بازدید 5829

کامرون صحت «اسناد پاناما» را تأیید کرد

نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه به صحت بخشی از ادعاهای مطرح شده علیه او در افشاگری‌های موسوم به «اسناد پاناما» اعتراف کرد.
کد خبر: ۵۷۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ 08 April 2016
نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه به صحت بخشی از ادعاهای مطرح شده علیه او در افشاگری‌های موسوم به «اسناد پاناما» اعتراف کرد.

به گزارش فارس، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعتراف کرده بخشی از سهام صندوق سرمایه‌گذاری برون‌مرزی پدرش - که اخیراً یکی از موضوع‌های افشا شده در «اسناد پاناما» است- متعلق به وی بوده و او قبل از رسیدن به سمت نخست‌وزیری آن را 30 هزار پوند فروخته است.

این اعتراف پنج روز بعد از آن اعلام می‌شود که افشای بیش از ۱۱ میلیون سند شرکت حقوقی «موساک فونسکا» در پاناما بزرگترین افشاگری مالی علیه سیاستمداران جهان و اربابان زر و زور را رقم زده است.

 «اسناد پاناما» نشان می‌دهند «موساک فونسکا» چگونه به مشتریان خود کمک می‌کرده که پولشویی کنند، از پرداخت مالیات بگریزند و دارایی‌هایشان را از تحقیقات نهادهای بازرسی کشورها مخفی نگاه دارند.

بخشی از این اسناد که رسانه‌های انگلیس در روزهای گذشته به آن پرداخته‌اند، اقدامات غیرقانونی «یان کامرون»، پدر نخست‌وزیر انگلیس برای تملک ثروت را  مورد توجه قرار می‌دهد. آقای «یان کامرون» که شش سال پیش فوت کرده، مطابق اطلاعات به دست آمده از اسناد پاناما، صاحب صندوقی به نام «هلدینگ بلیرمور» بوده است.

دفتر کامرون، در واکنش اولیه به این افشاگری، اینکه نخست‌وزیر انگلیس از این موسسه مالی نفع مالی داشته را «موضوعی خصوصی» توصیف کرد. نخست‌وزیری انگلیس در واکنش‌های بعدی طی چند بیانیه انتفاع کامرون از این موسسات برون مرزی را تکذیب کرد.

دیوید کامرون، روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون «ITV»، تأیید کرد که بخشی از سهام این صندوق متعلق به او بوده اما گفت طرح موضوع به این صورت که پدرش «هلدینگ بلیرمور» را به برای فرار از مالیات راه‌اندازی کرده، یک «سوء تفاهم بنیادین» است.  کامرون، نقدهای نوشته شده علیه پدرش را «غیرمنصفانه» دانست.

دیوید کامرون ادعا کرد که او و همسرش تمامی مالیات‌های ناشی از سود این صندوق را پرداخت کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل