بازدید 4922
۳
سایپا و رنو در حال بررسی متن قرارداد هستند مدل شراکت ایران خودرو و فیات مشخص نشده است

تغییر لحن رفقای خارجی خودروسازان

صالحی‌نیا گفت: مذاکرات ایران خودرو با فیات همچنان ادامه دارد اما هنوز درباره اینکه آیا این دو شرکت سهام متقابل خریداری کنند یا اینکه مانند قرارداد پژو به صورت جوینت ونچر(شرکت مشترک) عمل کنند،صحبتی نشده است.
کد خبر: ۵۷۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 10 April 2016
صالحی‌نیا گفت: مذاکرات ایران خودرو با فیات همچنان ادامه دارد اما هنوز درباره اینکه آیا این دو شرکت سهام متقابل خریداری کنند یا اینکه مانند قرارداد پژو به صورت جوینت ونچر(شرکت مشترک) عمل کنند،صحبتی نشده است.
معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت قرارداد خودروسازهای کشور با شرکای خارجی اظهار داشت: قرار داد ایران خودرو و گروه psv  تمام شده است و حتی مدیر عامل آن و ترکیب هیئت مدیره این شرکت مشخص شده و به زودی شرکت مشترک این دو گروه خودروسازی به ثبت می رسد و از اواخر اردیبهشت شاهد فعالیت رسمی این شرکت خواهیم بود.
 محسن صالحی نیا در خصوص قرار داد سایپا با رنو گفت: این دو شرکت به تفاهم اولیه رسیده‌اند اما مدیران و کارشناسان دو شرکت در حال بررسی قرارداد هستند که این امر زمان خاص خودش را می‌طلبد.
وی در خصوص قرارداد ایران خودور با خودرو سازی فیات تصریح کرد: مذاکرات ایران خودرو با فیات همچنان ادامه دارد اما هنوز صحبتی مبنی بر اینکه آیا این دو شرکت سهام متقابل خریداری کنند یا اینکه مانند قرارداد پژو به صورت جوینت ونچر(شرکت مشترک)، عمل کنند، نشده است اما مذاکرات همچنان ادامه دارد و هنوز همکاری این دو شرکت نهایی نشده است. و با توجه به تنوع تولیدات شرکت فیات، بحث های فنی در این خصوص همچنان ادامه دارد اما دو طرف سعی دارند به یک تفاهم مشترک برسند.
 دارایی‌های گروه خودروسازی فیات غالباً در بیرون از خاک ایتالیا قرار دارند، که بخش اعظم آن، در کشور برزیل مستقر می‌باشد. کمپانی فیات همچنین در کشورهای آرژانتین و لهستان نیز دارای کارخانجات تولیدی است. شرکت فیات سابقه طولانی در واگذاری حق امتیاز به دولت‌ها و سایر کمپانی‌ها، بدون در نظر گرفتن سیاست محلی در کشور آنها، دارد. این شرکت ایتالیایی همچنین، در شرکت‌های خودروسازی مستقر در فرانسه، ترکیه، مصر٫ آفریقای جنوبی٫ هند، صربستان، پاکستان و چین، سرمایه‌گذاری‌های مشترک دارد.
 گروه صنعتی فیات در طول بیش از یک قرن فعالیت، موفق به خریداری شرکت‌های زیادی شده‌است. فیات در سال ۱۹۶۸ لانچیا را بدست آورد، در ۱۹۶۹ فراری و در ۱۹۸۶ شرکت آلفا رومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، در ۱۹۹۳ خودروسازی مازراتی را تصاحب کرد، در سال ۲۰۱۱ نیز به‌ترتیب کرایسلر، دوج و جیپ را بدست آورد. این شرکت، از طریق شرکت تابعه صنایع فیات نیز مالک ۸۹٫۹٪ درصد از سهام شرکت صنایع سنگین اویکو می‌باشد. از تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۴ در پی تاسیس گروه فیات کرایسلر اتومبیلز، شرکت فیات و کرایسلر، به‌همراه کلیه شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی آنها، زیر چتر این گروه خودروسازی، که توسط فیات مدیریت می‌شود، قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اونوقت اينها ميخواهندفرغون سازى ولگن سازى ايران روبخرند!!!!عوام فريبان دورو
شرکتها و دولتهای خارجی فقط در حال بازی دادن ایران هستند و هیچ تمایلی به تعاملات اقتصادی ندارند، زیرا که این کار باعث رونق اقتصادی ما می شود و این به دور از سیاستهای غرب برای مقابله با ایران است. آنها هر ساله میلیونها دلار هزینه می کنند تا ایران را تحت فشار قرار دهند حال چرا باید برای بهبود اوضاع ایران هزینه کنند؟ آنها فقط می خواهند دولت تدبیر و امید را به خود امیدوار نگه دارند و از خدا و اتکاء به قدرت داخلی ناامید و غافل نگه دارند. تحریم هنوز هم به طور عملی ادامه دارد ولی در ظاهر هیچ مانع قانونی و رسمی وجود ندارد. اوضاع اقتصادی ایران به شدت وخیم است ولی دولت به کمک روزنامه ها و رسانه های خود مردم را در یک غفلت نگه داشته است تا گناهان خود را بپوشاند.
جناب آقای کیان دولتهای خارجی با توجه به رکود حاکم بر آنها بدنبال مناطقی از جهان می گردنند تا بتوانند از منابع طبیعی و نیروی کار ارزان آنجا انتفاع برده و به رونق اقتصادی خودشان دست بیابند. البته این حرف شما نیز پر بی راه نیست که آنها هر وقت بتوانند به کشورهائی مثل ایران ضربه می زنند، ولی نکته اینجاست که تا وقتی منافع مالی آنها ایجاب کند نه تنها با ایران و بلکه هر کشور دیگری که پتانسیل سود آوری بالائی برای آنها داشته باشد براحتی بدنبال برقراری ارتباط هستند و مجبورند به آن کشور سرمایه و تکنولوژی تزریق کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها