بازدید 3348

فعال كردن 10 هزار واحد صنعتي راكد و نيمه تعطيل در دستور كار قرار دارد

وزير صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه گفت: يكي از برنامه هاي اصلي اين وزارتخانه در سال جاري فعال كردن 10 هزار واحد صنعتي راكد و نيمه تعطيل در كشور است.
کد خبر: ۵۸۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 18 April 2016
وزير صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه گفت: يكي از برنامه هاي اصلي اين وزارتخانه در سال جاري فعال كردن 10 هزار واحد صنعتي راكد و نيمه تعطيل در كشور است.
محمدرضا نعمت زاده عصر دوشنبه در نشست فعالان اقتصادي و مديران اجرايي استان كه با رويكرد اقتصاد مقاومتي و با حضور معاون اول رئيس جمهوري در سرسراي شهداي دولت استانداري كرمانشاه برگزار شد اظهار كرد: اين اقدام در راستاي تحقق شعار سال و تاكيدات رهبري بر عملياتي شدن آن انجام مي گيرد.
وي عمده مشكلات اين واحدهاي صنعتي را بدهي معوق، چك هاي برگشتي، نقدينگي و فروش ترفتن محصولات ذكر كرد و گفت: وجود اين مشكلات باعث شده تا بانك ها نيز به دليل ضوابط و شرايط خاص خود از پرداخت تسهيلات به اين واحدها امتناع كنند.
نعمت زاده افزود: در مذاكراتي كه با مديركل بانك مركزي صورت گرفته ايشان نيز قول همكاري و مساعدت داده اند و انشالله به زودي مشكل بسياري از اين واحدهاي صنعتي و توليدي مرتفع مي شود.
  به دنبال تقويت بخش صادرات هستيم
وزير صنعت؛ معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنانش تقويت صادرات را از ديگر اولويت هاي اين وزارتخانه در سال جاري برشمرد و گفت: براي رونق صادرات برنامه هاي خوبي تنظيم شده كه به زودي اعلام مي كنيم، ضمن اينكه مجلس نيز درصدد انجام اقداماتي براي تسهيل در امر صادرات است كه به تقويت اين بخش كمك مي كند.
وي گفت: كاهش افراد يارانه بگير و پرداخت تسهيلات بيشتر به بخش تجارت نيز در دستور كار دولت قرار دارد كه در صورت تحقق اين امر به بخش اقتصاد و صادرات كشور كمك شاياني خواهد شد.
نعمت زاده با بيان اينكه مرزهاي كشور براي صادرات از توان و ظرفيت خوبي برخوردار هستند، يادآور شد: از جمله مرزهاي توانمند كشور در امر صادرات مي توان به مرزهاي استان كرمانشاه اشاره كرد كه سال هاست به تنهايي بار نيمي از صادرات ايران به عراق را به دوش مي كشد.
 آغاز فعاليت سرمايه گذاران خارجي در كشور
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه اشاره اي نيز به تاثيرات برجام در بخش صنعتي داشت و گفت: با اجرايي شدن برجام شاهد استقبال سرمايه گذاران خارجي براي حضور در ايران و سرمايه گذاري در بخش صنعت بوده ايم.
وي افزود: در ديدارهايي كه با وزراي صنعت و تجارت بسياري از كشورها و همچنين تيم هاي اقتصادي آن ها داشته ام رغبت زيادي براي حضور در ايران و سرمايه گذاري از خود نشان داده اند و حتي برخي از آن ها فعاليت هاي تجاري خود را نيز آغاز كرده اند كه اين موضوع ما را به رشد قابل توجه بخش صنعت در كشور طي سال جاري بسيار اميدوار ساخته است.
نعمت زاده همچنين با اشاره به ظرفيت هاي كرمانشاه در بخش صنعت و بخصوص توريسم، گفت: سعي مي كنيم حتما پاي سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در اين بخش ها را به اين استان باز كنيم.
وزير صنعت در پايان از حضور دانش آموخته گان در مراكز توليدي و صنعتي استقبال كرد و گفت: با اين كار هم واحدها از دانش اين افراد استفاده مي كنند و هم آن ها مي توانند تجربه كار عملي را كسب و به كار مشغول شوند.
منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار