بازدید 11720
خبر روز

تکواندو ایران بالاتر از کره ای ها، قهرمان آسیا شد

جنگ قهرمانی در این دوره مثل دوره های گذشته میان ایران و کره بود. کره جنوبی تا شب گذشته دو مدال طلا کسب کرده بود و تیم ملی با دو طلا و یک نقره در جدول رده بندی در صدر قرار داشت اما در فاصله دو ساعت مانده به پایان رقابت ها تیم ایران قهرمانی اش را مسجل کرد
کد خبر: ۵۸۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 20 April 2016
در فاصله چند ساعت به پایان رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا تیم ملی ایران عنوان قهرمانی خود در این مسابقات را مسجل کرد.

به گزارش تابناک ورزشی ، درحالی که تیم ملی ایران با کره جنوبی رقابت نزدیکی را برای کسب عنوان قهرمانی بیست و دومین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا آغاز کرده بود، چشم بادامی‌های کره جنوبی در آخرین ساعات کم آورده و تیم کشورمان قهرمان شد. 

جنگ قهرمانی در این دوره از مسابقات چون دوره های گذشته میان تیم های ایران و کره جنوبی است. کره جنوبی تا شب گذشته دو مدال طلا کسب کرده بود و تیم ملی کشورمان با دو طلا و یک نقره در جدول رده بندی در صدر قرار داشت.

تکواندو ایران بالاتر از کره ای ها، قهرمان آسیا شد

هر دو تیم امروز چهارشنبه در روز پایانی مسابقات دو نماینده داشتند. هر دو تکواندوکار ایران راهی بازی پایانی شده و شانس کسب مدال را دارند ولی کره جنوبی تنها در وزن چهارم شانس کسب مدال طلا دارد.

با احتساب دو طلای آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی و نقره ابولفضل یعقوبی که روز گذشته بدست آمد و حضور دو نماینده کشورمان در دیدار نهایی، تیم ملی کشورمان قبل از پایان مسابقات عنوان قهرمانی این رقابتها را از آن خود کرده است.

سعید رجبی در وزن ۸۰- کیلوگرم «اکبر اتاخانوف» از قرقیزستان،«ماکسیم رافالوویچ» ازبکستانی و«فرهاد نگماتوف» از تاجیکستان را از پیش رو برداشت و راهی بازی نهایی شد.وی برای کسب مدال طلا باید با «لیو وی تینگ» از چین تایپه پیکار کند. 

علیرضا علیاری در وزن ۶۸- کیلوگرم «بنجامین سمبرانو» از فیلیپین،«زولفادیل» از سنگاپور،«یو جین هوانگ» از چین تایپه و «تاوین» از هند را شکست داد وبه فینال رسید. نماینده کره جنوبی حریف علیاری در دیدار پایانی است. 

تیم ملی تکواندو ایران در سالهای ۲۰۰۸ ، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ سه بار سکوی نخست آسیا را کسب کرده بود و این چهارمین قهرمانی تیم کشورمان بود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار