بازدید 12408

کانادا: قطع رابطه با ایران زیان بار بود

وزیرامورخارجه کانادا با بیان این که قطع رابطه اتاوا با تهران برای کانادا، ایران وامنیت بین المللی هیچ نتیجه ای نداشته است، تاکید کرد : چنین تصمیمی عواقب زیانباری برای کانادا در بر داشته است.
کد خبر: ۵۷۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 31 March 2016
وزیرامورخارجه کانادا با بیان این که قطع رابطه اتاوا با تهران برای کانادا، ایران وامنیت بین المللی هیچ نتیجه ای نداشته است، تاکید کرد : چنین تصمیمی عواقب زیانباری برای کانادا در بر داشته است.

به گزارش ایرنا 'استفان دیون' وزیر امور خارجه دولت جدید کانادا تصریح کرد: تصمیم سال 2012 کشورش به قطع روابط دیپلماتیک با تهران نه تنها بی ثمر بلکه زیان آور بوده است و به همین دلیل دولت لیبرال جاستین ترودو نخست وزیر جدید این کشور مصمم به برقراری دو باره روابط با ایران است.

دیون افزود : تصمیم کانادا به قطع روابط با ایران نتایج مثبتی برای هیچکس، نه برای کانادایی ها ، نه مردم ایران و نه امنیت جهانی در پی نداشت.

وی تصریح کرد: دولت تازه کانادا به رهبری جاستین ترودو مصمم به ترمیم خسارات گذشته و پایان بخشیدن به سیاست های مبتنی بر قطع رابطه از سوی دولت گذشته این کشور است.

وی بااشاره به اینکه کانادا باید امروز به سوی ایران باز گردد تا بتواند نقش مفیدی درمنطقه وجهان بازی کند، افزود: کانادا درعین حال درمورد امنیت سفارت خانه های خود درتهران و سایر نقاط جهان هوشیاری های لازم را به خرج خواهد داد.

دولت جدید کانادا در ژانویه امسال بلافاصله پس از روی کار آمدن جاستین ترودو اعلام کرد که بزودی همه تحریم های این کشورعلیه ایران را لغو خواهد کرد و به برقراری کامل روابط دیپلماتیک با تهران روی خواهد آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۶
قطع ارتباط با ایران برای کشورهای دیگه نمیدونم چقدر ضرر در پی داشت ولی برای کشوری مثل ایران که فاقد تکنولوژیهای روز است و کاملا وابسته به تکنولوژی غرب بوده و تک محصول ( نفت) میباشد بسیار مضر بود تا جاییکه در ابتدا که قرار بود تحریمها را به فرصت تبدیل کنیم و با تحریم یهو جهش ۱۰۰۰ ساله کنیم( البته تو خواب هم نمیتونستیم )به یکباره برداشتن تحریم ،اصلی ترین رکن و اساس برجام شد.
تو که کشورت از خودش اختیاری نداره گوش شما به دستور ملکه الیزابته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
نمیدونستیم مریخ هم اینترنت داره
مگه کانادا تولید بدرد بخور ی هم داره?

یخ در بهشت!
اینها خودشون میدوزند خودشون هم می پوشند.

اینقدر اوضاع اقتصادی در کانادا خراب شده که خدا میدونه.
از موقعی هم که گفتند سيتيزني کسانی خارج از کانادا زندگی می کنند را باطل می کنند، اکثر مهاجران هموطن دیگه اروپا را ترجیح میدن.
حالا اعلام شده پول بدین مهاجرت کنید!
اينكه كشوري به اشتباه خودش اعتراف كند بسيار پسنديده است مخصوصا كانادا كه هيچ ارتباط سياسي واقتصادي با ايران نداشته است فقط جذب نيروهاي كار امد ودانشجويان رتبه اول را ميبرد
کانادا کشوری چند ملیتی و غیر مستقل است مسئولین محترم در رابطه با اینگونه کشورها نباید شتاب زده عمل کنند.
عجب
جمله قابل تاملي ذكر كردند!!! به فكر امنيت سفارت خانه هايشان خواهند بود!! اين جمله شما را ياد چه چيزي ميندازه؟
نمیتوانستیم کلمه خوبی نیست نشان دهنده ضعف است تا بخشی از اهداف حاصل شد ولی رابطه باشد بهتر است
مریخ عزیز

جهل همیشه مایه رنج انسان بوده و همیشه کوشیده تا از رنج خود از راه کسب آگاهی بکاهد. کانادا کشوری کاملا مستقل است. یکی از مستقل ترین کشورها در سیاست خارجی. لطفا مطالعه بفرمایید تا اطلاعاتتان بروز شود. در روزگار قدیم ، قسمتی از کانادا تحت سلطه انگلیس بود. بعد تشکیل دولت فدرال سیستم مستعمره ای به طور کامل از بین رفت. کانادا تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. در این سال انگلیس کنترل آن را در دست گرفت. در قرن نوزدهم کانادا استقلال یافت. پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است، محلی که در آن مجلس فدرال کشور و خانهٔ فرماندار کل قرار دارد. او یک کانادایی است که به صورت تشریفاتی رئیس مملکت است و به عنوان نمایندهٔ ملکه الیزابت دوم در کانادا، مستعمرهٔ سابق بریتانیای کبیر، زندگی می‌کند. فرماندار کل، توسط پادشاه و به توصیهٔ نخست وزیر منصوب می‌شود. اگر توجه کنید ، کاندا دنبال روی هیچ کشوری در سیاست خارجی نیست و اصول کلی سیاست خارجی کانادا مبتنی بر صلح و دوستی است. یک اشتباه دولت تند رو قدیمی که شجاعانه مورد انتقاد و اعتراف قرار گرفته ، نباید مبنای قضاوت شما باشد.
از تحريم كردن ما به نتيجه رسيدن حالا دندون تيز كردن كه از وابستگي ما نهايت استفاده رو ببرن خيلي از كارخانجات بر اثر تحريمات تعطيل شدن حالا با واردات بي برنامه تعطيل ميشن .
کانادا و استرالیا به صورت مستقیم و خیلیای دیگه به صورت غیر مستقیم دنباله رو انگلیس هستند. خانم اجازه داده نوکرها فعال شده اند.
البته ناگفته نماند این نوکرها وزنه های وزینی هستند و به وقت خود در دشمنی با ما بسیار تاثیرگذار بوده اند
همینکه اقرار میکنن ضرر کردن و در عوض مسولین ما از قطع رابطه سود میبینند جزو معجزات است
اول خاورى و ٣ ميليارد دولار رو پس بدين
بعد صحبت ميكنيم
ای ول آرش عزیز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل