بازدید 12991

اعتراض‌ به حذف یارانه‌ به صفر نزدیک شد

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ثبت اعتراض‌ها نسبت به حذف یارانه‌ها خبر داد
کد خبر: ۵۸۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۶ 19 April 2016
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ثبت اعتراض‌ها نسبت به حذف یارانه‌ها خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمارها میزان اعتراض‌ها به شدت کاهش یافته و تعداد اعتراض‌کنندگان به نزدیک صفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم نظام اجرایی مناسبی را برای رسیدگی به کسانی که معترض هستند با استفاده از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی پیاده‌ سازی کنیم و امروز می‌توان گفت که تقریبا به روز شده‌ایم و به همه اعتراض‌ها رسیدگی می‌کنیم.

فیروزآبادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به حذف سه میلیون و 300 هزار نفر از مجموع 6 میلیون نفر در سال گذشته آیا شناسایی و حذف 24 میلیون نفر ظرف یکسال امکانپذیر است؟ گفت: نظر مجلس حذف سه دهک بالای جامعه است که 24 میلیون نفر را شامل می‌ شوند ولی بحث ما این است که عملیاتی کردن این کار به میزان دقت بستگی دارد، هر چه دقت را پایین بیاوریم حذف بیشتر اتفاق می‌افتد با این حال در خصوص حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی هر چه مجلس تکلیف کند اجرا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در مورد حذف سه میلیون و 300 هزار نفر از یارانه بگیران نظرات متفاوت بود و برخی معتقد بودند که مبنای حذف تنها درآمد باشد ولی ما در جریان حذف سه میلیون و 300 هزار نفر تنها درآمد را در نظر نگرفتیم و آیتم‌های دیگری هم مدنظر بود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته نیز از کاهش ثبت اعتراض‌ها به حذف یارانه‌ها خبر داده و آمار حذف شدگان از دریافت یارانه در سال 93 را 50 هزار نفر ذکر کرده بود.

به گفته وی، از حذف قبلی تنها 30 درصد افراد معترض بودند و 70 درصد اعتراضی نداشتند.

فیروزآبادی تاکید کرده بود که بسیاری از کسانی که اعتراضشان وارد نبوده با معیارهای وزارت کار تطبیق کرده است اما درباره خطای صورت گرفته در حذف یارانه بگیران معتقد بود که در بررسی‌های مجدد مشخص شده که این عده نباید حذف می‌شدند به همین دلیل اعتراض آنها پذیرفته و پرداخت یارانه آنها از سر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا،‌ سازمان هدفمندی یارانه‌ها در بهمن ماه سال گذشته آخرین آمار حذف شدگان از دریافت یارانه را 900 هزار نفر اعلام کرد.

بر اساس اعلام این سازمان، در جریان حذف یارانه بگیران پر درآمد، بیش از 900 هزار نفر از حذف شدگان معترض بودند که در نهایت بیش از نیمی از آنها به لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها برگشتند.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در آخرین اظهارات خود اعلام کرده بود که یارانه سه میلیون و 300 هزار نفری که از سوی وزارت کار به عنوان افراد غیر نیازمند تشخیص داده شدند از آمار یارانه بگیران حذف شده که از این تعداد حدود 870 هزار نفر به حذف یارانه اعتراض کردند.

به گفته وی پس از بررسی‌های انجام شده در مورد شرایط معترضان، یارانه حدود 561 هزار نفر که با خطا و اشتباه همراه بوده مجددا برقرار شده است.

سامانه ثبت و رسیدگی به اعتراضات حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی، پنجم خرداد‌ماه سال گذشته برای ثبت شکایت کسانی که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض داشتند ایجاد شد و پس از شروع حذف یارانه نقدی افراد غیرنیازمند برابر تبصره 20 قانون بودجه سال 1394، تعدادی از این افراد نسبت به حذف یارانه خود معترض شدند.

بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مامور اصلی در شناسایی دهکهای درآمدی با راه اندازی سامانه مذکور به نشانی yaraneh10.ir این فرصت را برای افراد خارج شده از لیست دریافت یارانه نقدی فراهم کرد که با مراجعه به این سامانه درخواست خود را به شکل غیر حضوری ثبت کنند و مشمول بررسی مجدد قرار گیرند تا کمیسیون موضوع ماده 10 قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، درخواست افراد برای برگشتن یارانه نقدی آنها را مورد بررسی قرار داده و در صورت استحقاق، یارانه مجددا برقرار شود.

اگر چه بسیاری از کارشناسان معتقدند که توزیع برابر یارانه به همه اقشار جامعه توجیه پذیر نیست و این موهبت، سهم اقشاری است که از نعمت‌های طبیعی و حداقل‌های زندگی محرومند با این حال دولت اعلام کرده در میان جمعیت 75 میلیون نفری کشور، اقشار نیازمند به یارانه وجود دارند که نمی‌توان آنها را از دریافت مبلغ 45500 تومان محروم کرد لذا با توجه به شرایط موجود و عدم دسترسی به اطلاعات کافی و نبود بانک اطلاعات شفاف، پرداخت نقدی یارانه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۴
اعتراض ها به صفر نرسیده است کسانی که که حذف شده اند دستشان به جایی نمی رسد و هر چه هم که پیگیری می کنند جواب قانع کننده ای نمی شنوند برای همین هم متوجه شده اند که چه اعتراض بدهند و چه ندهند فرقی ندارد .
مردم از گدایی خسته شدند تو انتخابات تلافی میشه
با سلام، یارانه اینجانب و خانواده ام به علت خرید منزل مسکونی به متراژ 75 متر مربع قطع شده است . آیا خرید منزل با وام 70 میلیونی مسکن و وام های دیگر دلیل عدم نیازمندی است...خواهشمندم پیام بنده را به گوش مسئولین برسانید مگر تمام افراد صاحبخانه از گرفتن یارانه محروم شدند؟
خوب معلومه....
من بعد از 3 سال بیکاری با مدرک دکتری کاربردی واقعا بدرد مملکت خور.. 40میلیون وام گرفتم تا یه کاری راه بندازم! الان با حساب سودای بانکی و کارمزد64 میلیون بدهکار دولتم. با 2 تا ضامن و سند خونه پدر خانمم. الان کلا 80 هزار تومان تو جیبمه، بچه مدرسه ای هم دارم. کار تولیدیم هم از 6 ماه دیگه که قطعات برسن شروع میشه. اونم شاید تو این وضعیت یکسال طول بکشه تا به سود دهی برسه و تا 5 سال هم باید قسط بدم. یارانمو قطع کردن. میگن تو حسابت 40 میلیون بوده، پس تو نیاز نداری. حالا اعتراض جز اتلاف وقت نیست. اونوقت اقایون هیات علمی و خود آقایون خاص، ماهی راحت 20 تا 30 میلیون میگیرن. خدا رحم کنه به این ملت. حیف که عاشق ایرانم و پدرو مادرم پیر و از کار افتاده اند والا یک ثانیه نمی موندم.
با توجه به شرایط موجود و عدم دسترسی به اطلاعات کافی و نبود بانک اطلاعات شفاف، پرداخت نقدی یارانه افرادی که حذف کردید را برگردانید. تا عدالت اجرا شود
نرود میخ آهنی در سنگ
کی گفته اعتراض نکردن
مگه پرداخت یارانه برای اب و گاز و برق نبود حالا هر 27 روز فیش میاد در خونه ها که هیچ. باقیمت های بالا. از این طرف هم یارانه ها رو قطع کردید. م
من که معترضم .ولی کسی پاسخگو نیست توی سایت هم اعتراض کردم پاسخ داده شد تا بخمن ماه طول میکشد ........بی عدالتی در یارانه بیداد می کند .....اجرکم عندالله
خدا را شکر که مردم به این نتیجه رسیدن که اعتراض در سایت کاملا فرمالیته است.
طبیعی است که به صفر میرسد و شکر خدا که به زیر صفر نرسیده!!!!!!!!!!!!!!!!!

همه چی ارومههههههههه
وقتیکه سامانه مورد نظر تنها مینویسد که اعتراض شما ثبت شد . تا دو ماه دیگر به همین سایت مراجعه نمائید و هیچگاه این دو ماه بپایان نمیرسد . و همیشه همین ذر سایت به چشم میخورد و راهی برای ارتباط بعدی وجود ندارد . باید اعتراض هم به صفر رسیده باشد .

وانگهی وجدان کاری دست اندر کاران سامانه قبول میکند که این کار حقوقی را بحق فیصله داده است .

اگر برگردید و بضلبطه مجلس عمل کنید 50 در صد حذف شدگان باید یارانه اشان برگشت داده شود .

ضابطه داشتن خودرو و خانه بدون تئجه به اینکه این خانه با چه شرایطی خریداری شده و یک حقوق بگیر نصف حقوقش را قسط میدهد . کجای اینکار ضابطه است و رسیدگی حقوقی .
به این خاطر اعتراض به صفر نزدیک شده که یا سایت بسته و اشکال داره یا اونهائیکه مثل من شش ماه اعتراض ثبت کردند هنوز جوابی ندادند.!
ما که نیازمند بودیم ویارانه مان قطع شد وسه بار هم اعتراض کردیم چی نصیبمان شدکه مجددا اعتراض کنیم.
واقعا وجدان کاری و اجرای قانون در این کشور خیلی پایین آمده اسفند ماه 94 یارانه مرا قطع کرده اند من کارمند با 5 نفر تحت تکفل سه دانشجو و محصل و مستاجر هستم
بعد از کلی پیگیری بعد از حدود 40 روز اعلان نموده اند به دلیل محل زندگی یارانه شما حذف میشود
در حالی که من بدلیل نزدیکی به محل کار و دانشگاه پسرم و مدرسه استعدادهای درخشان دخترم در این محل مستاجر هستم و هیچ جا هم رسیدگی نمیکند به خدا قسط شهریه دانشگاه آزاد و مدرسه دخترم را نتوانشته ام پرداخت کنم وای از ظلم
وقتی در این سایت مینویسد حذف شده اید و علت آن هم یک آپارتمان نوشته که در آن زندگی میکنیم و جایی برای اعتراض وجود ندارد و رسیدگی نمیشود مشخص است که آمار اعتراض کم میگردد برای کسی که توانایی پرداخت سابقه بیمه را هم در این رکود ندارد؛ حذف یارانه میزنند!!!
مردم دیگر ناامید شدند و اعتراض نمی کنند زیرا هر جا دولت کم می آورد از جیب مردم بر داشت می کند وقتی حقوق یک کارگر و کارمند برابر هزینه یک ایمپلنت دندان نمی شود چگونه می توان وی را مستحق دریافت یارانه ناچیز ندانست .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من یک کارمندساده هستم که در اسفند94 یارانه ام حذف شده اعتراض کردم جوابی ندادند
من سرپرست دو تا بچه ام یکیشون دانشجوی آزاد یکی پیش دانشگاهی. یارانه ما را قطع کردن هرکاری کردم نتونستم اعتراض کنم فقط به خاطر این بچه ها که پدر بالاسرشون نیس ویتیم بزرگ شدن خدا ازتون نگذره و به سر خانواده تون بیاره
آخه کسی جوابگو نیست از خرداد تا حالا یارانه ما قطع شده نمی دونیم چیکار کنیم سایت که جواب نمیده فرمانداری هم جواب نمیده لطفا بگید کجا باید شکایت کنیم
اختلاس های میلیاردی را ول کرده اید به یارانه دو ریالی چسبیده اید
به اعتراضا اهمیتی نمیدهید بنده خودم سه ماهه اعتراض کردم هیچکسی جوابگو نیست
این نحو حذف یارانه ها کاملا به دور از عدالت است.علت عدم اعتراض مردم هم درست بودن منطق آقایان نیست بلکه بی فایده بودن اعتراض است.یارانه خانواده اینجانب بعد از خرید یک خودرو از خودرو سازان داخلی حذف شد ولی افرادی در نزدیک حقیر هستند که از تمکن مالی بالایی برخوردارند ولی یارانه آنها هنوز حذف نشده است.این نوع برخورد دولت بیشتر با نگاه به صندوق رای است تا اصلاح اقتصاد و اجرای عدالت.باید عزیزان متوجه باشند که دوران 8 ساله حکومت تمام میشود ولی پرونده اعمال ما در پیشگاه خداوند باز است.و نیات ما از خداوند پوشیده نیست.
افراد زیادی هستن که در ثبت نام دولت روحانی برای دریافت یارانه به دلیل عدم وجود گزینه ویرایش از یارانه سهوا جا ماندند
و با وجود وعده های دولت هرگز سایت برای اینا باز نشد و واقعا هم مستحق یارانه ان
اصلا جواب نمی دند رو سایتشان میری دو سه هفته میذارن وبعد می نویسن اعتراض وارد نیست من 47 سالمه نه ماشین دارم نه خانه وچند ماهی است مشکل کاری هم دارم ولی به هیچ دلیلی قطع کردن
حقمه باید بدند و200 تومن برام مهمه
قطعاً اعتراضها به صفر میرسد وقتی که هر تلاشی میکنی سامانه ثبت اعتراض آنلاین نمیشود. اینجانب نزدیک 5 ماه است یارانه ام قطع شده است در حالیکه از لحاظ شرعی و قانونی خودم و خانواده ام رو مستحق دریافت یارانه با شرایط دولت میدانم اما به فرمانداری( البته پاسخگو نبودند ) محل و شعب پیشخوان دولت هم مراجعه کردم هر کاری کردند و کردم امکان ورود به سامانه برایم بوجود نیامد هر بار که تلاش کردم ناموفق بود. پس نتیجه میگیرم که واقعاً با تدبیر دولت این سامانه یارانه‌ها اداره میشود و ما هم به امید زنده ایم
چرا حرف بیخود میزنید بارانه رو قطع کردین سایت اعتراض رو هم طوری طراحی کردین با ورود اطلاعات درست میگه اطلاعات وارد شده صحیح نمی باشد بعدش هم میگین درخواست اعتراض به صفر نزدیک شده یا نزدیکش کردین بجای این کار از دزدیا کم بشه مشکل کشور حل میشه
والله ما که هرچی گفتیم کسی نبود به خواسته ما پاسخ دهد من از اول ثبت نام نکردم وقتی پسرم زن گرفت جدا شد و کار هم نداره نمیتونه ثبت نام کنه با اینکه خودم بدهکارم باید یارانه ایشان راهم بدم اینم جواب اعتماد به حرف شما
مگه راه اعتراض هم وجود داره ؟ خودتون می برید و میدوزید .
آقا یارانه مال خودتون دست از سر مردم بردارید یک یارانه دادید پول آب وبرق گاز تلفن مالیات رو چندده برابر کردید بنزین هم که به فوب خلیج فارس رسوندید حالاهم که دارید از آمریکا که یک کارگر سادش سالی 150 میلیون تومان درامد داره گران تر می کنید به ریال پول میدید به دلار پس میگیرید به جای این کارها نفت منابع مشترک رو برداشت کنید تورو خدا سرچ کنید وبنویسید غارت نفت ایران توسط همسایگانش بعد ببینید سرتون رو میتونید بالا بگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خيلي خنده داره واله!!!!
8 ماه پيش اعتراض كردم ، خيچ جوابي ندادند ، حالا ميگن تعداد اعتراض ها كم شده!!!!!!!!!! فكر كرديد مردم نمي فهمند اصلاً يك اعتراض هم بررسي نكرديد؟
خوب بلدید مردمو خسته کنید...که ببرن از همه چیز
سلام
شما اگر میتونید از این آقا پیگیری کنید چرا یارانه خانواده من قطع شده است. پدر بازنشسته مریض و مادر خانه دار و برادر و خواهر با درامد جزیی
اعتراض هم کردند اما آنچه به جایی نرسد فریاد است. گفتم شاید شما بتوانید پیگیری کنید
ما حاظریم همین آقا بیاد از زندگی خانواده پدری من بازدید منه تا شرمنده اونها و خیلی مثل اونها بشه که بی دلیل یارانشون قطع شده
شما که گفتید ما به حساب های بانکی سرک نمی کشیم، پس از کجا و چطور می تونید افراد پردرآمد رو شناسایی کنید؟؟؟
برای کارمندان میشه از طریق فیش حقوقی و لیست تامین اجتماعی اقدام کرد ولی برای کسبه و تجار چیکار می کنید اونها که حساب هاشون تو بانک هست!
آقای معاون وزیر چرا از به اصطلاح نصرافی ها !! که عمدتا از خانواده های نیاز مند هستند و به علت مشکلاتی که داشته اند نتوانسته اند در سیستم در یافت یارانه ثبت نام کنند هیچ حرفی نمیزنید ؟
کاش توی سایت دقیق تر می نوشتن. من اول پسرم به عنوان سرپرست خانوار بود. و حالا که داره میره فقط خودم که وظیفه بگیرم سرپرست خانوارمی شوم.

برای این تغییر نمیدونم باید چه کنم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار