بازدید 32195
بسته خبری تابناک؛

بابک زنجانی اعدام نمی شود!/یارانه نیازمندان 150 هزار تومان می شود؟/برنامه اوباما برای دیدار با روحانی/گلایه برادر اولادی از مسئولان فوتبال کشور

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:ایران موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد؛عده ای در مورد برجام بی انصافی می كنند؛چاپ تصویر یک زن سیاهپوست بر دلار آمریکا؛و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 21 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بابک زنجانی اعدام نمی شود!

امیرعباس سلطانی، با اشاره به پرونده بابک زنجانی، گفت: در این پرونده ردپای 10 مقام مسئول دیده می شود که هنوز تعیین تکلیف نشده اند.وی با بیان اینکه پرونده بابک زنجانی نباید با اعدام مختومه شود، تصریح کرد: در این پرونده بازگشت بیت المال که در کار نیست از این رو باید دستگاه قضا دست های پشت پرده را رو کند.این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بابک زنجانی اعدام نخواهد شد زیرا با اعدام وی نه بیت المال باز خواهد گشت و نه از حجم پیچیدگی های پرونده متهم نفتی کم خواهد شد.سلطانی با بیان اینکه بازداشت رضا ضراب در آمریکا نتیجه اهمال در دستگیری این متهم بوده است، گفت: ما بارها در خصوص این متهم تذکر داده و خواستار دستگیری وی بودیم.وی ادامه داد: در صورتی که در فرصت مقتضی دستگیری رضا ضراب در ایران صورت می گرفت بسیاری از نقاط کور پرونده فساد نفتی اکنون باز شده بود.عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، یادآور شد: تنها نگرانی ما در خصوص پرونده متهم نفتی پاک کردن صورت مسئله است.این خبر توسط خبرگزاری خانه ملت منتشر شد.

یارانه نیازمندان 150 هزار تومان شود

نعمت‌الله منوچهری با اشاره به تصویب طرح حذف یارانه سه دهک بالا جامعه که حدود 24 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این کار در صورتی باید اجرا شود که که یارانه ثروتمندان واقعی حذف شود و به افراد نیازمند تعلق گیرد. وی ادامه داد: نباید یارانه‌ها را حذف کنیم و این منابع حیف و میل شود. در گذشته زیاد شعار دادیم که یارانه باید به بخش صنعت و تولید تزریق شود تا برای جوانان ایجاد شغل کند اما هرگز عملیاتی نشد و تنها شیوه‌ای که پول واقعا به دست مردم نیازمند می‌رسد پرداخت نقدی به خود آنها است.به گفته نماینده پاوه و اورامانات، دولت باید با شناسایی دقیق و کامل افراد ثروتمند واقعی را تشخیص دهد و یارانه آنها را حذف کند و به رقم یارانه نیازمندان اضافه کند، در غیر اینصورت حذف یارانه عادلانه نیست. منوچهری معتقد است، در صورت حذف یارانه دهک‌های بالا جامعه، باید یارانه افراد نیازمند به 100 تا 150 هزار تومان برسد.این گفت و و را خبرگزاری ایسنا منتشر کرد.

از کوتاهی‌های مجلس نهم عدم برخورد با دولت دهم بود

محمود شکری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در قانون صریحا ذکر شده توزیع ثروت باید عادلانه باشد و ما باید این توزیع را انجام دهیم و بعد از آن سهم نیازمند را افزایش دهیم در آن صورت کسی اعتراضی نخواهد کرد به طور مثال در بخش سوخت اگر این کار انجام شود دیگر کسی ناراضی نیست. وی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس سه سال قبل این صحبت‌ها را مطرح نمی‌کرد؟ گفت: ما آن زمان هم گفتیم اما کسی گوش نکرد و دولت احمدی‌نژاد آن هدفمندی را به صورت ناقص اجرا کرد.وی ادامه داد: اگر در جامعه با هر متخلفی برخورد شود ما بسیاری از مشکلاتمان حل می‌شود متاسفانه این جزو کوتاهی‌های مجلس نهم بود که با احمدی‌نژاد در خصوص اجرای ناقص هدفمندی یارنه‌ها برخورد نکرد وقتی با کارمند و کارگر متخلف برخورد می‌شود چرا با رئیس جمهور متخلف برخورد نشود در هیچ جای قانون ذکر نشده که رئیس جمهور از سایر افراد مستثنی است اگر آن موقع با احمدی‌نژاد برخورد می‌شد امروز شاهد این همه مشکلات در خصوص هدفمندی یارانه‌ها نبودیم.این خبر توس خبرگزاری ایلنا منتشر شد.

ستایش توییتری معاون رییس پلیس دوبی از سیسی

ضاحی خلفان معاون سابق رییس پلیس دوبی امروز صبح در صفحه شخصی خود در توییتر از عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر ابراز ستایش کرد. خلفان در ادامه از سیسی به عنوان یک شخص کم حرف نام برد و نوشت: " من از رییس جمهوری مصر خوشم می آید زیرا او کم حرف و پر کار است."خلفان همچنین با حمله به پاکستان و ترکیه ، افزود:" پاکستان موضع خود را تغییر داد... آیا من در گذشته به شما نگفتم که زنده باد مصر. اردوغان با ایران توافقنامه ها را امضا می کند اما سیسی در میدان عمل همراه ما است."ضاحی خلفان درسالهای اخیر با بیان علاقه شدید به برقراری روابط حسنه اعراب با رژیم صهیونیستی ، جنجال بسیاری برانگیخته است.این خبر توسط خبرگزاری العالم منتشر شد.


اوباما در پي دیدار با حسن روحانی است


پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن خبر داد، اوباما در ماه مارس ۲ نامه به مقام های عالی ایران از جمله حسن روحانی ارسال کرده و خواستار دیدار با او شده است. در این نامه که توسط پایگاه صهیونیستی MEMRI منتشر شده است, اوباما گفته ایران فرصت کمی برای تعامل با آمریکا بر سر مسایلی چون عراق, سوریه و یمن دارد. این نامه در ادامه مدل تعامل #آمریکا و کوبا نوشته شده و از آن روند, الگو گرفته است و هدف آن فشار برای تغییر رفتار منطقه ای ایران است! واشنگتن تاكنون اين ادعا را تاييد نکرده است. این خبر توسط کانال خبری روزنامه ایران منتشر شد.


برخی تصور می‌کنند که عده ای به لیست امید آویزان شده‌اند

کاظم جلالی در مصاحبه ای گفت :اول دوستان اعتدال و توسعه و حامیان دولت می‌خواستند لیست واحد بدهند. با ما هم صحبت می‌کردند که شما هم شخصیت‌های اعتدالی هستید و می‌توانید در این جمع باشید. بعدها، اعضای اعتدال و توسعه با اصلاح‌ طلبان صحبت کردند. در اصل بحث این بود که یک لیست ارائه شود در مقابل یک لیست. چون اول تصور این بود که در تهران سه تا لیست ارائه خواهد شد. یک لیست ما به‌عنوان رهروان، یک لیست اعتدال و توسعه و یک لیست هم اصلاح‌ طلبان. در نطق 26 دی‌ ماه گفتم که ما لیست نمی‌دهیم. من گفتم ما در فکر بودیم که اصولگرایی را از افراطی‌ گری پالایش کنیم اما فضا فراهم نبود بنابراین از هفتم اسفند به بعد کارهایمان را پیگیری می‌کنیم. به هر حال قبول کردم و این جمله حذف شد. در آن برهه جریان اعتدال و توسعه می‌ خواست لیست بدهد و جریان اصلاحات هم می‌خواست لیست دیگری ارائه کند. وقتی رد‌صلاحیت‌ها انجام گرفت همه احساس کردند که اصلا به تعداد آدم ندارند که بخواهند لیست بدهند. از طرف دیگر می‌دانستیم اگر لیست‌ها متعدد و متنوع شوند، محتمل است که هیچ‌ کس رای نیاورد. خیلی ماجراها گذشت تا این لیست به وجود آمد. برخی تصور می‌کنند که بعضی‌ها در لیست آویزان شده‌اند ولی اینطوری نبود. تا این لیست بیرون آمد صداوسیما و برخی از رسانه‌ها گفتند این لیست اصلاح‌ طلبان است، می‌خواستند همه را بکوبند. اما این لیستی که بیرون آمد در واقع یک مدل بود. یکی از دوستان می‌گفت که این مدل رهروان است. ما در رهروان، اصلاح‌ طلبان را آوردیم، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل را هم آوردیم. این لیست، مدلی از اداره کشور است. من در نطق 26 دی ماه امسال خودم گفتم که برای حل مشکلات کشور باید جبهه خردمندان را تشکیل دهیم. یعنی چترمان را وسیع کنیم. این خبر مصاحبه در هفته نامه مثلث منتشر شد.

طرح امنیت اخلاقی نامحسوس درخواست مردم بود

پلیس در اجرای طرح امنیت اخلاقی نامحسوس، مجاز به برخورد علنی نیست و فقط گزارش می کند.امنیت اخلاقی فقط در موضوع پوشش خلاصه نمی شود بلکه در همه موضوعات و آسیب های اجتماعی است.نامحسوس بودن طرح امنیت اخلاقی، بنا به در خواست‌های مردم است.کلیه مأموران از کارکنان کادر پلیس تهران و ضابط قضائی می باشند. انتخاب این مأموران بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده و تأییدیه مبادی ذیربط صورت گرفته است. از آنجا که این کارکنان به عنوان ضابط قضائی بوده، صحت گزارش آنان مورد تأیید مراجع قضائی می باشد.این مأموران علاوه بر انجام وظایف و مأموریت های تخصصی خود، در ساعات غیراداری به عنوان مأموران نامحسوس و مورد وثوق، در صورت مشاهده جرایم مشهود، صرفاً اطلاعات لازم را از طریق سیستم های ارتباطی به مرکز پلیس اعلام می نمایند و مأموران به هیچ وجه، مواجهه حضوری و برخورد با مردم را ندارند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

پلیس می خواهد مردم فکر کنند هر لحظه یک نفر مواظب آنهاست

عباس عبدی در تازه‌ترین مصاحبه خود درباره گشت نامحسوس پلیس گفت: متاسفانه پلیس دفاعیه درستی از لزوم شکل گیری چنین نیرویی بدست نداده است و حتی در توضیحات رئیس پلیس پایتخت در این باره وظایف این گروه و رفتاری که پلیس بر اثر گزارش های آنها پیشه خواهد کرد ابهامات قانونی زیادی وجود دارد. این سوال کاملا بجا است که پلیس به چه دلیل قانونی می تواند فردی را احضار کند؟ مگر پلیس قاضی است و اصلا اگر فرد احضار شده به پلیس مراجعه نکند چه می شود؟ آیا اقدامات تنبیهی در نظر گرفته شده مبنای قانونی دارد؟ خوب مستندات آن را اعلام کنند. به نظر می رسد این طرح بیشتر جنبه روانی داشته و پلیس بیشتر قصد دارد مردم هر لحظه فکر کنند یک نفر ناظر بر اعمال آنها است تا دست از پا خطا نکنند. لکن برای پلیس شایسته نیست که از این شیوه ها استفاده کند و اگرچه ممکن است در کوتاه مدت و به شکل مقطعی و مُسکّن وار تاثیراتی داشته باشد اما در بلند مدت عوارض سختی خواهد داشت"این خبر توسط سایت فرارو منتشر شد.

توبیخ بازیکنان عربستان به دلیل احترام به اولادی

در دیدار شب گذشته تیم النصر عربستان مقابل ذوب آهن، بازیکنان تیم عربستان به دلیل یک دقیقه سکوت عربستان به دلیل درگذشت مهرداد اولادی معترض شدند.بازیکنان تیم ذوب آهن به بازوبندهای مشکی داخل زمین شدند و به دلیل احترام به یاد مرحوم اولادی یک دقیقه سکوت برپا کردند که با مخالفت شدید عربستانی ها روبه رو شدند.روزنامه عاجل عربستان در گزارشی خبر داد: یک دقیقه سکوت بازیکنان النصر عربستان در ابتدا بازی شب گذشته مقابل ذوب آهن برای اولادی بازیکن متوفی ایرانی خشم کاربران مجازی را در عربستان داشته است و کار آنها محکوم کردند! این خبر توسط خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شد


چاپ تصویر یک زن سیاهپوست بر دلار آمریکا

وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تصویر روی اسکناس های بیست دلاری این کشور تغییر خواهد کرد و از این پس و روی اسکناس های جدید به جای تصویر "اندرو جکسون" هفتمین رییس جمهوری این کشور تصویر " هریت تابمن " یکی از فعالان زن جنبش لغو برده داری در آمریکا نقش خواهد بست."جک لو" وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت در اسکناس های جدید بیست دلاری تصویر هریت تابمن در روی اسکناس نقش خواهد بست و تصویر اندرو جکسون به پشت اسکناس منتقل خواهد شد.همچنین قرار است در پشت اسکناس های 5 و 10 دلاری نیز تصاویری از برخی فعالان جنبش زنان آمریکا چاپ شود.عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.

هشدار اوباما به ملک سلمان درباره ایران


یک مقام آمریکایی می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی به ملک سلمان پادشاه عربستان اطمینان خاطر داده که واشنگتن متحد ریاض باقی خواهد ماند.علی‌رغم این، این مقام آمریکایی که با بلومبرگ گفت‌وگو می‌کرد، اضافه کرده که اوباما بابت انتقادهای تند و تیز اخیرش از عربستان معذرت‌خواهی نکرده و بار دیگر هشدار داده که این کشور باید همزیستی با رقیبش ایران را یاد بگیرد.اوباما در مصاحبه‌ای با نشریه آتلانتیک که چند هفته پیش چاپ شد کشورهای متحد منطقه‌ایش را کشورهایی «راحت‌طلب» توصیف کرده بود که می‌خواهند آمریکا را به جنگ‌هایی که منافع آمریکا در آنها نیست، بکشانند. بسیاری در عربستان سعودی، و از آن جمله بعضی از اعضای خاندان حاکم عربستان، اظهارات اوباما را معطوف به کشور خودشان دیدند.  رئیس‌جمهور آمریکا در آن مصاخبه عباوه بر این گفته بود که عربستان سعودی باید بیاموزد تا در منطقه سهمی به ایران بدهد.خبرگزاری فارس این مطلب را منتشر کرده است.


گلایه برادر اولادی از مسئولان فوتبال کشور

برادر مرحوم اولادی از مسئولان فوتبال کشور ناراحت است.بابک اولادی،برادر مهرداد اولادی در  مراسم  تشییع جنازه برادرش با انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گفت:«مهرداد ما این همه برای فوتبال زحمت کشید.واقعا مسئولان یک زحمتی به خودشان ندادند تا در مراسم تشییع جنازه او شرکت کنند.آنها حتی بازی ملوان را هم لغو نکردند تا همبازی های مهرداد هم بتوانند در این مراسم حضور پیدا کنند.».خبرآنلاین این مطلب را منتشر کرده است.


عده ای در مورد برجام بی انصافی می كنند

آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اینكه عده ای در مورد برجام بی انصافی می كنند، گفت: با وجودی كه رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت كردند، برخی كه ادای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می كنند.ایرنا این مطلب را منتشر کرده است.


ایران موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد

یک روزنامه انگلیسی مدعی شد که ایران «روز سه‌شنبه» موشکی آزمایش کرده که قادر است برای حمل کلاهک‌های اتمی مورد استفاده قرار گیرد.روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در گزارشی مدعی شد که ایران یک موشک فضایی جدید با فناوری کره شمالی را آزمایش کرده است که قادر است برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.این گزارش اینگونه آغاز شد که موشک فضایی «سیمرغ» روز سه‌شنبه از یک پایگاه محرمانه موشکی ایران پرتاب شد.دیلی میل در گزارش خود نوشته است که این موشک ظاهراً بنا بر گزارش‌ها هیچ ماهواره‌ای را به فضا نبرده است و پرتاب آن احتمالاً موفقیت‌آمیز نبوده است.این روزنامه انگلیسی مدعی شد که این موشک ظاهراً با استفاده از فناوری کره شمالی که به ایران صادر شده است، ساخته شده است.این گزارش در حالی منتشر شده است که «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به «واشنگتن فری‌بیکن» گفته است که نمی‌تواند پرتاب این موشک از سوی ایران را تأیید کند.






سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر