بازدید 2658
خواستگار خارجی "خودرو" نشان را پس فرستاد؟

بررسی شرکت ها درصنایع بورس

معاملات بازار سهام درحالی امروز رابه پایان بردکه لیدر بازار و گروه مورد توجه ماه های اخیر که گروه خودرویی بودبا تکذیب نشستن خواستگاران خارجی بر سر سفره ایران خودرو باعث شد که جو کلی بازار در دو روز گذشته متشنج باشد.
کد خبر: ۵۸۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 11 April 2016
معاملات بازار سهام درحالی امروز رابه پایان بردکه لیدر بازار و گروه مورد توجه ماه های اخیر که گروه خودرویی بودبا تکذیب نشستن خواستگاران خارجی بر سر سفره ایران خودرو باعث شد که جو کلی بازار در دو روز گذشته متشنج باشد.
به گزارش تابناک اقتصادی مدیران خودروسازی چند وقتی بود که  با انتشار اخبار مبتنی بر سرو دست شکستن خارجی ها برای خرید سهام این شرکت ها  باعث رشد سهام  انها در مقطعی شدند و کار تا جایی پیش رفت که در برخی از گروه ها صاحبان سهام خود را جزو صاحبان سهام خودروسازی های جهانی دیدند. این روندانتشار اخبار درحالی از پایان اسفند شروع شد و در ابندای امسال شدت گرفت کهدر 48 ساعت گذشته و با تکذیب خبری که از مجموعه خوردوسازی ایران خودرو به بیرون درز پیدا کرده بود تمام ورق ها را برای این طرفداران این گروه برگرداند.
براین اساس در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، اکثر قطعه سازان همچون خوساز، خفناور، خریخت، خمهر و خشرق مثبت و پرتقاضا و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی به کار خود پایان دادند نماد حتوکا همچنان پرتقاضا بود و نماد شركت ايران خودرو ديزل با توجه به تعديل پيش بيني درآمد بدون محدوديت نوسان قيمت و با افت حدود ٧ درصدی به گردونه معاملات بازگشت اما با فشار فروش بیشتری مواجه شد و تا حدود ١١ درصد افت را نیز تجربه کرد. گروه بانکی برخلاف بازار منفی، اکثرا شروعی مثبت داشتند در این میان نماد وتجارت تحت تاثیر دادوستد بلوکی با اقبال بیشتری مواجه بود. گروه بیمه ای با صف خرید به کار خود پایان دادند و در گروه سرمایه گذاری  نیز با ادامه صف خرید پرحجم نمادهای تجار و واتی و جهش نماد وبهمن مواجه شدیم. در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فارس، خودرو و فولاد با افت مجدد (١٨.٣٠) واحدی به ارتفاع ٨٠,٢٦٢ واحدی رسید که در این میان نمادهای فملی، تاپیکو و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند. با توجه به قرار داشتن اکثر نمادهای خودرویی در سطوح حمایتی، پیش بینی می شود فردا دادوستدهای مناسب تری را تجربه نمایند که نهایی شدن و اعلام جزییات قراردادهای ایران خودرو با فیات طی دیدارهای فردا، مزید بر علت خواهد بود و می تواند نماد خودرو و در ادامه سایر هم گروهی ها را نیز به سمت دادوستدهای مثبتی هدایت کند.
 شرکت پيشگامان تجارت آرکا در نظر دارد ٢٠٠میلیون سهم معادل ١٠ درصد سهام غير مديريتي شرکت بيمه رازي را بطور يکجا و نقد با قيمت پايه هر سهم ١,١٠٠ ريال به فروش برساند. هم اکنون ٢٩ بانک عضو سوئیفت هستند و سه بانک صادرات، مهر اقتصاد و انصار همچنان تحریم هستند. به گفته معاون نظارتی بانک مرکزی ایران، بانک‌های ایرانی هم‌اکنون دارای ٤٥ شعبه در خارج از کشور هستند که عمدتا به‌دلیل تحریم‌ها غیرفعال شده اند که از این پس مجددا فعال خواهند شد.
 در گروه های پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزی و معدنی، با ادامه رشد قیمت های جهانی نفت و فلزات اساسی و در پی آن افزایش تقاضای گروه های مذکور مواجه شدیم اما در اواخر بازار تنها گروه فلزی و معدنی مثبت به کار خود پایان دادند در این میان نمادهای فلوله، ومعادن، فملی، ارفع، فولای و هرمز از اقبال بیشتری برخوردار بودند.
 بجز نمادهای بکام، فجام، تایرا، تپکو، تمحرکه، تپمپی که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. ایران و قزاقستان قرارداد ساخت سه نیروگاه برق بادی و حرارتی به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار با شرکت «اوراسیا این وست گروپ» امضا کردند و قرار است این نیروگاه در مدت زمان ۱۸ ماه در این کشور آسیای میانه احداث شود. این پروژه‌ها با استفاده از فاینانس خارجی توسط سازندگان و پیمانکاران ایرانی در قزاقستان احداث می‌شود و برای اولین بار اجرای پروژه های نیروگاهی در قزاقستان انجام می‌شود.
 جهش گروه ساختمانی درپی عرضه و تعادل گروه سیمانی رخ داد اما هر دو گروه در نهایت متعادل به کار خود پایان دادند. اکثر تحلیل گران سال جاری را سال مناسب و سودآوری برای گروه های کم ریسک مذکور بخصوص گروه سیمانی پیش بینی می نمایند. شرکت سیمان فارس و خوزستان پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه  از مبلغ ٤,٥٠٠ میلیارد ریال به ٥,٦٢٥ میلیارد ریال (معادل ٢٥ درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد.
 گروه قندی بعد از شروعی مثبت، تحت تاثیر بهبود روند کلی بازار، منفی دنبال شدند و نماد قشكر با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم متوقف شد. گروه های غذایی و آی تی اکثرا پرتقاضا، مثبت و صف خرید شدند و نماد شركت گروه فن آوا جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام در پايان معاملات متوقف شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر