بازدید 39198
بسته خبری تابناک؛

پشت پرده افزایش قیمت خودروهای وارداتی/هشدار عربستان به ایران برای مراسم حج/حکم عجیب یک استاندار

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«احمدی نژاد می آید» ؛«وکیل مایکل جکسون، وکیل «رضا ضراب» شد»؛«10 هزار پیامک علیه مظلومی در اینستاگرام»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 16 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


پشت پرده افزایش قیمت خودروهای وارداتی

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شرکتهای واردکننده خودرو بیش از صد درصد در فروش محصولاتشان سود می‌کنند بنابراین زمزمه‌های افزایش قیمت این محصولات تنها نوعی زمینه‌سازی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی است.علی خاکساری اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت خودروهای وارداتی اگرچه از سوی واردکنندگان این محصول مطرح شده اما یک تصمیم هماهنگ شده با خودروسازان داخلی به خصوص ایران خودرو و سایپا است.وی با بیان اینکه برای توجیه افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی می‌خواهند قیمت خودروهای وارداتی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: واردکنندگان خودرو هم‌اکنون از فروش هر دستگاه خودرو بیش از صد درصد سود می‌کنند بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت این محصولات وجود ندارد.این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برای مقابله با چنین اقداماتی باید هم تولید و هم واردات خودرو رقابتی شود زیرا در حال حاضر گروه خاصی با ارتباطاتی که دارند واردات خودرو را انحصاری کرده‌اند و مسبب چنین تصمیماتی هستند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


هشدار عربستان به ایران برای مراسم حج

در پی حضور هیئت ایرانی در عربستان برای انجام مذاکرات در خصوص سرنوشت حج سال جاری، "بندر حجار،" وزیر حج سعودی به هیئت ایرانی اعلام کرد برگزاری راهپیمایی یا تجمعات در مکان های عمومی در زمان حج و یا بالابردن صدا هنگام دعا به منظور جلوگیری از اذیت حجاج دیگر ممنوع است."حاتم قاضی،" سخنگوی رسمی وزارت حج عربستان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: بندر حجار، وزیر حج سعودی روز پنج شنبه با هیئت ایرانی به ریاست سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت) در جده به منظور بررسی ترتیبات حج سال جاری دیدار کرد.در این دیدار وزیر حج سعودی از هیئت ایرانی خواست در صورت وجود مجلات و یا کتابهایی متعلق به بعثه رهبری در خصوص ادای مناسک حج، ایران باید موافقت وزارت فرهنگ و رسانه عربستان را جلب کند.وزیر حج عربستان همچنین در دیدار با هیئت ایرانی بر مسأله آگاه کردن حجاج پیش از ورود به سرزمین وحی و پایبندی آنها به برنامه حرکت در گروه ها و دسته بندی های مشخص به منظورحفظ سلامت زائران تأکید کرد. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.



اقدامات مستشاری به درخواست "بشار اسد" انجام می شود

معاون سیاسی سپاه گفت: ما به تقاضای حاکمیت سوریه است که اقدامات مستشاری را در مقابل تکفیری‌ها انجام می‌دهیم.سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه در رابطه با بیانیه ضد ایرانی سازمان همکاری اسلامی با بیان این نکته که جنگ نیابتی که پشت سر آن استکبار جهانی و صهیونیسم قرار دارد، امروز در حال توسعه به سایر عرصه هاست اظهار داشت: ما نباید امروز عرصه جنگ نیابتی را صرفا در عرصه نظامی سوریه جست و جو کنیم.وی افزود: جنگ سوریه با استفاده از نیروی انسانی و توان مادی برخی ها در جهان اسلام صورت می گیرد و عامل اصلی آن عناصر سیاسی وابسته به غرب و استکبار هستند و در حقیقت بیانیه دیروز سازمان همکاری اسلامی را می توان در قالب ادامه جنگ روانی و تسری آن در عرصه سیاسی و دیپلماتیک ارزیابی کرد.معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه ما قبل از آنکه خود آل سعود را ببینیم باید عوامل اصلی پشت ماجرا که صهیونیست ها و آمریکا هستند را متهم ردیف اول بدانیم عنوان کرد: مشکل ما در جهان اسلام، وابستگی محض برخی از سران کشورهای مسلمان به غرب و نظام استکبار است که امروز شاهد هستیم آنها حاضرند علیه منافع جهان اسلام و به نفع مقاصد غربی ها در مجامع بین المللی ایفای نقش کنند.میزان این خبر را منتشر کرده است.


احمدی نژاد می آید

یک نماینده مجلس با اشاره به دیدار برخی نمایندگان با رئیس جمهور سابق گفت: آقای احمدی نژاد بر این نکته اشاره داشت که هنوز یکسال جاری دولت فعلی باید کار کند و مناسب نیست که فضا را در حال حاضر انتخاباتی کنیم.اما برداشت بنده و دیگر افراد حاضر در بازدید این بود که آقای احمدی نژاد قصد حضور در انتخابات 96 را دارد و کاندیدا خواهد شد.احمد بخشایش اردستانی با اشاره به جزییات دیدار نوروزی برخی از نمایندگان مجلس نهم با آقای احمدی نژاد که هفته گذشته در ساختمان ولنجک(دفتر رییس جمهور سابق) برگزار شد گفت: این بازدید با حضور حدود 18 نفر از نمایندگان مجلس نهم انجام شد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: با توجه به ظرفیت مناسبی که نمایندگان مجلس دارند هم آقای روحانی و هم احمدی نژاد می توانند از این ظرفیت در زمینه انتخابات استفاده کنند بنابراین طبیعی است که اینگونه دیدارهای نمایندگان با آقای احمدی نژاد استمرار داشته باشد.همچنین فرج الله عارفی نیز درباره مسایل مطرح شده در این دیدار گفت: آقای احمدی نژاد زمانی که مسایل مربوط به انتخابات 96 در دیدار اشاره شد گفت فعلا در مورد این مسایل بحث نکنید و بهتر است در مورد موضوعات اساسی تر صحبت شود.نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در مجلس نهم با اشاره به اینکه در بازدید نوروزی برخی از نمایندگان با احمدی نژاد در مورد ضرورت تبیین انقلاب اسلامی مباجثی از سوی احمدی نژاد عنوان شد ادامه داد: آقای احمدی نژاد گفت با توجه به اینکه کشور انقلاب هستیم باید بدانیم تفکر انقلابی برای کشور رفاه و عزت ایجاد می کند؛ هر وقت به اصل انقلاب توجه کردیم توانستیم خدمت بیشتری به جامعه داشته باشیم و در جامعه بین الملل از عزت بیشتری برخوردار باشیم.جام جم این خبر را منتشر کرده است.


اقدام عجیب استاندار کردستان

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در اقدامی عجیب برای منتخب مردم بیجار درمجلس دهم حکم مشاوره صادر کرد.جالب اینجاست که استاندار کردستان بعد از انتصاب در این استان، در اولین اقدام حمدالله کریمى که فرماندار بیجار بود را برکنار اما حالا که منتخب مردم در مجلس شده را به سمت مشاوره منصوب کرد.انتصاب یک منتخب مجلس به سمت مشاوره یک استاندار، یا دادن سمت به نمایندگان مجلس تا کنون در نظام جمهوری اسلامی ایران سابقه نداشته  است.بر اساس اطلاع خبرنگار ما کریمی منتخب بیجار در مجلس شوراى اسلامى حکم مشاور استاندار کردستان را نپذیرفت.این حکم استاندار در 21 فروردین امسال صادر شد.سایت افکار خبر این خبر را منتشر کرده است.


وخامت حال ابراهیم یزدی تكذیب شد

 یك منبع مطلع، انتشار گزارشهایی مبنی بر وخامت حال دكتر ابراهیم یزدی دبیركل نهضت آزادی را بی اساس خواند و از ترخیص وی از بیمارستان در روزهای آینده خبر داد.علی شاملو روزنامه نگار و از نزدیكان دكتر ابراهیم یزدی گفت: حال دكتر یزدی رو به بهبودی است و او به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.وی یادآورشد: ابراهیم یزدی اوایل فروردین امسال بر اثر زمین خوردن در منزل دچار آسیب دیدگی از ناحیه كمر شد و توسط پزشكان مورد عمل جراحی قرار گرفت. شاملو تصریح كرد: بعد از چند روز بستری شدن در خانه، دكتر یزدی روز پنج شنبه گذشته به علت سرگیجه همراه با غش و درد در ناحیه گوش میانی به بیمارستان پارس منتقل شد. شاملو گفت: «حال عمومی ایشان الحمدالله بهتر است و به گفته پزشكان معالج، بزودی از بیمارستان مرخص خواهند شد.»وی خاطرنشان كرد كه بستری شدن اخیر ابراهیم یزدی ارتباطی با بیماری قدیمی سرطان او كه تحت كنترل است ندارد.ابراهیم یزدی متولد 1310 هجری شمسی است و در حال حاضر، 85 سال عمر دارد.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


وکیل مایکل جکسون، وکیل «رضا ضراب» شد

روزنامه "حریت" چاپ ترکیه با انتشار گزارشی اشاره کرده است که "بنجامین برافمن" وکیل شناخته شده نیویورکی که وکلات چهرهای مشهوری همچون مایکل جکسون را به عهده داشته است قرار است از "رضا ضراب" تاجر ایرانی تبار مقیم ترکیه در دادگاهی در نیویورک دفاع کند.این روزنامه اشاره کرده است که این وکیل به دلیل دفاع از "دومینیک استراوس" صندوق بین المللی پول در جریان اتهامات جنسی مطرح شده علیه او شناخته شده است".این روزنامه با اشاره به این که رضا ضراب اخیرا بر سر اتهامات وارد شده درباره تقلب مالی و نقض تحریم های ایران در میامی بازداشت شده است می نویسد:"برفمن" تایدی کرده که دفاع از پرونده ضراب را برعهده خواهد گرفت. دادگاه به نظر می رسد در نیویورک در ماه سپتامبر برگزار شود. انتقال ضراب از میامی به نیویورک در روزهای گذشته صورت گرفت.این خبر در سایت فرارو منتشر شد.

10 هزار پیامک علیه مظلومی در اینستاگرام

هواداران استقلال با ارسال کامنت‌هایی متعدد به صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال به شدت از عملکرد پروزی مظلومی شاکی هستند.از روز گذشته تا کنون بیش از 10 هزار نفر با مراجعه به این صفحه انتقادات تندی نسبت به عملکرد سر مربی تیم استقلال داشته اند. این خبر در کانال تلگرامی خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

تریبون‌های رسمی عامدانه دولت را تخریب می‌کنند

فیض الله عرب سرخی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: پیروزی قاطع لیست امید موجب وحشت افراطیون شد و با تکمیل این فرایند در دوم انتخابات مقدمات آغاز کار مجلس دهم فراهم می‌شود. نقش هدایت و راهبری بزرگانی چون خاتمی و هاشمی در این انتخابات برای کمتر کسی پنهان است ، مجموعه نیروهایی که با صبوری و حوصله و صرف زمان قابل توجه توانستند این ائتلاف را سامان دهند در سایر امور هم تدبیر خواهند کرد و مسایل را به سرپنجه تدبیر اتخاذ تصمیم خواهند کرد. امروزه امور پیچیده کشور را صرفا می‌توان با اتکاء به فهم جمعی که از دل کار گروهی حاصل می‌شود راهبری کرد و حتی ادعای حل قطعی مسائل را نمی‌توان داشت. با توجه به شرایط قیمت نفت و وضعیت ویژه درآمد‌ها و هزینه‌های دولت بخصوص در وضعیتی که برخی تریبون‌های رسمی، آگاهانه و عامدانه تلاش می‌کنند زمینه را برای وارد کردن هجمه به مجلس و دولت به بهانه ناتوانی در پیگیری مطالبات مردم فراهم کنند، اصلاح طلبان نباید با ایجاد انتظارات نابجا و خارج از تحمل و توانایی‌های کشور در کوتاه مدت بر رویه آن‌ها دامن زد. این خبر در خبرگزاری ایلنا منتشر شد.

اعتراض امام صادقی ها با آلبالوی فاسد

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اهدای «یک پیاله آلبالوی فاسد» به حجت الله ایوبی، اعتراض خود را نسبت به بعضی از فیلم‌های در حال اکران و حال و هوای این روزهای سینمای ایران، اعلام کرد. متن نامه ارسالی همراه با «یک پیاله آلبالوی فاسد» به شرح زیر است:جناب آقای ایوبی، ریاست محترم سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور؛

سلام علیکم؛

هدیه‌ای که به شما تقدیم می‌گردد ثمره مدیریت جنابعالی است. با صرف نظر از معدود بارقه‌های امید، حال و هوای غالب این روزهای سینمای ایران حقیقتاً نه در شأن انقلاب است و نه در شأن سازمان سینمایی کشور، البته راه‌های توجیه برای این وضعیت همواره وجود داشته و وجود خواهد داشت.جناب آقای ایوبی، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همراه خانواده محترمتان از بعضی از فیلم‌های روی پرده این روزهای سینما بازدید فرمایید.این مطلب در خبرگزاری فارس منتشر شد.

قالیباف از شهرداری تهران می‌رود؟

پس از درگذشت آیت‌الله طبسی و انتصاب آیت‌الله رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی به نظر می‌رسد کم‌کم باید شاهد تغییراتی در ساختار مدیریتی و مدیران این مجموعه بزرگ باشیم.  چند روز پیش بود که مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طبسی که سال‌ها تولیت آستان قدس رضوی را بر  عهده داشت در حرم رضوی برگزار شد و حالا کم‌کم باید شاهد شروع به کار رسمی تولیت جدید در آستان قدس باشیم که بی‌شک ناگزیر از تغییر و تحولات در این مجموعه نیست. در همین راستا اخباری به گوش می‌رسدکه گویا شهردار مشهدی تهران یکی از گزینه‌های آیت‌الله رئیسی برای اضافه شدن به تیم جدی مدیریتی تولیت استان قدس است. آنچنان که شنیده‌ها حکایت دارند روز گذشته محمدباقر قالیباف دیداری با آیت‌الله رئیسی داشته و گویا در این دیدار موضوع قائم‌مقامی او در تولیت آستان قدس پیشنهاد شده است. سایت پارسینه این خبر را منتشر کرده است.


ايران به دنبال تكرار برجام در منطقه باشد

الهه كولايي در یادداشتی می‌نویسد: برگزاري اجلاس سران همكاري كشورهاي اسلامي در استانبول، جداي از حواشي‌هايي كه با خود به همراه داشت، بيانگر يك واقعيت مهم بود. اين گردهمايي نشان داد كه متاسفانه سران اين كشورها، نتوانستند خود را با دستاوردهاي سازنده و مثبت جامعه جهاني تطبيق داده و همچنان سعي بر تعميق شكاف‌هاي ميان خود داشتند. در ميان شكاف‌هايي كه در بين رهبران اين كشورها از سال‌ها قبل وجود داشت، بلوك‌بندي تحت سيطره عربستان سعودي هم به نمايش گذاشته شد. همين امر نشان مي‌دهد كه رهبران كشورهاي اسلامي برخلاف كشورهاي پيشرفته جهان كه به خوبي آموخته‌اند، بايد بر محورهاي منافع مشترك حركت كرده و برخوردهاي مختلف به ويژه در مسائل اقتصادي و سياسي را در فضاي جهاني‌شده كنوني كنار بگذارند، از چنين توانايي‌هايي برخوردار نيستند.  در اين ميان جمهوري اسلامي ايران كه تجربه موفق برجام و اعتماد‌سازي با جامعه جهاني را در سال نود و چهار تجربه كرده، مي‌تواند در تقويت صلح و ثبات، در اين منطقه پرآشوب جهان به ويژه در كشورهاي اسلامي نقشي تاثيرگذار را ايفا كند. به راستي كه الگوي مورد استفاده دولت يازدهم در برجام، ظرفيت و توانمندي جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشت. پس جا دارد كه دولتمردان ما بار ديگر دنبال تكرار اين تجربه باشند اما اين‌بار نه با غرب، بلكه با خواهران و برادران مسلمان و رهبران كشورهاي اسلامي در سازمان و مجمعي كه اساس تشكيل آن تقويت همكاري ميان كشورهاي اسلامي است.  این یادداشت در روزنامه اعتماد به چاپ رسیده.

با پول «معمای شاه» می‌توانستند چند «شهرزاد» بسازند

یک مدرس ارتباطات با اعتقاد بر اینکه این روزها تلویزیون در معرض یک هشدار جدی قرار دارد، مطرح کرد: در حال حاضر شبکه‌های اصلی تلویزیون در محاق قرار گرفته‌اند و با همه‌ی تلاش‌ها، شبکه نسیم به عنوان پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون محسوب می‌شود؛ شبکه‌ای که در کانال‌های تلویزیون فرعی محسوب می‌شود. سیدرضا خوشرو مدرس ارتباطات در ادامه‌ی مطلب بالا تصریح کرد: در ایام نوروز شبکه‌های اصلی یک، دو و سه محو شده بودند و این برای صداوسیما هشدار بزرگی است که شبکه اصلی‌تان در محاق قرار گرفته است و شبکه‌های فرعی‌تر مخاطبان بیشتری دارند؛ در حالی که هزینه‌های عمده صداوسیما در شبکه‌های اصلی صرف می‌شود اما ذائقه‌های مخاطب به سمت دیگری است و شبکه‌های فرعی به عنوان شبکه‌های پرمخاطب محسوب می‌شوند. سیدرضا خوشرو در پایان با اشاره به ساخت سریال‌هایی همچون «معمای شاه» که برای تلویزیون ضعف محسوب می‌شوند، یادآور شد: تلویزیون با پول سریالی همچون «معمای شاه» و حذف آن می‌توانست در طول سال 10 سریال همچون سریال «شهرزاد» داشته باشد. بنابراین همه این مسائل بحث استراتژیک دارد. تلویزیون به جای دنبال کردن 10 برنامه موسیقایی که هیچ کدام از آن ها به درد نمی‌خورند می‌توانست سریال‌های درست و حسابی‌تری را طراحی کند. اتفاقا سازمان صداوسیما در حال حاضر در موضع بازتری هم قرار دارد. به نوعی که خیلی از مجریانی که فعالیت‌شان محدود شده بود و ممنوع‌التصویر بودند در حال حاضر به تلویزیون بازگشته‌اند. در نتیجه فضای تلویزیون فضای بازی است ولی آن استفاده بهینه‌ای که باید صورت بگیرد صورت نگرفته است و فکردارتر نبوده است.خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل