بازدید 10289

آنچه از دزدان دریایی نمی‌دانستید!

دزدان دریایی سومالی در سال 2010، 1181 گروگان گرفتند و در قبال آزادی آنان میلیونها دلار پول به جیب زدند. این تعداد گروگانگیری، یک رکورد محسوب می‌شود. در سال 2016، این تعداد قدری کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۷۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰ 04 April 2016
دزدان دریایی سومالی در سال 2010، 1181 گروگان گرفتند و در قبال آزادی آنان میلیونها دلار پول به جیب زدند. این تعداد گروگانگیری، یک رکورد محسوب می‌شود. در سال 2016، این تعداد قدری کاهش یافته است.

فرادید نوشت: دزدی دریایی این روزها به معضلی برای اقتصاد جهانی و کشتیرانی بدل شده است. در زیر با نکات جالبی در مورد این حرفه آشنا می‌شوید:

دزدان دریایی دستگیر شده، اغلب آزاد می‌شوند

اگرچه نام دزدان دریایی با حملات در دریا گره خورده، اما کشتی‌های لنگرانداخته در بندر، بسیار بیشتر هدف قرار می‌گیرند. شناسایی این حملات آسان است، اما راههای فرار قانونی و مخارج زندان باعث می‌شود تا دولتها اغلب بیخیال زندانی کردن دزدان دریایی شوند و آنها را آزاد کنند.

دزدان دریایی به ابزارهای با تکنولوژی بالا دسترسی دارند

دزدی دریایی معمولاً یک عملیات غیرپیچیده تصور می‌شود، اما دزدان دریایی امروزی به تکنولوژی قرن بیست و یکم دسترسی دارند. آنها برای افزایش شانس موفقیت با استفاده از سیستمهای جی‌پی‌اس، تلفنهای ماهواره‌ای و عینکهای دید در شب، سعی می‌کنند تا پرسودترین خطوط کشتیرانی را شناسایی کنند.
 
حملات دزدان دریایی در یک دهۀ اخیر 75 درصد افزایش یافته است

دزدان دریایی سومالی در سال 2010، 1181 گروگان گرفتند و در قبال آزادی آنان میلیونها دلار پول به جیب زدند. این تعداد گروگانگیری، یک رکورد محسوب می‌شود. در سال 2016، این تعداد قدری کاهش یافته است. ساحل سومالی در شاخ آفریقا، خلیج عدن و دریای جنوبی چین، همچنان اصلیترین نواحی فعالیت دزدان دریایی محسوب می‌شوند.
 
خسارات مالی ناشی از دزدی دریایی به 16 میلیارد دلار می‌رسد

دزدی دریایی مدرن، چنان وسعتی یافته است که اقتصاد جهانی به خاطر آن دچار مشکل شده است. بسیاری از کشتی‌ها وقتی که مورد غارت قرار می‌گیرند، آن را گزارش نمی‌دهند. اگر گزارش دهند، نرخ بیمۀ آنان می‌تواند تا 30 درصد افزایش یابد و در حین تحقیقات فرصت ارزشمند بارگیری از دست خواهد رفت.
 
دزدی دریایی می‌تواند بزرگترین صنعت سومالی باشد

دزدان دریایی سومالی در سال 2008، حدود 150 میلیون دلار درآمد کسب کردند و کسی که در سلسله مراتبشان جایگاه بالایی داشته باشد، می‌تواند تا 2 میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد. تخمین زده می‌شود که در سال 2009، دزدان دریایی حدود 2 میلیون مایل مربع از اقیانوسهای جهان را درنوردیده باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل