بازدید 9549

مهریه، پیر مرد 72 ساله را به زندان انداخت

پيرمرد كه هنگام عقد، مهريه 100 سكه تمام بهار آزادي به همراه 14 مثقال طلا را متعهد شده بود هيچ وقت فكر نمي كرد پايان اين تعهد، ماندن در پشت ميله هاي زندان باشد.
کد خبر: ۵۸۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 26 April 2016
پيرمرد كه هنگام عقد، مهريه 100 سكه تمام بهار آزادي به همراه 14 مثقال طلا را متعهد شده بود هيچ وقت فكر نمي كرد پايان اين تعهد، ماندن در پشت ميله هاي زندان باشد.

به گزارش ایرنا در حالي محكومان مالي و بدهكاران مهريه بيشتر متقاضيان كمك از ستاد ديه در كشور هستند بسياري از انان پاي سفره عقد فكر نمي كردند تعهد مهريه سنگين ممكن است بلاي جان آنان شود و روزي سر از زندان در بياورند.

سيد اسد‌الله جولايي رئيس ستاد ديه كشور ، محكومان مالي و بدهكاران مهريه را بيشترين متقاضيان كمك از ستاد ديه در كشور عنوان كرد و گفته بود كه در اين آمار و پس از اين گروه‌ها، افراد زنداني بر اثر حوادث تصادف، زنداني تخلفات غيرعمدي و سپس عمدي هستند.

جولايي توصيه كرده كه جوانان و خانواده‌ها با نگاه به توان مالي و جيب خود مهريه در نظر بگيرند چرا كه مهريه عندالمطالبه است و هر زمان زن اراده كند مي‌ تواند دريافت كند. اما اين بار وضعيت متفاوت است.

زنداني قصه ما ديگر جواني نيست كه ارزوهاي جواني و نيز توانايي هاي جسمي و ذهني و نيز عشق و ارمان خواهي اورا از هول حليم به ديگ اندازد و مهريه بالا را متقبل شده باشد.

«ش.م» فردي 72 ساله است كه بدليل عجز از پرداخت 100 سكه تمام بهار آزادي به همراه 14 مثقال طلا كه در سال 80 در پاي سفره عقد قبول كرده بود، حالا دو سال است كه در زندان به سر مي برد.

مهر ماه سال 1393 بود كه همسر اين مرد مهريه خود را طلب كرد و او به دليل عجز مالي در پرداخت حق همسرش راهي زندان شد.

در مدت 2 سالي كه اين مرد بخت برگشته در زندان بود به خاطر كهولت سن با مشكلات و بيماري بسياري دست و پنجه نرم كرد؛ طوري كه مسئولان زندان و ستاد ديه همانند تلاش براي آزادي ديگر زندانيان جرائم غيرعمد كوشيدند تا بتواند از شاكي رضايت گرفته و او را از زندان آزاد سازند.

همسر اين پيرمرد مهريه را حق طبيعي خود دانست و بر گرفتن آن مصر بود تا اينكه پس از رفت و آمدهاي فراوان ستاد ديه استان و صحبت هاي مكرر با اين خانم، او راضي شد هشت ميليون تومان از كل مهريه را دريافت كند.

مشكل اينجا بود كه زنداني حتي توان پرداخت هشت ميليون تومان را نيز نداشت.

تا اينكه در نهايت يك خير نيك انديش با مراجعه به ستاد ديه ، پرداخت هشت ميليون تومان به منظور آزادي اين پيرمرد را متقبل مي شود.

مديرعامل ستاد ديه استان مازندران در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه 674 زنداني جرائم غيرعمد و غيركلاهبردار در زندان هاي مازندران تحمل حبس مي كنند، گفت: بخش زيادي از اين زندانيان جرائم غيرعمد استان را محكومان مهريه تشكيل مي دهند.

محمدعلي غمگسار افزود: اگر كسي مي داند كه توان پرداخت مبلغ مورد تعهد را ندارد نبايد بپذيرد و تا از داشتن توان مالي خود مطمئن نشده زير بار مهريه سنگين و بالا نرود.

ضرب المثل 'كي مهريه داده كي گرفته' در سال هاي اخير موجب غفلت جواناني كه پاي سفره عقد مي روند، شده است و بسياري از آنان فكر مي كنند اگر درخواست مهريه بالاي خانواده همسر را بپذيرند نيازي به پرداخت آن نيست.

در حالي كه خداوند متعال مهريه را با توجه به شرايط زندگي براي زن قرار داده است و به نوعي حمايت مادي و معنوي براي زن محسوب مي ‌شود و هر وقت زن اراده كند مي تواند اين حق خود را مطالبه كند و همسر نيز ملزم است اين حق او را بپردازد.

مهريه يك طلب مسلم است كه به محض وقوع ازدواج، زن صاحبش مي شود و يك طلب ممتازه است؛ يعني اگر زوج چندين طلبكار داشته باشد نخست بايد مهريه پرداخت شود و سپس به بقيه طلبكاران مي رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۴
عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی دهد
پاسخ ها
خرم آبادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
1000 منفی به درک مطلب شما !!!!!
ضرب المثل " کی مهریه داده و کی گرفته " خیلی وقته منسوخ شده.
خیلی از دخترخانمها مهریه اشان را گرفته اند و خانمهایی که تا کنون نگرفته اند هم کم کم دارند یاد می گیرند که مهریه شان حق مسلمشان است و باید بگیرند.
اینکه کسی به خاطر مهریه پشت میله های زندان باشد کجایش شبیه به عدالت است ؟
خجالت بکشید مثل جامعه ما مثل شتر مرغ است بهش میگن تخم بذار میگه شترم‌میگن بار ببر میگه مرغم موقع تحصیل و کار خانمها مدرن هستند و‌باید در جامعه باشن و‌موقع ازدواج سنتی هستند و باید مهریه بگیرن پیامبر فرمود مهریه زنان من کمتر از پانصد درهم است که بسیار ناچیز می باشد حالا مهریه های میلیونی و‌میلیاردی از کجا اومده خدا میدونه
یعنی این آقا زمان ازدواج 57 ساله بوده ، یک مر کامل با عقل تمام !!!!
همسر ایشون چند ساله بودند؟؟

چرا همسرشون تقاضای چنینی مطرح کردند و آیا این پیرمرد هیچ ملک و املاکی ندارد و نداشته ؟
10 سال پیش یعنی ایشون 62 سالع بودن. اخه کی میاد تو این سن اینقدر مهریه قبول کنه؟ مقصر خود این اقا هست
كي مهريه داده كي گرفته؟
همه دادند و همه هم گرفتند.
آقایان مراقب باشند که موضوع کاملا جدی است.
اگر نمی توانند مهریه سنگین دختر خانم های امروزی را بدهند بهتر است به ازدواج فکر نکنند یا صبر کنند و فرد دیگری را پیدا کنند. در غیر این صورت کارشان با کرام الکاتبین است!!!
خدا یه کم از انگیزه ی این پیرمردا رو به جوونا عنایت کنه انشالله
واقعا متاسفم که بعد از اینهمه سال صورت مسئله رو پاک می کنن یعنی از جوانها می خوان اونقدر که می تونن مهر کنن اما از اون طرف به خانواده ها هیچ راهنمایی یا... نمی کنن یا حداقل یه قانون وضع نمی کنن که به نفع دو طرف زن و مرد باشه تا نه زن سرش بی کلاه بماند و نه مرد با یک بار ازدواح ناموفق به دلایل مختلف تا آخر عمر زندگیش متلاشی بشه/ حال بماند که اساسا مهریه باید باشد یا نباشد/ و اگر باشد چقدر باشد و هدف از آن چیست.
جولايي توصيه كرده كه جوانان و خانواده‌ها با نگاه به توان مالي و جيب خود مهريه در نظر بگيرند.....
عجببببببببببببب خوب قانونی بگذارید که بیشترش رو ثبت نکنند زمان اون نرسیده این قوانین اشتباه رو اصلاح کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی خدا وکیلی کسی که در سن 72 سالگی حتی 8 میلیون تومان پول نقد هم نداره همون بهتر که در زندان بماند چون اگر از زندان بیرون هم بیاید چطور می تواند خرج و مخارج زندگی را تامین کند؟؟؟؟!!!!!!
منم میخوام به زنم بگم مهریه اش رو به اجرا بگذاره و منو به زندان بندازه بلکه یک آدم خیر بیاد و منو نجات بده
زنها نصف مردها ارث از پدرمی برند. از شوهر فقط یک هشتم ارث می برند و زمان اشتغال مردها نسبت به زنها همیشه در اولویت هستند. زنها از نظر مالی همیشه در مضیقه هستند و تنها چیزی که شاید بهشون برسه و آن هم شاید همین مهریه است. من خیلی زن پیر دیدم که بعد از مرگ شوهر چون سهم چندانی از اموال شوهر نداشته و مهریه چندانی هم نداشته سر پیری بچه هاش پاس دادند به هم آواره شده. بهتر است زن هم همانند مرد از شرایط استخدام برابر برخوردار باشد. آزادی انتخاب شغل و تحصیل داشته باشد. مثل مرد حق خروج از کشورش دست خودش باشد. حق تصمیم گیری و نگهداری از فرزند خود را داشته باشد. اموال به دست آمده بعد از ازدواج چه زمان جدایی و چه مرگ هر یک از طرفین نصف شود. ارثیه برابر با مردها داشته باشد. امکان تقاضای طلاق مانند مرد داشته باشد. در این صورت نیازی به مهریه نیست. اکنون هم آقایون به راحتی زمان ازدواج می توانند این مسائل را به عنوان شروط ضمن عقد مطرح کنند اگر زن شاغل باشد مطمئن باشید مهریه ای نخواهد خواست. اگر مردها با ازدواج مجبور به قبول مهریه می شوند متاسفانه زنها باید زیر بار خیلی شرایط نابرابر بروند و تنها مهریه به عنوان یک بیمه در شرایط دشوار به زن کمک میکنه. آقایون لطفا شروط ضمن عقد را ثبت کنید و در عوض مهریه نپردازید. به امید اینکه قوانین عوض شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی