بازدید 2555

اولین توافق بانك سرمایه‌گذاری آسیا و بانك جهانی حاصل شد

بانك سرمایه گذاری توسعه آسیا (AIIB) كه ایران نیز عضو هیات موسس آن است و سال گذشته اساسنامه آن در پكن امضاء شد، برای اولین بار توافقنامه ای در مورد اجرای طرح های مشترك با بانك جهانی امضا كرد.
کد خبر: ۵۸۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 14 April 2016
بانك سرمایه گذاری توسعه آسیا (AIIB) كه ایران نیز عضو هیات موسس آن است و سال گذشته اساسنامه آن در پكن امضاء شد، برای اولین بار توافقنامه ای در مورد اجرای طرح های مشترك با بانك جهانی امضا كرد.
به گزارش ایرنا و بر اساس توافقنامه امضاء شده قرار است طرفین مسئولیت تامین مالی بسیاری از طرح های زیربنایی بخصوص در بخش های مختلف قاره آسیا را بر عهده بگیرند.
بانك سرمایه گذاری توسعه آسیا كه مبتكر آن كشور چین است امسال رسما تاسیس و فعالیت خود را با 100 میلیارد دلار سرمایه ثبتی و 57 عضو رسمی آغاز كرده است.
یكی از اصلی ترین اهداف تاسیس این بانك از سوی چین اجرای برنامه جاده ابریشم زمینی و راه ابریشم دریایی و تامین اعتبارات آن است.
ناظران بر این باورند كه امضای چنین توافقنامه ای به این بانك های بزرگ امكان می دهد كار اجرای طرح ها را بدون مشكلات مالی از سال جاری میلادی شروع كنند.
بانك سرمایه گذاری و بانك جهانی در بیانیه هایی اعلام كرده اند كه این توافقنامه بر اساس تامین مالی مشترك از سوی هر دو ساختار امضا شده است.
بر این اساس اعلام شده است كه هر دو بانك تامین مالی به ارزش یك میلیارد و 200 میلیون دلار در سال جاری میلادی را برای اجرای چند طرح بر عهده دارند اما سهم هر یك از آنها اعلام نشده است.
آنچه تارنمای «یی سی» از چین گزارش كرده است نشان می دهد كه در حال حاضر طرفین روی طرح های آبیاری، حمل و نقل و انرژی برای كشورهای آسیای مركزی، آسیای جنوبی و آسیای شرقی كار می كنند.
بانك جهانی در بیانیه ای شروع همكاری با بانك آسیایی را مهم دانسته و افزوده است كه مشكلات زیادی وجود دارد كه مشتركا قابل حل و فصل است.
این بانك در آماری خاطرنشان كرده است كه نزدیك به یك میلیارد و 200 هزار نفر در دنیا فاقد برق بوده و در خاموشی بسر می برند و همزمان 2 میلیارد و 400 هزار نفر نمی توانند به خدمات اولیه بهداشتی دسترسی داشته باشند.
این بانك افزوده است كه زیرساخت های مهمی باید در سراسر جهان برای نیازمندان ساخته شود و برای همین چنین همكاری های بانكی از اهمیت بالایی برخوردار است.
از جمله اعضای بانك سرمایه گذاری توسعه آسیا می توان به كشورهای بنگلادش، برونئی، كامبوج، چین، هند، اندونزی، اردن، قزاقستان، كویت، لائوس، لوكزامبورگ، مالدیو، مالزی، مغولستان، برمه، نپال، نیوزیلند، عمان، پاكستان، فیلیپین، قطر، عربستان سعودی، سنگاپور، سریلانكا، سوییس، تاجیكستان، تایلند، بریتانیا، ازبكستان، ویتنام، استرالیا، اتریش، برزیل، دانمارك، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس اشاره كرد.
جمهوری اسلامی ایران نیز هجدهم فروردین ماه سال 94 به عنوان سی و چهارمین عضو و البته به عنوان یكی از اعضای هیات موسس به این بانك ملحق شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها