بازدید 4006
۳

گرانی فولاد در راه است

در حالی چند روز گذشته رئیس سازمان مدریت و برنامه‌ریزی کشور از طرح جدید دولت درباره جلوگیری از دپوی تولید داخلی و کارت زرد دولت به دستگاه‌های کم‌کار خبر داد که به نظر می‌رسد تولیدکنندگان از جزئیات آن بی‌خبر هستند.
کد خبر: ۵۷۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 03 April 2016
 در حالی چند روز گذشته رئیس سازمان مدریت و برنامه‌ریزی کشور از طرح جدید دولت درباره جلوگیری از دپوی تولید داخلی و کارت زرد دولت به دستگاه‌های کم‌کار خبر داد که به نظر می‌رسد تولیدکنندگان از جزئیات آن بی‌خبر هستند.
 رسول خلیفه سلطان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان اینکه هنوز جزئیات طرح کارت زرد به واحدهای کم کار مشخص نیست، اظهار کرد: دولت هنوز در خصوص جزئیات این طرح برای مدیران واحدهای صنعتی بخشنامه‌ای نفرستاده و تولیدکنندگان از چنین طرحی بی‌خبر هستند.
 او افزود: دادن کارت زرد به واحدهای کم کار در راستای جلوگیری از دپوی تولید داخلی اگر بر مبنای این باشد سیاست اشتباهی است، زیرا شرایط نامساعد بازار باعث شده محصولات تولیدکنندگان در انبارها ماه‌ها دپو شوند و فروش نروند. از طرفی تقاضایی در بازار نیست که جریان محرکی اتفاق بیفتد و تولیدکنندگان بخواهند در برابر این تقاضا مقاومت کنند.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه انتظار می‌رود این طرح یک سیاست تشویقی برای عرضه تولیدکنندگان باشد، گفت: دولت باید برای فعالیت تولیدکنندگان در بازار برنامه‌ها و سیاست‌ها رو طوری پیش ببرد که واحدهای تولیدی فعالیت‌شان را افزایش دهند. در واقع اگر این سیاست‌ها به درستی اجرایی شود، صنعت فولاد رونق می‌گیرد.
 
او درباره چشم‌انداز خود از سرنوشت بازار فولاد در سال 95 نیز گفت: بازار فولاد ایران در حال حاضر دو محرک تاثیرگذار دارد که یکی بازار داخلی و تقاضاست و دیگری سیاست‌‌گذاری‌های بازار جهانی برای سنگ‌آهن و مواد اولیه دیگر تولید است. اگر طبق انتظارمان از فضای پسابرجام بتوانیم جذب سرمایه داشته باشیم، به سرعت بازار فولاد تکان می خورد و رونق می‌گیرد. در حقیقت مسیر بازار فولاد به رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری وابسته است که در این صورت نباید دیگر نگران تامین منابع از داخل کشور بود.
 
خلیفه سلطان بیان کرد: تولیدکنندگان داخلی ظرفیت بالایی در تولید تیرآهن و میلگرد دارند و همین باعث شده میزان دپوی آنها در دوران رکود افزایش یابد. این در حالی است که با افزایش مصرف داخلی و بهبود بازارهای صادراتی مطمئنا صنعت فولاد از رکود خارج می‌شود. با افزایش مبادلات پولی تولیدکنندگان می‌توانند بهترین بهره‌وری را از فضای پساتحریم داشته باشند. در کنار این باید مشوق‌هایی تعریف کرد تا میزان نشاطی که سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند، به تولیدکنندگان و حتی فعالان بازار مسکن حس خوبی بدهد.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: در دو سال اخیر قیمت فولاد به کف بازار رسیده بود اما سیاستگذاری جدید چین نشان می‌دهد دیگر فولادسازان این کشور نمی‌توانند شکست قیمت‌ها را تحمل کنند و درصدد افزایش قیمت محصولات‌شان هستند و می‌خواهند قیمت محصولات فولادی از کف بازار خارج شود. به نظر می‌رسد با توجه به چنین تصمیمی در روزهای آینده قیمت‌ها در بازار فولاد رو به افزایش رود.
 در حالی چند روز گذشته رئیس سازمان مدریت و برنامه‌ریزی کشور از طرح جدید دولت درباره جلوگیری از دپوی تولید داخلی و کارت زرد دولت به دستگاه‌های کم‌کار خبر داد که به نظر می‌رسد تولیدکنندگان از جزئیات آن بی‌خبر هستند. گرچه هنوز جزئیات کاملی از این طرح مطرح نشده اما تولیدکنندگان انتظار دارند در طرح جدید دولت سیاست‌های تشویقی در راس باشند تا سیاست‌های تنبیهی همانند کارت زرد به واحدهای تولیدی. محمدباقر نوبخت در عین حال که وجود چنین طرحی خبر داد، گفته است: از میان 36 هزار واحد تولیدی، هفت هزار واحد راکد است که حدود 132 هزار فرصت شغلی را از ما گرفته است. بر همین اساس قرار است با تشکیل و فعالیت کارگروهی به رفع این مشکل پرداخته شود.
 از سویی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وعده داده در سال 95 علاوه بر فعال کردن واحدهای تولیدی غیرفعال، ‌به ایجاد بازارهای خارجی جهت عرضه تولیدات داخلی هم پرداخته خواهد شد تا مبادا تولیدات داخل دپو شود. حال باید دید این طرح جدید دولت که در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از دپو تدوین شده اما ابهاماتی در جزئیات آن است، چه تاثیری بر روند تولید واحدهای صنعتی و معدنی کشور خواهد گذاشت؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
عجب تجلیل جالبی خودتان میفرماییدکه دلیل رکودو کاهش تقاضا باعث اینکارشده ازطرف دیگری میفرماییدکه دولت بایدبسته های تشویقی درنظربگیره شمانگران نباش اگربدنبال این هستیدکه دولت بدون حساب وکتاب تسهیلات بدهد اینکاردرستی نیست همینکارهاباعث رکود شد بازارعرضه وتقاضا خودشات بایدتعادل راایجادکنند وتازمانیکه تحریمها برداشته نشودوشرکت های خارجی وسرمایه گذارهای خارجی احساس امنیت درسرمایه گذاری را نکنند دررکودخواهیم بود بااین اوضاع هیچ سرمایه گذارخارجی یاحتی سرمایه دارهای خارج ازکشوررغبت به سرمایه گذاری درکشوررانخواهندداشت ما اگرتوانایی داشته باشیم جلوی خروج سرمایه ازکشوررابگیریم شاهکارکردیم من کسانی رامیشناسم که الان ملک واملاکشان را فروخته انتبدیل به پول کردندیاتوبانک گذاشتندو توی ترکیه منزلی خریدند توی یکی ازاین سواحل ترکیه دارن حال میکنندسودپولشان راوکیلشان توی ایران میگیره وتبدیل به دلارمیکنهواسشون میفرستند یاکل زندگیشان راتبدیل به دلارمیکنندوازکشورخارج میشوند
سلام
تصميم داشتم شروع به ساخت آپارتمان پنج طبقه بكنم اما با گران شدن فولاد منصرف شدم آخر نقدينگي ندارم اكنون گفته اند وام 130 ميليوني مي دهند منتها نگفته اند نصف اين وام را بايد بدهي براي گراني فولاد وسيمان و كچ و عيره ........مردم الاغ باشند كه در اين زمانه وام سنگين بگيرند آنهم دوباره بكنند تو جيب شركتهاي فولاد و سيمان و غيره مطمئن باشيد مردم عقب مي كشند واين شما هستيد كه بر شكست مي شيد
شركتهاي ايراني ظرفيت ندارند رحم مردم كه نميكنند هيچ رحم خودشان هم نمي كنند ببين ميلگرد از 1100 كشاندن روي كيلويي 1800 تومان مطمئن باش اولين كسي كه ضرر مي كند خودشركتهاي فولاد هستند چون تواين بازار نقدينگي مردم پايين است و اصلا نمي توانند بخرند حالا كه ملت پا عقب مي زارند دولت هم كه برنامه درستي ندارد وگرنه بازار داخل را با بازار صادرات متفاوت در نظر مي گرفت تا مردم كشور خودمان تحت فشار قرار نگيرند و به عبارتب بايستي دو نرخ باشد ارزان براي داخل و گران براي صادرات وگرنه با عقب نشيني توليد كننده مسكن به خاطر گراني ميلگرد و غيره گردش خريد مردم كاهش ميابد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار