بازدید 2409
سوژه

حمله عجیب پیشکسوت سرشناس کاراته به فدراسیون

در کجای دنیا یا مثلا یک محیط نظامی دیده‌اید که یک گروهبان به یک سردار درجه بدهد؟ داستان امروز کاراته اینگونه شده است.
کد خبر: ۵۸۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 24 April 2016
 پیشکسوت کاراته گفت: حتی اگر مرا به کمیته فنی هم دعوت کنند پایم را به فدراسیون نمی‌گذارم زیرا افرادی در این کمیته هستند که نه از لحاظ سابقه و نه از لحاظ بار فنی در حد و اندازه‌ این حرف‌ها نیستند.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از اعلام نتیجه جلسه دوم کمیته فنی فدراسیون کاراته در مورد انتخاب سرمربی تیم اعزامی به رقابت‌ها قهرمانی آسیا بسیاری از کارشناسان، قهرمانان و البته دست‌اندرکاران کمیته فنی نظرات متفاوتی را در گفت‌وگو با رسانه‌ها در این مورد بیان کردند. عده‌ای از ابتدا معتقد بودند انتخاب کادر فنی پیش از برگزاری مجمع امری نامعقول است، زیرا در هر حال هر فردی که سکان هدایت کاراته را به دست بگیرد، حق دارد کادر مورد نظر خود را برای هدایت تیم ملی انتخاب کند و عده‌ای نیز با توجه به زمان کمی که تا زمان برگزاری رقابت‌های جهانی اتریش باقی است، انتخاب کادر فنی و برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی را امری ضروری دانستند.

در نهایت به هر ترتیبی بود اعضای کمیته فنی به جمع‌بندی در این مورد رسیدند و قرار شد که از میان اساتیدی همچون غلامرضا دباغیان و علیرضا سلیمانی و البته شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته مردان برای اعزام به اتریش مشخص شود. بلافاصله بعد از اعلام این موضوع و البته با توجه به صحبت‌هایی که دباغیان در جلسه کمیته فنی مبنی بر استفاده مجدد از کادر اعزامی به رقابت‌های دوره قبل مطرح کرد، برخی کارشناسان و قهرمانان کاراته نیز به تایید نظر سرمربی پیشین تیم ملی پرداخته و با حمایت از شهرام هروی خواستار حضور او به عنوان سرمربی برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان اتریش شدند. البته در میان این حامیان چهر‌ه‌هایی همچون مازیار فرید خمامی که خود عضو کمیته فنی نیز هست دیده می‌شود و همین موضوع باعث شده تا اینگونه برداشت شود که اهالی کاراته در این مورد به وحدت نظر رسیده‌اند.

لابه لای این اظهار نظرها، استاد جمشید سلیمی که به نوعی در کنار اساتیدی همچون محمد‌آرین‌خو در میان اهالی کاراته از کسوت بالا و البته احترام بسیار زیادی نیز برخوردار است در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم به نکاتی اشاره کرد که جای تامل دارد. او در مورد کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: به هیچ وجه در جلسه کمیته فنی حاضر نشده‌ام و حتی اگر مرا دعوت هم می‌کردند در فدراسیون حضور پیدا نمی‌کردم، البته این به این معنی نیست که قصد بی‌احترامی به فدراسیون یا سرپرست فدراسیون را دارم زیرا بالاخره برای هدایت فدراسیون تا زمان انتخابات یک نفر باید سرپرستی فدراسیون را بر عهده می‌گرفت اما برخی افراد امروز در این کمیته جولان می‌دهند که اصلا در حد و اندازه‌های این جایگاه نیستند.

وی ادامه داد: زمانی که من و دوستان دیگری که در این رشته کسوت دارند، مشغول گرفتن امتحان دان از کارآموزان بودیم، برخی از مسئولان  فعلی کمیته فنی فدراسیون کمربند سبز بودند. حالا این نفرات برای کاراته تصمیم می‌گیرند و واقعا این موضوع جای تاسف دارد. اینها شاگردهای ما بودند و حالا می‌آیند و می‌خواهند به ما دان اهدا کنند.

پیشکسوت کاراته گفت: به قول آرین‌خو در کجای دنیا یا مثلا یک محیط نظامی دیده‌اید که یک گروهبان به یک سردار درجه بدهد؟ داستان امروز کاراته اینگونه شده است. برخی از این افراد اصلا در حد‌و اندازه‌های این حرف‌ها نیستند و به همین دلیل است که بزرگان حاضر نیستند پای‌شان را در این جلسات بگذارند. البته نسبت به برخی اساتیدی که در این جلسات حاضر هستند، احترام زیادی قائلم اما واقعا در کجای دنیا کمیته فنی به این شلوغی دیده‌ می‌شود و اصلا مسئولان این کمیته بر چه معیار و فاکتوری انتخاب شده‌اند؟

او در مورد گزینه‌های معرفی شده برای تصدی سرمربیگری تیم ملی نیز گفت: دباغیان و سلیمانی از جمله مربیان خوب و زحمتکش و البته با اخلاق کاراته ما هستند و من به هر دو آنها احترام می‌گذارم و بر این باورم که که این دو زحمات زیادی برای کاراته کشیده‌اند و شاگردان خوبی را نیز به جامعه کاراته تحویل داده‌اند. هروی هم مربی جوان و باانگیزه‌ای است و کارنامه درخشانی دارد. به هر صورت امیدوارم فدراسیون در این مورد بهترین انتخاب را داشته باشد، البته با توجه به اینکه دباغیان در جلسه اعلام کرده که بهتر است کادر فنی‌ای که تیم را به آلمان برده در این دوره نیز ملی‌پوشان را همراهی کند من هم با او موافق هستم و نظر او را تایید می‌کنم.

سلیمی گفت: به هر صورت تیم ما در دوره قبلی نتیجه خوبی گرفته و باید از شأن کاراته ایران در این دوره نیز دفاع شود. باید تدارک خوبی برای حضور در میدان جهانی دیده‌ شود تا جایگاه‌مان را از دست ندهیم. به هر صورت تصمیم نهایی را فدراسیون می‌گیرد اما امیدوارم برخی مسئولان کمیته فنی به دنبال منافع خودشان یا سر کار آوردن گزینه مور نظر خودشان نباشند و تنها به سود و آبروی کاراته فکر کنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل