بازدید 37004

«یک توئیت» که عذرخواهی یا تکذیبیه ای سریع و محکم می خواست!

آنچه در این میان مهم است اینکه وقتی دفتر آیت الله هاشمی هر اظهار نظر مخالف ایشان را با جوابیه ای مطول و با سرعتی باور نکردنی پاسخ می دهد و رسما در سایت شخصی و همه رسانه های منتسب به ایشان به نقل از دفتر رئیس مجمع به صورت رسمی آن مطالب را تکذیب می کنند، چگونه است که در مورد جمله مورد بحث در توئیتر ایشان سکوت اختیار کرده اند؟
کد خبر: ۵۷۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 31 March 2016
از روزی که توئیتی منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی با این مضمون که «دنیای فردا دنیای گفتمان ها ست نه دنیای موشک ها»، در صفحه شخصی ایشان در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد، روزهای زیادی می گذرد؛ مطلبی که در همان زمان انتقادات زیادی را براتگیخت، اما این انتقادها با واکنشی از سوی شخص آیت الله هاشمی و یا دفتر ایشان مواجه نشد. این در حالی بود که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این هم از آن صفحه توئیتر استفاده کرده بود و پیام های خود را از طریق آن صفحه به مخاطبانش رسانده بود. هم این مساله و هم عدم تکذیب آن توئیت در صفحه رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت، همگان را به این نکته رهنمون ساخت که اصالت آن صفحه و تعلق مطالب آن به آیت الله هاشمی  رفسنجانی غیر قابل تردید است. 

به گزارش «تابناک» روزها پس از آنکه آن مطلب در صفحه توئیتر عضو برجسته و با سابقه مجلس خبرگان رهبری منتشر شد و شخص ایشان و یا دفتر رئیس مجمع آن را تکذیب نکردند؛ رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی که یازدهم فروردین ایراد نمودند، با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک، خاطرنشان کردند: «روزگار، روزگار همه‌چیز است، وگرنه به‌ راحتی و به‌ صراحت حق ملت را خواهند خورد. اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد، یک مسأله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است».

برای مردم چندان سخت نبود که مخاطب این هشدار شدید رهبری را شناسایی کنند؛اگر چه رهبری مهم ترین انتقادشان به این نوع تفکر است نه صرفا جمله ای که یک گوینده گفته باشد؛ اما به هر حال در روزهای گذشته این صفحه توئیتر هاشمی رفسنجانی بود که جمله ای را که رهبری گفتن آن را از سر آگاهی خیانت خواند بود را منتشر کرده بود. 

پس از هشدار شدید رهبری، برخی افراد به دنبال اصلاح موضع آیت الله هاشمی و یا مبرا کردن رئیس مجمع از آن موضع برخاستند. در مرحله اول عده ای به نقل از منابع مطلع در دفتر ریاست مجمع و نه به نقل از دفتر رسمی ایشان، اعلام کردند که آن صفحه توئیتری متعلق به شخص آیت الله هاشمی نیست و توسط یکی از دوستداران وی اداره می شود. 

هنوز چند ساعتی نگذشته بود که عده ای دیگر باز هم به نقل از منابع مطلع و نه به نقل از دفتر رسمی این عضو محترم مجلس خبرگان رهبری اعلام کردند که توئیت آیت الله هاشمی تقطیع شده است و جمله کامل وی این بوده است که دینای فردا، دنیای گفتمان هایی نظیر گفتمان انقلاب اسلامی است و نه دنیای موشک ها و بمب های هسته ای.

همه این تلاش ها برای حل و فصل این ماجرا در حالی انجام می شود که دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت اگر مدعی است که آن صفحه متعلق به آقای هاشمی نیست، وجود آن صفحه را تکذیب کند و یا اگر جمله وی تقطیع شده است به صورت رسمی جمله درست را برای مردم بیان کند.  نکته قابل تامل آنکه تا پیش از سخنان رهبر انقلاب، هیچ تکذیبه ای چه در مورد صفحه توئیتر و چه در مورد تقطیع جملات از سوی دفتر  ویا شخص آیت الله صورت نگرفته بود و افکار عمومی به این تکذیبیه های بعدی بی اعتماد شدند.

آنچه در این میان مهم است این است که وقتی دفتر آیت الله هاشمی هر اظهار نظر مخالف وی را با جوابیه ای مطول و با سرعتی باور نکردنی پاسخ می دهد و رسما در سایت شخصی و همه رسانه های منتسب به ایشان به نقل از دفتر رئیس مجمع به صورت رسمی آن مطالب را تکذیب می کنند، چگونه است که در مورد جمله مورد بحث در توئیتر ایشان سکوت اختیار کرده است و وظیفه تکذیب مطلبی را که مدت ها قابل تکذیب نبود را به منابع مطلع داده است؟ اگر  واقعا آن صفحه متعلق به رئیس مجمع نیست به صورت رسمی به مردم گفته شود؛ اگر آن توئیت آیت الله هاشمی تقطیع شده، به صورت رسمی بیان شود و در تاخیر از اصلاح آن از افکار عمومی عذر خواهی شود؛ چرا در عصری که آیت الله هاشمی خود آن را عصر ارتباطات می نامد که در آن نمی توان به مردم دروغ گفت و مردم از روزنه ها هم که شده اخبار واقعی را به دست می آورند، دفتر وی می کوشد که با مردم بازی کند و به نوعی موضع قبلی را به لطایف الحیلی رفع و رجوع کنند؟

چاره کار بسیار ساده تر از آن چیزی است که رسانه های منتسب به وی یا برخی از اعضای دفتر در این روزها انجام داده اند؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی خود بهتر از هر کس دیگری می دانند که باید چه کار کنند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر