بازدید 3069

صف‌های فروش در بورس جمع شدند

بورس تهران معاملات روز جاری را با جمع‌آوری صف‌های فروش در اغلب نمادها و گروه‌ها به خصوص در گروه خودرو و در نتیجه کاهش دامنه ریزش شاخص کل پشت سر گذاشت.بر این اساس در جریان بازار، بهبود جو معاملات با جمع‌آوری صف فروش نمادهای خودرو، خساپا و وساپا و مثبت شدن نمادهای خبهمن و خزامیا و گروه بانکی و بیمه‌ای کاملا محسوس بود.
کد خبر: ۵۸۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 17 April 2016

بورس تهران معاملات روز جاری را با جمع‌آوری صف‌های فروش در اغلب نمادها و گروه‌ها به خصوص در گروه خودرو و در نتیجه کاهش دامنه ریزش شاخص کل پشت سر گذاشت.بر این اساس در جریان بازار، بهبود جو معاملات با جمع‌آوری صف فروش نمادهای خودرو، خساپا و وساپا و مثبت شدن نمادهای خبهمن و خزامیا و گروه بانکی و بیمه‌ای کاملا محسوس بود.
 تفسیر نادرست سهامداران از سخنان اخیر سیف
براین اساس یك كارشناس بازار سرمایه با اعلام دلایل ریزش سنگین بورس در دو روز گذشته، گفت: بازار در حال نبرد بین دو گروه سهامداران است ضمن اینكه بسیاری از سهامداران در دو روز گذشته تفسیر نادرستی از سخنان سیف رئیس كل بانك مركزی داشته اند.
 مهدی صادقی در گفت و گو با  ایرنا با تاكید بر اینكه بازار برای ادامه مسیر نیاز به یك نفس عمیق داشت، افزود: بعد از ریزش های سنگین چند روز اخیر‌، بررسی حجم ها و همچین سرمایه ورودی به نمادهای گروه های مختلف ‌(خاصه گروه خودرو) نشان می دهد كه بازار در حال نبرد بین دو گروه سهامداران است.
وی ادامه داد: گروه نخست افرادی هستند كه با علم به رشد میان مدت و بلندمدت بازار‌، اشتیاق فراوان به خرید سهام دارند؛ گروه دوم افرادی هستند كه به نوسانات كوتاه مدت بسنده كرده و سعی در تثبیت سود و اصل سرمایه خود دارند.
این كارشناس بازار سرمایه، یكی دیگر از دلایل ریزش موقت بازار را جو منفی كاذبی دانست كه به سبب سخنان رئیس كل بانك مركزی در بین سهامداران رخ داد كه به تفسیر نادرست اغلب آنها از این سخنان مربوط می شد؛ زیرا اظهارات سیف كاربرد عملیاتی برای تهدید سیاسی طرف آمریكایی داشت.
وی ادامه داد: از طرف دیگر، فضاسازی رسانه ای برخی گروه ها و سایت های مخالف دولت مبنی بر شكست احتمالی برجام و همچنین برقرار نشدن ارتباط بین المللی بانكی نیز سبب ترس در بین سهامداران شد.
صادقی اظهار داشت: آنچه مشخص است، آنكه كلیات بازار بزودی به روند صعودی بازمی گردد و میل به رشد در اغلب گروه ها شدت خواهد گرفت.
وی افزود: از مهمترین دلایل تائید این اعا‌، می توان به حجم ریالی و تجمیعی بازار، فشار خرید در برخی نمادها مانند ایران خودرو، سرمایه گذاری سایپا و زامیاد اشاره كرد. همچنین با ادامه روند اجرای برجام و اجرایی شدن قرارداد های صنایع مختلف با شركت های بین المللی،‌ رشد اقتصادی هدفگذاری شده دولت یازدهم در كنار خبر همكاری بورس های بین المللی (از جمله تركیه) با بورس تهران و سایر اخبار خوش اقتصادی كه بزودی آثار عملی آنها در بدنه جامعه آشكار خواهد شد، شاهد رشد در بنیاد این شركت ها و به دنبال آن صعود قیمت سهام بازار خواهیم بود.
وی در عین حال به سهامداران توصیه كرد كه دید كوتاه مدت را برای سال 95 از معاملات خود در بورس حذف و نگاه حداقل سه ماهه به بازار داشته باشند. ضمن اینكه خرید پله ای و كاهش میانگین در شرایط منفی این روزهای بازار را كه فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری است از دست نداده و بدون توجه به برخی اخبار، به فكر بهینه كردن سبد معاملاتی خود باشند.
افزایش سرمایه 100 درصدص در رنا
 در گروه خودرو و نمادهای وابسته، سرمایه گذاری رنا دومین اقدام برای افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را انجام داد و منتظر مجوز سازمان بورس شد. بعد از مصوبه 6 بهمن هیات مدیره «ورنا»، گزارش توجیهی این تامین 300 میلیارد تومانی اواخر بهمن به حسابرس ارسال شد تا بعد از تایید به سازمان بورس ارسال شود که این اقدام صورت گرفته است. به این ترتیب در صورت مجوز سازمان بورس، سرمایه اسمی این شرکت با 100 درصد افزایش به 600 میلیارد تومان خواهد رسید تا صرف اصلاح ساختار مالی شود.
 در گروه‌های بانک، بیمه و سرمایه گذاری، افزایش تقاضا در نمادهای بانکی قابل مشاهده بود. امروز همچنین در گروه بیمه نمادهای دانا، وتوصا و واتی صف خرید و نماد اتکام معاملاتی مثبت را تجربه کردند. در گروه بانکی خبر رسیده نمایندگان مجلس با تصویب تبصره‌ای از لایحه بودجه مقرر کرده‌اند سرمایه بانک‌های کشاورزی، ملی و سپه افزایش یابد و برای تعیین سهم اعتبارات هر یک از این بانک‌ها کارگروهی نیز تشکیل شود. همچنین اعلام شده اولین صندوق بزرگ اروپایی با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در بورس تهران از چهارشنبه این هفته با خرید سهام آغاز به کار خواهد کرد.
 از سوی دیگر روز جاری گروه‌های فلزات اساسی و معدنی نیز با صف خرید نمادهای وتوکا، کبافق و معاملات مثبت و پرتقاضای نمادهای کاما و زنگان روبه رو شدند. در گروه فلزات اساسی مدیرعامل فولادمبارکه از توافق نامه افزایش فروش محصولات این شرکت و فولاد هرمزگان به شرکت مارچگالیای ایتالیا خبر داد و نحوه همکاری با شرکت دانیلی ایتالیا را اعلام کرد.
 در گروه شیمیایی نیز نماد شکربن در جریان معاملات امروز صف خرید شد و سایر نمادهای هم گروه نیز بعد از شروعی متعادل و منفی اکثرا با افزایش تقاضا مواجه شدند. در این گروه شرکت صنايع شيميايی فارس طی گزارش ١٢ ماهه منتهی به ٩٤/١٢/٢٩ با پوشش ١٠ درصدی سود خالص مبلغ ٣ ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد. در این گروه همچنین خبر رسید قرار است ساخت یک مجتمع پتروشیمی در فاز دوم عسلویه به باسف آلمان واگذار شود.
 به گزارش اقتصادنیوز، به هر ترتیب در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای شبندر و خودرو با افت 468 واحدی به ارتفاع ٧٧ هزار و 516 واحدی رسید که در این میان نمادهای حکشتی و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.
 به دلیل جمع آوری صف‌های فروش پیش بینی می شود فردا معاملات متعادلتر و مثبت تری در انتظار سهامداران باشد


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر