بازدید 92682

چرا داعش به ایران حمله نمی کند؟

یک ژنرال سابق تفنگداران دریایی آمریکا می‌گوید تهدید اصلی در خاورمیانه، ایران است و حمله نکردن داعش به مرزهای ایران، یک امر غیرتصادفی است که «تهدید» بودن ایران را ثابت می‌کند.
کد خبر: ۵۸۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ 22 April 2016
یک ژنرال سابق تفنگداران دریایی آمریکا می‌گوید تهدید اصلی در خاورمیانه، ایران است و حمله نکردن داعش به مرزهای ایران، یک امر غیرتصادفی است که «تهدید» بودن ایران را ثابت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، «جیم ماتریس» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که برخی هم آن را گزینه‌ای محتمل برای کاندیداتوری ریاست جمهوری امسال می‌بینند گفته که ایران بزرگ‌ترین تهدید موجود در خاورمیانه است.

بر اساس گزارش «واشنگتن‌اگزامینر»، ماتریس که در نشست مرکز مطالعات بین‌الملل و راهبردی شرکت جسته بود، در توضیح نظر خود درباره نقش منطقه‌ای ایران گفت: «ایران تنها بازیگر جنگ‌طلب و جنگ‌طلب‌ترین بازیگر خاورمیانه است.»

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در توضیح دلیل برداشت خود گفت: «تنها کشوری که در خاورمیانه مورد حمله داعش قرار نگرفته، کدام است؟‌ ایران. این اتفاقی نیست.»

جیم ماتریس جوانب تهدید ایران برای آمریکا را در 5 لایه بر شمرد. بر اساس نظر وی، بحث‌های هسته‌ای، دریایی، موشک‌های بالستیک، محیط سایبر و نیروی قدس، 5 پتانسیل تهدیدآمیز ایران است.

برخی از حامیان ملی جمهوری‌خواهان، خواستار حضور ژنرال ماتریس در رقابت‌های انتخاباتی به عنوان گزینه نهایی این حزب هستند؛ ژنرال اما تاکنون این پیشنهاد را قبول نکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳۶
انتشار یافته: ۱۰۴
انتخابات جمهوريخواهان تقريبا تمام شده شما لابد درجريان نيستيد
نمیدانم اگر ایران نبود کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا چه سوژه ای برای تبلیغات مسخره شان داشتند ؟؟ !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
جوک نگو . جواب بده کدوم یکی از حرفاش اشتبا بود>
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
یعنی ایران اینقدر جوکه؟!
خیلی جالبه.
اون طرف دنیا انتخابات برگزار میشه ولی موضوع انتخابات تو اینطرف دنیاست !!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
ُاقا یا خانوم. ایران هم انتخابات بود همش حرف از آمریکا بود. یادت نیست؟
آبی همین هم خوبه
چون حمله به ایران یعنی شروع جنگ شیعه و وهابیت ( نه سنی ) و نابودی همه شیوخ خودفروخته و خائن عرب خلیج فارس و وسیعتر شدن مرزهای ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
مطمئنی نتیجه همینه ! اما تاریخ نشون داده توی جنگ هیچکس برنده نیست حتی فکر کردن به جنگ زشت و غیرانسانی . قوی بودن و آماده بودن لازمه اما جنگ طلبی زشت و حیوانی
ناشناس111
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
کی گفته داعش به مرزهای ایران حمله نکرده؟
واقعا اونا نمی فهمن مرز ایران همون مرز حزب الله لبنانه و مرز سوریه همون مرز ایرانه؟
البته که خودشون رو به نفهمی زده اند و دارن این رو در جواب ما می گن که میگیم چرا داعش به اسراییل حمله نمیکنه
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
عزیزم پاکستان بمب اتمی داره و تهدید کرده در صورت حمله ایران به عربستان مورد استفاده قرار میده این در حالیه که ما این سلاحو نداریم به نظر من تو این زمان بزرگ ترین تهدید برای ما پاکستانه نه اعراب
بیایین حمله کنین ، کاری می کنیم جهان به حال شما گریه کنن
حرف مفت هم نزنین
چون قبلا" ایران توسط داعش فتح شده است.
گم شو ژنرال
همه ی موشهای جهان هم باهم متحد بشن جرات حمله به یک شیر را نخواهند داشت.
پاسخ ها
مجيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
ديگه اينقدر جوٌ گير نشو
تحلیل اب دوغ خیاری
این آقا حواس پرت هم هست اسراییل بزرگترین حامی داعش را از قلم انداخته
بد خبر قدیمیه ها بد
خودتونم میدونید
خیلی روشنه . داعش جایی میره که افکارش هم خریدار داشته باشه . قطعا اینکه تا الان سقوط نکرده هم همین دلیله .شما شاید با توپ و تانک بتونی یه کشور رو بگیری ولی نمیتونی به تفکراتشون با توپ و تانک حمله کنی
پس جایگاه عربستان تو این ماتریس کجا قرار داره ژنرال؟یا قطر یا امارات یا کویت یا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
الزایمر داره حتما ماتریس
ماتيس مجيد ! لااقل گوگل كن.
یکی نیست بپرسه اگه فقط حمله نشدن به ایران دلیله، خب به اسرائیل هم حمله نشده، به اردن هم نشده، به ترکیه هم نشده.....
شعور هم خوب چیزیه به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
احسنت برادر عزیز ، واقعا چرا به اسراییل حمله نمی کند، این سوال خوبیه
معلومه چون آدم که به خونه خودش حمله نمیکنه.
داعشی ها همه وهابی هستند و اصولا شیعه ای نمی تونی پیدا بکنی که به داعش پیوسته باشد
چون یه جورایی با هم .....یم
اسلن جرعت ندارننننننننننننننننننن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
اصلا جرات ندارن
چرا داعش به ایران حمله نمیکند؟! پس نیروهای ایرانی جان خود را در حمله ارواح از دست میدهند؟! تنها کشوری که در خاور میانه درست و حسابی در جنگ واقعی با داعش است، ایران است. این ژنرال تعریف جدیدی از وقاحت ارایه داده، واقعا وقاحت را به کمال رسانده، خوبه حتی اگر دشمنی با ایران دارید هم لااقل سر سوزنی شرف و انصاف داشته باشید...
شاید رمان نویس خوبی میشدید ولی تحلیلگر نظامی گمان ندارم.
خب داعش به اسراییل و ترکیه و عربستان هم حمله نکرد
چونکه مثل سگ از ایران می ترسد،،،؟
از لحاظ استراتژیک گروه داعش مجری دستورات عربستان می باشد، و عربستان سعودی هم مانند سگ بی صاحب از سپاه می ترسد ، واگر معادلات سیاسی و نظامی منطقه رو بررسی کنیم ، متوجه می شویم که اگر داعش و اربابش عربستان سعودی دست به چنین حما قتی بزنند، قاسم سلیمانی دودمان ال سعود را بر باد خواهد داد....؟ از اینکه تحلیل اینجانب را منتشر کردید متشکرم،،،!
نه عزیز، چون ما مثل شما برج هامون رو منفجر نمی کنیم بندازیم گردن کس دیگه، امنیتمون دیده میشه.
در ضمن دست اونهایی که این امنیت رو تا الان هم نگه داشتن (که واقعا سخت بوده) درد نکنه.
موندم این چی میگی خوب شما مخالفان همین چیزایی هستید که ما دراریم پس خوبه که ما اینارو داریم و داعش حمله نمی کنه داااعش که هیچ الان اماراتم به ما حمله می کرد.
ژنرال آمریکایی نفهم ،علت اصلی شیعه بودن اکثریت مردم ایران است. داعش مثل سگ از ایران می ترسد.
بسمه تعالی
با سلام ما به امریکا وهم پیمانان آن در منطقه ودر جهان سیلی زده وخواهیم زد وآنان را تحقیر می کنیم .
عجب احمقی!
داعش اگر در عراق یا افغانستان موفق شود تردید نکنید که برای ما هم دردسر ایجاد می کند. البته در کشوری با اکثریت قاطع شیعه برای آنها دشوار است که بتوانند مانند دیگر کشورها ورود راحت داشته باشند
بیشین بینیم بااا
احمقانه ترين تحليل
بدبخت چون جرئت حمله كردن به ابران را ندارد ، بينوا چون قدرت ايران را ميداند ، بدبخت خودتان هم وجود حمله كردن به ايران را نداريد ، نه تو پدر جدت هم توانايي جنگيديد با يلان ايرانزمين را ندارد و مردان ايران اين را به جهانگيري ثابت كرده اند بدبخت خودت هم ميداني ژنرال قراضه ي زنگ زده
رستم لُب خزينه ،
زنده باد ايران سرفراز
عربستان ترکیه امارات قطر عمان
احمق
بی سوادی که این رو نوشته نمی دونه کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا حزبی اند و مثل ایران نیست؟ الان این آقا در کدوم انتخابات حزبی تا بحال شرکت کرده که ما اسمش رو نشنیدیم!
چون داعش هیچ عددی نیست.
بنظر من داعش به این دلیل به ایران حمله نمی کند چون اوباما هنوز از مهره شطرنج خود یعنی داعش , نخواسته بهره قطعی را ببرد و آنرا برای زمانی گذاشته که نتواند ایران را متقاعد به پذیرش نهایی مطالباتش یعنی هسته ای دوری از چین و روسبه و نزدیکی با آمریکا و عربستان و اروما و ترکیه و آزادی حجاب و .... نماید...
معلومه که اتفاقی نیست... ایران برای امنیتش و مرزهاش برنامه داره و متوجه خطر هست... این ژنرال هم حرف زیادی زده...
با این قوت تحلیل چه جوری ژنرال شده
آمریکا تهدید واقعی علیه صلح و امنیت جهانی
داعش تا کنون به رژیم اشغال گر فلسطین هم حمله نکرده است.
حتما اين يارو مي خواد بگه : داعش دست پرورده ايرانه . از اون ور دنيا دارند نظر مي دن. يانكي هاي خونخوار . داعش محصول هاليووده و بس .
.من موندم با!!!اخه این بی شعور ها تاکی میخان پشت ایران حرف بزنن!!اقای ژنرال میمون اینوهیچ وقت فراموش نکن که اینجاسوریه یاعراق یا....نیست که یکی بیادبه ناموس وخاک مملکتشون زوربگه ومردهاشون بشینن یه گوشه عین بچه هافقط نگاکنن اینجاایران است!مردمانش برسرناموس وخاکشان جانشان رافدامیکنن!هیچ کس هم که ندونه شمابایدخوب بدونین که اقای ژنرال!!!!!!!
پررويي و البته احمقي هم حدي داره.
فقط ایران هسته ای است که میتواند امنیت واقعی داشته باشد،نه امنیت در مقابل یک گروه تروریستی بلکه ایران هسته ای در مقابل دنیا مصونیت دارد.
هر که جرات دارد غلط اضافی بکند
منم با اين ژنرال آمريكايي هم عقيده ام.اما ميدونم يا جراتشو نداري يا نميخواي نظرمو تاييد كني!
نظر من اينه : چون چاقو دسته خودشو نميبره!
این سگ هار به این علت هنوز به ایران غلط زیادی نکرده که شما که صاحابشی جرأت نکردی قلاده شو سمت ما باز کنی چون نتیجه شو خوب می دونی جییییگگرررر!!!
کل کشور جهان متحد شوند جرات مقابله با ایران راندارند. مثل جنگ ایران وعراق که کل کشور به عراق کمک می کردند . که همه کشورهای خائن را به زانو درآورد.
اسراییل وعربستان واردن از قلم نیفتادند؟
شما فکر کرده اید برنامه در مورد ایران در حال اجرا است ولی کسی توجهی نمی کند . خرید جتهای مسافربری خصوصی را لابد می دانید ولی توجهی نمی کنید اینها بی خود نیستند شما پروازهای خارجی هواپیماهای ایرانی را چک کنید پروازهای لندن تقریبا خالی است حتی کمتر از یک چهارم هواپیما هم مسافر ندارد ولی برخی می گویند هواپیماهای خصوصی می خواهند داشته باشند خوب سئوال این است که جت خصوصی برای پرواز خارچی چه توجیهی دارد ! خوب معلوم است که پشت این قضیه برنامه است . انها می خواهند افرادی را با پاسپورتهای جعلی وارد ایران کنند . من کسانی را می شناسم که در سیستم امنیتی ایران فعالیت دارند و جز کسانی هستند که حمله های افراد خودسر را سازماندهی می کنند و جالب است که دارند جت خصوصی هم می خرند !!!! راستی چندی است که اعطای شهروندی اروپا با 11هزار و پانصد یورو در تلویزیون جم تبلیغات می شود می دانید چرا ! برای اینکه بتوانند مدارک کامل از افرادی داشته باشند که بتوانند افراد دیگری را به جای انها با جتهای خصوصی وارد ایران کنند . اولین پرواز جت خصوصی که در موردش به شما گفتم به المان بود به مقر مجاهدین در خارج از کشور !!!!
حالا بگو داعش چرا به ایران حمله نمی کنه ! کوروش بخواب زیرا که ما بیداریم !!!
جوابش سوال سخت نیس داعش حمله نمیکنه چون ایران داره به داعش حمله میکنه
مال این حرفا نیستن
چرا،حمله کردن.ولی 70 درصدشون تو جاده های ایران تصادف کردم مردن،20 درصدشون در اثر آلودگی هوای شهرهای مسیر حمله مردن،10 درصد بقیه هم در اثر خوردن غذا و آب آلوده در مسیر حرکت تلف شدن!
ایشون برای صبحانه مغز خر میل کردن.
به جون خودم این ژنررررال و بقیه جمهوری خواه های امریکایی شرف و وجدان و انصاف و ... ندارن هیچ، از عقل و فهم و شعور هم مطلقا تعطیل تعطیلن. با عرض معذرت همه رو مثل خودشون خ. فرض میکنن.
خودتی ژنررررال خودتی!!!
هشت سال تمام دنیا با هم یکطرف شیر مردان ایرانی با دستان خالی یکطرف نتیجه اش را دیدید
جرات حمله ندارید که داشتین انجام میدادید
آخه مردك ايرانيها كه مثل كشورهاي همسايه بي خاصيت و بي غيرت نيستند كه واستن و تماشا كنند. نسخه ي هر چي داعشي رو يكجا مي پيچند
سگ کی باشه داعش و داعشی ها
عددی نیستند نسبت به غیرت ایرانیهای علی دوست
دائش یک پدیده صرف نظامی نیست بلکه یک ایداولوژی است که ریشه اصلی ان در وهابیت است و یکی از بزرگترین دلایل رشد ان در عراق و سوریه و کشورهای عربی وجود بافت جمعیتی همسو و هم نظر با آن است در کشوری مثل ایران به دلیل ایداولوژی مخالف و و زبان و فرهنگ متفاوت و همچنین انسجام حکومتی و امنیتی امکان حضور در لایه های جمعتی جامعه نیست با زبان ساده تر جامعه ایران پذیرای این ایداولوژی نیست
طرف جدی ژنراله!!!!!!!!!یه نگاه بنداز شاید اشتباهی شده؟
بخدا شاید فکر حمله به مغزشون خطور کنه ولی بلافاصله چنان ترسی وجودشون رو فرا میگیره که از فکرشون پشیمون میشن
خدا حفظ کنه ارتش و سپاه رو که با قاطعیت و فوریت هرگونه نفوذی رو در نطفه خفه میکنند.
بخاطر پایین بودن میزان سونی ها در ایران و تفاوت تفکر سونی های ایران نسبت به سونی هایی عرب که تمایلی به پیوستن به عملیات های جنایت کارانه رو ندارند اصلی ترین دلیل هست که داعش به ایران حمله نکرده دومین دلیل هم وجود نیرو های متحد و هم فکر ایران در اطراف عربستان هدف عربستان ایجاد کمربند مخافظتی به دور خودش است پس از این که موفق شد این کار را بکند مطمئن باشید گروه های مثل داعش مستقیم به ایران حمله می کنن البته با روش متفاوت و با کمک اشکار تر عربستان و کشور های عرب دیگه
ایران درجنگ 8ساله جلو نیمی از دنیا ایستاد داعش عددی نیست که با شیر مردان ایران در بیفته اینجا کشور مولا علی است دا عش سگ کی باشه
اقای احمق استارت حمله داعش به ایران سال 88 بود که خودتان وان عربستان نفرت انگیز معاویه صفت برای ان کف میزد.منتهی نتوانستید .مگر در سوریه وعراق از روز اول با خمپاره وموشک و... شروع کردند اول با شورشهای شهری اغاز شد وکار به اینجا کشید.
از بی عرضگی دولت تحقیر مردم هسش که سیاست بزدلی وترسویی را معیار قرار داده
عجب تحلیلی!
گروهک به اصطلاح داعش جرعت حمله به یک کشور یکپارچه متحد و قوی ایران نداره این موضوع را اربابان آنها بهتر میدانند در حقیقت اربابان آنها جرعت چینین چیزی ندارند به هرحال این گروهک با این همه پشتیبان در حال شکست است.
ایراد از ماست و درج خبر...لطفا این فرموده من را هم درج کنید...خمرهای سرخ کامبوج از طرف سالوادور آلنده تجهیز میشوند و دولت جیبوتی به ژاپن قول داد که 5000 کامپیوتر برای تجهیز مدارس ژاپن بسازد
داعش نمیتواند حمله کند وگر نه الان حمله کرده بود
سلام. تا زمانی که یکپارچگی وهمدستی بین ملت شریف ایران ونظام باشد داعش جای برای عرض اندام نداردبلکه در همان نطفه توسط نیروهای نظامی وانتظامی که خدا نگهدارشان باد خفه میشود.
يكى نيست از اين نفهم بپرسه
چرا آشغال هاى داعش به عربستان حمله نميكنن
سگ کی باشه
داعش به اصطلاح خودشون یعنی حکومت اسلامی عراق و شام، پس قلمرو داعش فقط سوریه و عراق را شامل می شود (البته برای الان).
با عرض پوزش اصلا چنین شخصی جزء کاندیداهای هیچ یک از احزاب جمهوری خواه و دمکرات آمریکا نیست و نمی دانم نویسنده متن ایشون رو از کجا آورده است . جالب اینجاست که هیچ یک از مخاطبین هم به این موضوع اشاره ای نداشتند. کاندیدا های ریاست جمهوری در آمریکا از مدتها قبل از انتخابات مشخص می شوند و در نهایت دو نفر به دور پایانی میروند.(بیش از یک سال)
برای سلامتی مدافعین حرم صلوات.
داعش رونمیدونم ولی درطول 15سال اشغال امریکایک ایرانی دیپلمات بوسیله طالبان ازدماغش خون نیومده باوجودمراودات وسیع تجاروکنسولگریهاودانشگاههای خصوصی ومجامع علمی ومرزنشینان !!ولی ازاعضای ناتو وهمسایگان الی ماشاءا..
چون ایرانیهاافغانهارومی فرسته سوریه سپربلابشن وهزاران نفرشهید. ازاون طرف هم وزیرکشورش میگه باید به ورودافغانهاحساس باشیم !!بعدمجلسش طرح اعطای تابعیت به فرزندان افغان شهیدجنگ عراق ایرانوردمیکنه !!
ژنرال اینارو برو از کسایی بپرس که علیه شهدای مدافع حرم حرف درمیارن
٩٠ درصد مخ آمريكايي ها معيوب هستش زياد اونو را جدي نگيريد
اگربا این حرفهای مفت توامریکا خیلی طرفدارداشته باشه ماایرانیها باید خیلی خوشحال باشیم.چون انموقعه معلوم میشه خیلی ازامریکاییها کودنن
داعش ممکن است بوسیله سرویسهای اطلاعاتی سیا ویا موساد امریکا و اسرائیل بوجود امده و یا بوسیله عربستان و حامیانش اما نقش ایده خلافت بوسیله یکی از سرکردکان القاعده بعد از ابو العیوب المصری یعنی همین ابوبکر بغدادی در کناره رود فرات که در طول تاریخ خون ریز بوده اند شکل گرفت و با کشتار و تبلیغات رسانه ای بسرعت در جهان معروف شدو بیرحمی های انان باعث شد به هر روستا یا شهری میرفتند فوری انرا تصرف میکردند و ساکنان ان را قتل عام میکردند هم اکنون در عراق در سوریه با گروهای تروریستی مورد حمایت امریکا و عربستان و حامیانش در جنگند چه بسا اگر داعش نبود الان گروهای تروریستی در فتح دمشق موفق شده بودند و برعکس این جنگی است که برنده ندارد و اما چرا باایران وارد جنگ نمی شود قسم میخورم با اطلاعاتی که دارم که اگر فقط یکی از زراد خانه های موشکی سپاه فعال شود و بی رحمانه شلیک کند نه تنها داعش بلکه کلیه کشورهای عربی در عرض 24 ساعت با خاک یکسان خواهد شد
گویا حمله های لفظی به ایران برای بعضی از کاندیداها ،معادل چک سفید شده است ..
دلیل عدم جنگ داعش به ایران وجود منابع رادیو اکتیو فعال و آب سنگین و موشک است که با محدودیت آنها و فروش و خارج کردن آنها از ایران کم کم قابل حمله توسط داعش خواهد بود البته نه الان اگر سفره داعش جمع نشود دو سه سال دیگر خواهد بود
چرا داعش در امریکا عملیات نداشته در حالیکه در اروپا اقداماتی داشته است ایا سیستم اطلاعاتی اروپا ضعیفتر از امریکاست ؟ البته اینچنین نیست. بلکه امریکا دوست آنها است
چون ایران پراید دارد خخخخخخخخخ
چرا به اسرائیل حمله نمیکنن؟
جنگ با افغانستان وعراق را که خودشان شروع کردند رو یاد شان نمیاید حالا ایران را مقصر جنگ در خاورمیانه میدانند
این کم عقل رو باید برد تو سیرک برای ملت شو اجرا کنه... واقعا دیگه این ترامپ هم این حرف رو نمیزد. واقعا این جمهوری خواهها موجودات مسخره و بیخودی هستند. عین تندروهای ما رفتار میکنن. مردک اصلا تو باغ نیست از روی شکم میناله.
خود آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد، از داعش چه انتظاری دارید؟
مرگ برامریکا جنایتکاروخون اشام
اگه داعش بخواد به ایران حمله کنه یا بخواد به مرض ایران نردیک بشه کشور ایران از نظر هوایی خیلی قویه داعشو با خاک یکسان میکنه بدونه دخالت نیروهای زمینی و حتی عربستانو پاکستانو هر کشوری که دورو وره ایرانه راحت میتونه با خاک یک سان کنه برید یکم درباره صلاح های ایران تحقیق کنید ایران یه ضد هوایی ساخته که هیچ موشکی از زیر اتیشش رد نمیشه ...وگه کشوری یا داعش یخواد به ایران حمله کنه اول حملشو دفع میکنه بعد اون کشور یا داعشو نابود میکنه .درضمن مردم ایران غیرت دارن چه شیعه چه سنی چه زرو توشتی هممون ایرانی هستیم غیرت داریم نمیزاریم کسی دس به نانوسو وتنمون بزنه
چرا داعشی لباس نارنجی سر می‌برند دلیلش چیه ؟؟
سلام بچه ها حق با نظر دومه ایران از نظر هوایی خیلی قویه اگه داعش بخواد حمله کنه نیروهای مرز بانی نمیزلرن
در کل داعش خیلی ضعیف تر از این حرفاس که بخواد به ایران حمله کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار