بازدید 5086
۲
خبر

دوپینگ ورزشکار ایرانی مثبت اعلام شد

از این دونده پس از مسابقات انتخابی تیم ملی تست دوپینگ گرفته شد و با توجه به اینکه جواب این تست مدتی طول کشید، به همین دلیل او بدون مشکل در مسابقات قهرمانی آسیا نیز شرکت کرد و صاحب مدال برنز شد اما حالا وی محروم خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 02 April 2016
 دونده جوان کشورمان در حالی دوپینگی شده که از ممنوع بودن مصرف ماده ملدونیوم خبر نداشته است.

به گزارش تابناک ورزشی،«ماریا شاراپووا» تنیسور سرشناس روسی مشهورترین ورزشکاری است که با مصرف ملدونیوم دوپینگی شد، البته این اتفاق تاکنون برای نزدیک به 130 ورزشکار در سایر کشورهای جهان از جمله ایران نیز رخ داده است.

ورزشکار کشورمان که در رشته دوومیدانی فعالیت می‌کند، در رشته 400 متر حضور دارد. این دونده جوان در مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا که اوایل بهمن ماه 94 برگزار شد، حضور داشت و موفق به کسب جواز حضور در تیم ملی شد. ورزشکار مذکور در جریان مسابقات قهرمانی آسیا در قطر به عنوان عضو تیم 4 در 400 متر کشورمان موفق به کسب مدال نقره شد.

از این دونده پس از مسابقات انتخابی تیم ملی تست دوپینگ گرفته شد و با توجه به اینکه جواب این تست مدتی طول کشید، به همین دلیل او بدون مشکل در مسابقات قهرمانی آسیا نیز شرکت کرد و صاحب مدال برنز شد.

در واقع جواب این آزمایش دوپینگ پس از مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا اعلام شد و درست زمانی بود که دونده کشورمان در این تورنمنت به میدان رفته و صاحب مدال نیز شده بود.

به هر حال دونده ایرانی به دلیل مصرف ملدونیوم، دوپینگی شد (این خبر توسط کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی تایید شد) و این در شرایطی است که او با توجه به سابقه بد قبلی در مصرف مواد ممنوعه، ممکن است این بار با محرومیت سنگینی (8 سال یا بیشتر) مواجه شود.

در این میان نکته مهمی وجود دارد که توجه به آن شاید مشکل اصلی را نشان بدهد. دونده دوپینگی ایران اعلام کرده که از دوپینگ محسوب شدن ملدونیوم اطلاعی نداشته است. آنچه مشخص است، این است که لیست مواد ممنوعه از طریق نادو و حتی فدراسیون‌های جهانی به کمیته پزشکی فدراسیون‌ها اعلام می‌شود و این در شرایطی است که مسئول کمیته پزشکی در فدراسیون دوومیدانی تاکنون معرفی نشده است. در واقع کمیته پزشکی در این فدراسیون بی‌صاحب است و در چنین شرایطی مشخص است که ورزشکار نمی‌تواند از لیست ممنوعه اطلاع پیدا کند.

در خصوص کمیته پزشکی فدراسیون دوومیدانی باید به این نکته اشاره کرد که دکتر اردیبهشت به عنوان مسئول این کمیته در زمان ریاست داوری و سرپرستی طباطبایی فعالیت می‌کرد و در زمان ریاست مجید کیهانی، از سمت خود فاصله گرفت و دعوت به کار هم نشد.

در پایان باید عنوان کرد در صورتی که دوپینگ دونده ایران رسماً مثبت اعلام شود، مدال نقره تیم 4 در 400 متر کشورمان نیز پس گرفته خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این ها چه موادی هست که ورزش کارا استفاده میکنند ؟
باعرض سلام.. اکثر فدراسیونها اصلا اطلاعی از مواد ممنوعه ندارند.اصلا دراین زمینه مسئولی در فدراسیونها نیست..و ورزشکاران ایرانی بیشترشان آشنایی با مواد ممنوعه ندارند ..می توانید تحقیق کنید واین ضعف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است. با تشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها