بازدید 3794
با شکست نشست نفتی دوحه

بورس هاس آسیا سقوط کردند/بورس تهران رشد 1.2درصدی داشت

نشست اعضای سازمان تولیدكننده نفت (اوپك) و غیر اوپك روز یكشنبه در حالی در قطر با هدف رسیدن به یك توافق برای ثابت نگه داشتن تولید نفت برگزار شد كه رسانه های جهان شركت نكردن ایران در این نشست را عامل شكست آن معرفی كردند.
کد خبر: ۵۸۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 18 April 2016
بورس هاس آسیا سقوط کردند بورس تهران رشد 1.2درصدی کرد

نشست اعضای سازمان تولیدكننده نفت (اوپك) و غیر اوپك روز یكشنبه در حالی در قطر با هدف رسیدن به یك توافق برای ثابت نگه داشتن تولید نفت برگزار شد كه رسانه های جهان شركت نكردن ایران در این نشست را عامل شكست آن معرفی كردند.
به گزارش تابناک اقتصادی پس از حضور نیافتن ایران در نشست دوحه برای تثبیت تولید نفت، این نشست بی نتیجه پایان یافت و نشست بعدی به زمان دیگری موكول شد اما این تنها پیامد ناكامی آن نبود. پس از شکست مذاکرات دوحه ریزش قیمت‌های نفت ، و درواکنش دیگر  معاملات روز جاری بازارهای سهام آسیا با کاهش مواجه شد.
در حالی که بورس هاس آسیا با نزول  کار خود را به پایان رساندند در مبادلات بورس تهران شاخص کل قیمت و بازده نقدی در پایان معاملات امروز  افزایش 919 واحدی یا به عبارت دیگر 1.12رشد  درصدی به رقم 78 هزار و 435 واحد رسید.در این بازار شاخص کل هم وزن نیز با 177 واحد رشد عدد 13 هزار و 443 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با 1415 واحد افزایش عدد 89 هزار و 97 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول نیز در حالی با رشد 909 واحدی به رقم 54 هزار و 880 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 424 واحد افزایش به عدد 171 هزار و 569 واحد رسید.
 براساس این گزارش  حدود 18 کشور صادرکننده نفت روز یکشنبه در دوحه گردهم آمدند تا درباره محدود کردن تولید در سطح ژانویه تا اکتبر سال 2016، توافق کنند اما این نشست پس از اینکه عربستان خواستار پیوستن به این توافق شد، بی‌نتیجه ماند.
با شکست نشست وحه بهای نفت برنت حدود 4.5 درصد ریزش کرد و به 41.17 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت خام آمریکا با 4.9 درصد کاهش، 38.40 دلار معامله شد.
همچنین خبرگزاری رویترز خبر داد شاخص اصلی بورس عربستان سعودی 1.5 درصد كاهش یافت و به 6 هزار و 412 واحد عقب نشینی كرد، در حالی كه همین شاخص این بورس  در روز پنجشنبه گذشته شاهد بیشترین افزایش ارزش در سه ماهه گذشته بود.در کنار بورس عربستان  شاخص بازار دبی نیز 7 دهم درصد كاهش یافت و دو سهم اعمار العقاریه و بازار مالی دبی به ترتیب 1.5 و 1.9 درصد تنزل كرد.و در دیگر بورس عربی شاخص بورس قطر نیز 5 دهم درصد پایین آمد.
شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.9 درصد کاهش یافت و از بالاترین سطح پنج ماه گذشته که روز جمعه رسیده بود، فاصله گرفت. شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 1.3 درصد عقب نشست و کسپی کره جنوبی 0.5 درصد اُفت کرد.
شاخصهای بزرگ سهام در وال استریت روز جمعه را با کاهش اندک به پایان برده بودند اما رشد هفتگی ثبت کردند.
شاخص نیک‌کی 225 ژاپن در شرایطی که سرمایه گذاران و شرکتها به ارزیابی خسارتهای زلزله مهیب اخیر که در جنوب غربی ژاپن به وقوع پیوست پرداختند سه درصد کاهش یافت. زلزله ای به قدرت 7.3 درجه ریشتر روز شنبه منطقه کوماموتو را که یک هاب صنعتی مهم است لرزاند.
به گفته استفان ورال، مدیر فروش سهام ژاپن کردیت سوییس، بازار در حال حاضر با انواع خبرهای منفی روبروست که باعث واهمه سرمایه گذاران شده و ریسکهای فعالیت در بازاری را بارز می‌کند که حساسیت بالایی در آن وجود دارد. عجیب نیست در این شرایط که رویدادهایی مانند بلایای طبیعی، شکست نشست دوحه برای پایین نگه داشتن تولید و ریسکهای ژئوپلیتیکی مانند بحران اقتصادی و سیاسی برزیل روی می‌دهد ارزش ین صعود کند.
بر اساس گزارش رویترز، ریزش قیمت نفت تاثیر بزرگی روی ارزهای کشورهای صادرکننده نفت داشت. دلار آمریکا یک درصد در برابر دلار کانادا صعود کرد در حالیکه دلار استرالیا هم با 0.8 درصد کاهش روبرو شد و 0.7667 دلار معامله شد.
ین ژاپن که یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود در پی آشفتگی اخیر با افزایش تقاضا روبرو شد. دلار 0.7 درصد در برابر ارز ژاپن کاهش یافت و به 108.02 ین رسید.
همچنین عامل دیگری که ارزش ین را تقویت کرد، شکست تلاشهای ژاپن در اجلاس اخیر وزیران دارایی گروه 20 در واشنگتن بود. این کشور بدنبال جلب موافقت عمومی برای مقابله با افزایش ناخواسته ارزش ارز بود.
یورو 0.7 درصد در برابر ین کاهش یافت و 121.89 ین معامله شد اما در برابر دلار اندکی افزایش یافت و به 1.1284 دلار رسید. شاخص دلار آمریکا تغییر چندانی نداشت و 94.730 واحد قرار گرفت.
آمار اقتصادی آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول راکد بوده است. تولید صنعتی ماه گذشته 0.6 درصد کاهش یافت که بیشتر از میزان مورد پیش بینی و ششمین کاهش در هفت ماه گذشته بود. اعتماد مصرفی آمریکا هم به پایین‌ترین سطح از سپتامبر کاهش یافت.
همچنین طلا که یک دارایی امن به شمار می‌رود، از آشفتگی اخیر بازارها استفاده کرد و هر اونس این فلز با 0.1 درصد افزایش، 1234.40 دلار معامله شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار