بازدید 12969

ترکش‌های «تشریح خرگوش زنده» در مدرسه

پس از تایید موضوع تشریح خرگوش زنده در کلاس زیست شناسی یکی از مدارس همدان، مدیرکل آموزش و پرورش استان دستور تعلیق مدیر مدرسه و معرفی دبیر مربوطه به هیئت تخلفات اداری را صادر کرد.
کد خبر: ۵۸۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴ 12 April 2016
پس از تایید موضوع تشریح خرگوش زنده در کلاس زیست شناسی یکی از مدارس همدان، مدیرکل آموزش و پرورش استان دستور تعلیق مدیر مدرسه و معرفی دبیر مربوطه به هیئت تخلفات اداری را صادر کرد.

به گزارش مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر تشریح خرگوش زنده در یکی از دبیرستان‌های شهر همدان، صحت و سقم این موضوع در دستور کار قرار گرفت که بعد از بررسی مشخص شد این خبر صحیح بوده است.

محمدرضا محمدی، مدیرکل محیط زیست استان همدان پیگیر این موضوع بود و در مذاکره با عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان، برخورد جدی از متخلفان را در این زمینه خواستار شد.

محمدی از فولادوند خواست علاوه بر سایر اقدامات تنبیهی، نسبت به عزل مدیر مدرسه نیز اقدام کند تا دیگر شاهد انجام این گونه اقدامات خلاف انسانی در جامعه نباشیم.

در همین راستا و بعد از تایید تشریح خرگوش زنده در مدرسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان دستور تعلیق مدیر مدرسه و معرفی دبیر مربوطه به هیئت تخلفات اداری را صادر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۴۱
خسته نباشید!!!!
تعلیق!!!!!
توی جامعه خشونت بیداد میکنه اینا بااین کارشون تشدیدش میکنند
فقط تعلیق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمیدانم چرا وقتی که دبیر باچاقوی دانش اموز در مدرسه تشریح می شود اینقدر ترکش ندارد؟؟!!!!ا
آقای مدیرکل آی مدیرکل محیط زیست با همکاران متخلف زیر مجموعه خود این گونه برخورد می کند واگه روزی شما ازکارکنان اونها اعتراض کنی برخورد می کنداصلابه شما اعتناع می کند متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
توی مدرسه ما هم تشریح کردن خب (راهنمایی) مگه چیه؟ فکر کنم سال 78-79
عجیبه!!!
تشریح خرگوش و خوکچه هندی زنده تقریبا در تمامی دبیرستانهای تجربی غیر انتفاعی در استانهای گروه یک انجام میگیرد...
علاوه بر این در کلاسهای درس زیست شناسی دانشگاه ها هم چندین و چندین بار این تشریح عمل می شود...
حالا چه شده که به این یکی اینقدر واکنش نشان داده اند؟؟؟!!!
ای کاش جان انسان ها هم به اندازه این خرگوش ارزش داشت
سال 79 تو کلاس آزمایشگاه زیست ما هم معلممون خرگوش بیچاره رو بیهوش کرد و بعدشم تشریحش کرد.
تازه یه کبوترم هفته بعدش تشریح کرد که چون داروی بیهوشی تموم شده بود با دست خفه اش کرد. منم وقتی رفتم به مدیر مدرسه گفتم، گفت به تو مربوط نیست.
با اینکه معلمم بود ولی خدا ازش نگذره.
متاسفانه اینکار مدتی است که در مدارس تهران هم انجام می شود روی ماهی کبوتر خرگوش و ....
حتما نیمه بیهوش بوده ، حین تشریح یه تکونی خورده. اینقد گندش نکنید، برای مردم پاپوش درست میشه. ضمن اینکه شاید عملکرد گردش خون رو میخواسته نشون بده . برای پیشرفت دانش که یکی دو مورد ش خلاف نیست. مگه شما گوسفند زنده سر نمی برید میخورید. پس اونم غیر انسانیه. احساسات کودکانه رو بزارید کنار برادر و واقع بین باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
خودتو به نفهمی نزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
کار خلاف، خلافه یک دو مورد بردار نیست. نظرت چیه که هوشیار بری زیر تیغ در اتاق عمل؟ دانشی که از راه خلاف به دست بیاد ضد ارزشه
شاید حیوان را نخاعی کرده بودند در این حالت درسته حیوان زنده است اما هیج دردی احساس نمی کند و خیلی سریع هم میمیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
تو میذاری من قطع نخات کنم و بعد تشریحت کنم؟؟ درد نداره به خدا
بدبخت خرگوشه گیر چه آدمایی افتاده
اصلا نمیتونم تصور کنم که یه آدم انقدر میتونه سنگ دل و باشه!!....
یعنی چی؟!! علت مخالفت چیست؟ ایراد کار چه بوده؟
لطفا توضیح بیشتربدهید.
تا اینجا که به نظر نمیرسد اشکالی داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
یعنی برای شما مردن مردنه، چه با شکنجه چه بدون آن؟
دبیرستان که جای خود دارد، امسال توی یکی از دبستانهای اهواز هم این اتفاق سر کلاس دختر خودم افتاد. دخترم کلاس پنجمیه. از طرف یه موسسه علمی!! اومده بودن سر کلاسشون و یه خرگوش ماده رو تشریح کرده بودن که از قضا دوتا بچه هم توی شکمش بوده. ظهر که دخترم اومد خونه چشماش از گریه ورم کرده بود (به خاطر بچه های توی شکم خرگوش). حالا دیگه به بوی بدی که توی کلاس پیچیده بوده و حال به هم زنیش و ... کاری نداریم.
وقتی به مدیر مدرسه اعتراض کردیم گفت که ما نمیدونستیم میخوان این کار رو سر کلاس انجام بدن!!!
سلام ،بنظر من درست نیست کسی رو به این راحتی از نون خوردن بندازن ،اون معلم قصدش یاد دادن به دانش آموزا بوده ،من دیدم وشنیدم که حیوانات رو بی دلیل می کشن وآزار میدن و...اینقدر ندیدم کسی غیرتی بشه .تازه سر آدما اینهمه بلا میارن کسی نیست پیگیری کنه اینهمه فساد وفحشا وکشتار توی ایران وخارج هست کسی پیگیری نمی کنه ،واقعه مکه ،وحوادث داعشی ها ،نکنید تو رو خدا کسایی رو سالها زحمت کشیدن بابت بدست آوردن یه لقمه نون اینطوری خونه نشینشون نکنید
من هم یادمه دبیرستان که بودم حدود سال های 72ـ73 یه قورباغه رو بیهوش کرده بودن با سوزن دست و پاهاش رو به یه صفحه چسبونده بودن و قلبش رو برای ما تشریح کردن فکر نمی کنم چیز جدیدی باشه حالا به برکت این رسانه های مجازی همه چی رسانه ای می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
مگه قورباغه قلب هم داره؟ آئورت هم داشت؟
برای اینکه شاهد این تخلفات نشید به جای از نون انداختن وتنبیه از رسانه ها کمک بگیرید ،پر بینده تر ین برنامه الان برنامه رامبد جوانه خندوانه اونجا آموزش بدید واسه بچه ها سخنرانی توی مدرسه بذارید،از فیلم های آموزشی استفاده کنید وخیلی نظرات دیگه...،
آیا این درس زیست شناسی است یا کلاس آموزش قساوت و بی رحمی باید پرسید این حرکت غیر انسانی چه تاثیر وحشتناکی را در روحیه دانش آموزان دارد؟!
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
دوست عزیز با یک یا دوبار تشریح یک موجود زنده هیچ وقت قساوت اموزش داده نمیش
حمایت از حیوانات مورد تایید است .
کاش برای کرامت و آزادی انسانها هم همینقدر ارزش قایل میشدند
در غرب هم که فعالان زیست محیطی واقعا دلسوز محیط زیست هستند با آموزش و تحقیقات پزشکی مخالفت نمی کنند .این قضیه شبیه همان ضرب المثل خلق را تقلیدشان برباد داد همیشگی جوامع جهان سوم است .
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
گل گفتی بهمن افراط وتفریط آخرش ریشه مارو میزنه
باسلام .برای آموزش و یادگیری فرزندان مان چه اشکالی دارد خرگوشی را تشریح کنند . آیا موش آزمایشگاهی که معلمان به آن دسترسی ندارند . برای تشریح یک پستاندار باید چه حیوانی را تشریح کرد .موجودی که به انسان نزدیک باشد . بین موش و خرگوش یا گربه و سگ . شماها کدام را انتخاب می کنید .؟ برای آموزش فرزندان مان همه اش سخنرانی کافی نیست . درس زیست شناسی آزمایشگاهش در مدارس کلا تعطیل شده هست . یک معلم زحمت کش و وظیفه شناس کار درستی انجام می دهد می خواهند محاکمه اش کنند .برای آموزش علم خرگوش چه عرض کنم انسان های داوطلب هم تشریح می کنند . پس در دانشگاه این همه قورباغه زنده را نخاعی می کنند .اشکالی نداره؟ یا کبوتر و ..... مگه اینها موجود نیستند ؟ برای هر گروه از موجودات باید نمونه ای برای آزمایش باشد . قورباغه از دوزیستان .کبوتر از پرندگان و ماهی از گروه ماهیان و مارمولک و مار از گروه خزندگان . برای پستانداران باید موش ازمایشگاهی و خرگوش رو ازمایش کرد . شما موجودی دیگری سراغ دارید ؟ انتظار ندارید موش صحرایی یا خانگی رو تشریح کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
عکش اسلاید فیلم برای آموزش کافی است
این دانش آموزان در آینده قرار نیست جراح بشوند
یادش بخیر ما تو دانشگاه خرگوش رو مثلا بیهوش کرده بودیم، اما شکمشو که باز کردیم شروع کرد به جیغ زدن، خلاصه فک کنم قلبشو که در اوردیم دیگه مرد. اما خداییش همچین معلمی که چنین وقتی برا دانش اموزاش گذاشته رو باید تشویق کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
برو پیش روانکاو
راستش من فکر نمیکنم تشریح در مقاطع پیش از دانشگاه خیلی نتیجه خوبی در یادگیری افراد و دانش افزایی داشته باشه، ضمن اینکه با وجود مولاژ و فیلمهای آموزشی دیگه میتوان نتیجه خیلی بهتری گرفت. واقعا بعضی از فیلمهای آموزشی هستن که فیزیولوژی و آناتومی بدن را از تشریح بهتر نشون میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
موافقم با این طرح و همچنین برای مقاطع دانشگاهی. حالا که گوگل و دیگر شرکت ها دارن عینک 3 بعدی ابداع می کنند، چرا نباید از پیشرفت تکنولوژی استفاده مثبت کرد؟
با این روش آموزش مثله کردن نیز به دانش آموز داده می شود (چرا باید یک زبان بسته را اینگونه زجر کش کرد؟)
متاسفانه بازهم افراط وتفریط.......درمراکز تحقیقاتی واحدی بنام اخلاق وجود دارد که برحقوق انسان وحیوان نظارت دارد...برای کشفیات وعلم پزشکی چاره ای جز آزمون برحیوانات نیست. ....بهتراست بجای تشویق ویامحکوم کردن چیزیببینیم ازنظر حقوق حیوانات مراحل بیهوشی و....رعایت شده یانه....معلم میتوانست ازحیوان مرده......مولاژ و....برای اینکار استفاده کند... امروزه آنقدر فیلم وانیمیشن پزشکی ودامپزشکی هست که نیازی به اینکاردرکلاس درس نیست
منم یادمه تو راهنمایی یه بار ماده بیهوشی تموم شده بود و ما برای تشریح یک قورباغه دقیقا پشت سرش نخاعش رو پیدا کردیم و با سوزن نخاعش رو تقریبا قطع کردیم
این همه پرندگان زنده را سر میبرید گوسفند وگاو زنده را میکشیدبرای شکم حالا یه خرگوش که برای علم آموزی تشریح شده به راحتی می آییم عده ای از افراد تحصیلکرده رو که زورمون بهشون میرسه رو از نون خوردن می اندازیم.عجب مردم احساسی وبی منطقی هستیم.
من دبیر زیست شناسی هستم معلمان برای علاقه مند کردن دانش آموزان به درس معمولا تشریح انجام می دهند که همیشه از حیوانات زنده که با روش های مختلف بیهوشی این کار صورت می گیرد که حیوان درد نکشد .کار تشریح کاری اضافه هست که هر معلمی این زحمت را نمی کشد در حین تشریح ممکن است جاندار تحرکی داشته باشد که این اتفاق گاهی اوقات می افتد .در کلاسهای دانشگاه بارها تشریح داشتیم که کاری روتین در تمام دنیاست دلیل این همه هیاهو مشخص نیست
یعنی الان همه ی مشکلات مملکته ماحل شده وچیزی ازمعضلات باقی نمونده فقط این معلم ومدیربدبخت مقصرند. خیلی مسخره است
من میگم مدیره رو بیارن سر کلاس تشریح کنن که هم بچه ها زیست شناسیشون خوب بشه، هم برای مدیره درس عبرتی بشه :)
قرار بود تومدرسه ما مرغ را تشریح کنند البته هر 5 دانش اموز قرار بود یک مرغ بیارن و سرش را ببرن اما به دبیر مربوظه تاکید شد از این کار هم خوداری شود .
مدیر دبیرستان نمونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل