بازدید 21230
بسته خبری تابناک؛

معادله 500 هزار مجهولی در دستگاه فرهنگی کشور/جریمه سنگین برای تاجر معروف مبل/توصیه یک آیت الله به اصولگرایان و اصلاح طلبان/بازیگر سینما هم در اهواز کتک خورد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:« اعتبارنامه مینو خالقی صادر نشد»؛«میرکاظمی: آمار روحانی غلط است!»؛«احتمال تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 23 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

افشاگری قابل تامل بعیدی نژاد در خصوص دولت قبل

۱- اصولا اقدام سرمايه گذاري توسط مسؤولين وقت بانك مركزي ايران  كه به خريد اوراق قرضه دولتي آمريكا بعنوان يك كشور متخاصم انجاميد با سياست كلان ج. ا. ايران هماهنگ نبوده است، به ويژه كه در همان زمان پرونده هايی در آمريكا عليه ايران مطرح بود و اصلاحيه قانون جديد مصونيت دولتها در آمريكا، امكان ضبط اموال دولتها براي پرداخت به قربانيان آمريكايی را مجاز شناخته بود.۲- خارج نكردن اين اموال با شروع روند تحريمهاي شديد مالي و بانكي آمريكا از سال ۲۰۰۶ ميلادی كه كاملا متصور بود به تحريم بانك مركزي می انجاميد،  يك بي احتياطي روشن بوده است.۳- خارج نكردن اين اموال از آمريكا از سوي مسؤولين وقت قبل از سال ۱۳۸۷ با توجه به تلاش بيشمار "اصحاب پرونده پدرسون "كه بشدت دنبال يافتن منابع مالي ايران در آمريكا براي توقيف بودند يك بي خبري و بي احتياطي ديگر محسوب ميشود.۴- دخالت و رأی ديوان عالی آمريكا بعنوان عاليترين مرجع قضايي آمريكا بعد از راي دادگاه اوليه و به دنبال اعتراض بانك مركزي ايران در سال ۱۳۹۱ صورت گرفت و عملا هر گونه انتخابی را از دست دولت ايران و امكان دخالت سياسي از بين برد. اين اتفاق بيش از يكسال قبل از شروع حتي مذاكرات تفاهم ژنو بود.۵- ايران اين اقدام آمريكا را به هيچ وجه به رسميت نميشناسد و حق خود را براي بازگرداندن اين اموال از هر طريق قانوني و بين المللي محفوظ می داند.این مطلب در کانال تلگرامی بعیدی نژاد معاون وزیر امورخارجه منتشر شده است.

معادله 500 هزار مجهولی کشور؟!

حجت الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) با اشاره به روند برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: مهمانان خارجی حاضر در جشنواره معتقد هستند که این جشنواره بسیار خوب برگزار شده و از سطح کیفی خوبی برخوردار است. ایوبی درباره برنامه‌های درازمدت خود برای جشنواره فیلم فجر در بخش ملی و جهانی گفت: ما بسیار دوست داریم تا درازمدت برنامه‌ریزی کنیم اما واقعیت این است که مدیریت فرهنگی در کشور ما یک معادله ۵۰۰ هزار مجهولی است و همین مسئله نمی‌گذارد که بتوان یک برنامه درازمدت تدوین کرد. این خبر را ایلنا منتشر کرده است.

لوکیشن محمد رسوال الله در حال تخریب

لوکیشن پرهزینه فیلم محمدرسول‌الله واقع در ساحل بُنود به حال خودش رها شده و درحال فروپاشی است.

بسته شنبه 4 اردیبهشت


برخی از اصولگرایان خودشان را بچه واقعی مادر می‌دانند و بقیه را ناتنی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی طی گفتگویی به شدت از سیاست های چندین سال گذشته برخی از اصولگرایان انتقاد کرد. او در بخشی از سخنانش گفت: من این دیدگاه که عده‌ای خود را خودی تر و دیگران را غیرخودی با نظام تعریف کنند را قبول ندارم، من می‌گویم نزدیکترین افراد به نظام خادمین مردم هستند نه سخنگویان . همیشه هم می‌گفتم که باید به عمل مردم را جذب کنیم نه زبان. آقایان اصولگرایان خودشان را بچه واقعی مادر می‌دانند و بقیه را بچه ناتنی. اصلا چه کسی گفته اصولگرایان به نظام نزدیکترند و بقیه غیرخودی هستند؟ مگر تملق گفتن نشانه نزديكي به نظام حساب مي‌شود؟ متاسفانه گاهی شاهد هستیم که احساسات بر عقل غلبه می‌کند، برخی تعریف‌ها از یک فرد حتی مقام رهبری نه تنها جایگاه ایشان را تثبیت نمی‌کند بلکه به زیان ایشان است. امیرالمومنین به کسی که در مدح ایشان حرف گفته بود فرمودند به من توهین و دشنام نده، آن فرد گفت یا علی فدایت شوم من شما را دوست دارم، امیرالمومنین فرمودند وقتی تو در نزد دشمنان من که می‌دانی مخالف من هستند از من تمجید می‌کنی آنها را برای توهین کردن به من تحریک می‌کنی این یعنی همان لعن کردن من.(قريب به اين مضامين) سایت انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

جریمه سنگین برای تاجر معروف مبل

ابوالفضل قناعتي در گفت وگو با موج در مورد تخلفات تاجر معروف مبل (ع الف) و تخلفات جدیدش گفت: اين فرد در منطقه يك محدوده پارک وی در پروژه ١٨هزار متري كه مجوز مسكوني داشته ١٦هزار متر مربع تخلف تغییر کاربری از مسکونی به اداری انجام داده و  آن را به تجاري تبديل كرده و حدود ٣هزار متر هم تخلف اضافه بر تراکم داشته است. این شخص چراغ قرمز را رد كرده و ٢٠٠ميليارد تومان به علت تخلف جريمه می‌شود. قناعتي به شهرداري هشدار داد و گفت: تاجر برزگ مبل جریمه سنگینی بپردازد تا فکر تخلف به سرش نزند، اين افراد كه سابقه تخلف دارند بايد با حساسيت بيشتري رصد شوند. به شهردار تهران تذكر داديم كه با توجه به كميسيون ماده ١٠٠ تخلفات اين شخص قلع و قمع شود يا جريمه سنگيني بپردازد تا ديگر تخلف نكند. وي ادامه داد: شهرداري كنترل لازم را ندارد و در برخي از پرونده ها شاهد اين هستيم كه شهرداري ماده ٧ را به خوبي اجرا نمي كند كه تخلفات در مناطق يك، دو، سه و پنج بي رويه شده است .ناظران طي نقشه هاي نظام مهندسي بايد اين مناطق را كه زمين خواري در آن ها صورت مي گيرد با در نظر گرفتن ضوابط قانوني كنترل كنند. خبرگزاری موج این خبر را منتشر کرده است.

نخست وزیر کانادا در رینگ بوکس

نخست وزیر کانادا که یک بوکسور حرفه ای است در جریان سفر به امریکا ضمن حضور در باشگاه ورزشی "گلیسانز" بروکلین مشهورترین رینگ بوکس شهر تمرین کرد.

بسته شنبه 4 اردیبهشت


قرارداد 25 میلیون تومانی اولادی

مهرداد اولادی بازیکن شماره 77 تیم ملوان سه شنبه هفته گذشته در تهران دچار ایست قلبی شد و دار فانی را وداع گفت. او که در تیم های پرسپولیس و استقلال بازی کرده بود و روزهای خوبی در الشباب داشت و تلاش می کرد دوباره به تیم ملی برگردد! این فصل در حالی با تیم ملوان قرارداد بست که دستمزد او 25 میلیون تومان تعیین شده بود! قراردادی که شاید برای بازیکنان تیم های دسته اولی هم خیلی قابل قبول نباشد! این خبر توسط خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شد.


اعتبارنامه مینو خالقی صادر نشد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از روز پنج شنبه (2 اردیبهشت) آغاز شده است در یک فضای بسیار رقابتی، گسترده و تنگاتنگ ادامه دارد. معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین آمار اعتبارنامه صادر شده توسط فرمانداری‌های سراسر کشور خاطر نشان کرد: تاکنون اعتبارنامه 221 منتخب صادر شده ولی هنوز اعتبارنامه مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان صادر نشده است که در این باره بزودی دفتر حقوقی وزارت کشور توضیحاتی ارائه می‌کند. این خبر توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

فراکسیون رهروان ولایت پس از انتخابات، منحل شد

سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به آخرین وضعیت کمیته هفت‌نفره اصولگرایان اظهار داشت: کمیته مصمم است که برای تشکیل فراکسیون فراگیر نیروهای ارزشی مجلس دهم به کار خود ادامه دهد و در این مسیر با رئیس محترم مجلس، شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان و شخصیت‌های موثر جریان اصولگرایی مشورت خواهد کرد.نقوی‌حسینی اعلام کرد: اساساً فراکسیون رهروان ولایت فروپاشیده و بعد از انتخابات هم دیگر تشکیل جلسه نداده و دلیل این مسئله هم این است که رئیس و نائب‌رئیس این فراکسیون که ادعای اصولگرایی داشت، یک شبه از این‌سوی طیف اصولگرایی به طیف مقابل می‌روند،‌ طبیعی است که فراکسیون فرومی‌پاشد و این دو نفر با این اقدام عجیب‌شان به «پدیده انتخابات» تبدیل شدند.سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ ین مطالب را بیان داشت.

در بحث منتخب مردم اصفهان زورمان فقط به وزیر می‌رسد

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد گفت:نباید سوال‌های بی‌جواب در اذهان عمومی ایجاد کرد. رد صلاحیت منتخب مردم پس از انقلاب اقدامی بی‌سابقه بود که تاکنون تجربه نکرده بودیم. مطالبه مردم برای شنیدن پاسخی شفاف در خصوص رد صلاحیت خانم مینو خالقی منتخب مردم در انتخابات مجلس دهم حوزه اصفهان به حق است.مردم به کسی رای دادند که نامش مورد تایید شورای_نگهبان و وزارت کشور قرار گرفته بود. وزارت کشور و شورای نگهبان باید مسائل مربوط به این موضوع را شفاف‌سازی کنند. اگر هم وزارت کشور مقصر نباشد ما زورمان فقط به وزیر کشور می‌رسد. احتمال استیضاح وزیرکشور در مجلس نهم کم است اما با آغاز مجلس دهم به این موضوع ورود خواهیم کرد. این خبر توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

توصیه یک آیت الله به اصولگرایان و اصلاح طلبان

آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی پیش از ظهر امروز در جمع معتکفان مسجد امام حسین(ع) اراک بااشاره به سراب بودن راه‌های پیش‌روی دشمنان اظهار داشت: تمام راه‌هایی که دشمنان ایران اسلامی به‌ویژه غرب تاکنون رفته‌اند، سرابی بیش نبوده و نتوانسته هیچ مشکلی از خود حل کند. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اصولگرا و اصلاح طلب باید زیر پرچم ولایت به فکر پیشرفت کشور باشند. این اظهارات را تسنیم منتشر کرده است.

کدام خواسته عربستان مخالف عزت ایران است؟

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به مذاکرات مسئولان سازمان حج با طرف‌ عربستانی برای اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی، گفت: با توجه به کارشکنی‌ها و رفتار غیرمنطقی آل‌سعود، مسئولان در مذاکرات بحث امنیت حجاج را در نظر داشته باشند.وی با بیان اینکه مسئولان سازمان حج نباید در مذاکرات خواسته‌های غیرمنطقی عربستانی‌ها را بپذیرند، تصریح کرد: برخی شروط عربستانی‌ها غیرمنطقی است و با عزت و کرامت ایرانی‌ها سازگاری ندارد.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه باید در مذاکرات تدبیر و درایت بیشتری به خرج داد، گفت: صدور ویزا از سوی کشور ثالث برای حجاج ایرانی غیرقابل قبول است و پذیرفتنی نیست.حجت‌الاسلام سلیمی ادامه داد: اعطای ویزای حج از طریق کشور ثالث به حجاج خلاف صحبت‌های اخیر درباره بازگرداندن عزت به پاسپورت‌های ایرانی است که باید از سوی سازمان حج و دستگاه دیپلماسی این موضوع پیگیری شود.تسنیم این گفت و گو را منتشر کرده است.

قیمت بنزین بر اساس فوب خلیج فارس چقدر است؟

با قیمت‌های فعلی نفت، متوسط قیمت هر تن بنزین در بازار خلیج‌فارس در هفته گذشته نزدیک به 450 دلار قیمت‌گذاری شده است که به معنای قیمت 33 سنتی بنزین در هر لیتر است. بر این اساس، قیمت هر لیتر بنزین با ارز دولتی حدود 1000 تومان و با احتساب ارز آزاد حدود 1150 تومان محاسبه خواهد شد.این خبر را فارس منتشر کرده است.

بازیگر سینما هم در اهواز کتک خورد!

رامین راستاد بازیگر سینما و تلویزیون که برای  تئاتری در اهواز که از ١٠ تا ٢٠ اردیبهشت اجرا می شود، به این شهر سفر کرده روز گذشته برای دیدن بازی پرسپولیس و استقلال اهواز به استادیوم رفت و البته اسیر اتفاقات نیز شد.راستاد با پیراهن قرمز که نشانه پرسپولیسی بودن است از سوی برخی افراد و هواداران ناراحت استقلال اهواز مورد ضرب و شتم واقع شد.بعد از این اتفاقات مسئولان هیئت فوتبال خورزستان او را شناختند و به اتاق امن بردند و سپس همراه با اتوبوس پرسپولیسی ها از ورزشگاه خارج شد تا اتفاق بدتری برای این هنرمند سینما نیفتد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

احتمال تشکیل فراکسیون سوم در مجلس دهم

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: غیر از اصولگرایان و اصلاح طلبان ممکن است فراکسیون سوم دیگری در مجلس شکل بگیرد.بهروز نعمتی با بیان اینکه تصور می کنم فراکسیون سومی هم غیر از اصلاح طلبان یا اصولگرایان در مجلس بعدی تشکیل شود، گفت: در حال حاضر نیز زمزمه های متعددی مطرح می شود که این فراکسیون شکل بگیرد.وی تصریح کرد: فضایی که اکنون در مجلس وجود دارد به ویژه در خصوص بحث فراکسیون ها که حتما اصلاح طلب یا اصولگرا باشند به نظر سخت می آید زیرا بسیاری از نماینده‌ها مشی اعتدالی یا میانه روی دارند، نه خود را وابسته به اصولگرایی و نه وابسته به اصلاح طلبی می دانند.نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: طیف رهروان و اصولگرایان معتدل و همچنین مستقلین ممکن است یک فراکسیون جدید را تشکیل دهند و لیست امید هم در همان فاز اصلاحات ممکن است فراکسیون دیگری را شکل دهد اما معتقدم غیر از اینها فراکسیون سومی هم ایجاد خواهد شد.نعمتی درباره اینکه آیا این امکان وجود دارد اصولگرایان و رهروان با یکدیگر برای تشکیل فراکسیون ائتلاف داشته باشند، گفت: اگر ائتلافی هم صورت بگیرد بنده در آن فراکسیون نیستم.ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.

تفکر غالب بر مجلس خبرگان آینده

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به ترکیب مجلس خبرگان پنجم، تفکر بزرگانی همچون آیت‌الله یزدی در این مجلس یک تفکر غالب است.حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به ویژگی‌های مجلس خبرگان پنجم، اظهار کرد: ترکیب خبرگان پنجم نسبت به دوره‌های گذشته جوان‌تر است، اما از نظر فکری و اعتقادی تفاوت چندانی با خبرگان دوره‌های گذشته ندارد.وی افزود: همان‌طور که خبرگان در دوره‌های گذشته به وظایف خودش در صحنه‌های گوناگون اجتماع عمل کرده و پشتیبان نظام و رهبری بوده است و به عنوان یکی از بازوان پرتوان رهبری محسوب می‌شده، امیدواریم خبرگان پنجم نیز در همین صحنه با همان شور و نشاط بتواند با وجود ترکیب جوان‌تر، به صورت فعال‌تر در زمینه‌های مختلفی که نظام نیاز دارد و ضرورت ایجاب می‌کند، مدافع جدی ولایت و رهبری معظم انقلاب باشد.وی افزود: وقتی ترکیب مجلس خبرگان چهره‌های انقلابی باشد، قهرا مجلس هم انقلابی خواهد بود و انقلابی عمل خواهد کرد.خبرگزاری مهر این مطلب را منتشر کرده است.

اولین واکنش اصولگرایان به سخنان عارف

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اهمیت دورم دوم انتخابات و طرح برخی اظهار نظرات از سوی اصلاح‌طلبان، گفت: در روزهای گذشته اصلاح‌طلبان از شگردهای خاصی استفاده کرده‌اند؛ آنها می‌گویند باید دور دوم انتخابات را "تهرانیزه" کنیم که واقعا چنین اظهاراتی جای تعجب دارد. مسئله انتخابات در تهران با شهرستان‌ها کاملا متفاوت است، چرا که بافت سیاسی، قومی و اجتماعی شهرستان‌ها با مرکز کشور کاملا متفاوت است.سجادی ادامه داد: در شهر تهران مردم به لیست رای می‌دهند و حتی با وجود اینکه برخی از افراد لیست‌ها ناشناخته هستند مورد حمایت قرار می‌گیرند، چرا که موضوع انتخابات در تهران با دیگر شهرها کاملا متفاوت است، در برخی حوزه‌های انتخابیه نیاز به انتخابات یک تا 2 نماینده وجود دارد، پس باید پرسید هدف از "تهرانیزه" کردن انتخابات چیست؟ مردم در دور دوم به سوابق و نامزدها رای خواهند داد و طرح این موضوعات شائبه‌ برانگیز است.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

فرار متهم به کلاهبرداری 40 میلیون دلاری از کویت به ایران

مقامات کویتی می گویند یک مهندس زن کویتی با کلاهبرداری 40 میلیون دلاری (140 میلیارد تومان) به ایران فرار کرده است.این مهندس کویتی در وزارت آب و برق این کشور فعالیت می کرد اما قبل از سفر به ایران، از سمت خود استعفا داد و خانه و املاک خود را نیز فروخت.یک منبع آگاه گفته است: این زن با وعده پرداخت سود 50 و 100 درصدی از مردم پول می گرفته و برای مدتی اصل پول ها و سودهای وعده داده شده را پرداخت می کرد تا به این وسیله اعتماد آنها را کسب کند. او پس از دریافت مبالغ زیادی از مردم به بهانه پرداخت سود، به ایران فرار کرد.او وعده می داد بعد از 6 ماه، سود 100 درصدی پرداخت می کند."صفیه السید احمد" وکیل شماری از مالباختگان در کویت گفته است که مالباختگان از مناطق مختلف شهر کویت هستند. حتی همه اعضای یک خانواده به این مهندس پول داده بودند بدون اینکه دیگر اعضای خانواده اگاه شود زیرا او به سایر افراد می گفت که دیگران را از این معامله آگاه نکنند.عصر ایران این مطلب را منتشر کرده است.

میرکاظمی: آمار روحانی غلط است!

میرکاظمی با بیان اینکه واقعیت‌های اقتصادی را نمی‌توان پنهان کرد، ادامه داد: گزارشات دوره‌ای که دولت و وزارت خارجه از نحوه فعالیت‌های پس از برجام در کشور به مجلس و دیوان محاسبات ارائه می‌کند گویای این واقعیت است که اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده است.وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور اعلام می‌کند پس از برجام صادرات نفت ایران افزایش یافته که این‌گونه نیست، گفت: صادرات نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز نرسیده، حتی در برخی ماه‌ها کاهش فروش نیز داشته‌ایم، حتی اگر مجبور باشیم اسناد محرمانه‌‌ای از گزارشات ماهانه‌ای که دولت به کمیسیون انرژی مجلس  ارائه می‌کند را منتشر می‌کنیم.عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آمارهایی که رئیس‌جمهور از فروش روزانه نفت ارائه می‌کند ناشی از اطلاعات غلطی است که به وی داده می‌شود.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

لاريجاني و عارف توافق مي کنند

محمدعلي وکيلي ،منتخب مردم تهران در مجلس دهم، در خصوص عدم ارائه ليست انتخاباتي از سوي اصولگرايان در دور دوم انتخابات، گفت: شايد نامزدهاي اصولگرا در حوزه خود ترجيح مي دهند زير برچسب اصولگرايان نباشند و در همان فضاي محلي رقابت کنند و يا اينکه اصولگرايان در ارائه ليست براي انتخابات دور دوم اتفاق نظر ندارند.مديرمسئول روزنامه ابتکار در پاسخ به سوال ديگری در خصوص رقايت نامزدهاي اصولگرا در شهرستان ها براي پيوستن به ليست اميد در دور دوم انتخابات گفت: به نظر مي رسد خيلي از اصولگرايان ترجيح مي دهند به ليست اميد بپوندند تا شانس پيروزي کسب کنند. در شهرستان ها براي پيوستن به ليست اميد فشار و رقابت سنگيني وجود دارد.منتخب مردم تهران در پيش بيني خود از ترکيب مجلس دهم گفت:اکثريت کرسي ها از آن ليست اميد خواهد بود و حداقل 40 کرسي از 69 کرسي مجلس در دور دوم انتخابات را ليست اميد کسب خواهد کرد.وکيلي در مورد احتمال کناره گيري آقاي عارف به نفع آقاي لاريجاني براي رياست مجلس دهم گفت: بين آقاي لاريجاني و آقاي عارف نبايد رقابت در بگيرد و بدون مصاف و رقابت يکي از اين دو بايد براي رياست مجلس انتخاب شوند. اصلاح طلبان و اعتدالگرايان هر دو در قالب ائتلاف اميد وارد صحنه انتخابات شديم، بنابراين پس از انتخابات دور دوم در قالب همان ائتلاف اميد توافق مي کنيم يکي از اين دو رئيس مجلس دهم شود و ديگري کمک کند.خبرگزاری آریا این خبر را منتشر کرده است.

جامعه‌ مدرسین برنامه‌ای برای ریاست خبرگان ندارد

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موضع این تشکل را نسبت به مسئله ریاست مجلس پنجم خبرگان رهبری اعلام کرد.آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره برنامه این تشکل برای ریاست مجلس پنجم خبرگان رهبری اظهار کرد: جامعه مدرسین برای ریاست مجلس پنجم خبرگان رهبری برنامه‌ای ندارد و تا به حال نیز درباره آن صحبتی نکرده است.مقتدایی گفت: این مسئله مربوط به خود اعضای خبرگان است که چه کسانی کاندیدا می‌شوند و چه کسانی‌ رأی می‌آورند و جامعه مدرسین در این موضوع دخالتی ندارد.وی اضافه کرد:‌ جامعه مدرسین قصدی برای رایزنی در این باره هم نداشته، ندارد و نخواهد داشت.خبرگزاری آنا این خبر را منتشر کرده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان