بازدید 2650

شاگردان شاهین‌طبع یک برد تا قهرمانی لیگ بسکتبال

دیدار سوم تیم‌های پتروشیمی بندر امام و نفت آبادان در مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال از ساعت 15 امروز به میزبانی نفت آبادان آغاز شد که این بازی با نتیجه 76 بر 72 به سود پتروشیمی به پایان رسید.
کد خبر: ۵۸۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 14 April 2016
دیدار سوم تیم‌های نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام در فینال لیگ برتر بسکتبال به سود پتروشیمی به پایان رسید.
به گزارش تابناک ورزشی، دیدار سوم تیم‌های پتروشیمی بندر امام و نفت آبادان در مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال از ساعت 15 امروز به میزبانی نفت آبادان آغاز شد که این بازی با نتیجه 76 بر 72 به سود پتروشیمی به پایان رسید.

پتروشیمی بندرامام که بازی اول را از حریفش برده بود با ادگار سوسا،‌ سعید داورپناه، بهنام یخچالی، آرمان زنگنه و حامد حدادی بازی را آغاز کرد و در سوی دیگر نفتی‌ها با ترکیب زلاتکو، مهراد آتشی،محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و پوپوویچ وارد میدان شدند.

کوارتر اول: 22 بر 16 نفت آبادان

در کوارتر اول نفت آبادان کار را طوفانی آغاز کرد و در همان دو دقیقه اول 6 بر صفر پیش افتاد و بازی خوب آنها پرتاب خوب سه امتیازی زلاتکو نتیجه کار را 9 بر 2 هم کرد، اما در ادامه یخچالی فاصله را به 4 امتیاز رساند. بازی خوب زلاتکو او را صاحب دومین پرتاب سه امتیازی کرد و نتیجه 14 بر 5 شده بود که مهران شاهین‌طبع سرمربی پتروشیمی درخواست وقت استراحت کرد.

در ادامه کار پتروشیمی بازی ضعیف خود را جبران کرد و همکاری خوب سعید داورپناه و بهنام یخچالی جواب داد و آنها اختلاف را به 2 امتیاز رساندند.

یک دقیقه مانده بود که بهنام یخچالی، بازیکن پتروشیمی پس از برخورد با زلاتکو دچار مصدومیت شد و بیرون رفت و در ادامه این نفتی‌ها بودند که با استفاده از فرصت‌هایشان 22 بر 16 کوارتر اول را به سود خود به پایان رساند. دو امتیاز آخر نفتی‌ها در ثانیه پایانی با تیزهوشی پوپوویچ صرب و جا گذاشتن حدادی به دست آمد.

کوارتر دوم: 16 بر 11 پتروشیمی بندرامام

در کوارتر دوم هر دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و پرتاب‌های سه امتیازی در این ده دقیقه هم تاثیرگذار بود. مهراد آتشی برای نفتی ها خوب کار کرد و در سوی دیگر تاکوان دین در افزایش امتیازهای پتروشیمی تاثیرگذار بود. در صحنه‌ای عبدالله اندوی با یک اسلم دانک خوب دو امتیاز را برای تیمش کسب کرد و در برگشت موسی نبی پور این حرکت را پاسخ داد.

نزدیک شدن اختلاف باعث شد سرمربی نفت درخواست وقت استراحت کند. برای لحظاتی دو تیم در حملات خود ناموفق بودند و نفتی‌ها تا حدودی نظم تیمی خود را از دست داده بودند و این پتروشیمی بود که اختلاف را به یک امتیازی رساند و توانست این کوارتر را 16 بر 11 به برتری برسد.

کوارتر سوم: 21 بر 19 نفت آبادان

کوارتر سوم پتروشیمی بازی متفاوتی را به نمایش گذاشت و با دفاع و حمله خوب توانست اختلاف را به 8 امتیاز برساند. محمد جمشیدی پس از گذشت 4 دقیقه از کوارتر سوم نخستین امتیاز را برای این تیم کسب کرد.

سوسا با پرتابی سه امتیازی اختلاف را به 6 امتیاز رساند، اما دو پرتاب سه امتیازی فوق العاده از زلاتکو نتیجه را در امتیاز 44 مساوی کرد.

هرچند نفتی‌ها این کوارتر را خوب آغاز نکرده بودند، اما در ثانیه‌های پایانی با چند ضد حمله توانستند 21 بر 19 پیروز شوند.

کوارتر چهارم: 25 بر 22 پتروشیمی

در کوارتر چهارم باز هم بازار پرتاب‌های سه امتیازی از سوی ادگار سوسا و زلاتکو داغ بود. نفتی‌ها در دقایق ابتدایی در امتیازآوری موفق بودند و حسن‌زاده یکی از نفراتی بود که برای نفت خوب امتیاز کسب می‌کرد.

5 دقیقه از کوارتر پایانی گذشته بود که پرتاب زیبای محمد جمشیدی حساب کار را 64 بر 60 کرد و همین موضوع شاهین‌طبع سرمربی پتروشیمی را مجبور کرد تا وقت استراحت فنی بگیرد.

جدال دو تیم در دقایق پایانی بسیار نزدیک دنبال می‌شد و نفتی ها در یک دقیقه و 30 ثانیه مانده تا پایان 69 بر 67 پیش بود و خطای حسن زاده روی حدادی باعث شد او با دریافت پنجمین خطای خود از بازی اخراج شود.

در 24 ثانیه پایانی پتروشیمی 73 بر 71 پیش افتاد و در ادامه نفتی‌ها از موقعیت ایجاد شده استفاده نکردند و در نهایت شاگردان مهران شاهین‌طبع 76 بر 72 به پیروزی رسیدند.

با این نتیجه پتروشیمی سومین برد خود را در فینال کسب کرد و برای قهرمان شدن تنها به یک برد دیگر نیاز دارد.

بازی چهارم دو تیم فردا جمعه ساعت 15 باز هم به میزبانی نفت آبادان برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار