن اونو ببینم هییییی
باید دولت باتمام قدرت باتولیدکنندگان شیشه وموادمخدر برخورد کنه ومحل تولید انها رانابود وبافروشندگان این مواد برخوردکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
عزیز دلم دولت اقتصادش از این کارهولی باور کن به ضررشونا جنگ اگه بشه کی میره جبهه تمام جامعه یا 20 درصد معتاد داریم میدونید یا نه و شب و روز داد میزنن هسته ای داریم کجاش و دارید با شیشه با دادمون برسید اگه انسانیت دارید من به این شک دارم انسانیتت داش
بعضیا اومدن گفتن ک باید معتاد ب شیشه کشت وفلان شاید شمایی ک این حرف میزنی دچار این درد نشدی ادم عزیزشو هرچقدم بد باش.رها نمیکنه چ ارزو مرگ.تواین موضوع خانواده خیلی تاثیر داره.رفتار بد خانواده شک. توهین و.... درمان باید از خانواده شروع بشه ک شخص مقابل کمبود نداشته باشه سخته این راه ولی شدنیه فقط باید محبت خانواده زیاد باشه همش معتادا مقصر ندونین همش از خانواده شروع میشه
شوهرم شیشه مصرف میکنه اخلاقش خیلی بد شده خودش فکر میکنه من خبر ندارم لطفا راهنمای کنید چگونه با اون رفتار کنم حرفهای بد میزنه به من تهمت
واقعا متاسف شدم نظرات هم وطنان نازنینم رو در بالا دیدم
فقط چاره اش مرگ این انسانهای کثیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
یاز خدا میخام این بیماری کثیف رو به تو یا یکی از عزیزانت مبتلا کنه که این مصیبت رو تجربه کن
سلام خسته نباشین اگه امکان داره شماره اقای دیلمی زاده را بنویسید تابا ایشان تماس بگیریم متشکرم
به نظر من معتاد جماعت آدم بشو نیست. خودم ۱۶ساله دارم بایکیشون زندگی میکنم .برای بهبودی این آدم نمونده همه کارکردم امافایده ای نداشته. فقط منتظرم پسرم ۱۵سالش بشه تابتونم حضانتش روبدون دردسربگیرم
به نظر من معتاد جماعت آدم بشو نیست. خودم ۱۶ساله دارم بایکیشون زندگی میکنم .برای بهبودی این آدم نمونده همه کارکردم امافایده ای نداشته. فقط منتظرم پسرم ۱۵سالش بشه تابتونم حضانتش روبدون دردسربگیرم
تا حالا کسی رو دیدین که ترک کرده باشه؟؟با یه دختر دو ساله فهمیدم که شوهرم اعتیاد به شیشه داره خسته شدم دیگه نمیتونم باهاش زندگی کنم از یه طرفم دلم میخواد کمکش کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
خواهرم کسانی که گفتند درمان نداره اینا انسانیت در وجودشون نیست چرا درمان نداره خیلیها ترک کردن من خودم 4 تا از رفقام ترک کردن خیلی وقته
واقعا خیلی سخته با یک معتاد شیشه ای زندگی کنی حالا اگه علاوه بر اون جانباز اعصاب و روان وشیمیایی هم بوده باشه از قبل من فرزند ۲۳ ساله ی یه همچین آدمی هستم واقعازجر آوره زندگی در کنار همچین پدری دارم ذوب میشم تو این زندگی به این سن در اثر فشار عصبی و حرص وجوش و جنگ اعصاب تا حالا سه بار حمله ی عصبی شدید بهم دست داده که آمبولانس اومده و زحمت کشیده منو به بیمارستان روانپزشکی منتقل کرده و میخواستن بهم شوک بزنند بجای اینکه بیان با عامل اصلی بوجود آورنده این مشکلات که یه روانی به تمام معنا هست همچین برخوردی کنن هیچکس جز خانواده ای که در گیر این مشکل هست ما رو نمیفهمم حتی نزدیک ترین افراد فامیل مثل خاله عمه عمو و دایی اگرم ابراز همدردی کنن همش ظاهری هیچکس دلش برای ما نسوخت و جز زخم زبون تمسخر و متلک هیچ کمک دیگه ای از جانب این افراد دریافت نکردیم خدایا خودت نجاتمون بده دیگه بسه از بس هر چی داریم عذاب میکشیم و هیچکس نمیفهمه
پاسخ ها
محبوبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
سلام منم یه شوهرمعتاددارم هم ترمادول تریاک مشورب وشیشه مصرف میکنه خیلی سخته با یه معتادزندگی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
سلام تو را خدا بگید راه ترک کردنش چیه من پدرم گرفتاره به این عمل ما خیلی دوستش داریم ونمیخواییم از دستش بدیم فقط بگید چطور رفتار کنیم که ترک کنه خودش خیلی دوست داره ترک کنه
هرکی میگه مخدر شیشه خطر و ادم و بدبخت.و بیچاره میکنه من سه سال کشیدم الانم سال هاست نمیکشم اصلا همچین چیزایی ندیدم اونم با یک. ورق ترامادول
راستش همه نظراتو بخونید متوجه میشید ک حمه دنبال جمع بندی و نتیجه بودن اما خیلی گنگ و مبهم سر تهشو هم اوردید ، و وقتی نظرات بقیرو میخونیم واقعا.....
اگر از معتاد بودن شخصی مطمین شدید هیچ کار نکنید فقط کلیه منابع مالی شخص معتاد را قطع کنید- پول دستش ندید- هر چیز معقول خواست تامین کنید- تا 6 ماه مواظب باشید تا با دوستان ناباب ارتباط نداشته باشد و دوستان ناباب را با اردنگی و کتک کاری مفصل از دور برش دور کنید- اگر طی این مدت همکاری کرد موفق به ترک شده در صورت عدم همکاری و عدم ترک ماهی مبلغی بدهید تا عمر داره تو کمپ ها بمونه تا بمیره.
سلام .
من یه جوان ۳۴ ساله هستم که دقیقا نصف عمرم رو یعنی شانزده هفده سال اعتیاد دارم و الان که دارم مینویسم کفی هرویین و پایپ شیشه جلوم گذاشته تنها رفیقم سگم که الان کنارم نشسته و تنها آرزوم پاکی و ترک اعتیاد و انواع اقسام ترکها رو از سال ۸۳ تا حالا انجام دادم ولی چیزی که میخوام بگم اینه که منم از شکم مادر شیشه ای و هرویینی نبودم
پاسخ ها
دردکشیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
خدا همه معتادارد نجات بده اگه خدایی هست
من 25سال دارم وهمسرم 5سال شیشه مصرف میکنه من تازه فهمیدم البته خودش اعتراف کرد زمانی که خماربود الان 10روز داغون شدم وفقط فکر خودکشی توسرم شما راهنمای من باشید طاقت ندارم تموم شدم از دلسوختن خودم
من 25سال دارم وهمسرم 5سال شیشه مصرف میکنه من تازه فهمیدم البته خودش اعتراف کرد زمانی که خماربود الان 10روز داغون شدم وفقط فکر خودکشی توسرم شما راهنمای من باشید طاقت ندارم تموم شدم از دلسوختن خودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
جونم در اومد نتونستم ترک بدم شوهرمو ۵ ساله دارم مبارزه میکنم هم تریاک و متادن مصرف میکنه هم وقتی پول دستش میاد میره شیشه میزنه دیروز هر چی دستش بود رو سرم خورد کرد انگشتم شکست سرتا پام خونی شد هیچ راهی جلو روی خودم نمیبینم فقط از خدا میخوام بمیره دو بارم کمپ بردمش ولی فایده نداره ادم شیشه ای فقط سزاش مرگه
سلام.من چند ساله مصرف شیشه داشتم.تقصیر این که طرف شیشه رفتم گردن هیچکی نمیندازم ولی شما هم انصاف نمیکنید همچین نظراتی میذارین!
سلام منوهم همسرم ۴ساله شیشه مصرف میکنه من و دو تا پسرام هرشب رو با رنج وعذاب روز میکنیم شب تا صبح توهم صدا میزنه مدام منو بیدار میکنه میگه باکی صحبت میکنی نذاشت سرکار برم خانه نشینم کرد الهی خدا وجودش رو از زمین برداره هرچه زودتر
این همه نظر خوندم به امید اینکه یکی یه حرف مثبت زده باشه
یعنی هیچ راهی نیست؟ ۸ سال پیش عاشق هم شدیم بخاطر اذیت و آزار هایی که کردم از ۵ سال پیش اول به ترامادول بعد متادون بعد تریاک بعد شیره معتاد شد و الانم ۱ ساله که شیشه میکشه.
تصمیم به ترک داره کنگره ۶۰ رو تازه باهاش آشنا شدیم. ولی با کوچیکترین مشکلی بازم میکشه.
همه ی معتادای شیشه بدبین میشن؟ زندگیم به کل نابود شده بخاطر شیشه.
من دلم خواست حالا 13 روزه مواد مصرف نکردم باید به عجزش برسی تا ترک کنی
همیشه باید امیدوار بود...خدا همیشه به بند هاش امیدواره وچشم روی خطای اونا میبتده وفرصت دوباره برای توبه وحبران......هر چیزی تو دنیا قابل حله به جز مرگ.....پس یه معتادم یک انسان که راه رو اشتباه رفته...پس بخشنده باشیم وامیدوار ومطمین باشید خدا کمک میکنه......نگید از سر خوشی حرف میزنم...سه سال ازدواج کردم والان سومین باره دارم شوهرنو ترک میدم....الان با مطالعه ومشاوره فهمیدم رفتار منم اشتباه بوده به حز شوهرم خودمم باید بعضی چیزهارو ترک کنم.....همیشه فرصت برای زندگی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
احسنت خدا بهت کمک کنه بیشتر پیش بره ... ولی بعضی از نظر دهندها بلانسبت ادم های حیوون و پست بودند که نا امیدی به مردم میدن
سلام کجایی این مطالب نوشته شده کمک کرد وراهکار نشان داد مشکل که همچنان سر جتش مونده چرا چرا چرا
این هم متن نوشته. دریغ از یه ذره راهنمایی
فقط خانواده هایی که با معتاد زندگی میکنن میدونن چه درد بی درمانیه.
من نمیدونم باید چیکار کرد من فقط توکلم به خداست٬ آره اون همه چیز رو درست میکنه من مطمئنم.
نظر من فقط و فقط و فقط برای این افراد مرگه، چون اينا که درست بشو نيستن، حداقل خانواده ها آسایش بهتری دارن
بهترین کمکی که به معتاد شیشه ای میشه کرد اینه که بجای خشت بذارنش لای دیوار و روش سیمان کنن.فقط مرگ میتونه بهشون کمک کنه.انشالله خدا نصیب همه شون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
عجب ادم بیشعوری هستی شماخداانشالله یکی نصیبت کنه تادرک وفهمت بره بالا
سلام من پدری 34 ساله دارای سه فرزندم که اعتیاد به شیشه داشتم میخواستم بگم که یک معتاد شیشه ای میتونه خوب بشه مگر خودش نخواهد من 9 سال مصرف کردم بارها بدون میل جانبی یا اجبار ترک کردم نشد اینجوری که بعضی ها نوشته اند نیست حتی از دکترا فقط با کمی غیرت و حمایت میشه مثل روز اول شد الکی از این ماده مخدر یک هیولا ساخته اند عیسی از شیراز یک سال و هفت ماهه پاکم
واقعا متاسفم برای اونایی که میگن شیشه ای باید بمیره فقط یا تو بیابون ببرنش پس اینهمه معتاد به انواع مواد ها داشتیم که ترک کردنو دارن به جامعشون خدمت میکنن معتاد کسی هستش که بیماری داره به نام بیماری اعتیاد مشکل اصلی انها مواد نیست بلکه بیماری اعتیاد است در مراکز کمپ و کلینیک ها روش های بسیار خوبی برای بهبودی وجود داره شکی نیست بیماران اعتیاد در این اصول برنامه قرار بگیرنو حرکت کنن بهبود پیدا میکنن و جای هیچ نگرانی برای خانواده های شیشه ای اسید باز قرصی و ........ وجود ندارد مشکل انها مصرف مواد نیست مشکل بیماری اعتیاد است که باید به بهبودی برسند
سلام.من همسر یک مصرف کننده شیشه هستم،همسرم من خودم مچش رو گرفتم از اون روز دیگ انکار میکرد ولی بار اول ک حدود یک ماه قهر کردم عذرخواهی کرد و پذیرفت و گفت ک ترک کردم من هم برگشتم پیشش،ولی باز هم علایمش رو داشت و یک روز ک منو کتک زد منم وسایلم رو جمع کردم و رفتم خونه بابام و مهریه ام رو اجرا گزاشتم حدود سه ماه قهر کرده بودم ک بالاخره با واسطه گری های خانواده ها باز برگشتم و گفت کمکم کن خسته شدم،منم حدود یک ماه همش کنارش بودم،گوشیش رو هم یک ماه خاموش کردیم و شب و روز کنارش بودم و تنهاش نزاشتم حتی دسشویی و حمام هم همراهش میرفتم ،تا خداروشکر ترک کرد و سالمه،و خداروشکر میکنم بخاطر لطفش ب ما
خدای من دیشب شیشه دیدم تو انبار خونمون
بدبخت شدم چیکار کنم؟؟
تو رو خدا کمکم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
برمیداشتی قایم میکردی.تا بدونی براکیه.براهرکی باشه میره دنبالش ببینه اونجانیس یامیپرسه که همه چی روشن میشه یاهیچی نمیگه ازترسش.
به جز خواست خدا راهی نیست خواست خدا توبه هست وخواست همه ما دانسته یا ندانسته خود خداست خدا= خودآ یعنی به خود بیا آدم شدن محاله ومحال رو خدا فقط ممکن میکنه پس از خود خدا گوش بگیریم وعمل کنیم انشاالله محال ممکن میشه همین یک راه وجود داره برا منم دعا کنید کوچیک همه
به نام خدا
سلام،بله دوستان راه نجات وجود داره،لاقل میشه گفت که برای من اینطور بوده
دوستان عزیزی که تمایل به ترک دارن، برن سم زدایی بشن و عضو یکی از انجمنهای دوازده قدمی مثل AA یا NA بشن.
نگران نباشین و از قضاوت انسانهای دیگه نترسین.
هیچ آدمی دوست نداره معتاد باشه.همه‌ی معتادا ناخواسته دچار اعتیاد شدن.کمتر آدم سالمی می‌تونه فرد معتادو درک کنه،کسی که گرفتار شده، اگه مواد بهش نرسه انقدر درد داره که نمیتونه تحمل کنه یعنی دست به خودکوشی میزنه .آنقدر که دردش شدیده.اونوقت شما فکر میکنین انگار واسه یه بستنی داره زندگی شو میده.کاری نکنین که حاله خوب شو فقط با مواد ببینه.
من سالها بامعتادزندگی کردم براش هیچی کم نذاشتم بارضایت خودش بردم کمپ نه تنها ترک نکرد خیانتووووهم اخرش با دکنادختر11و12 ساله مجبورشدم فرارکنم
من چهارسال تحملش کردم ولی دیگه نتونستم الانم از رو لج دختر3سالمونگه داشته دیگرم میسوزه
سلام من ۱۸ سالمه چند ماهه افتادم تو این منجلاب خواهشا یکی راهنماییم کنه تا وضعیتم بدتر نشده نمیخوام خوانوادم بفهمن بخدا واقعا میخوام ترک کنم ولی وسوسش بیش از حده اگه کسی واقعا میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم
متاسفم برای انسانهایی که از یک شیشه ای حمایت میکنن و تنها چیزی که نمیبینن خانواده یک شیشه ای هست که از دست اینچنین به ظاهر انسانهایی عذاب میکشند برای شیشه ای ها مرگ زیادیه بدتر از مرگ رو باید تجربه کنن چون خودشون شکنجه گرهای بی رحمی هستن اگر مصرف موا د مخدر جرم محسوب میشد خیلی از افراد به خاطر مجرمانه بودنش جرات مصرفشو نداشتن
متاسفم برای انسانهایی که از یک شیشه ای حمایت میکنن و تنها چیزی که نمیبینن خانواده یک شیشه ای هست که از دست اینچنین به ظاهر انسانهایی عذاب میکشند برای شیشه ای ها مرگ زیادیه بدتر از مرگ رو باید تجربه کنن چون خودشون شکنجه گرهای بی رحمی هستن اگر مصرف موا د مخدر جرم محسوب میشد خیلی از افراد به خاطر مجرمانه بودنش جرات مصرفشو نداشتن
باید بمیره این ادم
که ۱۰ سال زندگی زنو بچشو خراب کرده
توی خاک جا نداره توی عن باید قبرشو بکنن
یا توی بیمارستان نگهداری بشه
این ادم حق زندگی با خونواده رو نداره
چجوری میشه یه همچین حیوونیو توی یه اتاق با یه دختر ۱۰ ساله خابوند


هرموقه در خطر بودین با اورژانس اجتمای ۱۲۳ تماس بگیرین
از دنیای یه شیشه ای خبر دارین؟از گریه ها وزجه هاش چطور؟آیا میدونین چه زجری میکشه؟چرا یه شخصی که در اثر حادثه ای زمینگیر شده وچند برابر یه معتاد هزینه رو دست خانواده میذاره مستحق رسیدگی وابراز همدردی ومحبته و معتاد که تو دنیای تلخ و پر از شکننجه خودش عاجزانه داره دست وپا میزنه اینطور توسط یه عده نا اگاه مورد قضاوت قرار میگیره،دوست محترمی که این ذهنیت رو تو جامعه ایجاد میکنی که این بیچاره هارو باید اعدام یا خوراک سگهای بیابان کرد،آیا از زندگی و آرزوهاوجسم وروح سوختشون میتونی تصوری داشته باشی درحالی که حتی نوک انگشتت هم نسوخته،به واله که بالاترین درده،سیاهترین روزگاره که باید بسوزی تا بفهمی.شما که اینقدر ناعادلانه حکم صادر میکنی خودت چقدر تونستی برای همنوعانت مفید یا خسارت زننده باشی؟اگه دو روز به هر علتی نون بهت نرسه،همه اخلاقیات رو میذاری زیر پا و برای سیر کردن شکمت دزدی وغارت که هیچ ،آدم هم میکشی،بیشتر این بیچاره ها هفته ها گرسنگی میکشن تا بتونن مواد تهیه کنن میدونی چرا؟ به خدا قسم عاجزم از توضیح و تشریح کابوس وحشتناک ی که از نرسیدن مواد دچارش میشن ،برید از خانواده‌ها شون بپرسید تا بدونید که اینها مهربونترین،دلسوزترینوبا معرفتترین بودن.
اینها به نوعی قربانیه یه سری سیاستهای کثیف شدن که اثباتش تو چند کلمه میسره ،هموطنای عزیز این حرفها رو گفتم چون رسالتی بود به گردنم،چون این گودی که همه اطرافش نشستن و نظر میدن و از گرماش لذت میبرن شانزده سال جهنم من بود ویکی از هیزمهای تو آتیشش بودم ،شمارو به خدا قسم میدم اگه یه معتاد به شیشه میشناسید به دادش برسید هیچکس به اندازه اون عذاب نمیکشه،لحظه هاش به گریه میگذره،باور کنید قاتل و جانی نیست،فقط بیماریه که مداوا کردنش سخته ولی نشدنی نیست،ازش نترسین من تو این 16 سال اعتیاد حتی یه کشیده هم به بچه خودم نزدم،حرفهام طول کشید ولی باید میگفتم وتو فاصله ای که اینارو مینوشتم اشکهام جاری بود.
متاسفم خدا خیرشون نده که این همه جوونو نابود کردن خدا جوابشونو بده اگه میخواستن خبلی راحت میتونستن همه مواد و جمع کنند حیف که...
منم خستم دو دل موندن و رفتن.
من سالها با همسر شیشه ای زندگی میکنم که به جز بدبختی و خیانت چیزی ندیدم بارها ترک کرده ولی دوباره از اول بدتر شده واقعا خسته شدم تازه من بدهکارم هستم همیشه وایشون طلبکار فقط کسی که شوهر معتاد شیشه ای داره میتونه درک کنه از خدا میخوام به همه کمک کنه منو هم نجات بده من که دیگه ناامید شدم ادم معتاد شیشه ای ترک نمیکنه بلکه خانوادشو نابود میکنه وخودش خیلی خوشحال و راحت زن گی میکنه
معتاد بیمار نیست.مجرم است.چون ایا یک بیمار خودش انتخاب میکند که حالا امروز مریض بشم خوبه.اما معتاد به انتخاب خودش و با اگاهی قدم در این راه میزاره.محبت کردن.کنار اوندندبا وضعیت.درک کردن.ارامش.هیییچکدوم جواب نمیده.اینا رو جمع کتید بریزید توی کشتی وسط دریا خالیشون کنید.جامعه رو پاک کنید.اگر هر ادمی بخاطر فشار مشکلات بخواد معتاد بشه شاید الان خود من هم معتاد میشدم.ای مردم اینا خودشون خواستن معتاد بشن.پس بیمار نیستن.مجرمن.خوانواده رو ازار میدن
سلام دوستان من خودم مصرف کننده شیشه بودم خیلی فجیع ولی الان خدارشکرترک کردم‌ حدودیک ساله خیلی اذیت میشم گاهی اوقات ولی یادبدبختیاکه کشیدم میفتم میترسم زنم رفت زندگی بهم ریخت اطرافیام همه رفتن داغون شدم خداوکیلی ادم باخاک یک سان میکنه این شیشه الانم اینودارم مینویسم هوس کشیدن دارم ولی نمیکنم میدونم هرچی زحمت کشیدم واسه پاکیم همش ازبین میرن خلاصه دوای ترکش ۱گناه نکردن۲ نمازخوندن اول وقت۳ددری ازهرچی دود حتی سیگار یاقلیون۴ جلسه ان ای خوبه تاثیر داره .یاعلی
سخته
من همسرم يه مرد معتاد شيشه اَي هستم. يه بار ترك كرد ولي دوباره شروع كرد. ولي هر گروه نتونستم به روش بيارم. دارم خفه ميشم وقتي پول نداره مواد بخر تا چند روز به طور مداوم ميخوابه بعدش به من و دختراش گير ميده من ميزنه. صدام در نمياد خفه ميشم. فقط ارزوي مرگش دارم
واقعا وحشتناکه همین الان یکی از فامیلامون که معتاده شیشست خونموته و مدام صدای فندکش میاد یه ساعته داره میکشه خیلی میترسم شوهرم که گرفته خوابیده من چیکار کنم؟
ما هم گرفتار این بلای خانمان سوز شدیم واقعا راهی نیست دیگه ناراحتی اعصاب و روان گرفتیم
سلام خدمت همه شما سروران گرامی باهر بیمار یه جوری رفتار باید بشه مطمئنا راه کج رفته میشه یا درمانگر یا خانواده اگه حقیقتا مطیع و مطاع و بنده خدا باشیم نه بنده آبرو وووووو خداوکائنات راه نشونمون میدن ودراخار اضافه میکنم اعتیاد پدرتمام زندانهاست واون خانواده‌ای مذهبی و خدا شناسندکه به هردلیلی موندن وکمک به همراه بیمارشون رو ترجیح بدن اعتیاد به هرچیزی که باشه یه بیماریه وبا ادغام دعا وروشها درمان پذیر
دوستان همه این حرفا که میشنوین که شیشه وکریستال درمون داره زر مفته.اینجور معتادا مثل زالووووو میمونن.دنبال یک میزبان میچرخن که بهش بچسبن و تا جایی که بشه تغذیه کنن.خوب چه کسی ساده تر وآسونتر وراحتتر از اون خونواده ننه مرده فلک زده که همچین جونورایی هرروز خفتشون کنن تا شیتیل نعشه خوریشون جور بشه. این موجودات چی از آبرو وناموس وخونواده وشرف وغیرت وحرمت و وجدان وانسانیت حالیشونه .همه خونواده رو تلکه میکنن که به لش بازیشون برسن.
دوستان همه این حرفا که میشنوین که شیشه وکریستال درمون داره زر مفته.اینجور معتادا مثل زالووووو میمونن.دنبال یک میزبان میچرخن که بهش بچسبن و تا جایی که بشه تغذیه کنن.خوب چه کسی ساده تر وآسونتر وراحتتر از اون خونواده ننه مرده فلک زده که همچین جونورایی هرروز خفتشون کنن تا شیتیل نعشه خوریشون جور بشه. این موجودات چی از آبرو وناموس وخونواده وشرف وغیرت وحرمت و وجدان وانسانیت حالیشونه .همه خونواده رو تلکه میکنن که به لش بازیشون برسن.
من به راه حل دارم برا دو سه تا از رفیقام که با هم کار میکردیم انجام دادم به نتیجه رسیدیم.یه اکیپ ارماتوربند بودیم که جندتاشون معتاد شیشه بودن.تنها کار اینه مواد مصریفشون رو به هرویین یا شیره تغییر بدین.بهش بگین هرویین بکشه ولی شیشه نکشه.با موافقت خودشون اول هرویین مصرف میکردن.زیاد.بعد سه ماه شیره کشیدن الان هم شش هفت ماهی میشه شیشه نکشیدن.ولی خیلی برگشتن.شیره تریاک هر مرضی هم باشه شرف داره تا شیشه که واقعا دیگه ته همه مخدراست.فقط تو یه مورد خودم گیر کردم عزیز ترین فرد زندگیم یک سالی هست فهمیدم چن باری شیشه کشیده مدام هم از شیشه حرف میزنه داره منو روانی میکنه.رابطمون مخفیانس بخاطر همین نمیتونم کاری کنم از فکرش دارم داغون میشم.
من میدونم که شیشه هم درمان داره و رفتار خانواده خیلی توی درمانش موثره لطفا بگید هرکدام از اعضای خانواده دقیقا باید چیکار کنن و چطوری رفتار کنن که فرد تصمیم به ترک بگیره
سلام خدمت همه کسانی که دارن این مطلب میخون
جای تاسف داره که این ها رو میگم
من شخص خودم خواسته یا ناخواسته به مدت 13 ماه روزی 1 گرم شیشه مصرف کردم خوش بختانه خدا رو شکر 4 ماه لب بهش نزدم تنها راه ترک شیشه فقط فقط اراده خود مصرف کننده هست
من یه روز بعد مصرف تو عالم فاز شیشه تو کامپیوتر داشتم وقت کشی میکردم یه جا دیدم علی نامی نوشته بود که واقعا از مصرف خسته شده بود همون روز پایپ و لوازم مصرف سر کوچه میدازه تو آشغال دونی و میره خونه و تصمیم به ترک میگیره والله همون روز یعنی 4 ماه پیشم منم این کار کردم دورسته واقعا یه مدت اول اذاب میکشیدم اما اجاز ندادم که شیشه لعنتی بهم قلبه بکن خدارو شاکرم که واقعا 4 ماهه پاکم بدون این که جای برم یا از کسی کمکی بگیرم . ای عزیزان من فقط یه خورده حمت بکنید پاک پاک میشم
به نام خدا من شوهرم شیشه مصرف میکنه نمیدونم از کی اما میدونم دیر وقته .اعتراف کرد که فقط چندبار مصرف کرده ودیگه ادامه نمیده اما رفتارش خلاف این چیز رو میگن دوستش دارم اما از اینکه کنارشم میترسم نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم کنید
منم یک زن تنهام تو غربت با یک معتاد به شیشه زندگی میکنم یک دختر سه ساله دارم خیلی بدبختم نه کار میکنه نه کرایه خونه میده نه واسش مهمه منو دخترم چی به سرمون بیاد خودم ارایشگاه زدم اما از شانس بدم حتی یک مشتریم نمیاد مگه چی بشه ماهی یک دو نفر بیان خیلی بدبختم خیلی نه کسیو دارم بهش پناه ببرم نه امیدی دارم مجبورم بسوزمو بسازم
با خوندون نظریه های خیلی از خانواده ها من بیشتر به این پی میبرم که والدین عزیز فرزند شما از روز اول که شیشه ای نبوده و یک لوح سفید بوده که در اختیار گرفتین.پس چرا الان بچه بیگناه بخاد به این وضعیت اسفناک دچار شه‌.و چرا شما دارین عذاب میکشین.یه کم برگردین به گذشته ببینید کی حقی رو ناحق کردین.کی منع کسی کردین و چقدر واسه بچه تون بدر و مادری کردین که اون از کمبود شدید خانواده و محبت رفته بیرون از خونه و آلوده شده.ایا شماهایی که بچه تون شیشه می‌کشه نهایت پدر و مادری رو واسه اش تموم کردین که دلش نخاد تو خونه بمونه و پیش دوستاش باید احساس آرامش کنه.شما به عنوان پدر و مادر حتی واسه وضعیت بچه تون باید ازش معذرت خواهی کنین و یه عمر واسه اینکه خودتون باعث این وضعیت شدین نبخشید. چون پدر و مادرین حق فرزندتان را ضایع میکنین و فوری یا عاق میکنید یا شیرتون حلاش نمکنین.؟؟؟ و تا زمانی که خودخواهانه به قضیه نگاه کتین هیچ ترک و تفسیری صورت نمیگیره.فقط بذارید بهتون اعتماد کنند.انقدر دم از حرف مردم و آبرو نزنین و اونو با این ادعاها تخریب نکنین.قبل از حرف مردم بچه شما مهمتره.تمام کارایی که در گذشته از هر لحاظ انجام دادین و الان دارین مستوجبی پس میدین رو حل کنید و به فرزندونو از هر لحاظ اعتماد بدین تا تعبیری صورت بگیره.والسلام
آدم شیشه ای رو باید دست وپاشو ببندی بندازی ته دریا نیست بشه.برادرمن خودش یه وحشی تمام عیاره ازقانون نمیترسیدم میکشتمش میدونم بکشمش کل خانواده رضایت میده
همسر منم اعتیاد به شیشه داره .به نظرم اشتباه محضه وقتی تو نامزدی یا قبل بچه دارشدن بفهمی و طلاق نگیری . شوهر من اوایل فقط تریاک و حشیش بود . که باز چند وقتمی تونست ترک کنه . ولی الان شیشه است و مصیبت ترک . من که سه ساله شوهرم درگیرشه دارم میگم هر کار بگید کردم . متخصص ترک با بالاترین ویزیت . ترک با متادون . کمپ . ترک طوری که خودش خواست . هیچکدوم جواب نداد . چون این مغزشه که دستور میده . من یه پسر ٨ ساله دارم . ولی فکرامو کردم و میخوام جدا بشم با اینکه همسرم رو خیلی دوست دارم . ولی جوونی خودم و کودکی بچم تباه شده . دیگه نمی خوام ادامه بدم
یک کلام
با فرد شیشه ایی نمیشه زندگی کرد
اصلااااااا
من مدت 5سال است که به عنوان خانواده یک مصرف کننده به شیشه درکنگره 60 حاضرهستم ودراین مدت مصرف کنندگان شیشه زیادی رادیدم که به کمک راهنماهای کنگره وشربت تریاک به درمان رسیدند وبازگشت نداشتند امیدوارم شما خانواده عزیز باشرکت دراین جلسات وامیدواری به درمان وارامش برسید
به خدا در اشتباه هستید ما در کنگره شصت هزاران معتاد به شیشه رو رایگان درمان کردیم ترک اصلا قبول نداریم
سلام من شوهرم دو سه ماه که شیشه میکشه قبلا هروئین میکشید الان شیشه مچشو گرفتم نمیره کمپ میگه توخونه ترک میکنم یعنی میشه یاداره خودشا گول میزنه ؟چکارش کنم بنظرتون؟
سلام برادر من چندین سال است شیشه مصرف میکند خواستم کمکش کنم چسبیدم بهش هرجا رفت باهاش رفتم کمکش کنم ترک کنه حقیقت خودمم الان ۵ ماه است افتادم تو شیشه ولی می خوام دیگه نکشم باور کنید فقط خدا می تونه به مصرف کننده ها کمک کنه باید فقط از شون دوری کنید اینو من تجربه کردم به معتادین نزدیک نشدید قبل از اینکه متوجه بشید توی دام اعتیاد افتادین
به نظرمن فردشیشه ای بایدبردبمیردحیف ازقبرستان بایدتوخیابان خاکش کردویه اسفالت هم روش بریزن
سلام .نمیدونم چرا اینقدر سخت میگیرید یکم بهشون حق بدید شاید مقصر بودید که رفته سمت شیشه
من همسرم ۹ ماهی میشه مصرف شیشه داره
باید بهشون انگیزه بدین باید از خدا بیشتر براشون بگید
مصرف کننده دنبال آرامش. تو زن تو مادر و پدرو... تونستی بهش آرامش بدی که نره .نشستی پای حرفاش ببینی از چی دلش پر خودش روخالی کنه .از مرگ نترسین بلاخره هممون میمیریم اینکه واسش چیکار کردیم .خودمون قضاوت کنیم
فقط همین
الانم توکل برخدا مرکز ملی اعتیاد میره خاست ترک میکنه باهاشم نشد هم باهاش میمونم چون میخام که خوب بشه نه از سر دلسوزی از اینکه خدا منو خیلی دوست داره
میخاد منو تو سختی امتحان کنه ببینه چیکار میکنم
بابام اعتراف کرده که شیشه مصرف میکنه.میگه فقط هرزگاهی دونفس میکشم.رفتارشم خیلی تندشده همش بدرفتاری میکنه.چی جوری ترکش بدیم؟خودش که میگه میتونم ترک کنم ولی نمیخوادترک کنه فقط میگه
سلام
همه ی نظرها رو خوندم
دااااغونم
شوهرم شیشه مصرف میکنه
امیدم فقط به خداست
عاشق شوهرمم عاشقشم
همه ازم خواستن ترکش کنم ولی دوسش دارم
بارها از خدا خواستم عشقش رو از قلبم بیرون کنه تا بتونم ترکش کنم.ولی عشقش بیشتر شد و کمتر نشد
خواستم ترکش کنم اومد خونه دید چمدونم رو بستم خیلی ترسید. گفت ترکم نکن تا ترک کنم بهم قول داده بره کمپ
برای همه دعا میکنم و التماس دعا دارم
سلام
فقط و فقط خدا کمک کنه
برای همه دعا میکنم و التماس دعا دارم
سلام برادر من ۸ ساله که مصرف کننده ی شیشه است
اینایی که خیلی مثبت بینن و از زدن حرفای منفی بشون‌میاد فقط ۲۴ ساعت با یه آدم شیشه ای توی خونه باشن بعد نظر بدن
چه برسه به ما که ۸ ساله درگیریم بارها برای ترکش تلاش شده از کمپ وروانپزشک همه رو امتحان کردیم. ۵ ماهه که مادرم رو از دست دادم جالبه بدونین که برای برادرم ذره ای هم اهمیت نداشت که مادرش رو از دست داده.مواد کاری با مغز این آدما میکنه که هیچ‌چیز تو دنیا جز مصرف کردن براشون مهم نیست
من هم به زودی ازین زندگی فرار میکنم و هر روز وقت اذان مرگ برادرم رو میخوام امیدوارم کا خدا صدام رو‌بشنوه
پدر من‌۶ ساله شیشه مصرف میکنه.خستمون‌کرده با این حال که صد دفعه مچشو گرفتیم میگه اشتباه میکنین‌من‌معتاد نیستم.یک هفته خوبه بعد یک هفته مصرف میکنه شروع میکنه با مامانم دعوا.دوباره ۳ روز میکشه ۲ روز میخوابه یک هفته نمکشه دوباره بعد یک هفته روزی از نو‌.هرچی خواهش میکنیم‌ترک کن میگه من معتاد نیستم.چیکار کنیم؟
سلام خدا از بعضی مردا نگذره مرد که نه نامرد خواهرم وقتی ازدواج کرد گفت شوهرم نمیخاد با شما رفت و امد کنه بخاطر زندگیش ما هم کاری باهاش نداشتیم وقتی متوجه شدیم فهمیدیم معتاده و خواهرمو با زور کتک معتاد کرده الانم هم از هم جدا شدن حالا ما موندیم با دختری که سالم شوهرش دادیم و معتاد تحویلش گرفتیم من دلم به حال مادرم میسوزه از دست خواهرم داره سکته میکنه نمیتونه کنترلش کنه همش میره بیرون چند بار بیمارستان و کمپ بردیمش اما فایده نداره دیگه نمیدونیم باید چیکار کنیم بعضی وقتا میخام بمیرم و بعضی روزا رو نبینم نمیدونم چجوری باید خوبش کنیم همه راه هارو رفتیم خسته ایم هم از حرف مردم هم از دست خودش کاش خوب میشد گاش مواد لعنتی داخل ایران نبود که هم جون هارو بدبخت کرده هم خانواده هارو. من دلم پره فقط خداکنه خواهرم خوب بشه تنها ارزوم همینه سالم بشه مثل قبل بشه
من برادرم ۸ سال شیشه میکشه دیگه خسته شدم کم مونده به سیم آخر بزنم میخوام بکشمش کمکی از دستتون بر میاد لطفا کمکم کنید خانوادم دیگه خسته شدم
من برادرم شیشه مصرف میکنه نامزدداشت طلاق گرفت زندگیش نابودشددوستشم شیشه مصرف میکرداون ترک کردالان بانامزدسابق برادرمن ازدواج کرده ویه بچه داره وخوشبختن ناامیدنباشیدمیشه ترکشون دادولی متاسفانه برادرخوم هی ترک میکنه بعدازچندماه دوباره مصرف میکنه هنوزناامیدنیستم
سلام من همسر یه مرد مصرف کننده شیشه هستم خیل ی عاشقشم خیلی کمکش کردم با. خانوادم بره خانوادش مهم نیستیم بازم رفته سراع مصرف ولی مطمن نیستم رفتارشم با بغیه فرق داره فقط عصبی میشه ت وهین میکنه ازخونه انداختم بیرون ومهریموگذاشتم اجرا شاید سختی بکشه درست بشه برای هم دعا کنیم من عاشقشم
الان دو ساله که ازدواج کردم شوهرم قبل از ازدواج شیشه مصرف میکرد ولی من نمیدونستم تا اینکه بعد از یک ماه از ازدواج فهمیدم تاحالا هر چقدر تلاش کردم حتی یکبار هم کمپ رفت و ترک نکرد دیگه خسته شدم . اون نه تنها خودش رو بیمار کرده بلکه من هم احساس افسردگی میکنم دیگه نمیتونم تحمل کنم . چرا خانواده ها فکر میکنند با ازدواج یک فرد معتاد همه چیز درست میشه بلکه یک نفر دیگر رو بدبخت میکنند
برادرم شیشه مصرف میکنه مادرم به خاطر کاراش فوت کرد از دست آبروریزیش فرار کردیم شهر دیگه آواره شدیم زندگیمون تباه شد همه اینا مربوط میشه به پدر خانواده که چطور خانواده رو مدیریت کنه
من دنبال راه حلم
هفت ساله آزهمسرم بعلت مصرف شیشه جداشدم .الان به همه گفته ترک کردم و اصرار داره دوباره باهم زندگی کنیم موندم بین دوراهی .واقعا میشه به این جور افراد اعتماد کرد؟؟؟؟
سلام واقعا متاسف به این دوست عزیزشما جای راهنمایی کردن فقط 5دقیقه با اینجور افراد صحبت کن اگر مرگ رو جلو چشمات ندیدید بله شما راست میگی خودتونو جای اون ادمی که چاقو زیر گلوشه ه بزارمیفهمی
شوهر منم یک سالی هس فهمیدم دست به شیشه میزنه دوبار ترک کرده باز دوباره رفته سراغش این بار گفته دیگه میخوام ترک کنم بخدا اون حالش خیلیم خوبه حال میکنه اون شیشه میکشه ولی من روانی شدم دوتا بچم دارم یک ماه دیگه صب میکنم دیگه به سیم اخر میزنم هرچی میخواد بشه
من با يه آقايي آشنا شدم كه ازم درخواست ازدواج كرد.شيشه و گل ميكشه بعضي وقتا هم حشيش.وضع ماليش خيلي خوبه. خيلي هم و دوست داريم.ميخوام تركش بدم.كنگره ٦٠ چي هست؟
من بعید بدونم بشه درمانش کرد این لعنتی رو
من که جونم ودوتا بچه هامو ورداشتم وفرار کردم،به شما خانوم های عزیز هم توصیه میکنم هرچه زودتر،اینا خطرناک هستن
من شش سال شیشه مصرف میکردم حدودأ هفته ای سه گرم بدجور بهم آسیب زد قبلش منظم ورزش میکردم ولی از وقتی مصرف رو شروع کردم ورزش تعطیل شد . نمیدونم گاهی فکر میکنم جنبه خوشبختی رو نداشتم ، سالها دنبال یه دختر خوب برای ازدواج بودم با خیلی دخترا دوست میشدم ولی هیچ کدوم اونی که میخواستم نبودن یک سالی بود با یه دختر آشنا شده بودم که به نظرم برای من بهترین بود از هر نظر همونی بود که میخواستم ، از طرفی وضع کارم هم خیلی خوب شده بود تو کار ساختو ساز آپارتمانم شانزده واحد در دست ساخت داشتم با سرمایه خودم بدونه وام تقریبا آخراش بود قیمت خونه رفت بالا سود من سه برابر شد با برادرم شریک بودم تو واردات اونم خوب بود اما خر شدم اونم چه خری رفیقم خونم بود گفت بیا یه دود بگیر یه دود شد شش سال خونه ای که سه ماه کار داشت تموم شه دو سال کشید حتی حال نداشتم برم بزارم برا فروش اگه بخوام بگم کارم به کجارسیده بود همه زندگیم شده بود یه پایپ که رو تخت ولو جلو تلویزیون همین ولی برا خرید مواد هفته ای یه یار از خونم تو نیاوران میرفتم تا هاشم آباد تو خیابان خاوران چون فقط یه ساقی اونجا میشناختم پنج گرم میگرفتم تا هفته بعد اونقدر بی حال بودم که حال نداشتم برم دستشویی تو قوطی نوشابه خانواده که بقل تختم بود ادرار میکردم بعدأ مینداختم تو آشغالا تمون دندونام ریخت دوست دخترمو که زمان از همه دنیا بیشتر دوست داشتم انقدر جواب تلفوناشو ندادم انقدر باهاش بد رفتاری کردم که رفت شش سال این طوری گذشت یه روز گفتم نه این اون زندگی که من میخواستم نیست گفتم باید ترک کنم خورده خورده کم کردم هرچی کم شد مصرفم انگیزم بیشتر شد در مدت سه ماه از هفته ای پنج گرم رسیدم به هفته ای یک گرم بعد گفتم حالا وقت ترک کامله تو یه روز تصمیم گرفتم شیشه وسیگارو گذاشتم کنار یه دو ماهی جای سیگار از آدامس نیکوتین و ویپ استفاده کردم ولی اونم گذاشتم کنار حدودا سه ساله لب به هیچ دودی نزدم از اینکه ترک کردم خوشحالم شرایت کارم خوبه دوباره ورزش میکنم تنها افسوسم عشقمه که از دست دادم گاهی فکر میکنم خر فقط اسمش بد در رفته ما آدما گاهی خیلی خر تر از خریم .
واقعا زندگی با یه معتاد سخته، اون آبرویی که میبره، تو آشنا و فامیل دیگه نمیتونی سرت رو بلند کنی، مخصوصا اگه کسی مثل من از بچگی پدرش رو از دست داده باشه و برادرش از سن کم مصرف هرویین داشته باشه، منی که هم کارشناسی و هم ارشد با تلاشی که داشتم تو بهترین دانشگاه ها قبول شدم و درس خوندم، همیشه جلوی دوستهام کوچیک میشدم چون مادرم به جای اینکه برای من خرجی بفرسته، خرج برادر معتادم میکرد که صداش درنیاد، اینا رو به کی بگم، منی که تلاشم رو کردم بعد یکی از فامیل بگه چرا انقدر زحمت میکشی درس میخونی آخرش کسی مثل برادرت میاد سراغت، آخه بی انصاف مگه گناه اونو به پای من مینویسن سزای معتاد مرگه، الان که دارم این متنو مینوسم با گریه و دل پره، چون دو ساعت قبل از جانب همین برادر دوتا مشت تو سرم خورده شده که هنوز تو سرم صدا میاد خدا سزای باعث و بانیش رو بده، من تو خوابگاه علاوه بر پایان نامه خودم، پایان نامه بقیه هم مینوشنم و مخارجم رو از این راه در میاوردم و در ظاهر میگفتم به کارای پژوهشی علاقه دارم بچه ها از اینکارم تعجب میکردن وهمیشه میگفتن تو خسته نمیشی، اینا رو فقط کسی از جنس خودم میتونه درک کنه و بس
سلام.من ۳۵سالمه .هفده ساله که ‌باتمام موادمخدروعوارضش زندگی کردم.یعنی حرف یامفت نمیزنم وبی دردنیستم.اول ازهمه پاسخ اون افرادی روبدم که میگن معتادبه شیشه بایداعدام بشه وغیره ...عزیزدل برادرخودتو توی آینه ببین!بنظرت خیلی بی گناهی!؟یا دنبال ناموس مردمی.یا گرانفروش ونزول خوری یا بیمارروانی هستی که خودت خبرنداری. درپاسخ به خانواده های گرامی که با یه مصرف کننده شیشه چه باید کردعرض کنم که هرکنشی واکنشی داره یعنی قبل ازاینکه به فکره مصرف کننده باشیدبایدبدونیدکه بیماری اعتیادتنها سه درصدش موادمصرفی هست ومابقی عواملی که یک انسان رو به انزوا و خودکشی تدریجی سوق میده ازروابط غلط.عدم شناخت خودتان ونحوه نگاهتان به زندگی وازدواج وروابط زناشویی و مهمترازهمه جامعه ودرراس اجتماع باندبزرگ دولتی قرارگرفته که فرد رو با ترفندهای پیچیده بخصوص رسانه ملی به افسردگی ودوری ازنشاط وفشارمالی.بیکاری.وصدها مشکل دیگه سوق میده بدون اینکه دستشون روبشه.اونوقت انتظاردارین یه فردسرخورده که مدام سرکوب میشه به موادپناه نبره!؟ وهرفرد معتادخصلتهای مختص به خودشوداره پس این موادنیست که ضربه میزنه بلکه ضربه اصلی خیلی پیش ترزده شده وازدواج غلط.برخوردناآگاهانه وخصمانه و مرام دزدی ازجیب هم درجامعه فاسدوبی سوادعاطفی درتاروپود افکارسطحی ورذایل اخلاقی رسوخ کرده.اگربه یک معتادکه ابتدا شخصیت ظعیفی داشته برخوردین وخودتان هم ضعف شخصیتی وعاطفی داشتین بهترهازهم فاصله بگیرین.نه اینکه با دوستی خاله خرسه زندگی رو براش جهنم کنیدچون این فردمعتادخودش اسیره یک عده سیاستمداره بی رحم درجهنم به سرمیبره لطفا شما زحمت بدترکردنشو به خودتون ندین.یا با دانش وبا حوصله وایمان به خدا درآغوش محبت خالصانه قرارش بدین که نیازبه موادرو حس نکنه یا برید و هم خود وهم اون زخمی اعتیادرو تنها بزاریدکه خدا خودش کمک کنه.ای کاش بجای عیبجویی آینه بدست میگرفتیم!درپناه حق
سلام بر همه دوستان. 35سالمه.متاهل و سه فرزند دارم. ابتدا یک سال بصورت تفننی تریاک یا شیره میکشیدم . یک روز یک دوست ناباب من را با هروئین آشنا کرد، دو سال هروئین کشیدم. اوایل روزی یک کپسول و اواخر روزی ده تا کپسول هروئین مصرف میکردم. بدون دکتر رفتن، بوسیله متادون شروع به خود درمانی کردم. ده روزگذشت، و احساس غمگینی و بی قرارمیکردم. به خودم گفتم برای چندروز شیشه بگیرم و در حد چند کام بکشم تا اون را فراموش کنم. ددر تمام عمرم شیشهتجربه نکرده بودم، در موردش چیزایی شنیده بودم که منو میترسوند. اما حرف یکی از دوستان در ذهنم می‌آمد که چند سال قبل از محاسن ان سخن میگفت. رفتم و با زخمت تهیه کردم. اوایل یک سوتی را چهار روز مص ف میکردم. احساس می‌کردم خیلی بهم در ترک هروئین کمک میکنه. اما الان سه سال گذشته، هم روزانه چهل میلی‌گرم متادون میخورم و هم دو سوتی شیشه میکشم، اما آن دو سوتی را در پنج مرحله زمانی از روز میکشم. همه چیزای زندگی دارم از دست میدم هرچه سعی میکنم که ترککنم شکست میخورم. هیچ راهنما و یاری ندارم، خدایی اگر کسی در این راه موفقیت داشته بمن هم کمک و راهنمایی کنه، ممنونم
چگونه به آسانی اعتیاد به شیشه را ترک کنیم؟
این چیزایی که میگید درست نیست من یه نفرو میشناسام که اعتیاد به شیشه داره اما خیلی مهربونه خودشم دوست داره ترک کنه اما نمیتونه چون بیماره ما باید درکشون کنیم بیماریشونو بشناسیم و کمکشون کنیم که ترک کنن و به خانواده ها توصیه میکنم حتما به جلسات نارانان برن چون خیلی روی روحیشون تاثیر میزاره
نا امیدی بزرگترین گناهه منم نگران برادرم هستم تازه ازدواج کرده ولی پاش وای میستم تا کامل بهبودیشو بدست بیاره کمکش میکنم همه ی معتادا بلاخره یک روزی هوشیاری کاملشونو بدست میارن فقط کمک از دست خانواده ها بر میاد به هر طریقی باید باید باید اغوشتونو باز کنید تا کمکش کنید به هر حال بعضیا فقط نظرات الکی میذارن نا امید نباشید تحملو صبر.
در حالی که قیمت همه چیز 4 برابرشده چطور تو همین مدت قیمت شیشه نصف شده .این یه هشدارها کمی وتحقیق کنید
از اول جوری حرف میزنن که فکر میکنی صددرصد راه حلی دارن بعد همه تقصیر ها را میندازن گردن خانواده یعنی معتاد لعنتی هیچ گناهی ندارد
من که دیگه بریدم از بچگی چشممو باز کردم تو معتاد بزرگ شدم الانم ۳۰ سالمه پدرم معتاد از طرفی برادرم معتاد.هرکاری هم بگید برای بهبودیشون کردیم ولی نشده دیگه خسته شدیم به جایی رسیدم که میخوام خودمو بکشم.خسته ام خسته
می خواستم بگم زندگی با یه معتاد خیلی سخت تر از اون چیزیه که دیگران بتونند فکرشم بکنند واقعا هیچ وقت روی ارامش و خوشبختی را نمی شه دید
سلام شوهرمن دو ساله شیشه میکشه الانم 20روزه تو کمپ افتاده چگونه میتوانم بعد از این کمکش کنم تا از سرش بیرون بیاد
برن بمیرن
خدا هرچی شیشه ی هستش از روی زمین محو کنه من هشت ساله که بایه فرد شیشه ی زندگی میکنم با ۲۷سال سنم همه ی بیماری های حاد رو گرفتم تا چند روز قبل که رفتم دکتر وگفت رگهای قلبت بسته شده مشت مشت قرص میخورم از هر راهی بگید باهاش رفتم ولی ترک نکرد که نکرد بخدا دیگه کم آوردم چندبارمیخوام خودکشی کنم دلم به حال دختر۵سالم میسوزه خیری از دنیا ندید
معتاد به شیشه اونقدر رفتارش خشن ووغیر معقول میشه که ناخود آگاه نمیتونی باش رفیق بشی وبش محبت کنی تا ترک کنه مدام داد میزنه مدتها سر یک موضوعی پشت سر هم حرف میزنه جو خانه رو متشنج میکنه کتک میزنه یک همچین موجودی رو فقط مادر وپدرش میتونن تحمل کنن مثلا نمیشه از فامیلش توقع داشت که رفیقش باشن وباش مدارا کنن چون واقعا خسته کننده استفرسایش آوره داغون کننده است من که ازدست خواهر زاده ام فراریم
راه حلشو نگفتین داریم نابود میشیم یا باید فرار کرد یا نابود شد در کنارش
سلام
اکثر نظرات رو خوندم و واقعا متاسفم
یکسری دوستان خوب خودشونو نشون دادنو با آرزوی مرگ و پشت خالی کردن بقیه رو هم تشویق به اینکار کردن
فردی که گرفتار این مشکل شده حق زندگی نداره؟
چطور میتونید انقدر خودخواه باشید؟
بنده پدرم مبتلا به این بیماری بعد از مشکلات بزرگی ک پیش اومد گذاشتمو رفتم تا این که تصمیم به درد و دل گرفت و بعد از یکسری تحقیقات هرچقدر بیشتر درکش میکنم میبینم که شاید اگه زودتر اینارو میدونستم میتونستم کمکش کنم
خوشبختانه بخاطر علاقه شدیدی ک بهم داره تحت تاثیر حرفام قرار میگیره و امیدوارم که بتونم کمکش کنم چون اگه نتونم دیگه زندگی برام هیچ معنایی نداره
وقتی نظرات یکسریاتون رو میخونم متوجه میشم چه آدمای مزخرفی تو جامعه دارن زندگی میکنن که خودشونو فقط خوب میبینن
سلام
من يك جوان 22ساله هستم از١٥سالگي اونم تنها شروع كردم به مصرف شيره ترياك تارسيدم به١٩سالگي وديدم همه دوستانم رفتن خدمت وبه منم گفتن بايدبري ولي من ازترس معتاديم موندم چيكاركنم ولي هرجوربودرفتم به بدبختي ومدت خدمتم روشيره ميخوردم تااينكه باشيشه اشناشدم اولش ميترسيدم مصرف كنم ولي بااصرارچندتاهمخدمتي معتادكه داشتم شروع كردم ويكمدتي روديدم كه ديگه نگهباني دادن چقداسون شده اونم واسه منكه شيره مصرف ميكردم وهميشه سرنگهباني خواب ميرفتم ويك اعتمادبه نفسي داشتم كه تمام مشكل هاي زندگيم انگاراصلاوجودنداشتن بيخيال شده بودم تااينكه يكروزسرپست نگهباني زيادمصرف كرده بودم يكلحضه فكرخودكشي مثل برقي اومدتوسرم منم رفتم توفكرش اخرش باكلاش خودمو تيركردم ولي خداانگارمنودوست داشت كه ازمرگ قطعي نجاتم داد تفنگ روروي قلبم گذاشته بودم ولي موقع شليك زيرقلبم خوردومعده ام روسوراخ كرد وازپشت موقع خارج شدن به نخاـَم اسيب زدوالان ازكمربه پايين فلج هستم فقط ميخوام به اون دسته معتادهاي عزيزي كه مريض هستن زندگي من وهزاران نفره ديگه كه اتفاق هاي بدتري واسشون پيش اومده درس عبرت بشه واقعاً ادم سختي روكه ميبينه بعدپشيمون كارهاش ميشه من ازخداهزارمرتبه شاكرم كه زنده ام گذاشته راضيم به رضاي اون ولي روزهاي رودارم ميگذرونم كه ازمرگ واسم خيلي بدتره وبراي هيچ بنده اي حتي دشمنم ارزو نميكنم.الانم به لطف الله١٧ماه هست كه پاك پاك هستم.
سلام ما امروز از اتاق برادرم از اون شیشه های گوی مانند پیدا کردیم و الان همه میترسیم چیکار باید بکنیم کدوم کنپ ببریم
هیچکس دوست نداره توهوای سردتوسرماباشه یاتوهوای گرم توگرمادرحال مصرف شیشه پس این شدهراجباربهرمصرف وقتی من واسه سرگرمی خودم شغلی ندارم بازم میرم روخونه اول اینوهمش یادتون باشه به معتادهمیشه بایدکمک کردنه ازلحاظ مالی موقعیکه خولست ترک کنه چون ادمهای ساده ای هستن چون اگه زرنگ بودن هیچوقت سمت مولدنمیرفتن تاحالاشده به درددل یه معتاددرحال عذاب گوش بدی نه نشده شایداودلت بگی نشسته مصرف کرده داره واسمون روضه میخونه
باعرض معذرت خانواده بی تفاوت هستن نسبت ب بچه هاشون موقعی ک کار از کار گذشته خودشون احساس خطر میکنن در واقع اون موقس ک دنبال سویئچ تانک میگردند. دیگه الانم هیچ کاری نکنن بهتره تا خودش ب شعورش برسه خدابخواد برمیگرده ب زندگی سالمش مثل خیلی ها
همه نظرات مسخرس همش من مصرف کننده هست ۶ ماهه مصرف میکنم حرف دکتر درست ولی نتونستید بفهمید اقه قرار باشه معداد بمیره ادما یکی درمیون باید بمیرند طرف معتاده توسعی کن ترکش بدی اره امکان داره ادم شیشه ای بعد ۱۰سالم بره دنبالش دوباره ولی اگه طرف زنگیش به رفاه باشه ک اعتیاد پیدانمیکنه خانواده ها با اخلاق درست میتونند معاتادا ترک بدند ولی دوباره برگردن به همون محیط بلاخره دوباره مخش روشن میشه فقط یه مصرف کننده میتونه راه چاره پیداکنه منم خیلی راه میتونم جلوتون بزارم
خدا به فریادشون برسه.
اخرش نفهمیدیم باید چکار کنیم برادرم چهار بار فرستادم کمپ وبعد دو روز شروع میکنه گفتند براش زن بگیر اون هم براش گرفتم ولی فایده نداشت با خوس اخلاقی باش رفتار میکنیم ولی یکدفعه میبینی یه جوری میپره مقل اینکه پورش کشتند اون هم لخاطر اینکه میبینه چایی هنوز اماده نشده..جناب کارشناس خودت هم نمیدونی بایدچکار کنم واصلا فکر کنم خودت هم معتادی
سلام 11ساله که همسرم شیشه مصرف میکنه.پسرم چهل روزه بود که فهمیدم الان پسرم ده ساله هستش و به خوبی میدونه که پدرش معتاده در این مدت سه بار کمپ بردیمش و یکبار روان درمانی کردیم .سه ساله که تو گرما وسرما خودم با ماشین سر کار و جلسات ان ای میبرمش و در این سه سال به فاصله سه ماه چهار ماه لغزش کرده همه جوونی و انرژیها گذاشتم که زندگیم از هم بپاشه خودم داغون شدم از نظر جسمی و روانی فقط دارم میسوزم و میسازم بارها خواستم جدا بشم ولی حمایت کننده ندارم الان که دارم این متنو می‌نویسیم دلم خونه.واقعا بد دردیه
منو ابجی کوچیکم تازه فهمیدیم بابام شیشه مصرف میکنه و تموم این علائمارو داره داریم خورد میشیم مخصوصاوقتی نظرای مردمو خوندم ک میگن راهی نداره و یا اعدام بشن یا طلاق قلبم دردمیگیره
هیچ زجری بالاتر از بودن در کنار یک فرد شبشه ای نیست،برادرم گل میکشید در گرون ترین کمپ تهران باذبدبختی ترکش دادیم .سه روز از بیرون اومدنش نگذشت که میگفت چقدر همه چیز عجیب و رو مخه!!!و باز شروع به کشبدن گل کرد چند روز پیش تازه متوجه شدم برادرم شیشه هم میکشه ،لب و نوک تمام انگشتاش و با تیغ کنده و میگه بدنم ساس داره و منو داره از تو میخوره ،بیمارستان لقمان و رازی بردیمش همه گفتن معتاده ولی باورمون نمیشد که توهم میتونه اینقدر براش واقعی باشه که گوشت تنش و با تیغ ببره و فکر کنه انگله.چند روز ازش حتی دور نشدم و کلی بهش محبت کردم ولی در حالی که لقمه غذا رو دهنش میزاشتم (چون تمام دستاش پاره و پانسمان بود)در کثری از ثانیه حالت چشمش عوض شد و عین وق زده ها نگام کرد و شروع به فحاشی و لکد زدن به من کرد.بینی من شکست و فقط تونستم خودم و داخل خونه بکشم و گارد رو قفل کنم.به گارد آهنی حمله میکرد و کجش کرد .به روی پدرم که شخص آبروداری هستش دست بلند کرد ،شیر گاز و باز کرده بود که مارو هم باخودش بکشه!!!فقط با اومدن ماموران کلانتری اروم شد و جالبه که خیلی ازشون ترسید و عین موش شد.فردا صبحش از طرف یک کمپ بعد از کلی فریاد و التماس و خشونت اومدن بردنش و الان سه روزه کمپه،خدا میدونه چی میشه
ولی یه چیزی ته دلم میگه بیرون بیاد قطعا میکشه و شاید این بار منو بکشه....شیشه عقل رو تخریب میکنه ،حتی تو عصبانیت و خشم هم ریتم پس و پیش داره فکر کردنشون.جنون میگیرن.امیدوارم اگر قراره دوباره شروع کنه بمیره.هفت ساله هیچکدوممون حتی راحت نخوابیدیم.من خودم الان احتیاج به دکتر دارم همش صدای جیغ میشنوم و بعد گریه و زجه!!!!!
باسلام ایگونه افراد در خانواده نمتوانند ترک کنند حتی ما به کمپ بردیم دیماه بعد که اومده دوباره شروع کرده مادرش رو عاصی کرده کاش یه فکر اساسی میکردن تا نجاتشون بدن ممنون
یه کشتی باید پر کنند ازشون بریزندشون وسط دریا
شیشه ای جماعت خدا وقران ودین نداره خونوادشم با این رفتارها که میبینن اعتقادشونو از دست میدن.شیشه ای رو فقط باید مثل خودش زجر بدی تا بدونه چه بلایی سر دیگران میاره.اونی که میگی چندسال معتادبودم والان ترک کردم میدونی اون چندسال خانوادت مخصوصا همسرت وبچه ت روزی چندهزاربار ارزوی مرگ خودت وخودش روکرده تا راحت شه؟؟؟؟الان به این راحتی نگو پاک شدم خداروشکر پدر اطرافیانتو در اوردی تا به اینجا رسیدی زن وبچه تو روانی کردی تا پاک شدی.ترسم بعدازپاکیت هم زبونت دراز باشه بگی حیف من که با ی دیوونه زندگی میکنم.من شوهرم قبل از ازدواجمون معتاد بوده ولی خانواده از خدابی خبرش نگفتن وماهم گول خوردیم همه کاری هم کردم پاک نشدونمیشه فقط منتظرم یا من بمیرم یا اون تاراحت شم دخترمم این وسط سوخته بیگناه
شیشه ای رو مگه یا خدا مرگشون بده یا اطرافیانشو تا راحت شن از شر هم
سلام من خواهر 15سالع یک فرد معتادم این چجوری رفتار کنع
شوهرم معتاده اینقدراذیتمون میکنه که دخترنه سالم ازخونه فراریه وهمش خونه عموشه دلم میخوادبکشمش ایناانگل جامعه ان
من همسر فرد معتاد به شیشه هستم وقتی متوجه شدم شوهرم شیشه مصرف میکنه یه سال نیمی گذشته بود از قول خودش قبلش تریاک استفاده می کرد با تریاک کشیدنش کنار اومده بودم تا اینکه متوجه شدم شیشه استفاده میکنه بحث٬کشمکش داشتیم به یکی از نزدیکان همسرم گفتم نتونست اونو متقاعد بکنه بعد از ۵-۶استفاده کمپ رفت ۵۰روزاجباری بعد از ۹ماه دوباره شروع کرد من امیدم از دست ندادم امیدوارم یه روزی ترک کنه با مطالعه و آگاهی و امید به خدا
سلام.من 28سالمه.پنج ساله اعتیاد به تریاک شیره ویه ساله هرویین که دیگه بهم جواب نمیده خیلی داغونم همه زندگیمو ویرون کردم عشقمو زندگیمو از دست دادم وقتی بهش گفتم چه مشکلی دارم وحاظرم بخاطرت ترک کنم اونموقع تریاک میکشیدم فک میکردم اونقد دوستم داره کمکم میکنه ولی تو اوج نیاز تنهام گذاشت. تنهاکسی بود که دوستش داشتم و دوستم داشت معتاد باخودش لج داره چه برسه خانواده واطرافیان رفتم سراغ هرویین که دردم ساکت تر شه میخوام مشکلاتم حل بشه مواد مخدرم باشه وامروز که اولین باریه شیشه میزنم که هنوز پایپ تو دستمه اومدم توسایت ببینم شیشه چیه که با مطالب شما برخورد کردم. همتون ازدیدگاه خودتون شاید درست میگین ولی این غیر انسانیه با ادمی که بیماریه روحی وروانی ناخواسته داره اینجور برخورد کنین.این حدیت پیامبر که میگه اگر مومنی رابخاطر گناهی که انجام داده سرزنش کنید بخدا قسم نمیرید مگر به ان گناه دچار شوید. منم یه روزی پاک بودم پدر و مادری که دچار اعتیاد به شیره و تریاک بودن ومن سرزنش و ناراحتشون میکردم بااینکه ابرویی از من نبردند جز مشکلات مالی که داشتیم. نمیدونم شاید تقدیر خداست که من این باشم و پدرم تو سن 60سالگی تا الان پنج ساله ترک کرده همینطور مادرم و من بعد ترک اون شروع کردم. خلاصه معتادی که غیرت داشت دلسوز خانوادش بود بهش محبت کنید جواب میده واگه نداشت رو ترد کنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
وقتی شخصی باچشم خودش عاقبت معتادان را ببینه وباز بره دنبال مواد معلومه که یا عقل نداره یا برای خودش ارزش قائل نیست آیا چنین شخصی دیگران برای او ارزشی دارند ؟ باید تمام معتادانی که برنمیگردند و دست از اعتیاد بر نمیدارند اعدام کرد تا هم خودش راحت شود هم اطرافیانش و هم جامعه
تنها مکانی که سالهاست درمان قطعی انواع مواد مخدر و شیشه را انجام می دهد فقطططط کنگره 60 می باشد . درمان قطعی .. در بیشتر شهر های بزرگ و کوچیک شعبه دارد و اگر کنگره 60 را سرچ کنید اطلاعات کامل آن را از سایت رسمی ش می توانید بردارید . شیشه درمان دارد ....
من ۲۲سالمه ۳خواهریم من بزرگم پدرم شیشه میکشه ب مادرم تهمت میزنه حرفای زشت میزنه الان که دارم مینویسم شاید دیگه زنده نباشم چون میخام خودمو بکشم مامانم خیلی زنه مومنیه از حرفای بابام بهش بشدت داغون شدم حتا مرد توخونه میبینه دیگه نمیکشم ب چندتا کمپ زنگ زدم ولی چون گفتم منو ب حد مرگ میزنه میترسن بیاین ببرنش هروقت از مامانم دفاع کردم ب قصد کشت کتک خوردم تا با انبردست ناخونمو کشید تو هردعوا بدنم کبود کبود بود ازتون خواهش میکنم اگه کسی کمک خاست بهش کمک کنین من از همه ی فامیل بابام خاستم ک ب ما کمک کنن ترسیدن از بابام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
کمپ اجباری
آخخخ..حیف ما ک داریم تلف میشیم خداااااااا کمک کن
آخخخ..حیف ما ک داریم تلف میشیم خداااااااا کمک کن
همتون یه مشت لاف زنید.برادرم اعتیاد داشت ولی حتی تو خرج خونه به خانواده کمک میکرد.حتی یه بار پول مواد از ماها نگرفت.آخرشم وقتی دید نمی تونه ترک کنه خودشو کشت.حالا خفه شید چون نمی فهمید روزی هزار بار حسرت میخوریم .مادرم میگه حتی معتاد کاش فقط بود.
من حسرت یه لحظه دیدنش برام آرزوی محاله.
ولی خوب این درسی شد تا برای کس دیگه بدونم چیکار کنم.
راهش نه کمپه نه بیابون.من به یکی از اشناها گفتم بجای اینکه کلی پول بدی به کمپ.اون پولو بزار جیبت یه هفته بشین خونه کنار پسرت.به خورد و خوراکش برس.غذای خوب بهش بده.باهم فیلم ببینید.تفریح کنید.یه هفته پرستار پسرش شد .خدارو شکر دوساله ترک کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
خوش به حال شما ما ازین شانسا نداشتیم این حیوون که تو خونمونه خودشو بکشه!
منم شوهرم چندساله اعتیاد به شیشه داره دوتا بچه دارم بخاطر بچه هام میسازمو میسوزم چندبارسم زدایی شده چند بارکمپ بردیمش ولی بی فایده اس واقعا دیگه خسته شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
فقط کنگره ۶۰ تنها راه خوب شدنش است
خدا منو نابود کنه راحت شم بهترره
من اکثر نظراتو خوندم درد همگی مشترک
ولی درد من جنسش فرق داره
شیشه وحشتناکه فقط باید دوری کرد و دلسوزی نکرد من دیدم خیلی زیاد تا پدری ک شلوار پسرش سوراخه براش مهم نبود
راه درمان اعتیاد دو نوع درمان جسمانی و روانی
در کنگره شصت رایگان درمان میشن
و البته تو کنگره شصت درمان روانی هم با آگاهی دادن به فرد ، با راهنما و گروه درمانی و جلسه حاصل میشه
اونم کاملا رایگان
دوستان عزیز اعتیاد درمان دارد اول اینکه طرف خودش خواسته داشته باشد دوم اینکه تنها جایی که یک مصرف کننده میتواند به درمان برسد آن هم رایگان کنگره ۶۰ است
سلام همسر
سلام من همسرم ۵ سال اعتیاد به شیشه داشت ولی الان ۱ ساله ترک کرده و قرص سرترالین مصرف میکنه . میگه بیشتر وسوسه کشیدن شیشه رو از بین میبره .
باید گرفت شیشه ای رو زیر مشت و لگد هر روز! شما چه میدونین ما چی میکشیم ده ساله
کسی تاباآدم معتاد زندگی نکرده نمیدونه خانواده های معتاداچی میکشن
جای زندگی کسی که شیشیه میکشه فقط قبرستونه
فقط معتاد باید بمیره
تنها راه کنگره۶۰
وقتی شخصی باچشم خودش عاقبت معتادان را ببینه وباز بره دنبال مواد معلومه که یا عقل نداره یا برای خودش ارزش قائل نیست آیا چنین شخصی دیگران برای او ارزشی دارند ؟
کلا هرچی معتاد به شیشه یا هر کوفت و زهرمار دیگه ای هست باید بمیرن
باید زنده زنده اتیششون زد
به نظر من اعتیاد باید جرم باشه باید بیان ببرنشون کمپ ترکشون بدن
چجوری ؟چیکار کتیم مادرمونه یبار یواشکی بردیمش کمپ بعد کلی سال دیگه خستهشدیم باز شروع کرده امشب بمن حمله کرد تموم موهام تو دستش بود انقد ک کشیدع بود دستامو پر از چنگ و ون شده...رفتم موم میخواستم خودمو بکشم
فقط باید فوش وناسزا به پد ر ومادرشون بدی که هواسشون به بچشون نبوده
پدرم معتاد است معتاد شیشه
همیشه با مامانم دعوا میکنه
منم نمیدونم چیکار کنم
مامانم حرفای منفی میزنه و منم با این چیزای که دیدیم و خوندم که شیشه ای یا خطرناکن ازش میترسم خواهشا بگید چیکار کنم
وحشت کردم با دوتا دختر کوچیک عشق زیاد بهش.... فقط چرا..
منم پدرم توی چند سالی بود شیشه میکشید تا خودش تصمیم گرفت ترک کنه پنج سال پاک بود ولی باز رفت سمتش. خودش میگه بخاطر جمع های بدی بوده که نشسته و مشکلات عصبی بودش الانم بعد از پنج سال کشیدن دوباره تصمیم به ترک کردن گرفته.
فقط تنها راه برای ترک خواست خود معتاده از این تجربه ایی که گرفتم سعی کتید بد رفتاری نکنید با معتاد قر نزنید چون بد تره. اول قدمه ترک کردن بستگی به خانواده داره یا حق
سلام من ٨ سال با همسرم دوست بوديم و بعدش ازدواج كرديم بهترين مرد دنيا بود تا اينكه يه بار گفت تو دوران سربازي تو پادگان شيشه مصرف كرده و من اونموقع كه اين حرف و زد نميدونستم شيشه اينقدر وحشتناكه فكر كردم همون بوده و ترك كرده تا اينكه بعد از ٥ سال زندگي مشترك يكسال قبل فهميدم اعتياد داره و تونستم مچشو بگيرم و خودش اعتراف كرد شيره كشيده ولي مطمئنم دروغ ميگفت و شيشه مصرف ميكرد بشدت لاغر شده بود و شبا تا صبح بيدار بود اصلا نميخوابيد
من یه برادر شیشه ای دارم خیلی پدر مادرم اذیت میکنه وقتی پول نداره مواد بخره وسایل خونرو میفروشه وقتی هم میگن این کارو نکن دادوبیداد میکنه چند بار مادرمو کتک زده براش آرزوی مرگ دارم. همیشه برای مردنش دعا میکنم.
سلام همسرم چندسال بودمصرف تریاک داشت بعدازچندسال ترک کردامامتاسفانه الان شروع به مصرف شیشه کرده امیدوارم فقط یه روزبره ودیگه برنگرده که هم من وهم آینده ی دختر6ساله امابه تباهی کشیده فقط کسی که بااین شرایطازندگی میکنه میدونه من چی میگم
به نام خدا من ۲۱سالمه ی پسرچهارساله دارم ‌و شوهرم شیشه مصرف میکنه ۱۵ساله که اعتیاد داشته منم بعد ازدواج فهمیدم الانم اومدم برای طلاق گرفتن خونه پدرم و شوهرم خودش رفته کمپ که ترک کنه نمیدونم ترک میکنه یا طلاق بگیرم بخاطر پسرم بلاتکلیفم ولی با این چیزهایی ک خوندم ترک کردن شیشه کار هرکسی نیست منم طلاق بگیرم بهتره تا یه عمر پای شوهرمعتادم بسوزم خدا لعنت کنه اونایی ک شیشه رسم کردن
چرا مردمو دلخوش میکنید
سلام یه روزی برای خودم کسی بودم خدای بالای سرم میدونه به جان مادرم سال ۷۱ تو مسابقات کشوری کرمان رده نوجوان سوم شدم علیرضا دبیر هفتم شد و علیرضا حیدری که مقام جهانی داره و یا همین دبیر که تو المپیک اول شد من ادعا ندارم ولی نگاهی به حکمهای کشوری و دو عنوان جهانی در رده نوجوانان که سوم شدم در آلمان و نفر اول امید های جهان در چک و اسلواکی شدم ؟و البته تمام وعده های دروغ فدراسیون هم بی تاثیر نبود که به سمت خلاف برم و یادمه آخرین مسابقه من تو هیروشیما برنز آسیا بود .....
شیشه قدرت و احساس آرامشی میده که وقتی تجریش کنی دیگه بدون اون زندگی کردن راحت نیست!
باسلام من میدونم که یه معتاد بیماره ومجرم نیست وبنابر مشکلاتی که توزندگیش پیش اومده به اونراه کشیده شده ازتون خواهش میکنم با معتادین منصفانه تر رفتارکنید مخصوصا خانوادهاشون چون همینکه خونواده شخص معتاد داره رفتاراشو ومشکلاتی که به وجود میاره رو تحمل میکنه خیلیه خواهش میکنم نمک رو زخم خانوادهاشون نشید برعکس باید این خونواده هارو باید حمایت کرد تاباقی افراد خونواده هم ضربه نبینند
سلام به نظر من یه معتاد بیماره نه مجرم اون بنا بر شرایط ومشکلاتی که براش پیش اومده رفته سمت مواد منصفانه نیست ما بد رفتار کنیم مخصوصا با خانواده هاشون چون همینجوری با یه معتاد زندگی کردن سخته خواهش میکنم یه کم همدیگررو بیشتر درک کنیم ما باید به کمک خانواده های اوناهم بریم تا بقیه خانواده صدمه کمتری ببینند این مشکل ممکن بود برای خود ما هم پیش بیاد
سلام من همسرم چندساله شیشه میکشه الان دخترم هفت ساله شده دوسالی هست که شوهرم پرخاشگر بی دین وایمون شده بدرفتارشده سرهرچیزی فوش ودادوبیداد راه میندازه خسته شدم نه خوابیدنش معلومه نه غذاخوردنش نه محبت کردنش نمیدونم چکارکنم ازاخرین دعوا هم دیگه به دخترم قول دادم دعوا نکنم هرکاری میکنه بکنه راهنمایی کنیدمنو
من با یک اقایی دوست بودم به مدت ۱سال و نیم ..بعد ۸ ماه از دوستیمون فهمیدم که ایشون اعتیاد داشته به همه چی به همه چی اصلی ترینش شیشه ...من چون کشور دیگه بودم ایشون ایران متوجه نشده بودم ..خلاصه ایشون به من گفت من کمپ رفتم و ترک کردم من هم هیچ ایده ایی راجع به افراد شیشه ایی نداشتم ..ولی به جرات میگم بدترین تجربه زندگیم بود ..
تمام کسایی که شیشه مصرف میکنن ویا خانواده فرد شیشه ای هستن راه درمان شیشه پیدا شده فقط کنگره ۶۰ من خودم درمان شده کنگره ۶۰ هستم امیدوارم حتی اگه باور ندارین فقط با کنگره ۶۰ اشنا بشید اگه این کامنت گذاشتم فقط احساس مسئولیت بود کنگره ۶۰ کاملا رایگانه.
هرکسی دردشوخودش میدونه ولی بنظرم بایداتیششون زد
با سلام.
منم شوهرم شیشه به همراه قرص متادون 40 مصرف می کنه خیلی سال میشه نزدیک به 15 سال ولی خب خیلی هم آدم خانوم باز هست اصلا به من و پسرم که 8 سالش اهمیت نمی ده چون پشت نداشتم موندم زندگی می کنم الان پنج سال کلا اخلاق و رفتارش عوض شده وقتی چند روز خیلی مصرف می کنه نمی خوابه حرکات از خودش درمیاره که ازش می ترسم مثل میمون ادا درمیاره کنترل روی دست و پا نداره ای کاش خدا کمکم کنه تا راحت بشم از دستش.
سخته رندگی با فرد شیشه ای ولی برای کمک به خودمون بابد بریم جلسات ال نان برای خانوادها خیلی خوبه من خیلی بهتر شدم با این جلسات چون میفهمیم که بابد چگونه با بیمار رفتار کنیم
ادم شیشه فقط باید بمیره ۱۵ساله دارم ازدست همسرم زجه میرنم نمیدونم خدا چرا ازبین نمیبرش میدونمم امسال منم زیاده خداهم ک مارو نمیلینه مملکت بی صاحب داریم کسی ب دادمانمیرسه این چ زندگییه اخه
من همسر یک فرد شیشه ای هستم خیلی بهم تهمت زد ولی خیلی مهربونه اینا انسان هستن ما باید کمکشون کنیم همیشه که اینطور نبودن روزهای خوشی هم داشتیم به خاطر ان روزها.شاید برای برادرهامون اتفاق بیافته ان موقع هم باید رها کنیمشون.
خدا خستم خیلی از دنیات از ادمات چرا باید شوهرم شیشه بکشه قرص مصرف کنه داغونم خیلی
من شوهرم مصرف شیشه داره و مشکلم اینه دائم انکار میکنه
سلام شوهر من حدود7سال شیشه میکشید3سال تر ک کرد باز دوباره شروع کرده نمیدونم چیکار کنم فقط دلم برا بچه هام میسوزه هر کاری میکنم هرجوری باهاش حرف میزنم اصلا گوش نمیده فقط دعا میکنم از خدا میخوام بخاطر بچه هام که هیچ گناهی نکردن ترک کنه خیلیخستم من یه زن28ساله کروحیم مثل یه پیرزن100ساله از درون خیلی داغونم خدایا کمک کن همه بنده هاتو
همسر من ۱۰ساله شیشه مصرف میکنه هر دوسال یه بار ترک میکنه و بعد از یه ماه پاکی دوباره شروع میکنه، هیچوقت گردن نمیگیره ک معتاده و ب من میگه توهم زدم
سلام من ۲ساله با یک آقایی هستم خیلی همدیگرو دوست داریم و میخواستیم باهم ازدواج کنیم که متوجه شدم شیشه مصرف میکنه میخوام کمکش کنم الان ۱۰روزه دارم تو یک خونه باهاش زندگی میکنم ولی احساس تپش قلب و سرگیجه و بدن درد دارم ممکنه دود مصرف شیشه برای من هم اثر داشته باشه؟
اونایی ک ادای روشن فکرارو در میارن فقط ی مشت احمقن
خدایا خودت به همه هم دردام نگاهی کن از سمت مواد دورشون کن
من سنی ندارم ولی میدونم که درگیر بیماری اعتیاد ام‌ شمایی که میگید معتاد باید اعدام بشه نمیشه باهاش زندگی کرد فقط بدونید همونطور که شما خدا دارید مام خدا دارید مام وجدان داریم مام ادمیم کی از این زندگی خوشش میاد کی از رو خوشبختی مصرف میکنه؟ کلمات از زدن حرفای دلم عاجز ان همانطور که هرچی میخوام جمله ای سرهم کنم که خوانواده خودم درکم کنن ولی نمیتونم به شما هم نمیتونم بگم ولی تا با کفشای کسی قدم نزدید راه رفتنشو قضاوت نکنید ساده ترین ادما معتادان ادمه قالتاق هیچوقت سمت این چیزا نمیره ای خدا من و هم دردامو نجات بده ما بد نبودیم فقط بلد نبودیم...
سلام حدود 13ساله که متوجه شدم پسرم شیشه مصرف می‌کنه در طی این 13سال 5مرتبه هرباربمدت 15تا 20روزدربیمارستان بستریش کردم حتی چند مرتبه شوک الکتریکی گرفته ودارو مصرف کرده یک دوره کامل 20روزه خودم پاهاش رفتم سر کلاسهای ماتریکس 5دوره 2ماهه و3دوره 4ماهه کمپ های مختلف بوده چند مرکز ترک اعتیاد هم ثبت نام کرده چندروزی دارو گرفته و نیمه کار رها کرده اینقدر مصرفش زیاده که تمام لوازمات زندگی را می‌بره میفرشه خلاصه جدا از آزار واذیت های ناگفتی که کرده ومیکنه همه کاری براش انجام دادیم خدایی فقط دلم برا زن و دوتا بچه ای که داره میسوزه وگرنه بود و نبود خودش دیگه برام اهمیت نداره
با سلام،من پسری هستم ۲۴ ساله که از ۱۴ سالگی اعتیاد داشتم و نزدیک ده سال درگیر اعتیاد،ترک یا لغزش دوباره بودم...
خانواده خوبی داشتم و تنها دغدغه کل خانواده و بستگان ترک کردنم بود اما همین خانواده خیلی اوقات با عدم آگاهی باعث افتادن من در سراشیبی و روی آوردن به مواد جدید و تجربه کردنه همه چیز انجامید،باید بگویم بمانندالتون جان من هم ماده مخدری در این کره خاکی نبود که مصرف نکرده باشم و همیشه برای های شدن حاظر بودم هر مخدری را تجربه کنم،
زمانی که از دانشگاه اخراج شدم و خانواده ام به من قطع امید کردن شروع کردن به ترک دادنه من به اجبار،تنها چیزی که باید در این باره بگویم این است که این یک جنایت در حق آن شخص است چرا که تا زمانی که فرد خسته نشده باشد و به اراده خدا گردن ندهد امکانش صفر است که بتواند ترک کند،بارها شکنجه های مختلف تویه یه خانواده نظامی رو تجربه کردم و از آن ها سرد شدم و بدنبال راحی برای فکر نکردن به شیشه روی آوردم،
این را بگویم که هیچ انسانی جز همدرد نمیتواند بفهمد که در دل این فرد بیمار که اغلب به آن به چشم جنایتکار نگاه میکنند چه میگذرد،بارها پیش آمد که هم زمان با مصرف کردنم باگریه از خدا میخواستم که ترک کنم و تغییر کنم جوری که حاظر بودم یک دستو پا نداشته باشم ولی مواد نکشم،این که یک معتاد کی به عجز خود برسد فقط و فقط اراده ی پروردگاره هعربانمان است،مگر شیشه ای ها خدا ندارند و مگر خدا نگفته که در هیچ حالتی از من رو برنگردان و ناامید نشو...
تنها یک فرد همدرد میفهمد که بیماری اعتیاد چیست و شمایی که میگویی این ها باید به دریا ریخته شوند واقعا صلاحیت قضاوت رو نداری چرا که فقط خدا میدانند این افراد عصبانی و تکیده در تنهاییشان چه میگذرد و فقط اوست که میتواند قضاوت گر باشد،
جاده ی بهبودی:
بالاخره بعد از تقریبا ده سال مصرف برای اولین بار خودم تصمیم به ترک گرفتم،نمیدانم دیگر چون هیچ چیز رنگو بویی نداشت همه چیز خاکستری بود و واقعا درمانده شده بودم،
در مورد ترک این ماده در وحله اول تمایل شخص مهمترین چیز است چرا که وسوسه ماده ای به مانند این سونامی به مانند وسوسه یک فرد تشنه است برای آب خوردن،
راه نجات فقط تغییر شکل مصرف است بطوری که نعشگی خداراهم تجربه کنی و فقط سعی کنی برای همین امروز یعنی یک روز دیگر پاک بمانی مثل تبلیغ شرکت پپسی...
تنها جایی که به این افراد کمک میشود و راه نجات دارند انجمن های دوازده قدمی است چرا که خدا در این جلسات حضور دارد و کمکشان میکند،باور کنید سالیانه سال دنبال راه سومی بغیر از جلسه رفتن یا مصرف پیدا کنم از مصرف کنترلی و دوقرصی یاهرچی ولی تنها جایی که توانست افکارم تا حدودی بهبود دهد اینجا بود برای افرادی قصد ترک کردن دارند باید بگویم که تنها چیزی که مهم است این است که سعی کنند همین امروز را مصرف نکنند و بغیر از امروزشان به چیزی فکر نکنند،جلسات مداوم شرکت کنندطبا همدردها ارتباط داشته باشن و از همه مهتر از خدا بخواهند خودش را به این بندگان رنجیده و دربو داغانش هم یک نشانی بدهد،برای خود هدف در نظر بگیرند مثلا من هدفم کمک کردن به امثاله خودم و همدردهامه و دوست دارم روزی خدا قدرتی به من بدهد که تعدادی از همدردانم را علاج کنم،تنها چیزی که پاکی را تضمین میکند همین خدمت کردن است چون خدا خوشش می آید و چه خوب است ما انسان ها هم کمی مهربان تر باشیم و گاهی خود را جای این قشر جامعه بگذاریم تا دردهایشان برایمان تداعی شود،تیغ محبت به شدت بر رنده تر از تیغ زور است،از هرکسی که تمایل به ترک دارد عاجزانه خواهش میکنم برای یکبار هم که شده به جلسه بیاید و ببیند همدردهایش چگونه با محبت اورا در آغوش میگرند و چه کسانی که توانسته اند تغییر کنند...
شوهر من ده سال هست که مواد میکشه همه جوره الان میره خودفروشی میکنه برا پول موادش حاضرم سر به تنش نباشه بره بمیره
من اونقدر بدبختیام زیاده که نمیتونم بگم ولی شیشه بدترین نوع مواد مخدره که اطرافیان رو بیچاره میگنه خواهش میکنم طرفش نرید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر