بازدید 78416
بسته خبری «تابناک»؛

روایت تازه از پشیمانی خلخالی/ رأی آیت الله جنتی پاک بود/ سیگاری که ولایتی برای قطعنامه کشید!/ پیگیری موضوع رد صلاحیت منتخب اصفهان

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: عارف ابوترابی مجلس شود؛ داعش با پخش شیرینی حملات تروریستی بروکسل را جشن گرفت! و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 23 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

معاون رئیس پلیس دبی: نتانیاهو پسرعموی من است!

"ضاحی خلفان" که به سبب موضع گیری های مضحک و جنجالی، انگشت نمای جهان عرب است، اخیراً برای این که بار دیگر توجه رسانه ها را به خود جلب کند، در چند توئیت پیاپی در صفحۀ تویتر خود نوشت: "نباید یهودیان را دشمن بدانیم، باید یهودیان را پسرعموهایی بدانیم که بر سر به ارث بردن زمین، با آن ها دچار اختلاف شده ایم. به این ترتیب، هر کس دلیل قانع کننده تری ارائه کند، در خصوص حاکمیت، تصمیم گیرنده خواهد بود."وی افزود: "من پیشنهاد می کنم دولت فلسطین تشکیل نشود و به جای آن به دولت اسرائیل اکتفا شود و پذیرفته شود که این دولت فلسطینی ها را در برگیرد. هفتاد سال دیگر، عرب ها 75 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل خواهند داد." وی افزود: "ای اعراب، هیچ گاه نخواهید توانست اسرائیل را سرجایش بنشانید، مگر آن که بپذیرید بخشی از اسرائیل باشید.. هر چه باشد، حتی آمریکا هم تلاش می کند خود را به اسرائیل نزدیک کند.. همه کشورهای جهان همین طورند.. همگرایی همه چیز را حل می کند.. چرا نباید علیه دشمنانمان در خاورمیانه با یهودیان ائتلاف کنیم."ضاحی خلفان در خصوص راز نزدیکی او با نتانیاهو گفت: "ما عموزاده هستیم، اما من پلیس هستم و نتانیاهو تروریست."این خبر توسط العالم منتشر شد.


سگ‌های هار، شیوه جدید داعش برای قتل

یک منبع محلی در استان نینوا تصریح کرد که عناصر تروریستی داعش برای قتل و شکنجه 10 نفر از اهالی موصل که به ارتباط و همکاری با دستگاه امنیتی عراق متهم بودند، از سگ های هار استفاده کردند؛ بدین صورت که آنها را با سگ های هار در یک محوطه محصور در مرکز شهر تلعفر قرار می دادند. به نوشته السومریه نیوز، این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: وقتی داعشی ها شهروندان را پیش این سگ های هار انداختند، سگ ها آن ها را تکه تکه کردند.این خبر در العالم منتشر شد.


همایون شجریان از پدرش نوشت

همایون شجریان در صفحه‌ی فیس‌بوکش با انتشار عکسی از پدرش محمدرضا شجریان نوشته که امن‌ترین جای دنیا قلب مردم است و خوشا به‌حال کسانی که لایق قلب مردم هستند.متن کامل نوشته‌ی این خواننده بدین شرح است:

«امن‌ترين و گرم‌ترين جای دنيا، همون جايی كه ديگه نياز به هيچ چيز و هيچ كس نداری. جايی كه از هيچ چيز نمی‌ترسی و بهت آرامش ميده و عزيزت می‌داره. جايی كه آخر هر تلاشی بايد آرزو كنی اونجا باشی و وقتی اونجا بودی ديگه همه تلاشت رو برای اون می‌كنی. جايی كه قانونش فراتر و پرقدرت‌تر از هر قانونيه. جايی كه اونجا جاودانه ميشی، هر لحظه متولد ميشی و هرگز نمی‌ميری. جايی كه با هيچ چيزی نميخوای عوضش كنی، چون واقعاً امن‌ترين جای دنياست چون با هيچ سيل و طوفان و زلزله‌ای خراب نميشه... فقط قلب مردمه، قلب مردم، مردم و مردم. خوشا به حال اون كسانی كه لايق قلب مردمن و به اونجا تعلق دارن.»


 خلخالی از احکام اعدامی که داده بود پیشمان بود

«امام خمینی خودشان خیلی موافق این حکم‌ها و اعدام‌ها نبودند از طرف دیگر منتظر بودند که کارها هم پیش بروند که انقلاب شکست نخورد. در واقع گاهی اوقات ناچار بودند که برخی افراد را اعدام کنند که انقلاب به بن بست نرسد. اما این حدی که انجام شد تندروی بود و امام هم راضی نبودند . آقای خلخالی و محمدی گیلانی و..... گاها حکم های سختی دادند. شايد اگر تجربه بر رفتارها حاكم بود خيلي از اعدامها  ضروري نبود.من بحثهايي داشتم كه نمي خواهم نقل كنم اما آنجا حرف‌هايم را زدم. تفاوت ديدگاه خيلي بود. من همان شب اول با این گروه دعوایم شد و با ناراحتی و قهر از خانه حضرت امام بیرون آمدم. اعتراض کردم که اين چنين اقدامات و اعدام‌ها مناسب نيست.بهرحال آن زمان ما مخالف این رویه‌ها بودیم، حتی خلخالی بعدها دنبال من فرستاد که به دیدنش بروم،خوابي ديده بود و نتيجه‌اي از خواب گرفته بود. خيلي منقلب بود از حکم‌های اعدامی که داده بود پشیمان بود. اکثر تندروهایی که آن زمان حکم‌های تندی دادند اکثرا پشیمان شدند الانم هم افرادی از جنس همان تندروها وجود دارند.» این اظهارات در گفت وگوی سید مهدی طباطبایی با خبرآنلاین بیان شده است.


توئیت تازه هاشمی برای شجریان

حساب کاربری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در توئیتر، جمله‌ای از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را با هشتگ شجریان منتشر کرده است.در این توئیت نوشته شده: «ما نباید هنرمندان بزرگ کشورمان را طرد کنیم که اگر نابخردانه چنین کنیم باید منتظر ظهور ابتذال در عرصه هنر کشور و انقلاب باشیم.»


رأی آیت الله جنتی پاک بود

«واقعا رأی آیت الله جنتی مال خودش بود، خیلی ها همین سوال را از من کردند ولی به صراحت می گویم که آیت الله جنتی رای آورد و ما در هیچ جایی ابطال صندوق را نداشتیم و رای کاملا پاک بود و در این موضوع جای هیچ حرف و حدیثی نیست.»این سخنان در گفتگوی هاشمی استاندار تهران با رویداد 24 منتشر شده است.


سیگاری که ولایتی برای کنترل دست‌هایش کشید!

عباس ملکی از مذاکره‌کنندگان ارشد دهه 70 وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی به واکنش تیم مذاکره‌کننده ایرانی نسبت به حمله عراق و منافقین پس از اعلام پذیرش قطعنامه از سوی جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: «من به یاد دارم که جلسهٔ دو جانب‌های را با آقای دوکوئیار تشکیل داده بودیم و در نخستین دقایق آن جلسه، تلکس حمله مجاهدین و عراق به ما رسید. ما وقتی این خبر را شنیدم بسیار شوکه شدیم. نخستین نکته‌ای که به ذهن همه ما رسید آن بود که نکند رودست‌خورده باشیم و خون شهدا هدر رفته باشد وقتی امام قطعنامه را پذیرفتند و مذاکرات شروع شد، بسیاری از نیروهای داوطلب از جبهه برگشتند و جبهه خلوت‌تر شد. ما فکر می‌کردیم عراق با این مذاکرات حیله کرده است و این‌گونه قصد داشته تا جبهه‌ها را از رزمنده‌ها خالی کند.بااین‌حال وقتی خبر رسید آقای ولایتی استرس عجیبی پیدا کرد من به یاد دارم ایشان به من گفتند که سیگار داری؟ این در حالی بود که ایشان سال‌ها من را می‌شناختند و می‌دانستند که من سیگاری نیستم، ایشان هم سیگاری نیستند به‌هرحال سیگاری پیدا کردیم و به ایشان دادیم و به خاطر خروج از شوک و کنترل حرکات دست خودشان، آقای ولایتی سیگار کشیدند.تصورشان بر این بود که حداقل با کشیدن سیگار تمرکز بیشتر پیدا می‌کنند. بااین‌حال، وقتی‌که کمی حالشان عادی شد به دبیر کل گفتند منافقین با حمایت عراق از غرب و عراق از جنوب به ایران حمله کرده‌اند و فکر می‌کنیم این کار مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»


بازیکنی که از 3 حمله تروریستی اخیر جان سالم به‌ در برد

بازیکن قرضی گالاتاسرای در 2 هفته اخیر، 3 بار از حملات تروریستی جان سالم به در برده است.جیسون دنایر، بازیکن منچسترسیتی که به صورت قرضی در گالاتاسرای بازی می کند را می توان خوش شانس‌ترین مرد روزهای اخیر نام برد. این فوتبالیست بلژیکی در شهرهایی که حملات تروریسیتی انجام شد، حضور داشت اما آسیبی ندید.اولین حمله در 14 مارس در آنکارا اتفاق افتاد. ماشینی در مرکز پایتخت ترکیه منفجر شد و 37 نفر جان خود را از دست دادند. این بازیکن برای دیدار آکیشار و گالاتاسرای در این شهر حضور داشت.دومین بمب‌گذاری در 19 مارس در شهر استانبول بود. یک تروریست که به خودش مواد منفجره وصل کرده بود، در یکی از خیابان های مهم این شهر باعث کشته شدن پنج نفر شد. همچنین 36 نفر در این حادثه زخمی شدند. دنایر برای دیدار گالاتاسرای و فنرباغچه در این شهر حضور داشت که به خاطر حملات تروریستی این بازی لغو شد.پس از حملات تروریستی در بروکسل، او سومین بار این وقایع را در دو هفته تجربه کرد. دنایر برای دیدار دوستانه با پرتغال به تیم ملی بلژیک دعوت شده بود.این خبر در خبرآنلاین منتشر شده است.


خاطره صادق طباطبایی از دیدار نوروزی با امام‎

صادق طباطبائی در کتاب خاطرات خود می نویسد: من‌ در جریان‌ تدارک‌ رفراندوم‌ در روزهای‌ آخر اسفند مرتب‌ به‌ قم‌ رفت‌ و آمد می‌کردم. در روز اول‌ عید سال‌ 58 در بیت‌ امام‌ در قم بودم‌ که‌ هیأت دولت خدمت‌ ایشان‌ رسیدند.یادم‌ است‌ یک‌ کیسه‌ پلاستیکی‌ کنار امام‌ بود که‌ در آن‌ سکه‌های‌ کوچک‌ یک‌ ریالی‌ بود. مهندس‌ بازرگان‌ خطاب‌ به‌ امام‌ گفتند یک‌ عیدی‌ در شأن‌ انقلاب‌ به‌ ما بدهید. امام‌ به‌ هر کدام‌ از وزرا از این‌ سکّه‌ها دادند. من‌ گفتم‌ جداگانه‌ خدمتتان‌ می‌رسم‌ این‌ فایده‌ ندارد.وقتی‌ همه رفتند و امام‌ هم‌ رفتند داخل، به‌ آقای‌ صانعی‌ گفتم‌ ببینید اگرآقا اجازه می‌دهند بروم‌ خدمتشان. ایشان‌ از سر لطف‌ گفت‌ شما از ما به‌ امام‌ نزدیکتر هستید ما باید از طریق‌ شما اجازه‌ بگیریم. رفتم‌ نزد امام، داشتند بین‌ دو اتاق‌ قدم‌ می‌زدند. سلام‌ کردم‌ و با حالت‌ خنده‌ و تبسّم‌ پر از مهر و عطوفت‌ گفتند هان‌ چیه؟ گفتم‌ عیدی‌ می‌خواهم. کیسه‌ را برداشتند، گفتم‌ نه‌ اگر همه‌اش‌ را هم‌ بدهید فایده‌ای‌ ندارد. ایشان‌ 5-6 تا از همان‌ سکه‌ها دادند و یک‌ شوخی‌ هم‌ کردند و گفتند: تو باید از پدرت‌ برای‌ ما عیدی‌ بگیری.سایت جماران این مطلب را منتشر کرده است.


داعش با پخش شیرینی حملات تروریستی بروکسل را جشن گرفت! 

گروه تروریستی داعش که پیش تر با صدور بیانیه ای مسئولیت حملات تروریستی روز گذشته در بروکسل را به عهده گرفته بود، با انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی از پخش شیرینی میان اعضای تکفیری خود خبر داد.داعش با موفقیت آمیز خواندن چندین حمله تروریستی در مرکز بلژیک، با پخش شیرینی در دیرالزور جشن گرفت.بمبگذاری های انتحاری روز گذشته در فرودگاه زاونتم و ایستگاه های مترو این شهر منجر به کشته شدن 30 نفر و مجروحیت بیش از 135 نفر شد.این خبر در خبرگزاری میزان منتشر شده است.


پیگیری موضوع رد صلاحیت منتخب اصفهان!

در خبرهای این چند روزه گفته می شد، "مینو خالقی" منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است، از همین رو خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با "ابراهیمیان" عضو شورای نگهبان تماس گرفت تا جویای صحت این خبر شود که وی گفت: فعلا بنده هيچ توضيحى در مورد قضيه مينو خالقى ندارم.


عارف، ابوترابی مجلس شود

استاد دانشگاه تهران گفت: در مجلس دهم دکتر عارف می تواند به جای ابوترابی فرد نایب رییس اول شود."صادق زیباکلام" در گفتگویی با اشاره به اینکه نمایندگان لیست اعتلاف اصلاح طلبان باید برای ریاست مجلس به لاریجانی رای بدهند گفت:مجلسی که دکتر علی لاریجانی در راس آن قرار بگیرد نفوذ،قدرت و کارایی اش خیلی بیشتر از مجلسی است که عارف در راس آن قرار دارد.استاد دانشگاه تهران ادامه داد: در مجلس دهم دکتر عارف می تواند به جای ابوترابی فرد نایب رییس اول شود و دکتر کاظم جلالی هم بر کرسی نایب رییس دوم بنشیند.زیباکلام با اشاره به تشکیل فراکسیونی با محوریت عارف می گوید: عارف می تواند بدون ایجاد احساس رقابت و درگیری با طیف لاریجانی دموکراسی را در سطح کشور تقویت کند.این خبر در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.



نامه اعتراضی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به روحانی

جناب آقای دکتر حسن روحانی، رئیس محترم و معزز جمهوری اسلامی ایران: در آخرین ساعات کاری سال ۱۳۹۴ و در آستانه تعطیلات نوروزی، شورای محترم نگهبان با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور ضمن تائید صحت انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان، راه یافتن چهار نفر از منتخبین این حوزه به مجلس شورای اسلامی را مورد تائید قرار داده و در اقدامی عجيب، یکی از منتخبین مردم اصفهان سرکار خانم «مینو خالقی» را در این مرحله رد صلاحیت نمود که اين تصميم موجب ایجاد نگرانی گسترده مردم شریف اصفهان گردیده است.با نگاهی به وضعیت روند برگزاری انتخابات درمی‌یابیم با رد صلاحیت گسترده داوطلبان اصلاح‌طلب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان اصفهان با نگاهی به ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت سیاسی، از بین داوطلبانی که مورد تائید قطعی هیئت‌های اجرایی، نظارت و همچنین شورای نگهبان قرارگرفته و دارای رویکرد اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرايانه بودند، لیست پنج نفره‌ای را انتخاب و معرفی نمودند که مردم اصفهان با دعوت صورت گرفته و اطمینان از حفاظت از آرا خود که برخاسته از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «حق‌الناس و امانت بودن رأی مردم» بود، در این انتخابات حضور فعال و گسترده‌ای داشته و به نامزدهای لیست اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در اصفهان با نام لیست امید، اقبال بالایی نشان دادند؛ به نحوی که از بین پنج منتخب اصفهان، نفرات دوم تا چهارم از لیست امید انتخاب شد و در مورد نفرات پنجم و ششم نیز ابهاماتی وجود داشت که باید مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.اینک شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان اصفهان از طرف جمعیت گسترده اصلاح‌طلبان و مردم علاقمند اصفهان، ضمن اعتراض به اقدام انجام شده تقاضای رسیدگی و جلوگیری از دلسردی و بی تفاوتی مردم و تضییع حق سومین منتخب مردم اصفهان و تعیین تکلیف هر دو مورداعلام شده از سوی سخنگوی هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان را داریم . خواهشمند است بر اساس مسئولیت قانونی خود در دفاع از حقوق اساسی مردم دستور لازم را صادر و از تضییع امانت مردم جلوگیری فرمایید.این خبر در خبرگزاری ایلنا منتشر شد.


خانه مادر زن روحانی

در این خبر تصویر منزل مادرخانم (خاله) رئیس جمهور که امروز گرفته شده است را مشاهده می کنید. گفتنی است؛ بانو ساره‌خاتون پیوندی، مادرهمسر حسن روحانی رئیس‌جمهوری امروز بر اثر بیماری ریوی درگذشت. این خبر را نامه نیوز منتشر کرده است.

روایت تازه از پشیمانی خلخالی/رای آیت الله جنتی پاک بود/سیگاری که ولایتی برای قطعنامه کشید!/پیگیری موضوع رد صلاحیت منتخب اصفهان!

علت شکست اصولگرایان از دید یک اصولگرا

احمد سالک عضو جبهه پایداری و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی، با اشاره به اهداف و برنامه های جریان اصولگرایی در مجلس دهم؛ اظهار کرد: نخستین مطلبی اصولگرایان در مجلس دهم باید به آن توجه داشته باشند، موضوع معیشت مردم است. وی در خصوص شکست اصولگرایان در استان تهران در انتخابات مجلس دهم؛ بیان کرد: عوامل مختلفی در شکست اصولگرایان در استان تهران نقش داشتند، اما اگر بخوام بسیار کوتاه و در یک جمله به طور خلاصه بگویم، عدم توجه به مطالبات مردم توسط نامزدهای انتخاباتی اصولگرا باعث شکست اصولگرایان در استان تهران شد. این گفت و گو را نامه نیوز منتشر کرده است.


علت افت علمی از دیدگاه وزیر اطلاعات

وزیر اطلاعات با اشاره به برخی کارشکنی‌ها در روند مذاکرات گفت:‌ به هر سختی که بود و با حمایت ها و هدایت های مقام معظم رهبری مذاکرات نتیجه داد و امروز شاهد فن آوری و غنی سازی اورانیوم در خاک کشور هستیم ،مسله ای که دنیا هم آن راپذیرفته و به رسمیت شناخته است.حجت‌الاسلام سید محمود علوی با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده در خصوص افت تولید علم در کشور گفت: اگر کشور دچار افت علمی شده دلیل آن اخراج استادان با تجربه و استخوان دار است که هر کدام به نوعی در گذشته کنار گذاشته شدند. این اظهارات را خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است.


به احمدی نژاد اجازه بازگشت داده نمی شود

عباس عبدی در گفت و گویی بیان داشت، به این دلیل اجازه نمی‌دهد که احمدی‌نژاد درست است که یک ذهنیت است اما ذهنیتی است که به‌شدت متمرکز و متجلی و متجسم در خودِ فرد است. یکی از اشتباهاتی که در ارائه این لیست اخیرشان داشتند این بود که فکر می‌کردند اینها منتسب به احمدی‌نژادند. و مردم هم او را دوست دارند و به لیست رای خواهند داد. در حالی که مردم میلی به آن لیست نشان ندادند و طرفداران احمدی‌نژاد که در لیست بودند در رتبه‌های پایین هستند. آن گرایش اگر هم باشد یک ذهنیتی است که فقط می‌تواند در وجود خودش بروز پیدا کند. ادبیات احمدی‌نژاد را کسی نمی‌تواند تقلید کند. کمی شاید حالت ذاتی پیدا کرده است. اما من فکر نمی‌کنم ساختار به او اجازه بازگشت دهد. این گفت وگو در مثلث منتشر گردیده است.


هدف ابوبکر البغدادی از صدور فرمان حمله به بروکسل چیست؟

خبرگزاری آلمان نوشت: گروه تروریستی داعش پس از تحت فشار قرار گرفتن در سوریه و عراق قصد دارد دامنه عملیات خود را در کشورهای غربی گسترش دهد. کشورهای اروپایی از هدف‌های اصلی این استراتژی محسوب می‌شوند. انفجارهای سه شنبه در فرودگاه بروکسل و یک ایستگاه مترو که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، بیش از ۳۰ کشته و بیش از ۲۵۰ مجروح برجا گذاشت.وزارت خارجه بلژیک با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تکرار چنین حوادثی در دیگر شهرها و کشورهای اروپایی هشدار داد: «تروریست‌ها تهاجم‌های دیگری را در سراسر اروپا برنامه‌ریزی می‌كنند.»به گزارش خبرگزاری آلمان پیام عملیات انتحاری روز گذشته تروریست‌های اسلام‌گرا این است که آنچه در بروکسل رخ داد می‌تواند در مکان‌های دیگر تکرار شود.


معنای متفاوت نوروز از منظر رهبر انقلاب

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه‌ای منتشر کرد. با مروری گذرا بر بیانات آیت‌الله خامنه‌ای با دو سطح از تحلیل پیرامون نوروز مواجه می شویم. در سطح اول مسئله‌گونگی نوروز مطرح است. منظری که ایشان به تحلیل نوروز می‌گشاید، منتهی به نوزایی معنای نوروز می‌شود. سطح دوم تحلیلی که بر اساس بیانات آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی نوروز قابل پیگیری است، در واقع نگره‌ای است در مود چیستی و چگونگی نوروز که در پاسخ به پرسش سطح اول تحلیل مطرح می شود. در تحلیل آیت‌الله خامنه‌ای نوروز دست‌کم حامل سه لایه‌ی معنایی است که در طول تاریخ بر نوروز و بریکدیگر مترتب شده است. سطح اول خاستگاه ملی این آیین است. اصل نوروز یک آورده‌ی دینی نبوده است. همچنین محور سوم (رابطه با دیگری) در ضمن استدلال‌هایی مبسوط در حکمت عملی به دو سطح منزل (خانواده) و مدن (جامعه) تقسیم می‌شود. اسلام نوروز را در تمام این چهار یا پنج حوزه‌ی حیات انسانی تأیید می کند یا معنا می‌بخشد. بر اساس سنت نوروز، روزگار نو با این موارد همراه است: توجه و رسیدگی مادی و معنوی به خود (محاسبه رفتارها۸ و آراستگی ظاهری۹)، نیایش با خدا ۱۰ و زیارت اولیاءالهی ۱۱، ارتباط با دیگران خانوادگی (صله ارحام) ارتباط با دیگران اجتماعی (صله احباب)۱۲و نزدیکی به طبیعت ۱۳. معنای نوروز با این گستره شامل تمامی این روابط می‌شود.


علت پخش نشدن برنامه دیشب خندوانه از زبان رامبد جوان!

رامبد جوان مجری برنامه خندوانه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش علت پخش نشدن برنامه دیشب خندوانه را توضیح داد و بابت حمایت های هواداران خندوانه از آنها تشکر کرد.

سلام رفقا

خوشحالیم که براى بیشتر شما خندوانه مهمه. ما هم تمام تلاشمون رو مى کنیم تا مأیوستون نکنیم.

پخش نشدنِ دیشبِ خندوانه با اینکه اتفاق خوبى نبود ولى در برنامه سازى چیز عجیبى نیست، بهتره صبورى کنیم تا همه چیز سر جاى درستش قرار بگیره، از امشب باز هم در خدمتتون هستیم.

دمتون گرم براى حمایتهاتون و مخلص.


اظهارات روحانی درباره برجام ۲ و ۳ انحراف است

اسماعیل کوثری در گفت‌وگویی، به تشریح دلایل انتخاب شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکیدات بسیار زیادی را برای اقتصاد مقاومتی انجام دادند اما دولت و مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی کار جدی انجام نداده و قدمی برای عملیاتی شدن آن برنداشتند و به دلیل آنکه اقدامی در زمینه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی انجام نشد، ایشان در شعار امسال بر عملیاتی کردن آن به طور جدی تاکید کردند. کوثری با اشاره به سخنان روحانی درباره اجرایی شدن برجام دو و سه، خاطرنشان کرد: اظهارات روحانی مبنی بر آغاز برجام دو و سه یک انحراف است و باید به این امر توجه کنیم که هنوز برجام یک موفقیت‌آمیز نبوده است که بخواهیم برجام دو و سه را که معنایی هم ندارند، اجرایی کنیم. این گفت وگو در فارس منتشر گردیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار