بازدید 2558

روند افزایش بهای نفت ادامه یافت

بهای نفت در معاملات امروز (دوشنبه) بازارهای جهانی به افزایش قابل توجه خود که در پایان هفته گذشته مشاهده شده بود ادامه داد.
کد خبر: ۵۸۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 11 April 2016
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از کاهش ذخایر نفتی آمریکا و حفاری در این کشور بهای نفت به روند افزایش خود ادامه داد. این در حالی است که امیدها مبنی بر اجرایی شدن طرح مهار افزایش تولید نفت از سوی صادرکنندگان نیز به افزایش قیمت‌ها دامن زد.

بهای قیمت نفت در پی پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر احتمال افزایش تقاضای جهانی نفت بالا رفته و این پیش‌بینی‌ها به نزدیک شدن عرضه و تقاضا در بازاری که از اواسط 2014 از مازاد عرضه رنج می‌برد کمک می‌کند.

نفت خام آمریکا در معاملات امروز به بالای 40 دلار در هر بشکه رسید اما سپس به 39 دلار و 91 سنت در هر بشکه کاهش یافت که همچنان 19 سنت نسبت به قیمت روز جمعه بالاتر است. نفت برنت نیز با 16 سنت افزایش 42 دلار و 10 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

شرکت‌های انرژی آمریکایی برای سومین هفته متوالی تعداد دکل‌های حفاری در این کشور را کاهش داده و به پایین‌ترین سطح از نوامبر 2009 تاکنون رسانده‌اند.

این شرکت‌ها همچنین در حال کاهش سرمایه‌گذاری خود در بخش حفاری و توسعه میادین جدید هستند.

شرکت‌های حفاری در هفته منتهی به هشتم آوریل تعداد دکل‌ها را هشت مورد دیگر کاهش داده و مجموعه آنها را به 354 دکل فعال رسانده‌اند.

از سوی دیگر قیمت نفت برنت به دلیل توقف تولید در دریای شمال و غرب آفریقا بالا رفته است. همچنین امیدها مبنی بر اینکه دیدار صادرکنندگان نفت در دوحه در 17 آوریل به توافقی برای مهار افزایش تولید نفت خواهد انجامید نیز باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

تحلیلگران موسسه برنشتین انتظار دارند تقاضای جهانی نفت با نرخ سالانه 1.4 درصد در سال‌های 2016 تا 2020 افزایش پیدا کند در حالیکه نرخ رشد سالانه در یک دهه گذشته 1.1 بوده است.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی برآورد کرده تقاضای نفت طی پنج سال آینده 1.3 درصد رشد خواهد داشت.

برنشتین با بیان اینکه تقاضای جهانی تا سال 2020 از 94.6 میلیون بشکه در روز کنونی به روزانه 101.1 میلیون بشکه خواهد رسید، افزود: ما انتظار داریم بازارهای نفتی تا پایان سال 2016 مجددا متعادل شود. این امر اجازه خواهد داد قیمت نفت به سطح هزینه تولید که 60 دلار در هر بشکه است باز گردد.

این موسسه افزود: تمامی این رشد در بازارهای خارج از سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی خواهد بود و تقاضای این سازمان احتمالا طی پنج سال آینده یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

آمار انجمن خودروهای مسافری چین حاکی از این است که فروش خودرو در بازار چین در ماه مارس نسبت به سال قبل 7.8 درصد افزایش یافته است بطوریکه فروش خودرو در این کشور در مجموع به یک میلیون و 920 هزار دستگاه رسیده که نشان دهنده یک چشم‌انداز روشن‌تر برای تقاضای نفت است.

بانک آمریکایی مورگان استنلی هشدار داده که قیمت‌های کنونی نفت بازتاب توقف موقت تولید در دریای شمال است و الزاما بیانگر تغییر شرایط بازار و بهبود اوضاع نیست.
منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار