بازدید 7483
سوژه

آلکس سامی زاده، جوان ۱۷ ساله ایرانی که بازیکن فیکس بولتون شد

جوان ۱۷ساله متولد ایران، در طی نه ماه موفق شد پله‌های ترقی را به سرعت طی کند و به تیم اصلی برسد، آلکس نه ماه قبل اولین بار برای تیم زیر ۱۸ساله های بولتون به میدان رفت و در بازی اولش با پیراهن این تیم موفق به گلزنی شد، او در ۱۹ بازی این فصل برای تیم زیر ۱۸ ساله های بولتون، موفق شده ۱۸ گل به ثمر رساند.
کد خبر: ۵۷۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 10 April 2016
جوان ۱۷ ساله متولد ایران، سه شنبه گذشته برای اولین بار با پیراهن تیم اصلی بولتون به میدان رفت، سامی زاده در ۱۹ بازی برای تیم زیر ۱۸ سال بولتون، ۱۸ گل به ثمر رسانده است.
به گزارش تابناک ورزشی، برای بسیاری از بازیکنان بولتون وندرز، سه شنبه شب در برنتفورد، شبی تلخ بود که تمایل دارند هر چه سریعتر آن را از یاد ببرند. اما برای یک جوان، ۵ آپریل ۲۰۱۶، شبی بود که هیچگاه آن را از یاد نخواهد برد. جوان ۱۷ ساله ای که موفق شد در ادامه‌ی سیر پیشرفت خود، سه شنبه شب در گریفین پارک، برای اولین بار با پیراهن تیم اصلی بولتون به میدان برود.

جوان ۱۷ساله متولد ایران، در طی نه ماه موفق شد پله‌های ترقی را به سرعت طی کند و به تیم اصلی برسد، آلکس نه ماه قبل اولین بار برای تیم زیر ۱۸ساله های بولتون به میدان رفت و در بازی اولش با پیراهن این تیم موفق به گلزنی شد، او در ۱۹ بازی این فصل برای تیم زیر ۱۸ ساله های بولتون، موفق شده ۱۸ گل به ثمر رساند. سپس به تیم زیر ۲۱ ساله ها رسید و در ۱۴ بازی برای این تیم، ۴ گل به ثمر رساند، البته ۵ مسابقه از این ۱۴ بازی را، از ابتدا به میدان رفته است. روند رو به رشد آلکس ادامه داشت تا اینکه سه شنبه شب او توانست جزو معدود بازیکنانی باشد که از آکادمی باشگاه به تیم اصلی راه یافته است.

مربی موقت بولتون، جیمی فیلیپس، اگرچه شب تلخی را در برنتفورد سپری کرد، اما از اینکه توانسته به جوانی مثل سامی زاده، فرصت بازی دهد، خوشحال است. فیلیپس در این مورد می گوید:

« برای خط حمله در بازی با برنتفورد برنامه داشتم، برای همین این فرصت را در اختیار آلکس قرار دادم. تصور میکردم آلکس می تواند در فواصل ۲۵ یاردیِ دروازه حریف، موقعیت شوتزنی پیدا کند، او گل های زیادی را در این فصل با این روش به ثمر رسانده بود».

آلکس سامی زاده، جوان ۱۷ ساله ایرانی که بازیکن فیکس بولتون شد

فیلیپس همچنین در مورد حضور آلکس در تیم اصلی و کمک به پیشرفت او می گوید: « قرار گرفتن کنار بازیکنان تیم اصلی مفید است، او تمرینات قوی تر و سریعتری را نسبت به آنچه که پیش از این عادت داشته، تجربه خواهد کرد. این تجربه خوبی برای رشد او است. تصمیم درستی بود که به وی فرصت بازی دادم، اگر دوباره این موقعیت ایجاد شود، باز هم این کار را خواهم کرد و مطمئنم اگر آلکس به تلاشش ادامه دهد، باز هم این فرصت نصیبش خواهد شد. البته موفقیت در تیم جوانان و رزروها، تضمینی برای موفقیت در آینده نیست. من مهاجمی را به یاد می آورم – البته اسمی از او نمی برم – که در تیم جوانان و ذخیره ها، بسیار خوب گلزنی می کرد، اما در انجام این کار برای تیم اصلی ناکام بود».

لین برانسکیل مربی تیم زیر ۲۱ ساله های بولتون نیز با فیلیپس هم عقیده است:«آلکس هنوز در آغاز راه قرار دارد. او هنوز باید سخت تلاش کند، پیشرفت کند و به گلزنی هایش برای تیم های پایه ادامه دهد، آن گاه خواهیم دید چه برایش پیش می آید».

دیوید لی، مربی آلکس در تیم زیر ۱۸ ساله های باشگاه هم طرفدار بازی این بازیکن است و اعتقاد دارد او توانایی پیشرفت و بازی برای تیم اصلی را دارد، لی در این مورد می گوید: «آلکس در طی این مدت، خیلی خوب کار کرده، او تازه برای یک فصل است که در این باشگاه حضور پیدا کرده است و توانسته عضوی کلیدی برای تیم زیر ۱۸ساله‌ها باشد. بازی برای تیم زیر ۲۱ ساله‌ها نیز اعتماد به نفس او را افزایش داده است. شاید مسیر ترقی را اندکی سریع گذرانده، ولی او میتواند از این اتفاق، بیشترین بهره را برای خود ببرد. البته آلکس هنوز خیلی جوان است و ما باید مطمئن شویم که او در مسیر درست، رشد خود را ادامه دهد».


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی