بازدید 2414
۱

اقتصاد تحت تاثیر بانك ها نباشد

«محمد جواد ایروانی» سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: در قوه قضائیه فعالیت های خوبی برای شفافیت در حوزه اقتصاد صورت گرفته اما باید بی رحمانه با مفسدان اقتصادی نیز برخورد كند.
کد خبر: ۵۷۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 08 April 2016

 «محمد جواد ایروانی» سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: در قوه قضائیه فعالیت های خوبی برای شفافیت در حوزه اقتصاد صورت گرفته اما باید بی رحمانه با مفسدان اقتصادی نیز برخورد كند.
  محمد جواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از خطبه های نمازجمعه تهران به تبیین دیدگاههای خود در خصوص اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: در قوه قضائیه كارهایی كه به شفافیت می انجامد مثل طرح كاداستر در حال انجام است كه این موضوع سو استفاده در نقل و انتقالات و تصرفات منابع طبیعی را كاهش می دهد و باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز سازمان یافته عمل كرد.
وی با بیان اینكه در قوه قضائیه قضات پاكدامن بسیاری فعالیت می كنند، اظهار داشت: مفسدان اقتصادی شكردها و تكنیك هایی دارند كه می گویند ما با بالا وصل هستیم كه این موضوع در دستور كار قوه قضاییه است و باید بی رحمانه با آنها برخورد كند چون به هیچ جا وصل نیستند و فقط به پولشان وصل هستند و باید چون یك منكر بزرگ است با آنها برخورد شود.
 
** اقتصاد تحت تاثیر بانك ها نباشد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود اصلاح عملكرد سیستم بانكی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را یك ضرورت دانست و گفت: قانون بانكداری بدون ربا قانون خوبی است.
وی با بیان اینكه وام با نرخ های بالا برای تولید صرفه دار نیست، گفت: طبیعی است كه 60 درصد منابع مالی بانكها صرف امور غیر تولیدی می شود ، اظهارداشت: باید تلاش شود بانكداری غیر ربا اجرایی شود، چرا كه بانكداران می گویند باید سود متناسب با بازدهی فعالیتی شود كه به آن وام داده می شود نه اینكه رقمی را تعیین كند كه تولید را تحت الشعاع قرار دهد.
وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی گفت: بانك ها باید در خدمت اقتصاد باشد نه اینكه اقتصاد تحت تاثیر بانك ها باشد.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینكه در موضوع نقدینگی باید بخش تولید و غیرتولید از هم مشخص شود، خاطرنشان كرد: الزامی كردن بخشی از تسهیلات برای تولید در رشته های مختلف كه اكنون این موضوع رها شده است، باید عملیاتی شود، پس زمان جنگ اقتصاد چگونه روی پای خودش مقاومت كرد، به خاطر این كه به تولید كمك می شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فعلا بانك ها اقتصاد رو نابود كردن و بهره بالا مردم رو بجاي توليد به بهره خوري سوق داده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها