بازدید 4053

قیمت طلا ۱۰ دلار افزایش یافت

امروز در بازارهای جهانی، قیمت طلا به دلیل افت ارزش دلار و عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا ۱۰ دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۵۸۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 28 April 2016
امروز در بازارهای جهانی، قیمت طلا به دلیل افت ارزش دلار و عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا ۱۰ دلار افزایش یافت.

به گزارش فارس، امروز قیمت اونس جهانی با 9.8 دلار افزایش نسبت به روز گذشته 1255 دلار و 60 سنت معامله شد. قیمت این فلز زرد، امروز در کمترین زمان به قیمت 1246 دلار و 90 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1257 دلار و 80 سنت معامله شد.

قیمت فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 13.7 دلار و نسبت به یک سال گذشته 51 دلار با افزایش همراه شد.

به گزارش رویترز، دلیل افزایش قیمت طلا، افت 2 درصدی ارزش دلار در برابر ین است، دلیل دوم این است که بانک مرکزی ژاپن، سیاست‌های مالی خود را ثابت نگه داشته است، دلیل سوم اینکه روز گذشته بانک مرکزی آمریکا در بررسی تغییرات نرخ بهره در این کشور، به نتیجه رسید تا ماه ژوئن، آن را افزایش ندهد.

براساس این گزارش، بانک مرکزی ژاپن بعد از بررسی، به این نتیجه رسید که پول پایه این کشور را سالانه 80 تریلیون ین (732 میلیارد دلار) افزایش دهد. همچنین این کشور تصمیم گرفت نرخ بهره منفی را لغو کند.این سیاست‌ها باعث شد ارزش ین در برابر دلار و یورو افزایش یابد.

از سوی دیگر، روز گذشته بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت نرخ بهره را در همان محدوده 0.25 تا 0.5 درصد حداقل به مدت چهار ماه دیگر ثابت نگه دارد. اینها انگیزه سرمایه‌گذاران طلا را برای سرمایه‌گذاری بیشتر کرد و قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش 10 دلاری را تجربه کرد.

همچنین قیمت سایر فلزات گرانبها مانند نقره، پلاتینو و پالادیوم هم امروز با افزایش‌های به ترتیب: 12 سنت، 5 دلار و یک دلار مواجه شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان