بازدید 4238
۲

واکنش تند زنگنه به سیاست نفتی سعودی‌ها

وزیر نفت از اجرای طرح «فریز» به عنوان تحریم جدید نفت ایران در دوره پساتحریم یاد کرد و گفت: با لغو تحریم ایران، برخی از کشورها جوسازی را آغاز کرده‌اند درحالی که اقدام این کشورها «توهم» است.
کد خبر: ۵۸۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 18 April 2016
 وزیر نفت از اجرای طرح «فریز» به عنوان تحریم جدید نفت ایران در دوره پساتحریم یاد کرد و گفت: با لغو تحریم ایران، برخی از کشورها جوسازی را آغاز کرده‌اند درحالی که اقدام این کشورها «توهم» است.
بیژن زنگنه امروز در یک گفتگوی رادیویی در واکنش به شکست مذاکرات فریز نفتی دوحه قطر، گفت: برخی کشورهای تولیدکننده نفت از ابتدا با لغو تحریم ایران مخالف بودند و در این راستا تلاش کردند قیمت‌های نفت را پایین بیاورند.
 وزیر نفت با اعلام اینکه این کشورها با پایین نگه داشتن قیمت نفت سعی کرده‌اند که به ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: با اقدامات این کشورها بازار نفت اشباع شده و عدم تعادل در بازار به حدود دو میلیون بشکه نفت در روز رسیده است.
 وی با تاکید بر اینکه با افزایش عرضه نفت به این کشورها در حالی بازار نفت بی‌ثبات شده که بازار هیچ‌گونه نیازی به این افزایش تولید نفت نداشته است، گفت: به عبارت دیگر، این کشورها می‌خواهند با لغو تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران با جوسازی در بین تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان، افکار عمومی را منحرف کند.
 این مقام مسئول با بیان اینکه خود این کشورها عامل بی‌ثباتی در بازار نفت بودند، تبیین کرد: اینکه این کشورها می‌خواهند ایران را به بی‌ثباتی در بازار نفت متهم کنند در حالی‌ که ایران هیچ گونه نقشی در بی‌ثباتی بازار نفت نداشته است.
 
زنگنه با بیان اینکه تحریم‌های نفتی جمهوری اسلامی ایران پس از ماه‌ها و سال‌ها مذاکره و گفتگو لغو شده است، افزود: با این وجود، برخی از این کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت می‌خواهند تولید نفتی ایران را مطابق با تولید ژانویه ۲۰۱۶ میلادی فریز کنند.
 
وزیر نفت با بیان اینکه این کشورها می‌خواهند بار دیگر تحریم‌هایی را علیه نفت ایران اعمال کنند، گفت: به عبارت دیگر، با اجرای طرح فریز نفتی این کشورها می‌خواهند بار دیگر حجم صادرات نفت ایران را به دوران تحریم بازگردانند.
 
این مقام مسئول از اقدام این کشورها به عنوان یک توهم یاد کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست نفتی هماهنگی بین کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت اوپک و غیر اوپک در دوحه حمایت می‌کند و خواستار همکاری تمامی کشورها برای بازگشت ثبات به بازار نفت است.
 
وی با بیان اینکه همچون گذشته تلاش می‌کنیم که ثبات به بازار نفت بازگردد، تصریح کرد: بر این اساس برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و ایران هیچ مسئولیتی را در بی‌ثباتی بازار نفت نداشته و برخی از کشورها به دنبال فرار از این واقعیت هستند که خود آنها عامل بی‌ثباتی در بازار نفت هستند.
 
زنگنه در پایان با اشاره به ضرورت ادامه تلاش‌ها و رایزنی‌ها بین کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت برای بازگشت ثبات به بازار نفت، خاطرنشان کرد: کسی استدلال‌های بی‌ربط برخی از کشورهای مسئول در بی‌ثباتی بازار نفت را نمی‌پذیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
یه وام 100 میلیارد دلاری بلندمدت ازشون بگیرین و یه سال دیگه نفت ایران رو تو همون سطح زمان تحریم برگردونین. اینجوری هم قیمت نفت میکشه بالا و هم بودجه ایران تامین میشه!
خوب چرا زنگنه نشسته تو خونش این حرف ها را می زنه؟! چرا طرح فریز!؟ باید با پیشنهاد کاهش می رفت و از اونا می خواست که تولدشون را پایین بیارن و همانطور که ایران تولدش کم تر از قبل تحریم هاست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان