بازدید 3153

برنامه ای برای ارتقای سواد سایبری کاربران

تهیه‌کننده و مجری برنامه کاربرانه گفت: برنامه «کاربرانه» در قالبی نو و جذاب به‌دنبال ارتقای سواد سایبری کاربران و برقراری ارتباطی صمیمی و دوسویه با خانواده‌های ایرانی است.
کد خبر: ۵۸۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 25 April 2016
تهیه‌کننده و مجری برنامه کاربرانه گفت: برنامه «کاربرانه» در قالبی نو و جذاب به‌دنبال ارتقای سواد سایبری کاربران و برقراری ارتباطی صمیمی و دوسویه با خانواده‌های ایرانی است.

مهدی سالم در گفت‌وگو با تسنیم درباره جزئیات برنامه "کاربرانه" به عنوان برنامه‌ای که به فضای مجازی از نگاه کاربران و مخاطبان و نیازهای آنان می‌پردازد، اظهار داشت: بهترین مانیفست انگیزشی ورود در این حوزه، توصیه‌های مقام معظم رهبری درخصوص توسعه فضای مجازی است که در مقطعی منجر به تشکیل شورای عالی فضای مجازی و بعد‌ها ایشان اهمیت فضای مجازی  را به اندازه اهمیت انقلاب تعبییر فرمودند.

وی  با اشاره به ضرورت و اهمیت تولید برنامه تلویزیونی در زمینه فضای مجازی تصریح  کرد: در این فضا علاقه‌مندی به  تولید برنامه تلویزیونی در سطح رسانه  ملی احساس می‌شد که به حمدالله  با همکاری  مدیران متعهد و فرهیخته رسانه ملی این فرصت در اختیار تیم برنامه‌ساز ما قرار گرفت و استارت کار زده شد.

سالم با اشاره به وجود خلأ فرهنگی در  تولیدات این  بخش خاطرنشان کرد: آنچه در اتاق فکر این برنامه دنبال می‌کنیم این است که گفتمانی  آموزشی ـ تعاملی  در سطح جامعه صورت گیرد لذا علاوه بر پخش این  برنامه از تلویزیون، محتوای کامل برنامه از طریق انتشار در فضای مجازی و مراجعه به وب سایت برنامه برای مخاطبان قابل دسترسی است.

تهیه‌کننده و مجری برنامه کاربرانه با بیان اینکه برنامه‌های تلویزیونی حوزه  فناوری نظیر بوفه، بیسیم و کافه فناوری صرفا فناوری‌های برتر این حوزه را معرفی می‌کنند، متذکر شد: برنامه کاربرانه، نخستین برنامه‌ای است که از نگاه کاربران فضای مجازی به این  فضا نگاه می‌کند و فرهنگ‌سازی  و سواد سایبری را در صدر توجه خود قرار داده است؛ این برنامه در قالبی نو و جذاب به دنبال ارتقای سواد سایبری کاربران و برقراری ارتباطی صمیمی و دوسویه با خانواده‌های ایرانی است.

وی با اشاره به استقبال فعالان فضای مجازی و حمایت مناسب آن‌ها از چنین برنامه‌هایی افزود: فعالان فضای مجازی ارتباط بسیار خوبی با برنامه برقرار کرده‌اند و با ارسال نکات و نظرات خود از طریق وب سایت برنامه و شبکه‌های اجتماعی عملا در تولید برنامه سهیم هستند و از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

تهیه‌کننده و مجری برنامه کاربرانه با بیان اینکه این برنامه در  52 قسمت ساخته شده است، اظهار داشت: پیش‌تولید این برنامه از اردیبهشت ماه سال  گذشته آغاز و بخش عمده‌ای از نویسندگی محتوای  آن تا  مهر ماه به  اتمام رسید پس از آن تولید آیتم‌های  انیمیشن و موشن‌های گرافیکی آغاز شد و هم‌اکنون حدود  50  قسمت آیتم  ساخته  شده است؛ موضوعاتی چون کسب و کار در فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای، سواد سایبری، اینترنت ملی‌، شبکه ملی اطلاعات و... از جمله سرفصل‌هایی است که در این برنامه دنبال خواهد شد.

سالم یادآور شد: این برنامه از بهمن ماه سال گذشته در  نوبت پخش رسانه ملی قرار گرفت  و یک قسمت از این برنامه اواخر سال  94  و تا به امروز 4 قسمت دیگر در سال جاری پخش شده است؛ برنامه کاربرانه عصرهای چهارشنبه ساعت 17 از شبکه یک و نیز پنج‌شنبه‌ شب‌ها از ساعت 20:30 از شبکه تهران پخش می‌شود.

وی در  پایان از علاقمندان خواست تا نقطه نظرات خود را از طریق سایت برنامه کاربرانه به آدرس اینترنتی http://karbaraneh.ir اعلام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان