بازدید 11782

اعتراض به افزایش قیمت خودرو

کد خبر: ۵۸۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 27 April 2016
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به اقدام شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: شورای رقابت به جای صدور مجوز افزایش قیمت خودرو باید قیمت‌ این محصولات را کاهش می‌داد.

به گزارش ایسنا امرالله امینی اظهار کرد: ‌عملکرد شورای رقابت مناسب نبوده و نتوانسته به وظیفه ذاتی خود که از بین بردن انحصار از بازار خودرو است عمل کند.

وی با بیان اینکه چرخه افزایش قیمت خودرو دور باطلی است که به ضرر مصرف‌کنندگان است، خاطرنشان کرد: ‌قدرت خرید مردم پایین است و نمی‌توانند این محصولات را با این قیمتهای بالا خریداری کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دلیل رکود بازار خودرو پایین بودن قدرت خرید مصرف‌کنندگان است بنابراین شورای رقابت باید به جای افزایش، قیمتها را کاهش می‌داد.

وی افزود: مشخص نیست خودروسازان که به دلیل رکود بازار با کاهش تولید و فروش مواجه شده‌اند به چه دلیل عملکرد خود را اصلاح نکرده و قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهند.

امینی با بیان اینکه متاسفانه شورای رقابت به ابزاری برای توجیه افزایش قیمت خودرو تبدیل شده است، تصریح کرد: امیدواریم شورای رقابت در عملکرد خود تجدیدنظر کرده و نسبت به کاهش قیمتها اقدام کند.

اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش 1.8 درصدی محصولات ایران خودرو و 0.4 درصدی محصولات سایپا خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۴۵
ای بابا مردم نباید چنین اشغالهایی رو بخرن... دیگه وقتی میخرن خودشون انتخاب و سلیقه بدی دارند.
دوچرخه سوار میشم ماشین ایرانی سوار نمیشم ای بندگان خدا با مردم چه میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
جمعش كنيد اين حرفاي صئمن يه غاز رو. ما همونايي هستيم كه تا اسم وام اومد خودمونو باختيم و كمپين رو شكستيم.
اینجا ایران است مهد مدیران - مردم چند ؟ ایکاش مدیران کشورهای اروپایی یک مدت در کالجهای ایران درس مدیریت می آموختن تا بدانند که با مردم چگونه برخورد نمایند . بطوریکه ضمن پیاده کردن سیاستهای ریاضتی برای مردم با اعتراضات مردمی نه تنها مواجه نشوند بلکه خود مردم با التماس بدنبال آنان باشند تا شرایط را از این هم سختتر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
برادر من ایرانی حقش بیشتر از این نیست
پيوند اخوت شورا با خودروسازان را بايد تبريك گفت
آقا چرا اعتراض مي كنيد. شوراي رقابت وظيفه‌اش اينه كه بياد ماشينهاي آشغال و بي كيفيت رو با ماشينهاي با كيفيت مقايسه كنه به اين شكل كه مي گه اون ماشينها چرخ دارن ماشين داخلي هم چرخ داره، ماشين اونا فرمان داره ماشين ما هم فرمان داره و..... پس چه دليلي داره اونا گران باشه مال ما نباشه؟
ولي بهتر اونقدر گران كنند تا بالاخره اين خودرو سازان بي انصاف كارشون به تخته كردن كارخانه برسه. آخه اونائي كه توان دارن ماشين خوب مي خرن نه اين آهن پاره ها رو
مرگ بر صهیونیزم داخلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
مطمئنی صهیونیزم اینقدر وقیحه ؟؟ فکر نکنم اینقدر وقیح باشند
هر روز مردم فقیرتر می شوند!!!
بگذارید هر کاری دوست دارند بکنند اگه قیمت خودرو را افزایش ندند خرج ریخت و پاشای مدیران وحقوقای نجومی کارکنان این دوشرکت که اقتصاد ایران را به طرف نابودی میبرند کی بده .اقتصاد مقاومتی از حقوقهای نجومی از مسولین مملکت باید شروع بشه تابناک این نظرا پخش کن خواهش میکنم.
هر كي اين خودرو هاي بي كيفيت رو ميخره نوش جونش بهتره بعدش غر نزنه. هر كي هم نميخره كه خوش بحالش. نه كمپين جواب ميده نه اعتراض. من كه پول اضافي براي دور ريختن ندارم هر كي داره بسم الله
ایشون چرا برای گرانی های چند ده درصدی لبنیات ، چندبرابر شدن قیمت کتاب و افزایش وحشتناک اجاره بها سخنرانی نمیکنند و فقط باب میل دلال های وارد کننده خودروهای بنجل چینی سخن میگن ؟
در واقع باید گفت شورای افزایش قیمت خودرو چون از بدو عمر این شورا فقط با افزایش قیمت خودرو مواجهه بودیم و در یکی دو مورد هم در جهت کاهش قیمت خودرو سازان هیچ وقعی به مصوبات این شورا نداشتند.
اما در جهت افزایش حتی در زمان رکود و کم بودن توان خرید مردم این مصوبات مورد تایید و رضایت خودرو سازان و شورا میباشد.
شورای رقابت هم توسط وزیر صنعت و خودرو سازان اداره می شود. این چیز جدیدی نیست،همیشه همینطور بوده است.
خودرو ساز دولتی+ شورای رقابت دولتی = خورده شدن حق مردم
بهترین کار اینکه این خودروهای دهه هشتاد و نخریم
همینکه برای فروش خودروهای داخلی بی کیفت مجبور به دادن وامهای کلان البته اون هم به لطف دولت مشوید و از هر حربه ای استفاده میکنید مطمئن باشید با این سیاست به اهداف خود نمی رسید و آن روزهای که به هر قیمتی خودرو بی کیفیت به مردم می انداختید دیگر گذشته
وززر ومجلس باید اعتراض کنند که نمی کنند. صدای بنده وشماهم به جایی نمیرسد.
پول تزریق کنید !قیمت رو ببرید بالا !هر کاری دلتون خواست بکنید .بالاخره یه خدایی هم هست . خودروسازها ودست اندرکاران این صنعت ورشکسته . بترسید از آه مظلوم وحق الناس . تا کی میخواهید ازبیت المال وحق وحقوق مردم بکنید و بریزید درجیب اینها
خودرو سازان مافیا هستند
اگر قیمت را کم کننداونوقت آقای وزیر و سهامداران ایران خودرو چکار کنند؟
مرگ بر گرانفروش
ما مردم چقدر بدبختیم گیراونا افتادیم
سلام. تا کی قراره هرسال بعد از تعطیلات عید مردم منتظر گرانی کالاها یکی پس از دیگری باشند. قرار بود که هدفمندی اجرا شود و دیگر هرسال اجناس گران نشود. هدفمندی اجرا شد و دولت سوبسید ها را حذف کرد اما هنوز هرسال گرانی وجود دارد مثل قبل از اجرای هدفمندی. کلاه گشادی که سر مردم رفت.
امان از دست اين فرغون سازهاااااااااا
خلایق هر چه لایق.
سلام.
نه - اعتراض وارد هست ولي بجا نيست. شوراي محترم رقابت بايد وظيفه اصلي خود را كه همانا جلو گيري از انحصار است انجام دهد وگرنه چند صد هزارتومان تغيير دادن قيمت خودرو فقط به منزله تاييد انحصار و درست بودن قيمت تمام شده انهاست كه متبادر به ذهن نيست . بهتر است انحصار شسته شده تا خودروسازها مجبور شوند شفافيت پيشه كنند و مستندات قيمت تمام شده را منتشر كنند. اگر چه اطمينان دادرم هيچگاه شفافيت در اسن عرصه ورود پيدا نخواهد كرد و قدرت مافياي خودرو بيش از اين چيزهاست.
خوب است چون 1.8 درصد در مقابل تورم و افزایش دستمزد مقدار ناچیزی است امیدوارم کیفیت ها و خدمات پس از فروش بهتر بشه این مهم است چون کسی 30 میلیون پول میده 200 یا 300 تومان تاثیری تو تصمیم‌گیری خریدش ندارد.
یک سوال بیشتر وزن یک خودرو از فولاد و آهن است و قیمت سنگ آهن از دو سال قبل تا الان شاید به نصف و یا کمتر از نصف رسیده پس وقتی صنایع فولاد ارزان شده چرا قیمت خودرو همچنان رو به رشد است و قیمت جهانی خودرو بخاطر فولاد رو به سمت کم شدن است برعکس ایران
خودرو های بی کیفیت ایرانی برای کاهش آمار یارانه بگیر ها ماثر است باید به نحوی تشویق شوند
چرا زیاد نکنه ! واسه حق الزحمه خودشم باشه زیاد میکنه ! قیمت بالا تر پورسانت بالاتر
از جیب خودش نمیره که از جیب مردم میره ! هرچه قدر تونستن کیفیت رو بهبود ببخشن ، قیمت ها رو هم میتونن کنترل کنن
با سلام
اگر هموطنان موافق باشند كمپين نه به خريد خودرو ي ايراني را دوباره فعال كنيم.
تقصیر ماس که اینارو با این قیمت میخریم.
واقعا اگه اون چند نفر با شوق و ذوق ماشینا رو قسطی نمیخریدن الان بازی 2 هیچ به نفع ما بود...

حالا هی بخر...
نوش جان اونایی که کمپین را شکستند
مردم که دارند مي خرند خدا هم که راضيست حا لا مشکل کجاست؟؟؟؟
تجربه نشان داده ما ایرانیان وقتی احساس کنیم چیز گرانی گرانتر خاهد شد اشتیاقمان برای خرید بیشتر میشود .و متاسفانه خودرو سازان هم از ما هستند و از رفتار ما با خبر هستند
سلام. بترسید از آه مظلوم که دامن شما را انشاالله خواهد گرفت.
شریک دزد و رفیق قافله.
خودرو خریدن با این قیمت ها یعنی پذیرفتن ذلت وخواری
باید این دو کارخونه سایپا و ایران خودرو رو منهدم کرد.
نمی خریممممممممممممممممممممممممم
بخرید .اگر نخرید هم هیچ اتفاقی نمی افتد .جنس ایرانی برای ایرانی.
مافیای اقتصادی
اگر واقعا کیفیت رو ارتقا بدهند شاید توجیه داشته باشه ولی متاسفانه کیفیت اصلا قابل قبول نیست.حدود 2 ماه است پارس سال خریداری کردم تقریبا 1 ماهش رو توی تعمیرگاه بودم.
همشون دستشون توی یک کاسه است مصوب اصلی پایین نیامدن قیمت خودرو خودشان هستند که اجازه نمیدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار