بازدید 64737

چگونگی خرید طلاهای نگین‌دار

نگین‌های بکار رفته در مصنوعات در زمان خرید از مردم به عنوان نگین‌های دست دوم و کارکرده محسوب می‌شوند و قیمت آنها کمتر است.
کد خبر: ۵۷۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 02 April 2016
مصنوعات طلا که در زمان فروش براساس نرخ طلای روز به علاوه اجرت ساخت، سود فروشنده و مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود، در زمان خرید از مشتری، فقط به نرخ روز خریداری می‌شود و جالب اینجاست که همان طلای دست‌دوم با قیمت بسیار بالاتری دوباره فروخته می‌شود که به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، فروش طلای دست‌دوم در طلافروشی‌ها قانونی نیست و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد کشتی‌آرای درباره‌ نحوه محاسبه خرید طلا از مردم توسط واحد‌های صنفی گفت: در زمان خرید طلا، اجرت ساخت، سود فروشنده و مالیات بر ارزش افزوده که در زمان خرید از خریدار دریافت شده کسر می‌شود و فقط مصنوعات طلا براساس وزنی که دارند به نرخ روز خریداری می‌شوند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره‌ نحوه خرید مصنوعاتی که در آنها نگین به کار رفته است، اظهار کرد: اگر نگین‌ها بدل باشند در زمان خرید آن از مردم وزن نگین‌ها از وزن طلا کسر می شود و فقط قیمت طلای خام به نرخ روز از مردم خریداری می‌شود.

وی افزود: در صورت اصل بودن نگین‌ها طبیعی است که قیمت آنها نیز جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که قیمت خرید نگین‌های اصل در زمان خرید از مشتری توسط واحد‌های صنفی بسیار کمتر از زمان فروش آنهاست، ادامه داد: طبیعی است که نگین‌های بکار رفته شده در مصنوعات در زمان خرید از مردم به عنوان نگین‌های دست دوم و کارکرده محسوب می‌شوند و قیمت آنها کمتر است و در داد‌وستدها این موضوع امری مرسوم است.

به گزارش ایسنا، علی‌رغم ممنوعیت فروش طلای دست دوم از سوی طلافروشان، مواردی مشاهده می‌شود که مصنوعات طلایی که از مردم به قیمت بسیار پایینی خریداری شده دوباره با آب طلا جلوه داده و شفاف‌تر می‌شود و به قیمت بسیار بالاتری فروخته می‌شود و این در حالی است که فروش طلای دست دوم از سوی واحدهای صنفی غیرقانونی است.

البته نکته‌ قابل توجه این است که همان طلای دست دوم با احتساب سود فروشنده و مالیات بر ارزش افزوده دوباره به مردم فروخته می‌شود و با یک محاسبه کوچک می‌توان تفاوت فاحش بین خرید و فروش طلا را محاسبه کرد و در این میان سود‌های زیاد از فروش‌ طلاهای دست دوم - که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر امری غیرقانونی است - عاید برخی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۶
در قانون مالیات بر ارزش افزوده فروشنده خدمات باید مالیات ارزش افزوده و عوارض را از خریدار خدمات دریافت کند . بنا براین وقتی طلای دست دوم با طلای نو معاوضه می گردد فروشنده باید فقط ارزش افزوده مابالتفاوت را دریافت نماید لطفا پیگیری فرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
در خرید طلا به کل مبلغ درصد خودشان را میزنه یعنی از اجرت هم درصد میگیرند .
خدا بیامرز پدرم میگفت اگر شخصی تمام طلاهای یک طلا فروشی را بدزده و فرداش ببره و به همون طلافروش بفروشه طلا فروش از این معامله ضرر نخواهد کرد؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
روحش شاد حرف درستو زده
قانون کجا بود تو این مملکت؟ :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
طلا فروشیها نگینها را به ارزش طلا می فروشند و به هنگام خرید آنها را جدا می کنند و فقط طلا را می خرند لذا افرادی که طلای نگین دار بخرند موقع فروش خیلی ضرر می کنند
کلاهبرداری قانونی بعلاوه ارزش افزوده که هیچوقت به دولت نمیدن
ای کاش به این موضوع هم می پرداختید که بخش زیادی از مالیات بر ارزش افزوده که از مردم گرفته می شود، به دولت پرداخت نمیشود. این وسط فقط مردم هستند که متضرر می شوند و دولت فقط برای بخش کوچکی از مالیات بر ارزش افزوده طلا که موفق می شود از طلا فروشان بگیرد حاضر شده مردم ضرر زیادی متحمل شوند.
البته مالیات بر ارزش افزوده باید از طلا گرفته شود اما طلافروشها ابتدا قیمت طلا ، اجرت ساخت و سود را حساب کرده و بعد از کل آن مالیات می گیرند آیا اینکار صحیح است ؟ لطفاً از ایشان سوال شود .
گرفتن مالیات بر ارزش افزوده چند باره از طلا والله وبالله حرام است حرام است
اوف بر این قانون که حرام را رواج داده است
اقا من صد گرم طلا خریده ام دهها بار که ان را تعویض کنم حرام است دوباره ارزش افزوده از من بگیرن مکر بابت اجرت ساخت
رئیس محترم اتحادیه مانند سایر روسای اتحادیه های صنفی ایران به دلیل نداشتن واحد نظارتی که مایل باشد مدافع حقوق مردم و خریداران باشد اظهار نظر میکنند و ایرادی نمیشود بر ایشان گرفت . شاید بسیار ایشان دل نازک و منصف هم تشریف دارند که جواهرات طبیعی و سالم را از مشتری به عنوان کالای دست دوم برمیدارد و هیچگونه ارزش گذاری واقعی نمیشود . بالاخره این صنف زحمت کش که کمتر از اصحاب خودروساز و سایر صنعتگران کمر به خدمت خالصانه برای مردم نبسته اند و دولت هم با اعتمادی که همه دارد همه را به حال خود گذاشته و همه چیز خوب است . خیلی خوب
باسلام
چرا مالیات پرداختی یک طلا فروشی باید کمتر از یک کارمند باشد به نظر باید در خصوص مالیات تجدید نظر شود و کارمندان مالیات مضاعف پرداخت نکنند باتشکر.
به نظر می رسد که بر خلاف نظر اتحادیه خرید و فروش جنس دست دوم در اکثر طلا فروشیها مرسومه و اتحادیه خودش هم میدونه ولی قدرتی که جلوی این امر رو بگیره را نداره.
در ضمن خرید جنس دست دوم مطمئن به صرفه تره
به همين دليل وقتي دزدان مسلح به طلافروشي حمله ميكنند و هم آنها را به رگبار ميبندند و هم طلاها را در كيسه ميكنند و ميبرند مردم خوشحال
ميشوند.
بله کاملا درست است طلافروشان به صورت کاملا زیرکانه سر مردم را کلاه می گذارند از محاسبه مالیات بر ارزش افزوده گرفته که در قیمت کلی محاسبه می شود که این درست نیست و از طرف دیگر همین فروش مجدد طلای دست دوم ضمن اینکه در زمان فروش طلا به مشتری وزن نگین ها را به قیمت طلا محاسبه میکنند و در هیچ کجا نگینها به صورت جداگانه در زمان فروش به خریدار محاسبه نمی کنند در حالی که در زمان خرید از مشتری نگینها را کاملا از طلا جدا میکنند
من به شخصه خودم از تمام فروشندگان از جمله طلا فروشان و سایر کسبه ها و دولت مردانی که سر مردم را کلاه میزارن نمیگذرم . در این دنیا که کسی نیست داد مارا بستاند .تمامیشان را به خدا واگذار کرده و در آخرت حقم را در درگاه خدا می ستانم .
به محض خربد طلا حدود 25 درصد از ارزشش کم میشه یعنی خرید طلا اصلا به صرفه نیست بهتره ملت سکه بخرند
به محض خربد طلا حدود 25 درصد از ارزشش کم میشه یعنی خرید طلا اصلا به صرفه نیست بهتره ملت سکه بخرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
عزیزم این را به زن من بگو که حرف حالیش نیست.
كاش مي شد در هر شهر جند مغازه صرفا به خريد و فروش طلاي دست دوم با نرخ عادلانه اقدام مي كردند
بهترین کار اینه که مردم اصلا طلا نخرند تا سرشون کلاه نره برای تزیین هم این روزها اجناس بدل زیبا و ارزانی در بازار موجوده به نظر شما الماس اصل و گران از فاصله 50 سانتی با نگین شیشه ای قابل تشخیص است؟ بهتره مردم برای پس انداز سکه بخرند تا ضرر نکنند. در ضمن موقع فروش طلای دست دوم از فروشنده بخواهند که قطعه طلا را قیچی کند تا دوباره قابل فروش نباشد و اتحادیه هم فروشندگان را موظف به قیچی کند.
بنده صلا فروش هستم میخواهید باور کنید یا نه مهم نیست فقط در خرید و فروش هر گونه طلا اداره مالیات بیشترین سود را میبرد .
تو رو خدا اگه کسی میدونه طلافروشا چه جوریقیمت طلاشونو محاسبه میکنند به ما هم بگه و شفافسازی کنه به خاطر خدا مثلا 4.7گرم طلا گرفتم قیمت روز بوده 103000تومان بنده 680000 تومان پول دادم میدانم خیلی ضرر کردم ولی نمید انم چه جوری یک طلا فروش زیر دیپلم میتواند اینطوری سرمن فوق لیسانس را کلاهبگذاره.و بهش رنگ قانونی بده
مالیات بر ارزش افزووده پول مفتی که طلا فروش ها از مشتری می گیرند .
دولت مالیات کارمندان نگون بخت را مستقیم از حقوقشان بر می دارد ولی طلا فروشان مستقیم از مشتری می گیرند و به دولت هم نمی دهند. حالا مشتری کیه ؟ عمدتا باز هم کارمند. یعنی دولت مستقیم و غیر مستقیم فقط از کارمندان مالیات می گیرد این است عدالت در حکومت اسلامی
عیب نداره سرطان می گیرن عوضش در میاد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها