بازدید 3426
۱
دیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد:

جمع آوری دهها تن زباله رهاشده در استان تهران

کد خبر: ۵۸۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 27 April 2016
در مراسم های پاکسازی مناطق طبیعی، تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی استان تهران در هفته زمین پاک بیش از ده‌ها تن زباله جمع آوری شد.

به گزارش مهر، در مراسم های پاکسازی مناطق طبیعی، تفرجگاهها و اماکن عمومی استان تهران در هفته زمین پاک بیش از دهها تن زباله جمع آوری شد.

محمدهادی حیدرزاده گفت: یکی از معضلات زیست محیطی موجود در سطح استان وجود انبوهی از زباله های رها شده در مناطقی است که قابلیت گردشگری و تفرجی دارند.

وی با بیان اینکه اقدامات نمادین تاثیر زیادی در حال محیط زیست نخواهد داشت، افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا حفاظت از محیط زیست به عنوان یک ارزش اجتماعی در فرهنگ مردم نهادینه شده و در سطح کلان رابطه معنی داری میان محیط زیست و اقتصاد وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: متاسفانه در کشور ما جمع آوری زباله کار کم اهمیتی تلقی شده و عموم مردم نیز به جنبه های اقتصادی حاصل از مدیریت صحیح پسماند ها هم توجه نمی کنند.

حیدرزاده تصریح کرد: بیشتر زباله های رها شده در طبیعت قابلیت بازیافت مجدد داشته و در صورت توجه به این موضوع صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برنامه های پاکسازی در مناطق طبیعی، تفرجگاهها و اماکن عمومی با شعار «با زمین مهربان باشیم» طی هفته گرامیداشت زمین پاک در سطح استان تهران برگزار شده است، اظهار داشت: این مراسم ها با همکاری و مشارکت دستگاهها و سازمانهای مختلف، تشکل های مردم نهاد زیست محیطی و گروههای داوطلب مردمی و علاقه مندان به طبیعت و دانش آموزان مدارس به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از دهها تن زباله خشک و تر از مناطق طبیعی، مکانهای تفرجگاهی و اماکن عمومی استان جمع آوری و به مکانهای دفع از پیش تعیین شده انتقال یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
به این میگن یه کار خوب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار