بازدید 24698

جدول قیمت‌های جدید و پلکانی بنزین

طبق لایحه مجلس مبنی بر لزوم دریافت عوارض از پرمصرفان بنزین، قیمت هر لیتر بنزین مازاد بر سقف تعیین شده شامل پرداخت عواض خواهد شد و این بدان معنی است که بنزین برای پرمصرف‌ها گران خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 12 April 2016
طبق لایحه مجلس مبنی بر لزوم دریافت عوارض از پرمصرفان بنزین، قیمت هر لیتر بنزین مازاد بر سقف تعیین شده شامل پرداخت عواض خواهد شد و این بدان معنی است که بنزین برای پرمصرف‌ها گران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ براساس تصمیم جدید مجلس به مصرف‌کنندگان اجازه داده شده تا سقف 180 لیتر در ماه از بنزین تک‌نرخی هزار تومانی استفاده کنند و نرخ بنزین برای مصرف ماهانه از 180 تا تا 220 لیتر 1500 تومان، تا 260 لیتر 1750 تومان و تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان خواهد بود.


میزان مصرف ماهانه قیمت هر لیتر
تا 180 لیتر 1000 تومان
از 180 تا 220 لیتر 1500 تومان
از 220 تا 260 لیتر 1750 تومان
از 260 لیتر به بالا 2000 تومان


قیمت بنزین و گران شدن آن طی امسال مجادلات زیادی را پشت سرگذاشته و وزارت نفت با انتشار مطلبی اخبار مبنی بر افزایش نرخ بنزین را تکذیب کرد، اما مجلس با تصویب لایحه‌ای پر مصرفان را استثنا کرده و نرخ را برای آن‌ها افزایش داد.

مجلس در لایحه ای که امروز به تصویب رساند مقرر کرد، مصرف‌کنندگان بنزین بابت مصرف بیش از 180 لیتر بنزین در ماه به صورت پلکانی جریمه‌ای را با عنوان عوارض پرداخت کنند.

در این لایحه تاکید شده است که این به معنای چند نرخی شدن بنزین، موضوعی که دولت با آن مخالفت دارد نیست،‌ اما در عمل کسانی که در ماه بیش از 180 لیتر بنزین مصرف می کنند آن را با قیمتی متفاوت از نرخ 1000 تومانی خواهند خرید.

یعنی به ازای مصرف ماهانه تا 180 لیتر ، صرف کننده نرخ عادی بنزین یعنی لیتری 1000 تومان را می‌پردازد، اما برای مصرف بیش از آن از 181 لیتر تا 220 لیتر هر لیتر بنزین با قیمت 1500 تومان، از 220 لیتر تا 260 لیتر 1750 تومان و از 260 لیتر تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان باید پداخت کرد که مبلغ مازاد بر نرخ بنزین عوارض پرمصرف بودن به حساب می‌آید.

این لایحه قرار است با استفاده از سامانه هوشمند سوخت، که از زمان تک نرخی شدن بنزین در آبان ماه سال گذشته عملا کارایی خود را از دست داده بود، عملی شود. به این ترتیب بر اساس این لایحه دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز کند.

همچنین از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تأسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند 5 دریافت کند.

براین اساس دولت چهارماه فرصت دارد با تجهیز مجدد سامانه هوشمند سوخت برای بنزین، از چهارماه دیگر قیمت‌های جدید را برای مشترکان پرمصرف اعمال کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۰۴
انتشار یافته: ۵۲
دو اشکال به طرح فوق وارد است
۱- این طرح به نفع کسانی است که بیش از یک خودرو دارند
۲ - با نقل و انتقال خودرو کارت سوخت هم به مالک جدید منتقل میشود و نوع مصرف مالک قبلی بر قیمت سوخت خریدار تاثیر خواهد گذاشت باید کارت سوخت هم مانند پلاک خودرو شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
خب مالک جدید حداکثر یک ماه باید صبر کنه تا کارتش بروز شه.نمیمیره ک
مگه بنزین فوب خلیج فارس 890نیست؟
در امریکا بنزین حدودا لیتری 1800 تومان است الان. با چه توجیحی اینجا قراره بشه 2000 تومان؟؟آخرش میان میگن خب باشه همون تک نرخی میکنیم 1500!!
سلام.تکلیف آن بنده خدایی که با ماشینش کار میکنه و تنها منبع در آمد آن است.چه می شود
یعنی اگر یک ماه بیش از حد مصرف کردید در گروه بالاتر قرار میگیریم تا ابد یا به طور مرتب نوع مصرف کنترل و قیمت بر اساس نوع مصرف در نظر گرفته میشه
خیلی کارایی نداره
پرمصرف ها نهایتش با کارت کس دیگه میزنن
من خودم و هزاران نفر مثل من ماهی 70 یا 80 تا میزنیم.
ضمنا حالا یه بار خدایی نکرده خواستیم بریم سفر ( سالی 1 بار) باید برگشتنی بنرین 1500 بسورونیم؟
پولداراها که همه چندتا ماشین دارن براشون مشگل نیست چند تا هم کارت دارن یه قشر جوان که کار و خانواده شون در دوتا شهره یا اونایی که مسافر کشی میکنن گیر میوفتند
سیاست بسیار خوبی است بشرط اینکه کارت های داخل پمپ بنزین ها با حد اکثر نرخ محاسبه شود. این قانون کاملا با قاچاق بنزین مقابله خواهد کرد.
الان بنزین در بازارهای جهانی هر لیتر کمتر از 900 تومان است.. اون از گرانفروشی خودروها اینم از بنزین..
یک کار منطقی دیدیم. کسانی هم که مصرف کمتر از 100 لیتر دارن حداقل یک تخفیفی چیزی بذارن... تشویق هم بکنید حداقل مردم امیدوار شن. مثلا به قیمت فوب خلیج فارس بنزین به کم مصرفها بدید 860 تومن!!!!!!!
کشوری که روی نفت و گاز خوابیده ، مردمانش باید جریمه بنزین بدهند ؟ خودرویی که 12 الی 17 لیتر در 100 لیتر میسوزاند و کیفیت بنزینش هم بد است را هم مردم باید جریمه اش را بدهند
یعنی من که دو تا ماشین دارم آخرین مدل روی هم 530 میلیون می ارزه (البته 30 ساله از 4 صبح تا 9 شب کار می کنم حلال وار، واسم این پوله پولی نیست

ولی



یه بابای بیچاره و یا جوونی که امرار معاشش و روزی خانوادش از یک ماشین و مسافر کشی و باربریه باید چکار کنه واقعا نامردیه.
نمایندگان محترم مجلس
این قیمتها از fob خلیج فارس گرانتر میشه که.
اگر میخواهید عوارض آلایندگی بگیرید بهتر است درب کارخانه های تولید داخلی خودرو را ببندید.ملت که نباید تاوان آنها را بدهند.
جالبه.. عوارض پرمصرفی و آلایندگی و ایحاد ترافیک رو باید مصرف کننده بده .. انگار این مصرف کننده س که خودروی پرمصرف و آلاینده و غیراستاندارد متعلق به عهد تیرکمون سنگی رو میسازه و نه خودروساز دولتی و انگار این مصرف کننده س که به وظیفه ی خودش برای گسترش سیستم حمل و نقل عمومی عمل نمی کنه و نه دولت...
شما سال گذشته قیمت رو بالا بردید و سهمیه رو برداشتید حالا جور دیگه
برای حقوق کارگرا چرا همچین مصوبه و جداولی نداشتن ؟؟
واقعا نمایندگان راجب وسیله نقلیه عمومی فکر کردن .مردم که با وسیله نقلیه عمومی رفت وآمد میکنن بیشترین آسیب میبینن....
باسلام باتوجه به اینکه عمده دلیل آلودگی هوا وریزگردها خود مردم بله خود مردم مصرف کننده ماشیبنهای صفر ولی از رده خارج دنیا هستند پس تاوان انرا با خرید این بنزینهای گران خواهند داد
من یک سمند ال ایکس دارم که در تهران به ازای هر صد کیلومتر 16 لیتر بنزین میسوزونه. پول هم ندارم که ماشین خارجی کم مصرف بخرم. آیا این منصفانه است که من چون از خودروی ملی استفاده میکنم بنزین رو با بهای گرانتر بخرم؟ چرا هر قانونی که وضع میشه به نفع پولدارهاست و به ضرر کم درآمدها؟ چند وقت پیش شهرداری اعلام کرد که هرکس خودروی هیبریدی (چند صد میلیونی) داشته باشه میتونه بدون محدودیت وارد محدوده طرح ترافیک بشه. در ضمن قرار است بزودی برای خودروهایی که مصرف و آلایندگی زیادی دارند (لابد منظور خودروهای ساخت ایرانه) محدودیت طردد در شهر تهران اجرا بشه ولی خودروهایی که کم مصرفند (خوروهای خارجی) با خیال راحت بتونن در سطح شهر رفت و آمد کنن.
با این وجود همه مسافر کش های شخصی و غیره با احتساب بنزین 2000 تومانی کرایه هایشان را دریافت می کنندو این یعنی قیمت کرایه ها بشدت افزایش می یابد و به همراه آن همه چیز گران شده و تورم شدیدی بوجود می آید!!!!!
واقعا من نميفهمم منطق اين كار چيه ؟
كجاي دنيا قيمت بنزين رو آزاد مي كنن بعد ميگن باز هم پلكاني افزايش پيدا ميكنه ؟!!!
تکلیف خودروهایی که کارت سوخت تعلق نمیگیره چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
همه خودروها در شرايط عادي مي توانند كارت سوخت داشته باشند.حتي ماشينهاي آخرين سيستم
پس قیمت جهانی و فوب خلیج فارس که انقدر منتشو سر مردم میذاشتند چی میشه
قرار بود از فوب خلیج فارس که گرانتر نشود؟!!!! در کشورهای بدون نفت هم بنزین اینقدر گرون نیست.
خب اين با سهيمه اي كردن مجدد بنزين چه فرقي داره؟/؟؟

ضمنا اينكه كامنت ها يدو عزيز بالايي كاملا درسته
بايد عرض كنم همين الان ما در ايران داريم از قيمت جهاني بنزين ( يا فوب خليج فارس ) رو گرانتر ميخريم
اين در حالي هست كه متوسط درامد ما از متوسط جهاني بسيار بسيار پايينه
اخه اين چه وضعيه؟
بهتر است در کنار این لایحه که بیشتر به ضرر مردم متوسط الحال است، تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و هیبریدی را هم صفر کنند تا لااقل مردم حق انتخاب میان خودروهای بی کیفیت و پرمصرف داخلی و خودروی با کیفیت و کم مصرف را داشته باشند.
متاسفانه قانون مال ضعيفها هست
این موضوع قبح افزایش بیشتر سوخت رو میشکنه و بدون توجه به فوب و چیزهای دیگه باز هم قیمت افزایش پیدا میکنه
دوباره یواش یواش .... 180 میشه 100 بعدش میشه 60 و دوباره آزاد و تک نرخی میشه 2000 تومان
من یک سوال دارم مگر طبق قانون مصوب قرار نشد قیمت بنزین به نرخ جهانی نزدیک و 90 درصد فوب آن گردد همین الانش دولت 100 تومان گرانتر می فروشد ایتن نقض قانون نیست؟
طرحی که نابسامانیهای زیادی را به بار خواهد اورد . طرحی که شکستش قطعی خواهد بود !
به کجا چنین شتابان
ای خدا تو به دادمون برس که دادرس فقط و فقط خودتی
طرحهای بدون فکر و بدون پشوانه فکری وسعی وخطا تاکی؟
سر سوزن انصاف...
تو رو خدا کمتر ما رو شرمنده زن و بچه کنین...
با گرون شدن بنزین همه چی گرون میشه
متاسفم....!
اگه یه ماه برای مثال 220 لیتر مصرف کنه برای ماه بعد 100 لیتر مصرف کنه عملا می بایست برای 60 لیتر اضافه ماه اول پول اضافی بده و برای ماه بعد که کمتر استفاده کنه تشویقی نمیشه یعنی کافیه که از 180 لیتر بیشتر مصرف بشه باید جریمه بدی و لی اگه میانگین سال کمتر از پایه بود تشویقی نداره ؟ بنظرم در صورتی کارا و متعادل می باشد که سیستم کارت سوخت به شکل میانگین مقدار مصرف طی یک سال رو محاسبه و در صورت مصرف کمتر از پایه لیتراژ طی یکسال مبلغ اضافی دریافت شده رو تحت عنوان تعدیل مصرف طی یه آیکن مجزا در کارت سوخت بصورت بنزین رایگان به راننده مسترد نماید
قیمت تک نرخ واقعی اعلام کنید هم توش فساد در نمی آید هم اینکه به قیمت عادلانه هر کسی خواست مصرف میکنه.
تجربه چند نرخی بارها شکست خورده ،تکرارش کار درستی نیست.
چرا همیشه قیمتها به سمت بالا پلکانی میشه ؟ خوب یک بار هم بگن اونایی که مصرفشون پایینه بعد از این بنزین ارزونتری میزنن
ضما چرا دیگه خبی از قیمت فوب خلیج فارس نیست و کسی صحبتی ازس نمی کنه؟!!!
تکلیف خودروهای منطقه آزاد چی میشه؟
بنده که با نیسان کار میکنم و مصرف آن بالاست تکلیفم چیست . با سواری یورو 5 که نمیشه بار ببرم . اگر من کرایه ام را بالا ببرم مشتری ام هم باید قیمتش را بالا ببرد و همینطور زنجیر وار همه چی گرون میشه
تا حالا ميگفتن قيمت فوب خليج فارس حالا كه قيمت داخل با فوب يكى شده بازم سهميه؟؟؟ چرا ٣٠٠ ليتر تعيين نشد؟چرا از ٠٠٠ يه دفعه ١٥٠٠ تومان هيچ مبنايى اعلام نميشه همش تكذيب تكذيب اخرش گرونى
اخه کسی که ماشین یک میلیاردی سوار میشه براش مهم نیست بنزین ۱ لیتری بشه ۱۰۰۰تومن یا ۱۰۰۰۰تومن اخه کجایی دنیا کشوری که خودش نفت داره گرون ترین بنزین رو داره
بنده مثلا 6 ماه زیر 100 لیتر سوختگیری کنم اون 80 لیتر که برای 6 ماه میشه 480 لیتر سوخت میشه بعد یک مسافرت برم باید بنزین گرون بزنم؟!
باز همون آش و همون کاسه
چند وقت میگن بنزین تک نرخی میکنیم میشه 1500 تومان
یه کم هم به فکر مردم قشر ضعیف باشین این خودش تورم زا هست بیچاره ما فقیر فقرا ها
خب اولین نتیجه ای که هر ایرانی میتونه بگیره، عزم مسافرت فقط در آخر ماه هست تا نصق مسافرت بیفته اونور ماه ... و این یعنی فاجعه برای صنعت توریسم در اواسط ماه ....
درامد ملت برابر با کشورهای درحه3 افریقاییه
ماشینامون ک ماله دوره هیتلره
کیفیت زندگی که دیگه نگو
اونوقت بنزین و سایر اقلام اساسی باید به نرخ ژاپن و امریکای شمالی باشه
چرا موقع گرون کردن جریمه و بنزین با آمریکا و فنلاند مقایسه می شیم ولی حقوقمون با بورکینافاسو و افغانستان یکیه؟
آیا مقدار بنزینی که مصرف نشده به ماه بعد منتقل می شود؟
آیا بنزین در کارت سوخت ذخیره می شود؟
تکلیف خودروهای بالای 2500 سی سی که از اول کارت سوخت نگرفته بودن چی میشه؟
حالا تبصره میدن و میگن خودروهای داخلی X لیتر بنزین بزنن
، تاکسی ها Y لیتر، وانت بارها Z لیتر و....

عملیات پس رفت و بازگشت به 10 سال قبل کلید خورد.
مردم استفاده نکن ازاین بدترهم مگه میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس