بازدید 9152
پاسخ مثبت رئیس پلیس راهور تهران به پیشنهاد «تابناک»؛

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به کمپین #بین_خطوط پیوست

هنگام حرکت در مسیر و در شرایطی که خودروها در حال حرکت باشند، می‌توان گفت، بیش از 90 درصد خودروها در بزرگراه‌ها بین خطوط حرکت می‌کنند؛ اما با سنگین شدن ترافیک، متأسفانه اوضاع کمی تغییر کرده و برخی از خودروها بین خطوط حرکت نمی‌کنند که در این زمینه باید اقداماتی انجام بگیرد.
کد خبر: ۵۸۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 24 April 2016
پس از آنکه «تابناک» در مطلبی از اقدام خودجوش مردم برای اجرای یکی از قوانین معوق مانده راهنمایی و رانندگی در کشورمان تقدیر کرد و از پلیس راهور خواست، به منظور همراهی با کمپین شکل گرفته به این منظور، به این پویش بزرگ پیوسته و هشتگی که نماد این کمپین شده را روی خودروهایشان درج نمایند، امروز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به این پیشنهاد پاسخ مثبت داد.

به گزارش «تابناک»، سردار سیدتیمور حسینی که برای دیدار با طراح این کمپین، در دفتر ایسنا حضور یافته بود، علاوه بر اعلام خبر پیوستن پلیس به کمپین #بین_خطوط، از نصب برچسب های این کمپین روی خودروهای پلیس راهور خبر داد و گفت:‌ بهترین شیوه در ارتقای فرهنگ رانندگی، استفاده از ظرفیت مردمی و آموزش مردم به مردم است و به نظر می‌رسد که کمپین بین خطوط نیز همین رویه را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات پلیس راهور در راستای فرهنگ‌سازی برای رانندگی بین خطوط گفت: از ابتدای سال 93 پلیس راهنمایی و رانندگی طرحی به نام "ایست به احترام زندگی " را کلید زد. در این طرح دو هدف عمده داشتیم؛ یکی توقف پشت خط ایست و دیگری حرکت بین خطوط که مدتی بعد شهرداری نیز طرح "خط سفید" را راه‌اندازی کرد که موضوعی مشابه داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت اقدامات خوبی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین شهرداری برای ارتقای فرهنگ رانندگی بین خطوط و توقف پشت خط ایست در تقاطع‌ها انجام شد، گفت: البته همچنان نیز فعالیت پلیس در این زمینه ادامه دارد.

حسینی با اشاره به فعالیت کمپین خط اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر، قابلیت شبکه‌های اجتماعی نیز به کمک ما آمده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد که به عنوان مثال همین کمپین خط که با شعار "من بین خطوط می‌رانم " فعالیت می‌کند، از جمله آنهاست.


وضعیت رانندگی بین خطوط بهتر شده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه با اقدامات انجام شده، وضعیت رانندگی تهرانی‌ها در بین خطوط بهتر شده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی نظیر همین کمپین نیز سبب شده تا حساسیت رانندگان برای رانندگی بین خطوط افزایش یابد؛ این نشان می‌دهد، مشارکت‌های اجتماعی و ظرفیت‌های مردمی چه تأثیر زیادی در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم دارد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس راهور از چنین ظرفیت‌هایی استقبال و استفاده می‌کند، گفت: ما انتظار داریم که رانندگان بین خطوط رانندگی کنند و البته این موضوع نیازمند این است که هر از چند گاهی به مردم یادآوری شده و اتفاقا بهترین شیوه نیز توصیه رانندگی بین خطوط از سوی مردم به خود مردم است و به نظر می‌رسد که کمپین خط نیز همین رویه را در پیش گرفته است.

حسینی از پیوستن پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به کمپین خط خبر داد و گفت: برچسب‌هایی را که شعار من #بین_خطوط می‌رانم بر روی آن چاپ شده به خودروهای پلیس نیز نصب خواهیم کرد، زیرا خودروهای پلیس نیز همواره بین خطوط رانندگی می‌کنند؛ اما نباید برای استفاده از این برچسب زور و تحکم باشد.

وی با بیان اینکه شعار ایست به احترام زندگی با هدف احترام به شأن و جایگاه انسان انتخاب شد، خاطرنشان کرد: از این روی معتقدیم که در مورد استفاده از این برچسب‌ها نیز نباید هیچ جنبه تحکمی و اجبار باشد و شهروندانی که بین خطوط رانندگی می‌کنند، باید چنین برچسب‌هایی را داوطلبانه روی خودرو خود نصب کنند، زیرا اگر فردی این برچسب را روی خودرو‌یش نصب کرده و خود حاضر به رانندگی بین خطوط نباشد، طرح جذابیت و تأثیرگذاری خود را از دست می‌دهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، درباره اینکه در حال حاضر چند درصد خودروها بین خطوط رانندگی می‌کنند، گفت: هنگام حرکت در مسیر و در شرایطی که خودروها در حال حرکت باشند، می‌توان گفت که بیش از 90 درصد خودروها در بزرگراه‌ها بین خطوط حرکت می‌کنند؛ اما با سنگین شدن ترافیک، متأسفانه اوضاع کمی تغییر کرده و برخی از خودروها بین خطوط حرکت نمی‌کنند که در این زمینه باید اقداماتی انجام بگیرد. پلیس راهور با حمایت داوطلبانه از این کمپین از دیگر شهروندان نیز می‌خواهد که با رانندگی بین خطوط به چنین کمپین‌هایی بپیوندد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار