بازدید 2147

پوشاک مشترک ایرانی-ایتالیایی تولید خواهد شد

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: سرمایه گذاری مشترک بین ایران و ایتالیا مربوط به کالاهای با کیفیت خوب و قیمت متوسط است و عرضه کالای نهایی به بازار ایران شامل کالای با کیفیت خیلی بالا و لوکس و قیمت های خیلی بالا خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 14 April 2016

 رئیس اتحادیه پوشاک گفت: سرمایه گذاری مشترک بین ایران و ایتالیا مربوط به کالاهای با کیفیت خوب و قیمت متوسط است و عرضه کالای نهایی به بازار ایران شامل کالای با کیفیت خیلی بالا و لوکس و قیمت های خیلی بالا خواهد بود.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلودیو مرنزی رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا (SMI) در نشستی مشترك با ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاك تهران، به تشریح جزئیات تفاهم نامه ایران و ایتالیا در زمینه پوشاك پرداخت و گفت: سرمایه گذاری مشترك بین ایران و ایتالیا مربوط به كالاهای با كیفیت خوب و قیمت متوسط است و عرضه كالای نهایی به بازار ایران شامل كالای با كیفیت خیلی بالا و لوكس و قیمت های خیلی بالا خواهد بود.
 
وی افزود: از آنجا كه حقوق كارگر و برخی هزینه های تولید در ایتالیا بسیار زیاد است، این كشور بر تولید كالاهای خیلی لوكس متمركز شده است؛ در حالی كه در ایران می توان كالاهای با كیفیت اما به قیمت مناسب تر تولید كرد.
 
وی سهم ایتالیا از بازار پوشاك ایران را محدود توصیف كرد و گفت: ایتالیا تنها 13 میلیون یورو از بازار 12 میلیارد یورویی پوشاك ایران را در اختیار دارد.
 
رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا (SMI) گفت: در تفاهم نامه امضا شده میان این فدراسیون و اتحادیه پوشاك تهران، هم سرمایه گذاری مشترك و هم عرضه كالای نهایی به بازار ایران مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس، شركت های ایتالیایی در ایران سرمایه گذاری و با همكاری همتایان خود، تولید مشترك به بازار عرضه می كنند و برخی كمپانی های ایتالیایی نیز محصولات نهایی خود را در بازار ایران عرضه خواهند كرد.
 
مرنزی اضافه كرد: رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا (SISTEMA MODA ITALIA) با 47 هزار شركتِ تحت پوشش و 500 پرسنل، 50 میلیارد یورو گردش مالی دارد.
 
وی با تاكید بر اینكه تمامی همكاری های دوجانبه باید برد-برد باشد گفت: برای ایتالیا، ایران بازاری بزرگ است و شركت های ایتالیایی علاقه مندند در بازار ایران حضور پیدا كنند؛ از طرف دیگر، ایران نیز می تواند از دانش و تكنولوژی های ایتالیا در صنعت پوشاك استفاده كند؛ علاوه بر این، حضور ایتالیا در ایران، چه در تولید مشترك و چه عرضه كالای نهایی، اشتغال و ارزش افزوده ایجاد می كند.
 
رئیس اتحادیه پوشاك تهران نیز در این نشست با اشاره به اینكه این اتحادیه دارای بیش از 20 هزار عضو (هفت هزار تولیدكننده و 13 هزار فروشنده) است، گفت: این اتحادیه 40 درصد از صنعت پوشاك ایران را در اختیار دارد.
 
ابوالقاسم شیرازی در تشریح جزئیات تفاهم نامه ای كه روز گذشته در اتاق بازرگانی ایران میان فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا و اتحادیه پوشاك تهران به امضا رسید، گفت: «تبادل تجربه و دانش به منظور خلق و گسترش بومی سازی در صنایع مد و پوشاك میان دو كشور»، «همكاری فعالانه به منظور تهیه اطلاعات مربوطه جهت ارتقای همكاری های دوجانبه صنعتی و تجاری»، «همكاری برای شناسایی شركای ایرانی و ایتالیایی به منظور تقویت صادرات و واردات» و «پشتیبانی و حمایت از روابط بین اعضای دو طرف در راستای تشویق به برقراری ارتباط» بخشی از محورهای این تفاهم نامه است.
 
وی «همكاری جهت پشتیبانی و حمایت از حضور دو طرف در دو كشور در قالب قوانین دو كشور» و «معرفی متقابل فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا و اتحادیه پوشاك تهران به عنوان همكار در زمینه تجارت پس از دریافت رضایت نامه كتبی» را از دیگر محورهای این تفاهم نامه عنوان كرد.
 
شیرازی تاكید كرد: راهبرد ایتالیا عرضه برندها است و مخاطب كالاهایی كه به بازار ایران عرضه می كند، طبقه ای خاص است؛ بنابر این، حضور ایتالیایی ها عرصه را برای تولید داخل محدود نخواهد كرد.
 
كامبیز مروت جو، نایب رئیس اتحادیه پوشاك تهران كه خود یك تولیدكننده پوشاك است نیز در ارتباط با این قرارداد گفت: شاید به نظر برسد كه من به عنوان یك تولیدكننده مخالف حضور ایتالیایی ها و در كل چنین قراردادی باشم اما باید توجه داشته باشیم كه ایتالیا رقیب ما نیست.
 
وی شرایط بازار پوشاك را به دلیل وجود كالاهای قاچاق و همچنین كالاهای بی كیفیت چین، نامناسب ذكر كرد و گفت: وقتی یك دامن به قیمت چهل هزار ریال از چین وارد كشور می شود در حالی كه تنها قیمت هر یك متر پارچه آن دامن در تهران 80 هزار ریال است، من و هیچ تولیدكننده داخلی دیگر نمی تواند با كالاهای چینی رقابت كند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر