بازدید 12096

با طرح مسکن دولت، یک نفر هم صاحب خانه نمی شود +ویدیو

در این باره ایرج رهبر، دبیر انجمن انبوه سازان گفته است: مردم توان پرداخت وام ندارند. در دوره‌های قبلی هم وام‌های ۳۰، ۶۰ ۸۰ میلیونی و وام مسکن خانه اولی‌ها مطرح شد، ولی به دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی و بالا بودن اقساط آنها، مردم استقبال چندانی از طرح نکردند.
کد خبر: ۵۸۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 20 April 2016
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شود  بانک مسکن از افزایش وام ساخت مسکن تا ۱۵۰ میلیون تومان و امکان خرید و فروش قسطی مسکن با ضمانت این بانک ـ در صورت تمایل انبوه‌سازان ـ و همچنین امکان پیش‌خرید مسکن با افتتاح حساب امانی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، محمد هاشمی‌بت‌شکن در نشست خبری، از دریافت مجوز از بانک مرکزی و تأیید شورای پول و اعتبار برای بالا بردن سقف فردی مشارکت ساخت تا ۸۰درصد کل سرمایه‌گذاری بدون احتساب قیمت زمین خبر داد و گفت: شرکت‌های انبوه‌ساز می‌توانند به یک شرط تا ۱۵۰میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: شرکت‌های انبوه‌سازی که بتوانند تکنولوژی جدید وارد کشور کرده و به ازای آن، موجب صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی شوند، از این مزیت برخوردارند که به ازای هر واحد مسکونی، ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند؛ این رقم در شهرهای تهران، تبریز، کرج، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان قابل اجراست.

این مدیر بانک دولتی مسکن، دوره اقساط این تسهیلات را پنجاه ماه و نرخ سود بانکی را ۲۲ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل بانک مسکن درباره طرح امانی پیش‌خرید مسکن نیز توضیح داد که باید یک حساب کوتاه‌مدت نزد بانک مسکن باز کند. در این حالت خریدار مبلغ پیش‌فروش را به این حساب واریز و بانک مسکن نیز با نظر مهندسین ناظر و طبق پیشرفت فیزیکی کار مطابق با قرار‌داد بین طرفین، مبلغ پیش‌فروش را به‌ حساب پیش‌فروشنده واریز می‌کند.

بنا بر این گزارش، دولت در روزهای اخیر، همه تلاش خود را می‌کند تا بتواند قفل‌های بسته و راکد بازار مسکن را باز کند که البته تاکنون کلید‌های زیادی از جمله افزایش وام۳۰ میلیونی به ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ ساخته شده است؛ اما هیچ یک از آنها تاکنون نتوانسته در بسته سه‌قفله را باز نکرده است.

اکنون دولت کلید جدیدی ساخته؛ کلیدی که این بار برای ساخت مسکن ساخته شده، وام ۱۵۰ میلیون تومانی ساخت نام گرفته و قرار است به انبوه سازان داده شود. بنا به گفته مسئولان بانک مسکن، قسط آن حدود ۳ میلیون تومان در ماه است و باید پنجاه ماهه تسویه شود.

هر چند بیشتر انبوه سازان از شنیدن این خبر خوشحال شده‌اند، ولی بر این باورند که بالا بودن سود وام، باعث بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.

در این باره ایرج رهبر، دبیر انجمن انبوه سازان گفته است: مردم توان پرداخت وام ندارند. در دوره‌های قبلی هم وام‌های ۳۰، ۶۰ ۸۰ میلیونی و وام مسکن خانه اولی‌ها مطرح شد، ولی به دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی و بالا بودن اقساط آنها، مردم استقبال چندانی از طرح نکردند.

وی گفت: نکته جالب اینکه وزارت مسکن و شهرسازی معتقد است، تنها دو دهک از دهک‌های جامعه توان پرداخت این میزان قسط را ندارند و بقیه مردم می‌توانند از عهده آن برآیند؛ البته دولت برای دو دهک برنامه‌هایی از جمله مسکن اجتماعی و موارد دیگر در نظر گرفته است.

اما نمایندگان مسکن نظر دیگری دارند. مؤید حسنی صدر، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌و‌گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: سال گذشته، مرکز پژوهش های مجلس، آمار خوبی از خط فقر ارائه داد. بنا بر این گزارش، همه کسانی که درآمد ماهیانه آنها کمتر از ۳ میلیون تومان باشد زیر خط فقر به شمار می‌آیند.

این نماینده مجلس گفت: با این افزایش حقوق و این نحوه پرداخت به کارمندان دولت و کارگران، کسی توان پرداخت این میزان قسط را ندارد. کسی که بتواند سه میلیون تومان قسط بدهد، باید ماهیانه بیش از ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد؛ مطمئنا کسانی که بنیه مالی داشته باشند تا کنون مسکنی برای خود تهیه کرده‌اند.

این نماینده همچنین افزود: بیشتر متقاضیان مسکن زیر خط فقر هستند و به عبارت دیگر، درآمد آن‌ها بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان است؛ بنابراین، اگر کسی به فکر خانه دار کردن مردم است، باید فکری به حال این افراد کند.

حسینی صدر با اشاره به طرح دولت برای پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان وام با بهره ۲۲ درصد گفت: دولت به فکر مردم و خانه دار کردن آن‌ها نیست و گویا بیشتر به فکر فروختن خانه‌هایی است که دست عده‌ای سرمایه دار باد کرده است!

قطعا عده‌ای که توان پرداخت این وام را دارند و دلالان مسکن، از این فرصت برای خرید مسکن استفاده خواهند کرد، تا در زمان لازم به چند برابر قیمت آن را بفروشند؛ اما من به شما قول می‌دهم که حتی یک نفر هم نمی‌تواند از نیازمندان واقعی مسکن، موفق به خرید مسکن شود.

این نماینده در پایان گفت: افزایش تسهیلات مسکن آن هم به این شکل، گره از کار کسی باز نمی‌کند؛ بنابراین، باید کاری کرد تا قیمت تمام شده کاهش پیدا کند. کار از ریشه خراب است. هم اکنون قیمت زمین بیش از سه برابر قیمت واقعی آن است. شهرداری‌ها هر روز با یک روش جدید از روش تراکم گرفته تا مجوز ساخت و هزار برنامه دیگر، تا توانسته‌اند خون مردم را در شیشه کرده‌اند.

از سوی دیگر، دلالان و بسیاری از بنگاه های اقتصادی وابسته به دولت و ارگان های دیگر، حاضر به فروش زمین‌ها و خانه‌های خالی نیستند. اگر دولت راست می‌گوید، فکری به حال این‌ها کند.

این نماینده گفت: نمی‌شود قفل رکود در بازار مسکن را با فشار دو برابری بر مردم شکست. هرگاه دولت توانست هزینه‌های ساخت را کاهش دهد و زمینه ای فراهم کند که مردم بتوانند با پول کم و اقساط دراز مدت صاحب مسکن شوند، می‌توان گفت که فقل رکود در بازار مسکن شکسته است.

گزارش مردمی از طرح مسکن دولت و سخنان امام خمینی درباره خانه دار کردن مردم را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 27
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۲۴
آقایان محترم انبوه ساز!
اگر همکاران بساز و بفروشتان، به جای سنگ اندازی و تشویق دوستانشان در دولت به دادن وامهای آنچنانی به مردم برای اینکه بتوانند آپارتمانهای آنها را به قیمت دلخواهشان و به قیمتهای قبل از رکود بخرند، کمی از آز و طمعشان کم کنند و به جای سودهایی که همکنون و در رکود ، بیش از 60-70 درصد است، به سود 20-30 درصدی قانع شوند، مشکلات همه حل خواهد.
مشکلات شما، بساز و بفروشها، مالکین، خریداران واقعی و بد بختی که هر روز زیربار فشار سنگین کرایه خانه قد خم میکنند و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
الان سود ساخت و ساز از سود بانک کمتر شده
دورود بر این نماینده محترم که واقعیت را گفته و تقدیر و تشکر از تابناک این حقایق را منتشر نمود. دولت محترم، مدیران محترم بانکها؛ چقدر حقوق میگیرین که حدود 3 میلیون به راحتی بر زبان میاورید. کارگر و کارمندی که کل دریافتی ناخالصش 2 میلیون نمی شود، چطور می تواند بالای 3 میلیون قسط ÷رداخت کند!!!!؟؟؟؟
مسکن تا 5 سال دیگه هم رکودش تمام نمیشه مگر اینکه قیمتها همانطور که ظرف سه ماه در سال 91 سیصد درصد افزایش یافت همانطور هم 250 درصد کاهش یابد تا 50 درصد رشد از سال 91 تا 95 نشان دهد واین معقول است . یعنی آپارتمانی که متری دو میلیون تومان بود و یه دفعه شد متری 6 میلیون تومان الان بعد 4 سال باید متری سه میلیون تومان باشد نه بیشتر. مردم باید به کمپین نخریدن مسکن ادامه دهند تا این اتفاق بیفتد
این وام ها فقط به درد دلالان میخوره و بس.
دولت با این کار فقط بانک ها رو پولدار تر می کنه.کی داره ماهی 4.6 میلیون تومن برگردونه؟دولت به وظایف خودش برسه شاهکار کرده.
باید زمان بازپرداخت بیشتر بشه- بازپرداخت سی ساله
معلوم نیست تصویب کنندگان چنین وام هایی، منظورشان از مردم تنها قوم و قبیله ی خودشان است که شاید هم صنف و هم کف هم هستند یا قشر سرمایه دارها و الا در میان مردمی که ما می بینیم چنین خبری نیست که کسی بتواند با حقوق کارمندی و کارگری هم زندگی خود را اداره کند و هم اقساط چنین وام هایی را پرداخت کند.
کاملا حق با نماینده محترم است.
تابناک عزیز تو رو خدا از مشکلات مسکن مهر پردیس هم لطفا گزارشی تهیه کنید با تشکر
واقعاً درست گفتی آقای صدر
این دلالان و شهر داری ها خون مردم را در شیشه کرده اند.
جدا از سود سنگین بانکی، هزینه های دریافتی شهرداری ها بابت مجوز ساخت نیز چندین برابر بالا رفته و در برخی شهرها مانند کرج نزدیک ده برابر گران شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
مشکل گرانی مشکن دقیقا همینه
اگر فردی بتواند قسط 2میلیونی ماهیانه پرداخت کند همین مبلغ را در حساب خود پس انداز میکند سر سال مبلغ 24میلیون فقط اصل پولش می شودوبهره آن محاسبه کنیم چیزی حدود 1.5 میلیون سپرده سال اول دارید که جمع آن می شود 25.5 میلیون تومان واگر بتوانی همین روند را در سال بعد ادامه دهیددر پایان سال دوم سپرده شما به مبلغ 56میلیون تومان خواهد شد که اگر شخص قدرت پرداخت اقساط با این مبالغ باشد چرا خود را در چاه وام بیندازد 2سال صبر می کند خود را اسیر بانک نمی کند
با این طرح نه فقط کسی خانه دار نمیشود بلکه ممکن است خیلی از خانه دارها بی خانه شوند!!!
مسکن مهر به کجا رسیده که حالا سراغ نسخه جدید رفته اند.
با طرح های مسخره دولت چه قبل و چه الان فقط تعدادی رانت خوار و مفسد اقتصادی خانه دار میشوند و خریداران باید بقیه عمرشان را در دادگاهها و محاکم قضایی جهت وصول حقشان زندگی کنند.
ما یه وام مسکن 45 میلیونی گرفتیم داریم له میشیم زیر پس دادنش با این درآمد و هزینه!

وای به حال اونی که وام 120 میلیونی بگیره
با سلام
اگر دولت فرمایشات رهبر را در مورد ازدیادفرزند قبول دارد بگوید چه کرده است
در اپارتمان 50ویا 60 متری وحتی اپارتمان بزرگ نمیتوان ازدیاد فرزند به وجود اورد
بله در خانه سازی بومی خودمان خانه هائی بازمین 100متر به بالا میشود
بچه که خواست بدود درکجای اپارتمان بدود ام درخانه در حیاط هر چه کوچک باشد امکان پذیر است
کشور ما هم زمین کم ندارد 80 درصد زمین های کشور ما شوره زار ویاسنگلاخ میباشدویا کویر در همین زمینها میتوان خانه سازی کرد وفرمایش ودستور را اجرا کرد
ما میگیم شاه نمی خوایم، نخست وزیر عوض میشه!
مامیگیم پول نداریم وام رو با شرایط بدتر به انبوه ساز میدن!
اگر دو دهک نمیتوانند قسط سه ملیونی بدهند
یعنی 8 دهک دیگر بیش از سه ملیون درآمد ماهیانه دارد .
با این حساب چرا برای حذف یارانه این 8 دهک
آماری ندارند . ولی در این خصوص آمار میدهند .
تابناک لطفا یک پرونده باز کنید در مورد هزینه هایی که شهرداری بابت ساخت و ساز از سازنده میگیره چند ده میلیون بایت جواز و چند ده میلون بایت خلاف که در ازاش "هیچ" خدمتی به سازنده نمیشه شهرداری چون عرضه جذب سرمایه گذار رو نداره میشینه زیر کولر و خلاف چند صد میلیونی برای سازنده تعیین میکنه اگر این هزینه ها نباشه قیمت مسکن در یک روز 20 درصد کاهش پیدا میکنه و هم سازنده و هم خریدار هم راضی میشن
کسی که حداقل حقوق میگره با کلی بدبختی یه میلیون میشه میتونه به نظرتون این وام رو بگیره؟
تنها راه برون رفت از رکود بخش مسکن دادن وام کم بهره به جوانان برای خرید و یا ساخت مسکن می باشد که دولت تدبیر و امید بصورت جدی دنبال این کار نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر