بازدید 16062

رایزنی برای ایجاد کانال بین خزر و خلیج فارس

سفیر ایران در روسیه گفت، تهران و مسکو در حال گفت و گو درباره ایجاد یک کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس هستند.
کد خبر: ۵۷۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 08 April 2016
سفیر ایران در روسیه گفت، تهران و مسکو در حال گفت و گو درباره ایجاد یک کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، مهدی سنایی؛ سفیر ایران در روسیه در سخنانی در یک نشست دانشجویی در سن پترزبورگ گفت، تهران و مسکو در حال گفت و گو درباره ایجاد یک کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس هستند. هرگونه کانالی که این دو دریا را به هم متصل کند باید از خاک ایران عبور نماید.

سنایی روز پنجشنبه بدون بیان جزئیات بیشتر در این باره به خبرنگاران گفت: «بله. این موضوع مورد بحث قرار گرفته است.»

دریای خزر، بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی در جهان است. خط ساحلی اطراف این دریاچه 7 هزار کیلومتر است و کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در ساحل آن قرار دارند.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، روز پنجشنبه ایران، روسیه و آذربایجان توافق کردند که به گفت و گوها درباره کوریدور ترانزیتی شمال- جنوب سرعت بدهند. بخشی از این کوریدور از امتداد ساحل غربی دریای خزر از روسیه به آذربایجان و سپس ایران خواهد رفت.

کوریدور شمال- جنوب بعد از تکمیل شدن، به میزان قابل توجهی زمان ترانزیت بار از هند به آسیای میانه و روسیه را کاهش خواهد داد. در حال حاضر ارسال کالا از بمبئی به مسکو 40 روز طول می کشد. مسیر جدید این زمان را به 14 روز کاهش خواهد داد.

کوریدور مذکور همچنین کانال سوئز که آبراهی پر تردد و گران قیمت محسوب می شود را دور خواهد زد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۲۱
حفر کانال کشتی رانی بین ایندو دریا کاملا غیر ممکن وغیر ممکن است
ازاد راه تهران شمال چي شد؟؟؟؟؟؟؟كانالي ابي به طول نزديك به دو هزار كيلومتر اون هم تو ايران احتمالا دو ميليون سال ديگه طول ميكشه
هرگونه کانالی که این دو دریا را به هم متصل کند باید از خاک ایران عبور نماید.
این همون وصیت پتر کبیر بود که خواستار دسترسی روسیه به آّبهای گرم شده بود. یعنی خواستار اشغال ایران و رسیدن به منطقه نفت خیز خلیج فارس. مطمئن باشید اونوقت ایران به دو کشور تجزیه میشه. چرا فکر نمیکنید که عامل حفظ جغرافیای فعلی کشورمون کوههای سر به فلک کشیده دور تا دور ایران هست که از صدها بمب اتمی هم اثر محافظتی بیشتری داره.
وقتی همه بی کارند و یاس و ناامیدی بر جامعه ما سایه افکنده است، پول های هنگفتی که می تواند چندین سال بودجه عمرانی کشور را شامل شود چرا باید در چنین پروژه هایی صرف شود؟!
واقعا آدم وقتی بعضی چیزها را می شنوه برای خودش و ملت تأسف می خووره، امروز تو اخبار شنید داوود اغلو نخست وزیر ترکیه پس از 6 ماه از انتخاب دولت جدید، گفت امروز با جرأت و اطمینان کامل و وجدان راحت به همه مردم ترکیه اعلام می کنم که در عرض 6 ماه همه شعادهای انتخاباتی را عملی کردیم و اگر واقعا کسی خرده ای می تواند بگیرد بسم.... در حالی که این کشور به دشت درگیر جنگ داخلی و چالش های هزینه بار داعش هست.
این کارخیلی هزینه بر خواهد بود مانند احداث جاده وپل بر روی دریاچه ارومیه!فعلا مردم برای بقا کلیه وخونشان را می فروشند اگر قرار است پولی برای چنین طرح هایی هزینه شود همان بهتر انرای برای مردم کشور خود که صاحبان اصلی منابع ثروت این کشورند خرج کنیم ومعتادین وفقرا وگرانی وتورم وفواحش ودزد ها وبی خانمان ها وکودکان کار ومعلولین وسالمندان ویتبمان را سامان دهی ومعالجه نماییم
اختلاف تراز ، کوه ، بیابان ، دما و تبخیر ، فرار آب از سازه ، توجیه اقتصادی و ... مگر یک شمای کوچک از همین طرح در روسیه 1960 سر دریاچه خوارزم ( آرال ) در نیاوردن که باعث خشک شدنش شد و متوقف شد !؟
مگر در عصری که جنگهای آب قریب الوقوع هست ، می شود چنین طرحی داد !!!؟
روسیه آشکارا برای غرب به ایران چوب حراج زده و مخالفت غرب با این طرح کذایی یک ترفند استراتژیک هست طبق معمول .
اگر روسیه یک گلوله خمپاره هم به ایران بده ، با قرار دادن یک چیپ ساده به اندازه چند میلیمتر ، میتونه هم بدونه که این جنگ افزار در هر لحظه کجاست و هم می تونه هر وقت اراده کنه اونو کاملاً از کار بندازه دقیقاً در زمانی که شما به اون نیاز دارید و به داشتنش افتخار می کنید .
البته این کارو نمی کنه ؛ ابداً ! خیالتون راحت باشه .
خداوند توانا یاری کند توافق میان ج.ا.ا و کشورهای ذی ربط برای انجام همه ی کارهای طرح ساخت و ساز کانال آبی بزرگ پیوند نقل و انتقال تجاری و مسافر بری میان دریاچه ی بزرگ خزر و خلیج فارس با فراهم شدن مطالعات و پژوهشا و محاسبات همه جانبه ی علمی دقیق لازم در این زمینه به سر انجام خوب و اجرای سریع و موفق برسد و تمامی مردم منطقه و جهان بویژه مردم صلح دوست ایران در صلح و امنیت و آرامش از برکات آن بهرمند شوند . آمین
اگه این اتفاق بیافته ایران دیگه به فروش نفت نیاز نداره. ولی مگه میشه اب شور و شیرین و به هم وصل کرد؟
چند طرح اینچنینی نظیر ایجاد یک کانال هلال مانند از خلیج فارس که تا میانه های ایران ادامه یابد، کانال خزر خلیج فارس، ایجاد کمربند سبز اطراف جزیره قشم و واگذاری به خارجیان جهت ایجاد پرورش ماهی و ساخت هتل و مراکز تفریحی و طرحههای مشابه می تواند ایران را با توجه به وضعیت آب و هوایی بطور موشک وارد به اقتصادهای برتر دنیا نزدیک کند. بدون اینکه نیاز به فروش یک قطره نفت باشد. منتهی پول می خواد که البته می توان با خارجیها سرمایه گذاری مشترک انجام داد. مدیریت چنین طرحههای باید به کشورهای اروپایی واگذار شود. اما ما ایرانیها اینکاره نیستیم چون هر کس به منافع شخصی خود فکر می کند و نه به مملکت. تمام اینها در حد شعار خواهند ماند.
چرا از مرز شرقی عبور نمیکنه تا هم مرز رو امن کنه و هم ایران رو نصف نکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا ما 20 ساله که میخواهیم از تهران تا شمال یه اتوبان بکشیم هنوز نتونستیم،
من نمیفهمم روسها چطور انتظار دارن که ایران بتونه اتصال دریای خزر به خلیج فارس رو زیر 100 سال به اتمام برسونه؟
اگه راست میگن از روی مرز ( مثلا مرز شرقی) عبورش بدن تا هم کلی منفعت داشته باشه و هم کشور تیکه پاره نشه.
شوخی می کنند؟
این کار علاوه بر دراد سالانه بسیار برای ایران می تواند مشکل کم آبی مناطق مرکزی ایران را حل کند و یکی از کارهای بسیار ارزشمندی خواد بود که در تاریخ از ان به عنوان بزرگترین و ارزشمند ترین کار تاریخ ایران یاد خواهد شد .
این کار اجرایی است د باید به جد جهت اجرایی شدن آن اقدام کرد
...ظاهرا کسانی که قرار است درباره این موضوع بررسی داشته باشند از زمین شناسی و یا جغرافیا و .. اطلاعی کمی دارند .در خوشبینانه ترین حالت کشتی باید از کانالی عبور کند که ارتفاعات البرز را شکافته و از ارتفاغ صفر از سطح دریا به 2000 متر ارتفاع رسیده سپس با طی مسافتی 2000 کیلومتری به دریای عمان یا خلیج فارس برسد .
تا حالا به دریاها کاری نداشتیم که گویا از این به بعد داریم!
اختلاف ارتفاع که خزر هفتاد متر از خلیج فارس پایین تر است چه می شود در اینصورت شهرهای اطراف خزر غرق می شوند
ارزوی پطر کبیر دسترسی به ابهای ازاد ایران بود این طرح امنیت کشور رو به خطر میندازه
جوري صحبت ميشه انگار ميخواهیم يك أتوبان در دشت بسازيم
اول برویم جوانب زيست محيطي و شوري آبهاي زير زميني و بعد كوه ها و دشتها را ببينیم بعد يك كم فكر كنیم بگوییم براي حمل و نقل تنها مناسب است
بعد كشتي چند تني از ان ميخواهد عبور كند
يك كانال سوئد را ببينیم بعد راجع به بقيه ان صحبت ميكنيم
فعلا اب خزر را به درياچه أرومية برسانیم، كشتي هم نميخواهد عبور كند
موانع ان را ببينیم
روسیه به دنبال منافع خود در این طرح بی فایده است. ضرر و زیان و هزینه اش به ما می رسد و روسیه به آرزویش که همان دور زدن آبراهه بغاز ترکیه و سوئز است میرسد. نباید به روسیه اعتماد کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل