بازدید 22650
باز هم حادثه‌ای تلخ که گریبان اردوهای دانش آموزی را گرفت؛

واژگونی خونین اتوبوس دانش‌آموزان و واکنش تامل برانگیز مسئولان!

بر اثر واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر که از شهرکرد به منظور زیارت راهی مسیری طولانی شده بودند، متاسفانه ۲ ‌تن جان باختند و ۴۲ نفر مجروح شدند؛ رویدادی تلخ که مسئولان برای گریز از عواقب آن سریعا دست به جیب شده و مبلغ کلانی هزینه نموده‌اند!
کد خبر: ۵۸۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳ 22 April 2016
واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در محور تربت حیدریه به دولت‌آباد، ۲ ‌کشته و ۴۲ نفر مجروح برجای گذاشت تا مسئولان در اقدامی عاجل، برای بازگشت مجزوحان دست به جیب شده و بلیت هواپیما تهیه نمایند.

به گزارش «تابناک»، براثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در محور تربت حیدریه-دولت‌آباد که عصر روز گذشته به وقوع پیوست، متاسفانه دو نفر جان باخته و 42 نفر دیگر زخمی شدند تا مشخص شود که اتوبوس با ظرفیت غیرمجاز تردد می‌کرده است!

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از کشته‌ها دانش‌آموز و دیگری سرپرست این دانش‌آموزان بوده به تسنیم گفت: در پی این حادثه سریعا نیروهای هلال احمر و امداد و نجات وارد عملیات شدند و 12 نفر از این دانش‌آموزان توسط اکیپ‌های امداد و نجات پایگاه شهید بهروز زاوه و کامه تربت حیدریه و سایر مصدومان نیز توسط اورژانس به بیمارستان‌ها شهدای 9 دی و رازی در تربت حیدریه منتقل شدند.

مجتبی محمودی افزود: این اتوبوس حامل دانش‌آموزان 16 تا 18 ساله شهرکردی بود که از آموزشگاه تربیت بدنی کوثر این شهر به مشهد آمده بودند و در راه بازگشت به شهرکرد دچار حادثه شدند.


بازگشت هوایی؛ تدبیری که ناگهان رو شد!

حسن قرباني، بخشدار مركزی تربت حيدريه از اعزام دانش آموزان حادثه ديده شهرکردی در ماجرای واژگونی اتوبوس از طريق پرواز به اصفهان خبر داد تا مشخص شود که این دانش آموزان قرار است مسیر بازگشت به منزل را تا اصفهان به صورت هوایی طی کرده و تنها از اصفهان تا شهرکرد را زمینی طی نمایندو  از خطرات احتمالی تا حدود زیادی مصون باشند.

وی در این باره گفت: با هماهنگي مسئولان اين شهرستان، استانداری و اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی، 32 تن از اين دانش آموزان كه از بيمارستان 9 دی تربت حيدريه ترخيص شده‌اند، صبح جمعه با اتوبوس به مشهد اعزام خواهند شد تا از طريق هوايي راهي شهر و ديار خود شوند.

این در حالی است که شواهد و قرائن نشان می‌دهد در اعزام این دانش آموزان به مشهد مقدس نهایت بی دقتی رخ داده و اتوبوس با مسافرانی بیش از ظرفیت خود راهی این سفر طولانی مدت شده است؛ تخلفی آشکار که تدارک سفر هوایی برای بازگشت این دانش آموزان می‌تواند حکم سرپوشی برای آن داشته باشد.

عجیب آنکه برای سفر این دانش آموزان به مشهد، از قطار نیز استفاده نشده بود و مسئولان ترجیح داده بودند که این تعداد دانش آموز را تنها با یک اتوبوس راهی سفر نمایند و حالا که فقدان یک تن از ایشان و سرپرست اردو رقم خورده، به ناگاه حاضر به خرید بلیت هواپیما هم شده‌اند!

در پایان گفتنی است بنا به گفته منابع بيمارستاني تربت حيدريه، خوشبختانه مصدوميت اين دانش آموزان چندان جدي نبوده و عمدتا به صورت سرپايي درمان و از بيمارستان مرخص شدند.

بنا بر آنچه گفته مي‌شود، خواب آلودگي راننده و از سويي عرض كم جاده و تندي پيچ جاده موجب بروز اين حادثه شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۴۲
این چه حکمتی دارد که اکثر ماشین های اردوهای دانش آموزی مخصوصا دختران دچار حادثه می شوند ل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
حکمتش این هست که نشون بده دو هزار کیلومتر با اتوبوس کوبیدن تا قله ی قاف بی حکمت هست! آدم با ماشین خودش و با کلی توقف وسط راه میره مسافرت، تا میرسه باید 3 روز صبر کنه که خستگیش در بره، بعد اینا 5 روز میرن مسافرت که 4 روزش توو راه هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
جالبه ماشینشم نو بوده
این چه طرح بی خودی هست که بچه های مردم را به کشتن می دهید در هر قالبی
تابناك جان مي دونم حرفهاي منو نمي ذارين ولي مهم نيست. مهم اينه كه از اين آقايان بپرسيد دانش اموزان دختر شهركردي اگه به مشهد رفته بودن زيارت در جاده تربت حيدريه-دولت آباد كه ميره سمت تايباد و مرز افغانستان چكار داشتن؟!!! آيا اين از بي كفايتي و مسئوليت نشناسي مجريان و برنامه ريزان چنين تورهايي نيست؟؟؟!! آيا راهيان نور تجارب تلخي را بيادمون نمياره؟ تا كي بايد شاهد پرپر شدن عزيزان نوجوانمون در جاده ها باشيم. اونم بخاطر شيرين كاري بعضي از مسئولان آموزشي؟ اگر رسانه مسئولي مي دونين خودتون را يه كاري بكنيد. حتي در حد چاپ يه مطلب!
رانندهای اتبوس دختران بیشتر نگاهشان به آینه داخل ماشین است تا خود جاده
مسیولین آموزش و پرورش غیر از برخورد با کسانی که مقررات را رعایت نکرده اند در این مورد کاری نمیتوانند بکنند.حالا یکبار هم گه وظایف خود در قبال حادثه دیدگان درست عمل کرده اند شما شاکی هستید! حادثه هیچگاه خبر نمیکند و اگر خطای انسانی باعث آن باشد باید با مقصر برخورد شود.متاسفانه حاشیه سازی در مورد هر مساله ای که مربوط به آموزش و پرورش،ورزش و یا هنر باشد بطور غیر عادی باب شده است.
لطفا کمی عمیق تر بشوید!... درحالیکه کارها و امور مراکز آموزشی باید دارای بیشترین پشتوانه عقلی و منطقی داشته باشه ولی متاسفانه شاهد تکرار حوادثی هستیم و این یعنی چه؟!!!!
چرا هیچ کس نام ارگانی که اینها را به اینصورت به اردو فرستاده نمیگه ؟دقیقا اینها این موقع سال به چه دلیل رفتن اردو ؟از طرف کدام نهاد رفتن ؟
فکر کنم به خاطر صندلی پشت راننده است.
این اتوبوس چرا پنجره نداره؟!
با وجود کثرت حوادت مرگبار در اردوهای دانش آموزی
و دانشجوی ، جه اصراری برای به مقتل فرستادن این
آینده سازان ایران وجود دارد!
منم اردوی مشهدبردم شاګردامو -
فقط یه سوال ؟
مشهد به شهر کرد - چه ربطی به جاده تربت حیدریه داره ؟
تربت حیدریه تو این مسیر نیست اصلا
از شهر کرد به اصفهان و تهران و مشهد
نمیدونم شاید اشتباه میکنم
حادثه ناراحت کنندی است ولی دلیل نمی شودهنوز بدون اطلاعات کامل مسئله تخلف را به میان کشد گنجایش اتوبوس های جدید 44 نفر است نمی دانم نویسنده محترم چگونه پی برده تخلفی آشکار رخ داده است.؟!!!!!!!!!!!
آخه تا کی؟
مسِولین خجالت بکشند
واقعا هواپیما امنیت داره!!!!!
ای عزیزان من خودم در اموزش وپرورش کار می کنم بی پولی ونبود بودجه در اموزش وپرورش همه چیز را فلج کرده است قطعا این برادران هم مشکل داشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
اونوقت پول هست که بدن هواپیما مجروحا رو برگردونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جمعش کنید بابا. مدیریت ندارید. خدا به داد نسلی برسه که امثال شما با این طرز تفکر تربیت کردید
اینجا ژاپن که نیست شما توقع دارین مسولین پاسخ گو باشن.اونجا است که یک کشتی غرق می شه و دانش آموزان فوت می کنن رییس جمهور کشور استعفا می ده.
چرا جاده های استان خراسان رضوی با وجود بیشترین مسافر در سال دارای جاده های کم عرض و غیر استاندارد هستند؟
مسئولین مربوطه خجالت خجالت
مادیگه عادت کردیم به اینجور خبرها ولی توی مملگت درست و حسابی این چیزها واقعا قاجعه است
اردوهای غیر ضروری تا کی بایدخانوادهارا داغدار کند
ضمن عرص تسلیت به خانواده درگذشتگان متاسفانه رانندگان بی دقتی می کنند وگرنه بیشتر مسافران از شهرکرد و سایر استانهای کشور با توبوس به مشهد سفر می کنند در مورد تعداد مسافران هم فکر نکنم بیشتر از ظرفیت پلیس راه چشم پوشی کند
1. چرا دانش آموزان باید به ناچار به اردوهایی این چنین بروند؟
2. چرا در تإمین وسایل امن برای رفت و آمد دانش آموزان کوشیده نمی شودو بودجه کافی برای آن پرداخت نمی شود؟
تو را بخدا قانون بگذارند در اين گونه حركت هاي تجمعيِ دانش آموزان استانداردهاي خاصي قبل و بعد از حركت، تا رسيدن به مقصد رعايت شود
احتمالا بدلیل بد حجابیه!!!
سلام

این اولین حادثه برای اردوهای زیارتی نیست که مردم استان چهارمحال و بختیاری رو داغدار میکنه. بی تدبیری تا کی؟ بابا ملت رو با قطار جابه جا کنید.
والدین به طور جدی و عملی رضایت نامه اردوی دانش آموزی فرزندان شان را به هیچ وجه امضا نکنند، این مصیبت را نخواهیم داشت. این از سهل گیری و جوگیری پدر و مادران محترم ماست.
می شه خواهش کنیم بچه های طفل معصوم را به اردو نبرید. تا کی می خوایم ژست اسلامی بگیریم ولی عملمان با آن فاصله داشته باشد؟
چرا نظارت جدی روی اردوی دانش آموزی نیست. وزیر و زیر مجموعه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند:
1- اگر این اردو زیارتی است چرا از جاده فرعی تربت حیدریه تردد کرده است؟
2- چرا بیش از حد نصاب مسافر سوار کرده است؟
3- کلا چرا پلیس راه نسبت به اردوها سخت گیری نمی کند؟
یکبار برای همیشه یک چهارچوبه صحیح و محکم برای برگزاری اردوها تهیه شود و مسئولیت ها نیز از قبل تعریف گردد تا هر کس به سهم خود انجام وظیفه کند و به همان میزان پاسخ گو باشد .
وقتی می گوییم مجروح از زخم سطحی تا قطع عضو و قطع نخاع رو شامل میشه ..که ممکنه یک خانواده تا آخر عمر فرذندشان درگیر درمان سلامت اون شوند ... گاهی اوقات مرگ بهتر از قطع نخا و ... است
باياد و نام خداوند متعال
با احترام و عرض سلام و دعاي خير
طي سالهاي گذشته اين گونه حوادث زياد اتفاق افتاده كه ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با اين اردوها دستور عمل شديد صادر نمايد از وسائط نقليه استاندارد از رانندگان با تجربه و شناخته شده ودر صورت ضرورت اين وسائط نقليه با اسكورت حركت داده شوند و در مورد مدارس غير انتفائي سخت گيري بيشتري بعمل آيد ........ با سپاس
حکمت بی حکمتی....ظاهرا" اتوبوسش هم اسکانیا بوده. خدا رحم کرده آتیش نگرفته تا بقیه هم جزغاله بشن.
واقعا شما روزنامه نگاها ...هستید
الان که هزینشو دادن ببین چی میگید!!!!
نه مثل دولت قبلی خوب بود که صورت و بدون بچه ها سوخت وزیر اموزش پرورش گفت پیش میاد!!!!!!
اموزش و پرورش در ایران سازمانی نابود شده است

نه بودجه ای به مدارس میدن که خرج مدرسه کنند

و نه حقوق درست حسابی به معلمان میدن که انگیزه درس دادن داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
آموزش آموزش پرورش شده لشکری از حقوق بگیران که عمدتا هم هیچ کارایی ندارن و با عناوین مختلف حقوق مفت میگیرن آخر هر ماه
نصف نیروهای اضافی رو بازنشستگی کنن از این به بعد در استخدام نیرو دقت کنن مشکل مالی حل میشه
ما که بچه مدرسه ای بودیم هروقت میرفتیم اردو ته اتوبوس بزن و برقص راه مینداختیم و شعر هم میخوندیم
این وسط یه راننده های چشم چرونی هم بودن از اینه به عقب اتوبوس زوم میکردن
شاید این تصادف هم علتش همین بوده
اتوبوس مربوط به شرکت اسکانیا بوده که دارای استاندارد های لازم میباشد ایراد از رانندگی وحشتناک برخی از ایرانی هاست
در بهمن 94 بهمراه همسرم برای بازگشت از مشهد به مقصد شهرکرد با اتوبوس سفر کردیم
در طول 17 ساعت مسیر آقای راننده اصلی حتی چند دقیقه هم تعویض نشد و ظاهراً راننده کمکی به عنوان دکور ما را همراهی کردند ...
من دانش اموز اگر زوری نخواهیم برم زیارت چکارباید بکنم
خيلي جاده خوبي داريم بچه هاي مردم را با اين اتوبوسهاي ضايعتي و خرابي جاده ها به اردو هم ميبريم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان