بازدید 2217
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا خبر داد

موگرینی برای اطمینان بخشی به بانک‌های خارجی در راه ایران است

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به واهمه بانک‌های بزرگ برای همکاری با ایران و اتصال 33 بانک ایرانی به سوئیفت گفت: سفر موگرینی برای اطمینان بخشی به بانک ها طراحی شده و ما قصد داریم از ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی حمایت کنیم.
کد خبر: ۵۸۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 15 April 2016
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به واهمه بانک‌های بزرگ برای همکاری با ایران و اتصال 33 بانک ایرانی به سوئیفت گفت: سفر موگرینی برای اطمینان بخشی به بانک ها طراحی شده و ما قصد داریم از ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی حمایت کنیم.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، پایگاه خبری یوروآبزرور طی گزارشی در مورد سفر هیئتی از اتحادیه اروپا به ایران نوشت: یک هیئت بلندپایه از اتحادیه اروپا به ایران سفر می‌کنند تا بانک‌های بین المللی را نسبت به تجارت با جمهوری اسلامی ایران مطمئن سازند.

فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا سرپرستی این هیئت را که روزهای شنبه و یکشنبه در تهران خواهند بود را به عهده خواهد داشت. این هیئت شامل 7 کمیسیونر اتحادیه اروپا در بخش های انرژی، تجارت و صنعت است.

متیو رنزی، نخست وزیر ایتالیا نیز اوایل این هفته با گروهی متشکل از 60 تاجر ارشد برای امضای یک سری قراردادها در بخش های نفت، گاز و حمل و نقل به ارزش 7 میلیارد یورو به تهران سفر کرد.

یک مقام ارشد اتحادیه اورپا روز چهارشنبه گفت این تعداد کمیسیونر «پیام منسجم ویکپارچه» مشارکت دوباره (با ایران) را به همراه دارد.

وی افزود این سفر برای «اطمینان بخشی مجدد به همه از اینکه همکاری با ایران ممکن است» طراحی شده است.

وی توضیح داد بانک های بین المللی که خدمات آنها برای پی ریزی سرمایه گذاری خارجی آتی مورد نیاز خواهد بود، نسبت به بازگشت به ایران به علت نگرانی های قانونی و سابقه‌ای در ارتباط با شبکه پیچیده تحریهای اعمالی اتحادیه اروپا و آمریکا در سال های اخیر اکراه دارند.

تحریم ها لغو شده اما برخی از آنها باقی مانده است. در آستانه سفر موگرینی، اتحادیه اروپا ممنوعیت اعطای ویزا و بلوکه دارایی های 82 مقام امنیتی و قضایی ایرانی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

این مقام اتحادیه اروپا با اشاره به شرکتی بلژیکی که نقل و انتقالات بین المللی را مدیریت می کند، ادامه داد: «سه بانک ایرانی تاکنون به سوئیفت وصل شده اند... بانک های بزرگ همکاری مجدد با ایران را راه اندازی نکرده‌اند و بازسازی اعتماد و اطمینان زمان بر است.»

قبلا، بانک‌های بزرگی نظیر بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس برای نقض تحریم ها 9 میلیارد دلار جریمه شدند. اسدالله عسگراولادی، تاجر ایرانی پس از نشستی با گروهی از بانک های هنگ کنگی در 6 آوریل گفته بود: «آنها به ایران گفته اند... تجارت با شما خطرناک است. بانک های اروپایی نیز به همین دلیل می ترسند.»

این مقام اتحادیه اروپا گفت: «ایران می خواهد به سازمان تجارت جهانی بپیوندد و ما تمایل داریم در این زمینه نقش حمایتی داشته باشیم.»

با توجه به اینکه ایران بروی ذخایر عظیمی از نفت و گاز قرار دارد که اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به روسیه می تواند به آن ورود پیدا کند، این مقام اروپایی تصریح کرد: «نفت و گاز حوزه های بدیهی همکاری هستند.»

وی افزود اتحادیه اروپا برنامه 5 میلیارد یورویی برای مدرن سازی برنامه غیرنظامی انرژی هسته ای ایران تدارک دیده و دیگر فرصت‌ها در بخش های هوایی و ریلی ایران را هدف خواهد گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر