بازدید 25334
بسته خبری تابناک

سخنراني یک اصلاح طلب دیگر لغو شد/توزیع کارت‌های خوش حجابی/مدرک معاون احمدی‌نژاد بار دیگر جنجالی شد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«طعنه جلودارزاده به تلاش برای ابقای لاریجانی»؛ «نظر معاون ظریف پیرامون ریاست جمهوری مادام العمر اسد»؛«آماری تکان‌دهنده از هزینه‌ تحریم‌ها در ایران» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 27 April 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گشت نامحسوس هم برای کنترل حجاب نتیجه‌ای نمی‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه از گشت های نامحسوس انتقاد کرد.فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین قم درباره گشت‌‌های نامحسوس گفت: من بر این باور هستم، گذاشتن گشت نامحسوس آن هم برای کنترل مردم که به قول آنها جلوگیری از حجاب هست علاوه بر اینکه نتیجه‌ای نمی‌دهد بلکه نتیجه بدتری هم به خود می‌گیرد.وی ادامه داد: درست است که در جامعه ما نباید هنجارهای اخلاقی شکسته شود و همه ما قبول داریم مردم یک چهارچوبی را پذیرفتند و بر طبق آن چارجوب باید به خیابان‌ها بیایند، ولی در مواجهه با فرد هنجارشکن راه‌های خیلی بهتر وجود دارد.میبدی تصریح کرد: در این چند سال اخیر هر سال تابستان که می‌شود مامورین امنیت اخلاقی برنامه‌های خاصی در این باره دارند و به خیابان‌ها میریزند و هر سال هم این موضوع را شدیدتر می‌کنند، ولی هیچ سال نتیجه مطلوب نیز نگرفتند و حتی می‌توان گفت بدتر از قبل هم شده است. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

دولتی كه رويكرد ضد استكباري داشت چرا سرمايه کشور را به آمريكا برد

احمد شوهانی عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اظهار تاسف از خريداري اوراق قرضه از آمريكا در دولت قبل، گفت: مسئولان دولت قبل بايد پاسخ دهند كه چرا اين اوراق را از آمريكا خريداري كرده اند. دولت قبل كه در ظاهر رويكرد ضد استكباري داشت چرا پول و سرمايه ايران را به آمريكا برده و اوراق بهادار آمريكا را خريداري كرده است، اين عمل جاي سئوال دارد؟ اين پرسش ايجاد شده كه مگر نمي دانستند آمريكا دشمن ما است؟ مگر اين رفتار آمريكا مسبوق به سابقه نبوده است؟ بارها محاكم قضايي آمريكا با دلايل واهي ما را محكوم كرده اند؛ چه كسي فكرش را مي كرد كه دو ميليارد دلار را دو دستي تقديم اين كشور كنيم؟ به طور جد بايد پيگيري شود كه مشاورين دولت قبل چه كساني بودند و با چه هدفي اين اوراق را خريداري كرده اند . تابناک ایلام این خبر را منتشر کرد.

از اولین سال ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد متوجه انحرافات او شدم

علی مطهری سه شنبه شب در نشست تدوین اندیشه های شهید مرتضی مطهری گفت: از اولین سال فعالیت رئیس جمهور سابق متوجه انحرافات وی شدم و نامه ای در این خصوص نیز نوشتم. زیرا روند فعالیت وی خلاف شعار های تبلیغاتی بود. این مسئله تناقض در گفتار بنده نیست و در این خصوص رئیس جمهور سابق تغییر كردند. در مسئله ستار بهشتی خیلی از مسئولان عنوان كردند كه این موضوع مطرح نشود زیرا خوراك رسانه های غربی می شود. این نگاه اشتباه است و عده ای فكر می كنند كه برای حفظ نظام باید به هر خفتی تن داد. سایت انتخاب این خبر را منتشر کرد.

کاسبان تحریم وِل نمی‌کنند
علی نوبخت، منتخب مردم در مجلس دهم اظهار داشت: زمانی که از بیگانگان و نفوذی‌ها صحبت می‌شود نباید دنبال افرادی در آنسوی مرزها جستجو کرد زیرا نفوذی‌ها در کنار گوش ما قرار دارند و این نفوذی‌ها دست در بیت‌المال کرده‌اند در حالی که مردمی در کشورمان وجود دارند که محتاج 50 هزار تومان‌ هستند. کاسبان تحریم وِل کن هم نیستند و گویا این رویه‌ای که پیش گرفته‌اند به کامشان شیرین آمده است. ما باید در برخورد با این افراد جدی باشیم. از طرفی چه کسانی قاچاق را وارد مملکت کرده‌ و تولید را در کشور نابود کرده‌اند. این افراد بدانند که با این اقدامشان خلاف اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند. این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرد.

سخنراني یک اصلاح طلب دیگر لغو شد
مراسم سخنراني آذر منصوري قائم مقام حزب اتحاد ملت ايران اسلامي كه قرار بود راس ساعت 19:30 روز چهارشنبه (امروز) در گردهمايي بزرگ اصلاح طلبان اراك ، خنداب و كميجان در محل سالن پامچال اراك واقع در ميدان وليعصر اين شهر برگزار شود، لغو شد.رئيس ستاد انتخاباتي ائتلاف اصلاح طلبان و حاميان دولت ( ليست اميد) گفت: به توصيه مسئولان شهرستان اراك ، از برگزاري اين سخنراني به رغم انجام برنامه ريزي هاي لازم، خودداري كرديم. مرتضي سورانه افزود: براي هرچه باشكوه تر برگزار شدن مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابيه اراك ، خنداب و كميجان تاكنون سه سخنراني توسط الهه كولايي عضو شوراي هماهنگي مجمع زنان اصلاح طلب ايران ، علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و محمدرضا عارف رئيس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح طلبان با آرامش هر چه تمام تر در شهر اراك برگزار شد. خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.

۷۰۰میلیارد دلار درآمد نفتی دوره احمدی نژاد کجا رفت
حجت الاسلام سیدابوالفضل موسویان با اشاره به تحرکات اخیر احمدی نژاد به بهانه حضور در انتخابات ۹۶ اظهار داشت: اشکالی ندارد که آقای احمدی نژاد مثل بقیه سیاسیون فرصت و اجازه داشته باشد که نظرات خود را مطرح کند و اتفاقا طرح موضوعات مختلف از سوی او ایراد ندارد، اما سؤال این است که چرا به دیگران همانند او اجازه فعالیت داده نمی شود؟ چرا آقای خاتمی که در دوران ریاست جمهوری فعالیت‌های ارزشمندی داشتند و دولتش این همه اختلاس و فساد نداشت حق نداشته باشد ؟ اصولا چرا ایشان حتی نباید اجازه داشته باشند در برخی مجالس شرکت کند؟ این خبر توسط خبرگزاری ایلنا منتشر شد.

واکنش کرباسچی به سخنان حداد عادل
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در واکنش به ادعای اخیر حدادعادل در باره دخالت دولت در انتخابات و همچنین هشدار آیت‌الله موحدی کرمانی در این مورد گفت: متهم کردن دولت به دخالت در انتخابات غیر عادی است.غلامحسین کرباسچی خاطر نشان کرد: «همان کسانی که دور اول را برگزار کردند مسئول برگزاری این دور نیز هستند. یعنی نه معاون وزیر کشور عوض شده است و نه خود وزیر تا آقایان احساس کنند دولت قصد دخالت در انتخابات را دارد».این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: «اگر هم دخالتی صورت گرفته باشد باید به مراجع ذی صلاح و شورای نگهبان شکایت کنند و به نظر می‌رسد این مصاحبه‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و دوستان می‌خواهند کار سیاسی کنند و بر روی مردم و رای آنها تاثیر بگذارند».وی ادامه داد: «این آقایان در سال‌های اخیر همیشه بر این مسئله تاکید می‌کردند که باید قانون رعایت شود و اگر در انتخابات تخلفی صورت گرفت باید به مراجع قانونی مراجعه کرد. بنا بر این می توان گفت بحث تخلف مطرح نیست و اهداف دیگری در پشت این سخنان نهفته است».کرباسچی بر این اساس تصریح کرد: «متهم کردن دولت به دخالت در انتخابات غیر عادی است».عصر ایران این مطلب را منتشر کرده است.

توزیع کارت‌های خوش حجابی در یزد
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از تهیه و توزیع کارت‌های شهروند نمونه و کارت‌های خوش‌حجابی در شهر یزد خبر داد.محمدرضا دشتی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، تهیه و توزیع کارت‌های شهروند نمونه و کارت‌های خوش‌حجابی را از اقدامات موثر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه دانست و بیان کرد: تدوین برنامه‌های آموزشی ترویج فرهنگ روزه‌داری برای نوجوانان به ویژه کسانی که امسال سال اولی هستند، از جمله برنامه‌های شاخص در سال جدید است. ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.

طعنه جلودارزاده به تلاش برای ابقای لاریجانی
منتخب اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم توافق صورت گرفته از سوی سران اصلاحات برای ریاست عارف را تایید کرد.سهیلا جلودارزاده منتخب اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم درباره اخبار منتشر شده درباره توافق سران اصلاحات برای ریاست عارف در مجلس دهم، اظهار داشت: آن مورد توافق بزرگان بوده، البته باید مجلس تشکیل شود تا با رای نمایندگان معلوم شود که چه کسی رئیس می‌شود.وی در پاسخ به سؤالی درباره قطعی بودن ریاست عارف در مجلس دهم گفت: انشاءالله همین‌طور است؛ نمایندگان مردم باید به این مسئله آگاهانه فکر کنند که کدام رئیس می‌تواند امنیت و اعتمادملی را افزایش دهد، البته ما به توافق زیاد فکر نمی‌کنیم.جلودارزاده افزود: اگر کسانی تلاش کنند با روش‌های غلط این ریاست را مستدام کنند، مطمئن باشند از فلان آقا سازمان یافته‌تر نخواهند بود و بدانند برای ماندگاری خیلی‌ها تلاش کردند، اما عاقبتش خواست مردم بود.وی خاطرنشان کرد: من کلاً با زد و بند مخالفم و باید انتخاب شایسته صورت بپذیرد. با کامل‌کردن دانش و اطلاعات است که می‌توان برای انتخاب ریاست مجلس تصمیم‌گیری کرد. انتخاب و تصمیم‌گیری  نمایندگان نه براساس منافع شخصی و گروهی، بلکه باید مبتنی بر شناخت درست و براساس منافع ملی باشد. این خبر را باشگاه خبرنگاران تسنیم "پویا" منتشر کرده است.

واکنش روحانی به مصادره 2 میلیارد دلار
حسن روحانی روز چهارشنبه و در نشست هیأت دولت اظهارداشت: اینکه دادگاه یا قوه مقننه در گوشه‌ای از دنیا بخواهد برای حقوق و اموال ملت ایران تصمیمی بگیرد، کاملاً غیرقانونی و برخلاف حقوق بین‌الملل و مصونیتی است که بانک‌های مرکزی از نظر حقوقی در دنیا دارند. رئیس‌‌جمهور رأی دیوان عالی آمریکا مبنی بر توقیف حدود ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را دزدی آشکار و رسوایی بزرگ حقوقی برای آمریکا و به مفهوم ادامه خصومت علیه ملت ایران دانست. این اظهارات را پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر کرده است.

نظر آیت الله یزدی درباره سود بانکی

آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه سودهای بانکی با روند خاصی در حال افزایش است و سود بانکی در هیچ جای دنیا با ایران برابری نمی‌کند، اما بانک‌ها بازهم تبلیغات خود را بیشتر می‌کنند.آیت الله یزدی افزود: بانک‌ها با نوشتن قراردادهایی شبهه ظواهر شرعی سودهای بانکی را رفع می‌کنند. این خبر را فارس منتشر کرده است.

نظر معاون ظریف پیرامون ریاست جمهوری مادام العمر اسد

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه امروز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ نشست «بحران سوریه؛ سناریوهای پیش رو» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه در پاسخ به سؤالی در خصوص باقی ماندن بشار اسد در قدرت، اظهار داشت: شاید خیلی عقلانی نباشد که راحت روی بشار اسد معامله کنیم و بگوییم که بشار به دلیل بحران‌ها و شرایط قادر به حل بحران نیست و بشار برود همه چیز حل می‌شود در حالی که هیچ جایگزین مناسبی برای آن یافت نمی‌شود. معاون وزیر خارجه ادامه داد: ما از دموکراسی در سوئیس صحبت نمی‌کنیم. از دموکراسی در افغانستان صحبت می‌کنیم. ما از اینکه بشار اسد رئیس‌جمهور مادام‌العمر در سوریه باشد، حمایت نمی‌کنیم بلکه می‌گوییم مردم سوریه باید تصمیم بگیرند. پروسه سیاسی در سوریه آغاز شده و همه باید به استقرار این روند سیاسی کمک کنند. این اظهارات را فارس منتشر کردهاست.

حال امام خمینی(ره) هنگام دریافت خبر شهادت استاد مطهری

اردیبهشت ۱۳۵۸ آیت‌الله مرتضی مطهری به دست عوامل کوردل فرقان ترور شد. مردی که یار وفادار حضرت امام(ره) و از افراد مورد وثوق ایشان بود و امام با شنیدن خبر شهادت استاد مطهری بسیار ناراحت. شدند. ماجرا را به نقل از جلد دوم «مصلح بیدار» مرور می‌کنیم:مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی در جایی می‌گفتند که اواخر شب بود. کسی آمد به من گفت: دم در با شما کار دارند.من از اتاق بیرون آمدم. آقای اشراقی بودند که به من گفتند: می‌دانی قصه چیست؟ آقای مطهری را به شهادت رسانده‌اند. گفتم: اولین کاری که می‌کنیم رادیوی امام را از پیش ایشان بر می‌داریم. رفتم رادیو را از پیش آقا برداشتم.ایشان صبح که بلند شده بودند، دیده بودند رادیو نیست. فهمیده بودند که رادیویشان را کسی برداشته. به خواهر من گفته بودند که چه خبر است؟ خواهر ما هم به گونه‌ای که با آقا رو به رو شده بود که اصلاً جذب آقا شده بود و خبر را یک مرتبه داده و گفته بود: مثل اینکه آقای مطهری را شهید کرده‌اند.من رفتم، دیدم آقا ایستاده‌اند و محاسنشان را با حالتی خاص و غمناک در دست گرفته‌اند. تا من در را باز کردم، بی اختیار سه بار گفتند: آقای مطهری را کشتند؟! آقای مطهری را کشتند؟!در این همه قضایایی که نظیر بمب‌گذاری‌ها و شهادت‌های دوستان امام و پیرمردهایی که با امام از قبل سابقه داشتند، اتفاق افتاد، من ندیدم امام مانند شهادت آقای مطهری ناراحت شده باشند.حتی در مورد انفجار حزب هم این طور نبود. امام تا ساعتی در خودشان بودند و بعد رفتند آن پیام را برای شهادت ایشان نوشتند.

سیگار چه کسانی را یک‌شبه پولدار کرد؟

«مصوبه مجلس هنوز به تصویب نرسیده بود که خبرش بین برخی از خریداران و فروشندگان رد و بدل می‌شد. آنها که کمی زودتر از دیگران به اخبار دسترسی پیدا کرده بودند، خریدهای خود را افزایش دادند و انبارهایشان را تا جایی که ممکن بود، پر کردند. حالا دیگر وقت آن رسیده بود که توزیعشان را محدود کنند و منتظر مصوبه مجلس برای بالابردن قیمت باشند تا این‌گونه سود خود را به حداکثر ممکن افزایش دهند. این ماجرا روایت عمومی از اتفاقاتی است که هر چند وقت یک‌بار در بازارهای ایران رخ می‌دهد و این‌بار دامن‌گیر سیگار و محصولات دخانی شده است.» این گزارش را شهروند منتشر کردهاست.

آماری تکان‌دهنده از هزینه‌ تحریم‌ها در ایران

براساس ترازنامه بانک مرکزی، میزان ذخایر طلای این بانک در پایان سال 91 معادل 60 تن بوده است که در مقایسه با سال 89 و آغاز تحریم‌ها بالغ بر 40 درصد کاهش را نشان می‌دهد. در روزهای اخیر در حاشیه بحث‌های مربوط به عملکرد بانک مرکزی در قبال دارایی‌های بلوکه‌شده ایران، بحث واردات 13 تن طلا به کشور از سوی دولت دهم هم مطرح شده است؛ وارداتی که گفته شده با قیمت اونس 600 دلاری خریداری شده و زمانی که به کشور رسیده ارزش این ذخایر با قیمت جهانی طلا که به اونسی 1800 دلار رسیده بود، چند برابر شده است.نگاهی به روند تغییر ذخایر طلای بانک مرکزی نشان می‌دهد که از ابتدای آغاز تحریم‌های بانکی، میزان ذخایر طلای بانک مرکزی حدود 95 تن بوده است (در پایان سال 89) و افزایش میزان ذخایر طلای بانک مرکزی در زمان 600 دلاری بودن قیمت جهانی هر اونس طلا به سال‌های 85 و 86 بازمی‌گردد که بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور با مشکلی به نام تحریم مواجه نبودند.نکته قابل تامل دیگر اینکه میزان ذخایر طلای بانک مرکزی بنا بر ارقام مندرج در ترازنامه این بانک طی دو سال اول تحریم‌ها یعنی سال‌های 90 و 91 بالغ بر 40 درصد کاهش پیدا کرده و از حدود 95 تن به 59.9 تن کاهش پیدا کرده است و به عبارتی فشار اقتصادی وارد شده به منابع دولت دهم که بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها بوده، به حدی بوده است که بانک مرکزی مجبور به فروش بالغ بر 35 تن از ذخایر طلای خود شده است تا بودجه ارزی و ریالی دولت وقت را تامین کند. «تعادل» این خبر را نوشت.

مدرک معاون احمدی‌نژاد بار دیگر جنجالی شد

سخنرانی میرتاج‌الدینی در دانشگاه حاشیه‌ساز شد. یکی از دانشجویان حاضر در این جلسه با اشاره به اینکه میرتاج‌الدینی در رزومه خود اعلام کرده مدرک تافل دارد برای سنجیدن میزان تسلط او به زبان انگلیسی با او به زبان انگلیسی صحبت می‌کند که این مسئله با تش.یق حاضران و البته دخالت برگزار کنندگان مراسم منجر به تشنج کشیده شدن مراسم می‌شود.

اعتراض به فائزه هاشمی در خرم آباد

تعدادی از مردم شهر خرم آباد در اعتراض به ورود فائزه هاشمی در مقابل فرودگاه و سینمای این شهر تجمع کردند.

کار فرهنگی و سرهنگی به تنهایی جواب نمی‌دهد

عباس جعفری دولت‌آبادی در جلسه‌ای با موضوع آسیب­‌های اجتماعی درباره چگونگی مقابله با جرایم، ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در کنار اقدامات مقابله‌­ای، در توضیح اظهار کرد: کار «فرهنگی» و «سرهنگی» هر یک به تنهایی جواب نمی­‌دهد، بلکه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، این دو باید با هم به کار گرفته شود و اقدامات پیشگیرانه هم در اولویت باشد. وی در انتقاد از کم­‌کاری برخی مسولان در این حوزه گفت: وقتی موضوع تقسیم کار می­‌شود برخی دستگاه‌ها غایبند، اما حین تقسیم بودجه همگی سهم می‌خواهند. جعفری دولت‌­آبادی نگاه عمیق به آسیب­‌ها را از برنامه‌­های بلندمدت برای مقابله با این پدیده خواند که نافی وظایف دستگاه­‌های دولتی نیست و در انتقاد از مسولان دولتی که در حوزه­ اجرایی آنان حجاب و عفاف رعایت نمی‌شود، بر وظیفه­‌ مدیران از بابت تذکر به چنین کارکنانی تاکید کرد و گفت: این کارها کمی غیرت مسولانه می­‌طلبد و نیاز به بودجه ندارد. وی پیشنهاد کرد: باید از ظرفیت برنامه ششم در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی استفاده بیشتری به عمل آید. ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر