بازدید 26968
بسته خبری «تابناک»؛

چه کسی از متقلب‌ها حمایت می‌کند؟/ اصلاح توئیت منسوب به هاشمی/ مقصد بعدی داعش برای حملات تروریستی/ علت لغو سفر روحانی به وین؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«چرا جواد خیابانی کاندیدای مجلس شد؟»،«نصب مجسمه خیام در یکی از ایالت‌های آمریکا»،«شاه‌بیت وجودی مجلس آینده حاکمیت عقلانیت است»،«کارخانه‌های کاشی و سرامیک در آستانه ورشکستگی» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 31 March 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهاد اسد به مردم سوریه
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» در این‌باره گفت: «این به موضع مردم سوریه بستگی دارد که تمایل عمومی برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری وجود داشته باشند یا خیر. اگر چنین خواسته‌ای وجود داشته باشد، از نظر من مشکلی نیست. پاسخ دادن به میل و خواسته مردم طبیعی است و پاسخ به نیروهای معارض خاص طبیعی نیست. این مسئله به همه شهروندان سوریه مربوط می‌شود زیرا آنان به رئیس‌جمهور رأی می‌دهند. این خبر را فارس منتشر کرده است.


نظر یک مرجع تقلید درباره اقتصاد مقاومتی
آیت‌الله جوادی‌آملیدر دیدار با سقائیان‌نژاد شهردار و سیدمهدی صادقی استاندار قم که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا انجام شد گفت: اقتصاد مقاومتی فنی نیست، بلکه فرهنگی بوده و در این اقتصاد به ایستادگی در برابر مشکلات توجه ویژه شده است، زیرا اگر بخواهیم در برابر بیگانه نه بگوییم باید وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشیم و ملت گدا قدرت ایستادگی ندارند. این خبر را ایسنا منتشر کرده است.

بردن بچه‌های مردم به کهریزک غلط بود
کاظم جلالی نماینده منتخب مجلس دهم  در گفت و گو با خبرآنلاین گفت؛می‌گوید که در سال 88 «بردن بچه‌های مردم به کهریزک غلط بود» و «در آن دوره از این نوع اتفاقات زیاد افتاد».

 چه کسی از متقلب‌ها حمایت می‌کند؟
رئیس اداره کل استاندار استان تهران نسبت به میزان "تقلب و بی‌اصالتی" در تولید داخلی هشدار داد و گفت که اگر نظارت‌های سازمان استاندارد نباشد برخی تولیدکننده‌ها حتی حاضرند اسید به خورد مردم بدهند."مسلم بیات" با بیان این مطلب به اقتصادنیوز افزود: اگر نظارت‌های سازمان ملی استاندارد نباشد، برخی تولیدکنندگان برایشان اهمیتی ندارد که با جان مردم بازی می‌کنند.او همچنین با بیان این‌که " رواج تقلب در بازارهای کشور ریشه‌های گوناگونی دارد که مهم‌ترین دلیل آن دخالت دولت در قیمت‌گذاری و کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی است" افزود: تا زمانی که اقتصاد به سمت تولید رقابتی و قیمت‌گذاری غیردولتی حرکت نکند این پدیده در کشور ادامه می‌یابد و نمی‌توان با برخوردهای پلیسی از آن جلوگیری کرد.مدیر کل استاندارد استان تهران در همین زمینه به شبکه گسترده کارخانه‌های آبلیموی غیرمجاز در کشور اشاره کرد و افزود: بارها پیش آمده که به برخی کارخانه‌های آبلیمو مراجعه کرده‌ایم اما آبلیمویی ندیده‌ایم و این واحدها با استفاده از مواد شیمیایی مایعی شبیه آبلیمو را وارد بازار کرده‌اند و در واقع نوعی اسید به خورد مردم داده‌اند

مقصد بعدی داعش برای حملات تروریستی

گروه تروریستی داعش با انتشار تصویری بر روی اینترنت تهدید کرد که حملاتی مشابه حملات تروریستی بروکسل پایتخت بلژیک در آلمان اجرا می کند.در این بیانیه آمده است که دفاتر صدر اعظم آلمان و فرودگاه شهر بُن از جمله اهداف داعش هستند. پلیس فدرال آلمان همزمان با انتشار این تصویر اعلام کرد: افرادی که دارای گذرنامه آلمانی بوده و از سوریه و عراق باز می گردند تحت مراقبت قرار می گیرند.سخنگوی پلیس آلمان افزود که با این وجود سطح تدابیر امنیتی بالا نمی رود. این خبر در خبرگزاری میزان منتشر شد.

نباید بی هیچ بهانه ای در حفظ رای مردم کوتاهی شود

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پیامی که به مناسبت سالروز ۱۲ فروردین در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد نوشت: مردم ایران در دوازدهم فروردین به «جمهوری اسلامی» با قاطعیت آری گفتند. مساله «جمهوریت» و «اسلامیت» سابقه‌ای فراتر از آنچه در ۱۲ فروردین ۵۸ در کشور ما اتفاق افتاد دارد. ۱۲ فروردین ۵۸ مهر تاییدی بود بر آنچه سال‌ها در کشور ما وجود داشت. ملت ایران قرن‌هاست اسلام را به عنوان حقیقتی ناب انتخاب کرده است از این رو اسلامیت نظام ما ریشه در انتخاب جمهور مردم دارد. امری که مورد تاکید رهبر فقید انقلاب بود. به همین دلیل نباید با تفاسیر ناصواب و غیرمنطقی از اسلام، جمهوریت را در مقابل اسلامیت قرار دهیم. در جمهوری اسلامی ایران رای مردم سرنوشت‌ساز است و حرف آخر را مردم می‌زنند و نباید بی‌هیچ بهانه‌ای در حفظ رای مردم کوتاهی شود. دوام و پایداری جمهوری اسلامی در گرو جلب رضایت مردم است که مهمترین راه آن پاسداشت رای ملت است.


نیروهای سیاسی داخل کشور به بن‌بست رسیده‌اند

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: عرصه سیاست داخلی و اقتصادی ایران نیازمند اتفاقی مشابه رویدادی است که در عرصه بین‌المللی میان ایران و گروه ۵ +۱ در بحث هسته‌ای اتفاق افتاد. واقعیت این است که مشکل مهمی را در داخل داریم و آن شکافی است که درون گروه‌های سیاسی در داخل وجود دارد و اجازه نمی‌دهد یک برنامه توسعه شکل بگیرد و جلو برود. به همین دلیل است که از ابتدا گفته می‌شد چنین چیزی لازم است البته من شخصاً معتقد بودم تفاهم در سیاست داخلی مهم‌تر از برجام خارجی است و درواقع ابتدا برجام سیاست داخلی باید شکل بگیرد. حالا بخشی از این در خلال انتخابات شکل می‌گیرد ولی نهایت این است که همه نیروهای سیاست داخلی مترصد این هستند که یک اتفاقی و تفاهمی در زمینه مسائل سیاسی و اقتصاد و حتی مسائل اجتماعی به وجود بیاید، چنین تفاهمی هم نیازمند فرایندی است مشابه همان فرآیندی که در زمینه بین‌الملل اتفاق افتاد. زمینه‌هایش وقتی است که طرفین حس می‌کنند نمی‌توانند همدیگر را حذف کنند و به یک بن‌بستی می‌رسند و در این بن‌بست، باز شدن یک مسیر جدید می‌تواند برای هر دو طرف نفع داشته باشد. اتفاقی که در برجام سیاست خارجی افتاد همین بود. نه ایران از آن وضع راضی بود و نه ایالات‌متحده، بنابراین تداوم وضعیت قبلی هم امکان‌پذیر نبود. بنابراین یک‌ راه سومی را باز کردند که طرفین بتوانند از آن سود ببرند.این گفت و گو در یرو نیوز منتشر شد.


مجلس دهم سه فراکسیون خواهد داشت

غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی معتقد است که تندروی ها باعث شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم شد. بخشهایی از گفت وگوی نوروزی با این نماینده مجلس را می خوانید:علت شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم چه بود؟ تندروی و عدم همسویی با خواست ملت بود. معنای مشارکت 63 درصدی مردم در انتخابات مجلس دهم چه بود؟ این مشارکت نشاندهنده حضور بیشتر اصلاح طلبان در انتخابات بود ،الان اگر توجه کنیم می بینم آقای حداد عادل رای شان نسبت به دوره قبل هیچ تغییری نکرده است .پیش بینی تان از مجلس دهم چیست؟ مجلس معتدل و کارامدتر نسبت به مجالس قبل است .چندفراکسیون در مجلس آینده تشکیل می شود؟ سه فراکسیون که عبارتنداز امید که تلفیقی از اصلاح طلبان و اصولگرایان است ،رهروان ولایت و اگر اصولگرایان اقلیت نیز تشخیص دهند فراکسیونی را تشکیل می دهند .این گفت و گو در نامه نیوز منتشر شد.

شاه‌بیت وجودی مجلس آینده حاکمیت عقلانیت است

علی باقری در گفت‌وگویی اظهار داشت، در پیش‌بینی خود از نحوه تعامل مجلس دهم با دولت یازدهم اظهار کرد: با ترکیبی که تا قبل از برگزاری مرحله دوم انتخابات، از مجلس دهم قابل درک است در کل می‌شود تشخیص داد که مجلس دهم، مجلسی متعادل هم در نقد و هم در راستای حمایت از دولت است؛ هرچند که برخی منتخبان فاقد پیشینه تشکیلاتی هستند و شاید نشود به‌درستی درباره آن‌ها قضاوت کرد. وی افزود: بنابراین شاید بشود شاه‌بیت وجودی مجلس آینده را حاکمیت عقلانیت و تعادل دانست. از این رو به نظر می‌رسد دولت با شروع کار مجلس آینده از خردادماه به بعد، وضع مناسبت‌تری برای پیشبرد برنامه‌های خود در هماهنگی با نهاد تقنینی و نظارتی دارد؛ به‌ویژه با در نظر گرفتن اینکه در پسابرجام شرایط جدیدی در کشور ایجاد شده که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. این گفت و گو توسط خبرگزاری آنا منتشر شد.


کار فرمایان هر چه بکاراند همان درو می کنند

یک فعال صنفی کارگری عقیده دارد به مصداق مثل هرچه بکاری درو خواهی کرد، کافرمایان دولتی و خصوصی نیز از تبعات افزایش ناچیز دستمزدهای سال 95 بی‌نصیب نخواهند بود، زیرا این میزان افزایش مزد نمی تواند افزایش بهره‌وی را تامین کند.ناصر چمنی در توضیح این مطلب گفت: کاش حداقل دولت تدبیر و امید به همان شیوه‌ای که برای پایان دادن به مشکلات پیچیده مناسبات بین المللی و تحریم‌های اقتصادی اقدام کرد برای محاسبه حداقل مزد نیز اهمیت قائل می شد. عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران با یادآوری اینکه افزایش۱۴درصدی دستمزد کارگران فقط مبلغ صدهزارتومان به قدرت خرید کارگران افزود، ادامه داد: این در حالی است که طبق آمار و محاسبات کمیته مزد هزینه سبد معیشت یک خانوار حدود چهارنفری کارگران بیش از ۲ میلیون در ماه می‌شود. این گفت و گو در خبرگزاری ایلنا منتشر شد.

موعد ردصلاحیت شورای نگهبان گذشته است

نماینده اصلاح طلب منتخب مردم تهران گفت: ابطال آرای یک منتخب پس از انتخابات به لحاظ قانونی ایراد دارد.محمود صادقی در گفت‌وگویی، در تحلیل حقوقی خود از موضوع رد صلاحیت و ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان با بیان اینکه تفسیر شورای نگهبان این است که نظارت بر انتخابات استصوابی است و این نظارت شامل همه مراحل انتخاباتی است، تاکید کرد: ماده سه قانون انتخابات این مسئله را اینگونه تصریح می‌کند که «شورای نگهبان بر همه مراحل انتخابات نظارت خواهد کرد» ما این نکته را به همین شکل می پذیریم اما نکته اینجاست که این نظارت بر اقدامی است که وزارت کشور انجام می‌دهد.صادقی افزود: اقدامی که هیات‌های اجرایی انجام دادند بر مبنای نظر شورای نگهبان بود که صلاحیت خانم خالقی را قبلا تایید کرده بود و این تایید صلاحیت به معنای قطعی صورت گرفته و وزارت کشور هم انتخابات را بر همین اساس برگزار کرده و اصل انتخابات هم در کلیت تایید شده است؛ بنابراین معنایی ندارد ما به استناد نظارت استصوابی آرای یک کاندیدای منتخب را ابطال کنیم.او اخذ آرا را در مسیر قانونی تعریف و تصریح کرد که این اخذ آرا راجع به کاندیدایی بوده که تایید صلاحیت شده است.منتخب مردم تهران در مجلس دهم با ذکر برخی شرایط خاص که موجب ابطال آرا می‌شود، متذکر شد: اگر آرای کاندیدا از روش‌های غیرقانونی نظیر ارعاب و تهدید باشد، می‌توان آرا را باطل کرد اما علی الظاهر، هرچند هنوز به طور رسمی اعلام نشده، ابطال آرای این کاندیدا بر مبنای مواردی بوده که بر طبق آن قبلا تایید صلاحیت شده است و به مواردی بر می‌گردد که مربوط به خدشه بر صلاحیت ایشان است در حالی که صلاحیت وی را قبلا خود شورای نگهبان تایید کرده است.این گفت و گو در ایلنا منتشر شد.


تمامی جریانات سیاسی در مجلس دهم نماینده دارند

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان این‌که «اکثریت نسبی مجلس دهم در دست اصولگرایان است» گفت: نمایندگان در مجلس آینده با وجود افکار و سلایق مختلف برای رسیدن به نتایج بهتر و انجام وظایف نمایندگی در دو بعد قانونگذاری و نظارت به یکدیگر کمک کنند تا در نهایت برآیند مجلس دهم مثبت باشد.حمیدرضا فولادگر با تاکید بر این‌که «برآیند مجلس دهم حاکی از حضور تمام جریانات سیاسی در آن است» گفت: نتایج انتخابات در برخی از شهرها همچون تهران و مشهد نشان داد که یک جریان خاص رای آورده است و در برخی شهرهای دیگر همچون اصفهان ترکیبی از جریانات سیاسی رای لازم را کسب کرد و در نهایت در حوزه‌های انتخابیه کوچک افراد به صورت مستقل رای آوردند. این‌ها همه نشان می‌دهد که در مجلس دهم تمامی جریانات سیاسی حضور دارند.وی با بیان این‌که «برآیند اولیه حکایت از اکثریت نسبی اصولگرایان در مجلس دهم دارد» گفت: قطعا وجود تضارب آرا و سلایق مختلف در مجلس دهم می‌تواند در رسیدن به نتایج بهتر در انجام وظایف نمایندگی در دو بعد قانونگذاری و نظارت کمک کند که این یک مقدمه برای رسیدن به نتایج مطلوب در مجلس آینده است.این خبر در ایسنا منتشر شده است.


کارخانه‌های کاشی و سرامیک در آستانه ورشکستگی

گودرزی گفت: موجودی انبارها آن چنان زیاد است که اگر در این لحظه هم تولید را متوقف کنیم تا یک سال آینده به ساخت یک کاشی نیز نیاز نخواهیم داشت.مصطفی گودرزی، رئیس اتحادیه کاشی در رابطه با وضعیت بازار این کالا در سال 94 بیان داشت: وضعیت اقتصادی کشور در سالی که گذشت و در بخش کاشی اصلا رضایت بخش نبود، زیرا رکود بسیار سنگین بود و تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شدند.وی ادامه داد: همان کالاهایی هم که از قبل تولید شده بود با کمبود مشتری مواجه بود و کسی خریدی نمی‌کرد، از طرفی صادرات نیز رونقی نداشت.وی تأکید کرد: تعدادی از کارخانه‌های صنف کاشی به دلیل نبودن نقدینگی و رکود زیاد با وضعیت بسیار نامناسبی روبه رو شدند به طوری که در نهایت حتی برخی از آن‌ها تا مرز ورشکستی و تعطیلی پیش رفتند. گودرزی اظهار داشت: حتی در برخی کارخانه‌ها کارگران دست به اعتصاب زدند، اما واقعیت این است که نه کارفرما مقصر بود و نه کارگر، اما از آن جهت که انبارها پر بود از کالاهای انباشته شده لذا مشکلات روز به روز بیشتر می‌شد. وی گفت: موجودی انبارها آن چنان زیاد است که اگر چنان چه همین الان نیز تولید را متوقف کنیم تا یک سال آینده کاشی به اندازه کافی داریم.این خبر در نسیم آنلاین منتشر شده است.


اصلاح توئیت منسوب به هاشمی

توييت منسوب به هاشمی رفسنجانی اصلاح شد.

بسته

محکوم شدن 2 ایرانی در ترکیه به جاسوسی

دادگاه استان وان ، واقع در جنوب شرقی ترکیه 2 تبعه ایران را به اتهام جاسوسی به 6 سال و 8 ماه حبس محکوم کرد. عبدالقاسم تاتاری و محمد محمدیان، اتباع ایران متهم شده اند در اکتبر سال 2015 هنگام تلاش برای ربودن سرگرد نیروی هوایی ایران که نامش ذکر نمی شود، در استان وان بازداشت شدند.  این خبر در اسپوتنیک منتشر شده است.


چرا جواد خیابانی کاندیدای مجلس شد؟

جواد خیابانی مهمان برنامه صفر صفر با اجرای رضا رشید پور بود و حرف‌هایی تازه به زبان آورد.رشیدپور از او درباره ثبت نامش برای نامزد شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرسید و به او گفت که ما مجری ها نباید وارد عرصه سیاست بشویم چون شهرت ما از جای دیگری آمده است. اما خیابانی در جواب گفت: «مگر بد است آدم دلش به خاطر شهر و مردمش بسوزد؟ من می توانستم و می توانم اتوبان تهران - کرج را دو طبقه کنم.



مالزی از سفر گردشگران ایرانی چقدر درآمد داشت؟

دولت مالزی روز پنج شنبه اعلام کرد هر ایرانی گردشگر در مالزی برای اقامت 7.7 روزه در این کشور جنوب شرق آسیا پنجهزار و 880 رینگیت (یکهزار و 470 دلار) هزینه می کند.ارمیاتی شمس الدین، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی در آیینی در شهر «شاه عالم» مرکز ایالت سلانگور با تشریح وضعیت گردشگرانی که از کشورهای اسلامی به مالزی سفر می کنند، گفت که گردشگران ایرانی در مدت اقامت 7.7 روزه خود در این کشور یکهزار و 470 دلار هزینه می کنند.مالزی تاکنون آمار گردشگران ایرانی که سال 2015 از این کشور دیدن کردند را منتشر نکرده، اما سال 2014 میلادی 72 هزار و 264 گردشگر ایرانی به مالزی سفر کردند.پیش بینی می شود تعداد گردشگران ایرانی که سال گذشته میلادی به مالزی سفر کرده اند به بیش از 80 هزار نفر رسیده باشد که با این احتساب ایرانیان سال گذشته 117 میلیون و 600 هزار دلار در مالزی هزینه کرده اند.این در حالی است که ایرانیان سال 2014 به عنوان دومین گروه پرجمعیت گردشگران مالزی از غرب آسیا شناخته شدند و با 72 هزار و 264 گردشگر حدود 159 میلیون و 476 هزار و 324 دلار درآمد برای دولت مالزی ایجاد کردند.این خبر در اقتصادنیوز منتشر شده است.


نصب مجسمه خیام در یکی از ایالت‌های آمریکا

به همت مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران، طی مراسمی روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه، از مجسمه خیام نیشابوری، ساخت حسین فخیمی در دانشگاه اوکلاهما آمریکا با حضور گسترده دوستداران فرهنگ و هنر ایران‌زمین پرده‌برداری شد.در این مراسم که جمع کثیری از اساتید، دانشجویان ، رئیس دانشگاه و ایرانیان مقیم وعلاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران‌زمین حضور داشتند، مهدی فریدزاده، مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران و رئیس هیئت امنای مرکز اسلامی نیویورک ضمن تقدیر از استاد فخیمی گفت: این اثر ماندگار با حمایت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مساعدت قالیباف شهردار تهران برای انتقال به امریکا و اهدا به جامعه فرهنگی امریکا آماده شده است.برادران فرزانه از ایرانیان مقیم آمریکا، ضمن حمایت از توسعه برنامه آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی اعلام کردند با کمک مالی به این دانشگاه، زمینه گسترش بیشتر اینگونه برنامه‌ها را فراهم خواهند کرد.این خبر در تسنیم منتشر شده است.

علت لغو سفر روحانی به وین
پایگاه خبری لوکال اتریش مدعی شد که درخواست ایران از اتریش برای ممانعت از برگزاری یک تجمع ضد ایرانی در وین و رد این درخواست از سوی مقامات اتریشی علت لغو سفر رئیس جمهوری ایران به وین بود.روحانی قرار بود دو روز پیش در صدر هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی عازم اتریش شود و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کند. سایت ریاست جمهوری ایران علت لغو این سفر را مسائل امنیتی عنوان کرده است.هاینس فیشر رئیس جمهوری اتریش در مصاحبه با شبکه بی بی سی از لغو سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به وین ابراز ناخرسندی کرد اما تاکید کرد که روابط دو طرف قوی باقی خواهد ماند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر