بازدید 47143
بسته خبری تابناک؛

کار از بدحجابی به کشف حجاب رسیده!/ پاسخ به احتمال سفر اوباما به ایران/ انتقاد مشاور روحانی از طرح گشت نامحسوس/ آب سنگین ایران را چه کشوری می خرد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«علت پیروزی اصلاح طلبان از نظر عارف»،«نقشه جانشینی برانکو به جای کی‌روش سوخت!»،«سلام مخصوص یک مرجع تقلید به روحانی»،«سزنوشت خوبی در انتشار وزیر کشور نیست!»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 22 April 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کار از بدحجابی به کشف حجاب رسیده!

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز، با اشاره به دشمنی آل سعود با ایرانی‌ها و شیعیان خطاب به آنها اظهار داشت: بعضی‌ از مناظر را بنده دیدم و خجالت کشیدم. انسان نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. نیروی انتظامی باید به این قضیه با نگاهی عاقلانه برخورد کند و در غیر اینصورت گناهکار است. وی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد در خانه در بسته کاری کند به ما ارتباطی ندارد اما اینکه پشت فرمان بنشینند، بدحجابی و کشف حجاب کنند دیگر نمی‌توان اسم آن را آزادی گذاشت. این خبر را خبرآنلاین منتشر کرده است.


انتقاد زاکانی به برجام از تریبون نماز جمعه

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به ارائه توضیحاتی درباره «چگونگی عملکرد اروپا و آمریکا در اجرای تعهدات برجام» پرداخت و اظهار داشت: برجام تا امروز ثمر عملی برای ایران اسلامی نداشته است گفت: مسئولان دولتی هم از تحقق نیافتن برجام به ستوه آمده‌اند. این اظهارات را فارس منتشر کرده است.


علت پیروزی اصلاح طلبان از نظر عارف

محمدرضا عارف رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای اصلاح‌طلب به استان گلستان سفر کرده‌ است، با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار کرد.عارف در این دیدار با اشاره به حضور پرشور مردم در دور اول انتخابات گفت: مردم با درک شرایط کشور حضور معناداری در دور اول انتخابات داشتند و با رای به اصلاح‌طلبان وظیفه ما را صد چندان کردند و انشالله در دور دوم هم با مشارکت حداکثری سهم اصلی را در شکل گیری مجلسی مقتدر و در شان ملت ایران داشته باشند.وی تأکید کرد: هر جا مردم بودند اصلاح طلبان پیروز شدند. در دور اول انتخابات آگاهانه چند غیر اصلاح‌طلب در لیست امید قرار گرفتند که این موضوع ظرفیت اصلاح طلبان را نشان داد. این اظهارات را فارس منتشر کرده است.


انتقاد لاریجانی از برخی انقلابیون

رییس مجلس شورای اسلامی یادداشتی تحت عنوان «بد اخلاقی سیاسی و سکولاریسم» در کانال رسمی تلگرام، صفحه رسمی اینستاگرام و سایت شخصی خود منتشر و در آن از انقلابیونی که با هتاکی و بداخلاقی حیثیت دیگرای را تخریب می‌کنند، انتقاد کرد.

متن این یادداشت به این شرح است:

بداخلاقی سیاسی و سکولاریسم:

سوال این است که نسبت جریان‌ها و سیاستمداران بی‌اخلاق یا بداخلاق، با سکولاریست‌ها چیست؟سکولاریسم مکتبی است که حوزه سیاست را مقید بر دین و ارزش‌های ثابت و لایتغیر نمی داند وعمدتاً قلمرو سیاست را بر مبنای منافع جمعی و امری عرفی تلقی می‌نماید.به همین جهت گاه در عالم امروز مشاهده می‌کنید که در کشورهای دموکراتیک، چه ناهنجاری‌های اخلاقی در بالاترین سطوح -حتی در رقابت‌های انتخاباتی- رخ می‌دهد؛ نظیر سخنان سخیف و غیر اخلاقی این روزهای کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا که اکثر سیاست مداران جهان را متعجب نموده است.اما وضعیت شگفت آورتر درمورد کسانی است که در مقام نظر معرفت شناسانه، همیشه بر سکولاریسم نقد دارند و خود را انقلابی معرفی می‌کنند، اما در میدان اخلاق سیاسی جزو هتاکان و بد‌اخلاقان و تخریب‌گران حیثیت دیگران هستند و به هیچ وجه ابائی در متهم کردن دیگران ندارند؛ یعنی کاملا در عالم اخلاق سیاسی بی‌پروایند.ظاهرا اینان در مقام نظر، مخالف سکولاریسم هستند، ولی در عمل سیاسی سکولاریست محسوب می‌شوند؛ حتی ناآگاهانه!


آب سنگین ایران را چه کشوری می خرد؟

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات بلندپایه آمریکایی نوشت: دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، سی و دو تن آب سنگین را که مؤلفه ای کلیدی در توسعه تسلیحات هسته ای است، در تلاش برای حفظ توافق هسته ای تاریخی اش با ایران خریداری می کند.این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داد: این اقدام از آن جهت صورت می‌گیرد که وزارت انرژی آمریکا از بابت اینکه ایران نتواند به سرعت ذخایر آب سنگین خود را کاهش دهد، نگران است.بر اساس توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی، ایران متعهد شده است که ذخایر آب سنگین خود را طی سال‌های اولیه در سطح کمتر از 130 تن نگهداری کند و در سال‌های بعد نیز اجازه ندهد این ذخایر به بیش از 90 تن برسد.


علم الهدی اظهارات منتسب به خودش را تکذیب کرد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: بنده نگفته‌ام بی‌حجابی بدتر از اختلاس است، در شبکه‌های اجتماعی این مسئله توضیح داده شده است، فساد اخلاقی و اقتصادی وابسته یکدیگرند و کلید واژه‌شان بی‌حجابی است. این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


نقشه جانشینی برانکو به جای کی‌روش سوخت!

خیلی‌ها تصور می‌کنند برانکو آلترناتیو کی‌روش در تیم ملی ایران است، خیلی از کارشناسان و حتی برخی از مسئولان که با کی‌روش خوب نیستند، بر این باورند که می‌توان برانکو را با توجه به مقبولیت او در جامعه روزی خاص جانشین کی‌روش کرد و جامعه را هم آرام راضی به پذیرش این موضوع کرد. آنها اما نمی دانند و نمی دانند که نمی‌دانند.برانکو نه مقبول جامعه که محبوب پرسپولیسی‌هاست و حالا جرات می خواهد کسی از پرسپولیس برانکو را بگیرد.حالا جرات می خواهد که کسی حتی حرف جدا کردن برانکو از پرسپولیس را بر زبان بیاورد. اصالتا اگر تا سه ماه قبل ممکن بود که برانکو را از پرسپولیس جدا کنند، حالا دیگر ممکن نیست و حتی مدیری نمی توان پیدا کرد که نتواند در خود پرسپولیس با برانکو به تفاهم برسد چون او محبوبیتی بیش و پیش از همه ستاره‌های این تیم چه در میان فوتبالیست ها و چه در میان مربیان دارد.در واقع تاریخ مصرف آلترناتیو بودن برانکو برای کی‌روش تمام شده است چون عامل جدایی این برانکو با این درصد از موفقیت باید مقابل محبوبیت هواداران پرسپولیس بایستد. از منظر فنی هم باید تاکید کرد که حضور برانکو در پرسپولیسی که در ابتدای فصل دو ملی‌پوش داشت و امروز ۷ ملی‌پوش دارد به قدر کافی برای تیم ملی موثر و مفید بوده است.در واقع باید گفت با این میزان محبوبیت در میان پرسپولیسی‌ها برانکو دیگر آلترناتیو کی‌روش نیست و عملا این ایده از همین حالا سوخته است. این خبر را مهر منتشر کرده است.


انتقاد مشاور روحانی از طرح گشت نامحسوس

حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگویی در خصوص طرح امنیت اخلاقی و تشکیل گشت نامحسوس هفت هزارنفره در تهران گفت: جنبه‌های مختلف این طرح باید برای افکار عمومی و دولت روشن شود، اینکه این نیروها چه افرادی هستند، چگونه به کار گرفته‌ شده‌اند و آموزش دیده‌اند و اینکه چطور می‌توان سلامت کار آنان را تضمین کرد و در نهایت اثر بخشی این طرح کجا آزموده‌ شده‌ است؟ آشنا در خصوص ابراز بی‌اطلاعی دولت از آغاز چنین طرحی، گفت: بخش‌هایی از دولت که باید از این طرح آگاه باشند، اعلام نمی‌کنند که آگاه هستند. طرح‌های زیادی در کشور انجام شده و این هم در ادامه همین طرح‌ها است. امیدواریم که همه طرح‌های خوب به سرانجام برسد و همه طرح‌های ضعیف نیز هرچه زودتر تکلیف‌شان معلوم شود. معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در خصوص اینکه ارزیابی‌اش از چنین طرحی چیست، گفت: کمی صبر کنید همه چیز مشخص می‌شود. وی همچنین در خصوص سرنوشت مینو خالقی، نماینده رد صلاحیت‌شده اصفهان گفت: گفت و گو و رابطه میان وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص نماینده اصفهان، ادامه دارد و پایان نیافته‌ است. این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است.


ماجرای خواستگاری و ازدواج امام خمینی

آیت‌الله مسعودی خمینی در کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره ماجرای ازدواج امام خمینی (ره) می‌گوید: اطلاعاتی که بنده در این خصوص دارم، همگی از طریق آیت الله لواسانی که از رفقای مهم حضرت امام بوده‌اند نقل شده است.آیت‌الله لواسانی نقل می کردند که آقا روح الله وقتی به قم آمدند و حدود 17 الی 18 سال سن داشتند به فکر ازدواج افتادند. ولی به هر جا می رفتند یا جواب مثبت نمی گرفتند یا طرف را نمی پسندیدند. ظاهرا خانواده هایی که ایشان را نپسندیده بودند به جوانی و کم سن وسالی ایشان خرده گرفته بودند. ولی من در سیمای ایشان از همان ایام نشانه هایی که حکایت از آینده درخشانش می کرد، می‌خواندم.تا اینکه یکی از آقایان به من گفت: آقای ثقفی از اشراف و علمای تهران و اصالتا مازندرانی است. وجهه عمومی خاصی هم دارد. بد نیست دختر ایشان برای آقا روح الله خواستگاری شود. قضیه را به اطلاع امام رساندیم ایشان گفتند برای من فرقی نمی‌کند شما می توانید تحقیق کنید و نتیجه را به من اطلاع دهید.بعد از اینکه با‌ آقای ثقفی صحبت می‌شود؛ آقای ثقفی به دخترش می گوید: سیدی آمده و از شما خواستگاری کرده است آیا مایلی او را ببنی؟ دختر ایشان موافقت نمی‌کند و می گوید من مایل به وصلت با طلبه نیستم. به ایشان گفته می شود که این طلبه با بقیه طلبه‌ها فرق می کند. شما به وضعیت ایشان و سن کم آقا روح الله نگاه نکنید آینده درخشانی دارد. به هر حال دوباره تلاش می شود تا دختر آقای ثقفی جواب مثبت دهد که نتیجه هم گرفته می شود. مشرق این گزارش منتشر کرده است.


شرط آزادسازی قیمت خودرو!

علی خاکساری اظهار کرد: اگر تعرفه واردات خودرو به صفر رسیده و تمام حمایت‌های دولتی صنعت خودرو نیز برداشته شود، آن‌گاه می‌شود قیمت‌گذاری خودرو را آزاد کرد.وی با بیان اینکه تا زمانی‌که تعرفه واردات خودرو وجود داشته باشد قیمت‌گذاری خودرو نباید آزاد شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید خودرو در کشور انحصاری است و مصرف‌کنندگان انتخابی جز خرید خودروهای بی‌کیفیت داخلی ندارند. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این در حالی است که اگر تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروهای خارجی با قیمت مناسب وارد کشور خواهند شد و مصرف‌کنندگان قدرت انتخاب خواهند داشت. این خبر توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد.


پاسخ به احتمال سفر اوباما به ایران

یکی از مشاوران برجسته امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت:‌ بعید است که باراک اوباما قبل از اتمام ریاست جمهوری اش به جمهوری اسلامی ایران سفر کند. پایگاه خبری پولتیکو نوشت؛ بن رودس معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در کنفرانس خبری در ریاض عربستان سعودی گفت: فکر می کنم سفر به کوبا احتمالا در رابطه با شکستن تابوهای بلندمدت کافی باشد. رودس اضافه کرد که کابینه اوباما به تعامل با ایران در جایی که فرصت پیشرفت وجود دارد عمدتا از طریق کانال‌های دیپلماتیک بین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ادامه خواهد داد.وی ادامه داد: رئیس جمهور( آمریکا) همواره اذعان داشته که تمایل دارد تا با رهبر ایران تعامل داشته باشد، اگر ایشان اعتقاد داشته باشند این موضوع می‌تواند در مسایل مختلف پیشرفت ایجاد کند.معاون مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: واقعیت این است که ما از سوی ایرانیان اشتیاقی برای این سطح از تعامل ندیده‌ایم، آن‌ها واقعا بر کانال بین وزرای خارجه تمرکز دارند و لذا این چیزی است که احتمالا ادامه می یابد. این خبر توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد.


پیگیری شکایت نمایندگان زن از قاضی پور

عضو فراکسیون زنان مجلس نهم می گوید: حتی اگر دوره نمایندگی ما هم تمام شود، باز هم پیگیر شکایت از آقای نادر قاضی‌پور خواهیم بود. حلیمه عالی، یکی از اعضای فراکسیون زنان اما می‌گوید: شکایت را به بازرسی کل کشور تحویل داده ایم و در حال پیگیری آن هستیم. نماینده مردم زابل در مجلس نهم تاکید می کند: شکایت ما سر جایش می ماند. این شکایت ربطی به این ندارد که دوره نمايندگي ما پایان پیدا می کند. پس از پایان دوره نمایندگی نیز روال قانونی طی خواهد شد و شکایت را پیگیری می کنیم. وی با بیان اینکه هنوز از روند بررسی شکایت فراکسیون زنان اطلاعی به آنها نرسیده است، توضیح می دهد: خانم فاطمه رهبر نماینده گروه هستند و ما به ایشان اختیار تام داده ایم که دنبال کار باشند و ایشان همچنان پیگیری می کنند. این خبر توسط خبر آنلاین منتشر شد.


سلام مخصوص یک مرجع تقلید به روحانی

آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید به وزیر بهداشت گفت: دولت تلاش گسترده را جهت خدمت به مردم انجام داده، سلام مخصوص مرا به دکتر روحانی رئیس جمهوری برسانید. وي در ديدار وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، همچنين با اشاره به خدمات دكتر هاشمي در وزارت بهداشت اظهار داشت: اين وزارتخانه توفيقات بسياري داشته كه از خدمات شما حقا و انصافا قدرداني مي كنم. وي به موضوع اهميت سلامت اشاره كرد و گفت: سلامت اهم مطالب است و هر امر انسان عملا و اخلاقا متوقف به سلامت است. آيت الله وحيد خراساني تصريح كرد: كار شما مهمترين كار است و اگر جرياني ايجاد شود كه همه مردم آنچه دخيل در سلامت است را رعايت كنند، همه موضوعات درست مي شود. این خبر توسط سایت خبری انتخاب منتشر شد.


احمدی نژاد فعلا برای ریاست‌جمهوری برنامه‌ای ندارد

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون اجرای قانون اساسی دولت دهم در خصوص دور دوم انتخابات مجلس گفت: خوشبختانه فضای آرام‌تری را نسبت به دور اول انتخابات داریم. البته تعداد کاندیداها محدود است و طبیعتا انتخاب در این مرحله آسان‌تر خواهد بود. به نوعی می‌توان این دور از انتخابات مانند یک فینال است که این کاندیدها به فینال راه پیدا کرده‌اند. معاون رئیس‌جمهور در دولت دهم با بیان اینکه نامزدهای اصولگرای باقی مانده در شهرستان‌ها همگی مورد حمایت جبهه اصولگرایان هستند، خاطرنشان کرد: البته درصد موفقیت اصولگرایان را نسبت به جبهه مقابل بیشتر میبینم! انتخابات در این مرحله تعیین می‌کند که کدام جبهه در مجلس دهم اکثریت را در اختیار دارند. میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه اصولگرایان فعلا برنامه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند،تصریح کرد: همه برنامه‌ها به بعد از انتخابات مجلس موکول شده است و اکنون برنامه ای نداریم . این خبر توسط نامه نیوز منتشر شد.


تندروها به دنبال کاهش نشاط اجتماعی هستند

کمال‌الدین با انتقاد از افرادی که در آستانه دور دوم انتخابات مجلس به دنبال تضعیف نشاط ناشی از نتیجه انتخابات دور دوم هستند، به تحلیل گروه‌های تندرو برای ارتباط دادن بین قتل کودک هفت ساله و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: ارتباط اینگونه مسائل به شبکه‌های اجتماعی برای انتقام‌گیری از دولت است چراکه تندروها تاثیر شبکه‌های اجتماعی و گردش اطلاعات را می‌دانند و می‌فهمند تاثیر «تکرار می‌کنم» در شبکه‌های اجتماعی بوده است و نه در صداوسیما. او ادامه داد: ما شاهد عملکرد رییس جمهور سابق بودیم که به نام مهرورزی چه اتفاق‌هایی افتاد. پیرموذن تلاش تندور‌ها در سیاه‌نمایی علیع دولت یازدهم را به خاطر رای ملت به لیست امید، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خواند و گفت: در اسفند سال گذشته بساط رادیکالیسم در این کشور جمع شد. با چنین اظهاراتی از سوی سایت‌های جناح رادیکال می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند. او گفت: دام‌گستری‌‌ها و سیاه‌نمایی‌ها علیه این دولت ادامه خواهد یافت، چرا که افکار عمومی علیه آنهاست. افکار عمومی با دولت و برجام است. نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم اضافه کرد: این حرکات ناشی از آن است که بهره‌گیری از ثروت و قدرت توسط افراطیون و جناح رادیکال جمع شده است. تردید نکنید که افکار عمومی با برنامه‌های دولت همراه است. این خبر توسط خبرگزاری ایلنا منتشر شد.


مجلس با حذف یارانه کذام گروه مخالف است؟

موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها یکی به نعل می‌زند، یکی به میخ که این رفتار قابل‌پذیرش نیست. تناقض‌گویی‌های مسئولان امر نشان می‌دهد که دولت برنامه مدونی در این باره ندارد. مجلس با حذف یارانه اقشار آسیب‌پذیر، مخالف است. این خبر توسط خبرگزاری فارس منتشر شد.


پلیس نامحسوس، سلامت جامعه را تهدید می‌کند

ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به اتفاق پیش‌آمده برای کودک افغان در ورامین و سوءاستفاده برخی از این اتفاق برای هجمه به دولت گفت: کسی که می‌خواهد با یک پدیده مقابله کند، به هر چیزی متوسل شود و بهانه‌ای به دست می‌آورد تا به وسیله آن تخریب کند. اتفاق ورامین بهانه‌ای برای مخالفت دولت دست تندروها داده است، سوال اینجاست که آیا اگر شبکه‌های اجتماعی فیلتر شود جنایتی اتفاق نمی‌افتد. در گذشته قبل از اینکه ویدئو و ماهواره در کشور رواج پیدا کند، آیا از این قبیل مسائل نداشتیم، پس مشکل جای دیگری است. برخی فکر می‌کنند با در پیش گرفتن این روش‌ها می‌توانند با جبران شکست‌های گذشته برای خود جایی باز کرده و رقیب خود را بی‌اعتبار کنند و به نحوی پایگاه مردمی داشته باشند، در حالی که این اقدامات نتیجه عکس‌ می‌دهد. بحث پلیس نامحسوس اخلاقی که این روزها در کشور مطرح شده، مخل امنیت جامعه است و چنین مسائلی بیشتر سلامت جامعه ما را تهدید می‌کند. پلیس نامحسوس اخلاقی باید وجدان انسان‌ها باشد. دست نامحسوس اخلاقی همان آشنایی با سوره اولیا و مردان بزرگ است. چنین چیزی نه تنها مفید نیست بلکه برای جامعه مضر هم هست. این خبر توسط خبرگزاری ایلنا منتشر شد.


بازرسی از شرکت میتسوبیشی برای روشن کردن ابعاد تقلب

برای روشن شدن ابعاد تقلب در شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن، بازرسی از این شرکت آغاز شده است.انتشار خبر تقلب در آزمایش های مربوط به میزان سوخت موتور خودروهای شرکت میتسوبیشی در روز چهارشنبه، انعکاس زیادی در ژاپن و دیگر کشورها داشت و بازار بورس شرکت و صنعت خودروسازی این کشور را به خطر انداخت. از این رو مقامات ژاپن بر آن شدند تا از مرکز تحقیقاتی این شرکت بازرسی کنند.به دنبال اعلام این خبر، سهام شرکت میتسوبیشی شانزدهمین تولیدکننده خودرو در جهان به سرعت سیر نزولی را طی کرد و روز پنجشنبه بیست درصد کاهش یافت.رئیس کابینه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد وزیر حمل و نقل به میتسوبیشی دستور داده که تا تاریخ بیست و هفتم آوریل گزارش کاملی درباره آزمایش های نادرست این شرکت ارائه دهد.یوشیهید سوگا، رئیس کابینه ژاپن گفت: «پس از بررسی نتیجه بازرسی و گزارش شرکت، ابعاد نادرستی آزمایش ها را هرچه زودتر مشخص می کنیم. ما با جدیت به این وضعیت برخورد می کنیم و می خواهیم از ایمنی خودروها مطمئن شویم.»خودروهایی که آزمایش موتور آن ها دستکاری شده همگی پس از سال ۲۰۱۳ ساخته شده اند؛ از جمله خودروهای دیز، دیز روکس، مینی نیسان و ای کی و ای کی اسپس


حزب اعتدال و توسعه در 4 حوزه لیست جدا می‌دهد

حزب اعتدال و توسعه برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه انتخابیه لیستی جدا از ائتلاف امید (اصلاح‌طلبان) منتشر خواهد کرد.برپایه این خبر، حزب اعتدال و توسعه در حوزه انتخابیه تبریز از علیرضا منادی، شهریار از حسین گروسی، ارومیه از حاکم ممکان و حوزه انتخابیه سلماس از رسول جلایرسرنقی حمایت کرده است.حزب اعتدال و توسعه در حوزه انتخابیه بروجرد برخلاف اعلام قبلی حمایت خود را از علاء‌الدین بروجردی برداشته و از فاطمه مقصودی که مورد حمایت اصلاح‌طلبان نیز هست، حمایت کرده است.


سزنوشت خوبی در انتشار وزیر کشور نیست!

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی به مساله پلیس نامحسوس اخلاقی اشاره کرد و گفت: پلیس نامحسوس اخلاقی زمینه نا‌امنی فکری را به وجود می‌آورد. ما در کل کشور برای محیط زیست ۲۷۰۰ محیط بان داریم و درحالی که در تهران برای چنین منظوری ۷۰۰۰ نیرو در نظر گرفته شده است.این نماینده مجلس چنین کارکردی را خارج از محدوده کارکرد پلیس خواند و گفت: اشتباه این‌ها این است که نمی‌دانند پلیس نمی‌تواند به معنای عمیق کلمه ارشادی عمل کند. ممکن است پلیس تذکر‌هایی بدهد اما ارشادکننده نیست چرا که جنس پلیس ارشادی نیست. وی افزود: به نظر می‌رسد این مساله هزینه گزافی را بر مملکت تحمیل خواهد کرد و در عین حال موجب امنیتی شدن جامعه خواهد شدچرا که الان همه از هم می‌ترسند.او در خصوص ارتباط بین پلیس نامحسوس اخلاقی و فضای به وجود آمده ناشی از آن و انتخابات پیش رو گفت: الان شصت کرسی برای مجلس باقی مانده است. باید به هر شکلی شده مردم را از دولت نا‌امید کنند. او تاکید کرد: در این وضعیت وزارت کشور باید ورود کند تا در انتخابات مرحله دوم چنین مسائلی بر روی مردم اثر گذار نباشد. نماینده مردم رشت و منتخب مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در صورتی که وزیر کشور در این رابطه ابراز بی‌اطلاعی کند و یا بگوید من کاره‌ای نیستم‌‌ همان بهتر که درب آن وزارت خانه را با چنین وزیری ببندیم. او گفت: در همین رابطه در صورتی که در مرحله بعدی وزارت کشور درخصوص پرونده منتخب مردم اصفهان اظهار نظر نکند و موضوع را به بررسی اعتبار نامه‌ها موکول نکند وی را استیضاح خواهیم کرد. جعفرزاده در پایان تاکید کرد: اگر وزیر کشور در مورد پرونده مینو خالقی و پلیس نامحسوس اخلاقی کوتاهی کند و تنها نقش تماشاگر را بازی کند عاقبت خوبی برای آقای رحمانی فضلی پیش بینی نمی‌کنم.ایلنا این مطلب را منتشر کرده است.


انتخابات دور دوم مجلس یک فینال است

نماینده سابق مجلس معتقد است که در این مرحله فضای آرام تری را نسبت به دور اول داریم و احتمال موفقیت اصولگرایان نسبت به اصلاحات بیشتر خواهد بود.سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون اجرای قانون اساسی دولت دهم در خصوص دور دوم انتخابات مجلس گفت: تعداد صندلی‌های باقی مانده برای دور دوم انتخابات حدود 69 کرسی است و رقابت‌ تنگاتنگی میان کاندیداها خواهد بود. البته در برخی از حوزه‌ها رقابت میان دو اصولگرا است که صد در صد یک نماینده اصولگرا از این حوزه‌ها به مجلس دهم راه پیدا خواهند کرد.وی ادامه داد: خوشبختانه فضای آرام‌تری را نسبت به دور اول انتخابات داریم. البته تعداد کاندیداها محدود است و طبیعتا انتخاب در این مرحله آسان‌تر خواهد بود. به نوعی می‌توان این دور از انتخابات مانند یک فینال است که این کاندیدها به فینال راه پیدا کرده‌اند.معاون رئیس‌جمهور در دولت دهم با بیان اینکه نامزدهای اصولگرای باقی مانده در شهرستان‌ها همگی مورد حمایت جبهه اصولگرایان هستند، خاطرنشان کرد: البته درصد موفقیت اصولگرایان را نسبت به جبهه مقابل بیشتر میبینم! انتخابات در این مرحله تعیین می‌کند که کدام جبهه در مجلس دهم اکثریت را در اختیار دارند.میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه اصولگرایان فعلا برنامه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند،تصریح کرد: همه برنامه‌ها به بعد از انتخابات مجلس موکول شده است و اکنون برنامه ای نداریم .نامه نیوز این مطلب را منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس