بازدید 545922
بازنشر

چرا ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه رایج شده؟

این روزها به نسبت گذشته ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه و بزرگ‌تر از خودشان که حتی فرزندی هم دارند، رایج‌تر شده است. دکتر مجد، روانپزشک و استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه، به شما می‌گوید که چرا مردهای مجرد به سمت زن‌های مطلقه گرایش پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 15 October 2017
این روزها به نسبت گذشته ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه و بزرگ‌تر از خودشان که حتی فرزندی هم دارند، رایج‌تر شده است. یکی از دلایل این انتخاب با تجربه بودن این خانم‌ها در اداره زندگی است اما قطعا دلایل دیگری هم دارد و به همین علت است که این روزها بسیاری از کارشناسان به ریشه‌یابی این مسئله می‌پردازند.

به گزارش مجله زندگی ایده‌آل، در بین اطرافیان‌تان هم که دقت کنید چنین ازدواج‌هایی را یا دیده‌اید یا بیش از گذشته در مورد آن شنیده‌اید. اما اینکه این ازدواج تا چه اندازه از نظر متخصصان حوزه روانشناسی پذیرفته است، بحثی جداست. دکتر محمد مجد، روانپزشک و مشاور خانواده در ادامه دلایل گرایش به این ازدواج‌ها را بررسی می‌کند.  

زن مطلقه با فردی مثل خودش ازدواج کند


در جایگاه یک مشاور خانواده، موافق با چنین ازدواج و ارتباطی نیستم. طبق یک زندگی استاندارد، برای هدف‌گذاری ازدواج‌های طولانی‌مدت که در فرهنگ ما نقش مهمی دارد، مردها بهتر است بین چهار تا هفت سال بزرگ‌تر از خانم‌ها باشند. زندگی با یک فرد کم‌سن و سال یا پا به سن گذاشته چندان خوشایند نیست. درواقع بهتر است زن مطلقه با مردی بزرگ‌تر از خودش که او هم تجربه جدایی دارد، ازدواج کند.

باورهای شکل‌گرفته در کودکی


یکی از دلایلی که یک مرد مجرد جذب خانمی مطلقه می‌شود، این است که بهتر از یک خانم جوان توانایی لازم برای مدیریت یک زندگی را دارد و باتجربه‌تر است. اکثر افراد عموما بدون اطلاعات و منطق و تنها براساس احساس‌شان پیشقدم می‌شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند؛ حتی اگر آن خانم بچه هم داشته باشد، می‌گویند مثل بچه خودم بزرگش می‌کنم! اینها اشتباهات کوچکی نیست و ناشی از باورهایی است که گاهی در کودکی شکل گرفته است.

مادرها در میزان مهرورزی متعادل باشند


اگر فرد در خانه‌ای بزرگ شود که مهر و محبت در آن وجود دارد و مادر طبق تعریف نقشش با او برخورد کند، دیگر کودک در جوانی به فکر داشتن مادر دوم نمی‌افتد! البته برعکس این موضوع هم صادق است؛ یعنی مهرورزی بیش از حد مادر که باعث می‌شود جوان‌ها با انتخاب زن‌های بزرگ‌تر و پخته‌تر به دنبال یافتن مادر دوم باشند؛ البته شاید خودشان هم متوجه این مسئله نشوند و این تصمیم ریشه در ناخودآگاه آنها داشته باشد.

ریشه‌های انتخاب همسر به عنوان مادر دوم!


در روانپزشکی مبحثی به نام ادیپوس کامپلکس (Oedipus complex) وجود دارد که به معنای علاقه شدید پسر به مادر است. گاهی اوقات در پسربچه‌های کوچک دیده می‌شود که به مادران‌شان می‌گویند چه می‌شود پدر فوت کند و ما با هم ازدواج کنیم! آنها در آینده هم عموما دل‌شان می‌خواهد زنی مثل مادرشان را انتخاب کنند. این افراد درآینده مستعد ازدواج با زن‌های پخته و مطلقه هستند. اگر پسری از کودکی دچار این مسئله است، چه خوب که مادرش نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشد و اجازه دهد آن پسر زمان بیشتری را با پدرش بگذراند. مادرهایی که خیلی مهربان هستند و نسبت به پسران‌شان حساسیت بالایی دارند، بزرگ‌ترین خطا را در مواجهه با این پسران مرتکب می‌شوند. درواقع پسرها در سه تا شش سالگی می‌توانند زمان بیشتری را با مادر بگذرانند اما بعد از آن بهتر است بیشتر با پدر در ارتباط باشند.

جایگزینی برای مهربانی‌های مادربزرگ


مسلما زن‌های مطلقه‌ای که رفتار جذاب‌تری دارند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن از جانب پسرهای مجرد دارند. زن‌هایی که به دلیل تجربه زناشویی قبلی می‌دانند چطور باید با مردان معاشرت کنند؛ چیزی که قطعا یک دختر جوان تجربه کمتری در این زمینه دارد. به همین دلیل است که خانم‌ها عموما در ازدواج دوم موفق‌تر هستند. زن مطلقه به دلیل تجربه و پختگی بهتر می‌تواند یک مرد جوان را در زندگی نگه دارد. پسرها هم با کوچک‌ترین اشاره‌ای از یک خانمی که اتفاقا می‌تواند ایفاگر نقش مادر هم باشد، دل‌خوش می‌کنند. در داخل خانه حتی حضور یک مادربزرگ و خاله مهربان هم این تصور را در مرد جوان خانه به وجود می‌آورد که کاش همسرم مثل مادربزرگم باشد!

پکیجی از تسهیلات!

مورد تاثیرگذار بعدی در این انتخاب‌ها توجه به دیدگاه اقتصادی است چون خانم‌های بیوه عموما ثروت دارند و در برگزاری مراسم عروسی کم‌توقع هستند. به همین خاطر این مسئله نقش مهمی در انتخاب این زن ها توسط پسرهای مجرد دارد. داشتن مجموعه‌ای از این تسهیلات برای هر پسر جوانی یک آرزوی دست‌نیافتنی است. زمانی که این آرزو توسط خانم مطلقه‌ای که خانه، ماشین و ثروت دارد تامین می‌شود، برای آنها گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

حس ابراز وجود در میان مردان


گاهی پسرها تصمیم به انجام کاری می‌گیرند که تا به حال کسی در خانواده آن را انجام نداده است؛ مثلا با  خانمی که 10 سال از خودشان بزرگ‌تر است ازدواج می‌کنند تا سر زبان‌ها بیفتند. این مردها از اینکه همه با آنها مخالفت کنند و در نهایت با قدرت‌نمایی پیروز میدان شوند، لذت می‌برند. در این پسرها، فشار مضاعف خانواده و علاقه‌مند شدن به خانم مطلقه منجر به ازدواج می‌شود.   

سیاست‌های بالغانه یک زن برای نگه داشتن زندگی


 زنان بیوه برای شوهر جوان آزادی‌های بیشتری در نظر می‌گیرند که دختر جوان این کار را نمی‌کند. مردها دوست دارند آزاد باشند و زن‌های مطلقه عموما این امکان را به آنها می‌دهند. گاهی حتی حمایت مادرانه دارند و برای مردها تصمیم می‌گیرند. این میزان توجه بین یک خانم بیوه و یک مرد جوان بیشتر پیش می‌آید. این توجه‌ها به صورت غیرمستقیم و مادرانه است. خیلی از مردها برای زن‌های مطلقه بیشتر خرج می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد میزان مجادلات و چالش در بین یک خانم مطلقه و یک مرد جوان کمتر از یک زوج جوان است. در زوج‌هایی که هر دو جوان هستند، درگیری بیشتر است. اتفاقا در بین خانم‌های مطلقه و پسران  جوان، خانم نقش بیشتری در مدیریت زندگی دارد اما کاملا سیاستمدارانه!

سرویس‌دهی بدون قید و شرط!


دخترهای جوان بیشتر به همسران‌شان می‌گویند چرا به این خانم نگاه کردی؟ چرا وقتت را صرف من نمی‌کنی؟ و... اما با اینکه یک خانم مطلقه هم چنین چیزهایی در ذهن دارد اما کمتر به زبان می‌آورد چون همسر اولش را از دست داده است. این زن‌ها کمتر می‌گویند این کار را بکن و آن کار را نکن. درواقع کمتر دستور می‌دهند و بیشتر کوتاه می‌آیند چون نمی‌خواهند تجربه تلخ قبلی دوباره تکرار شود. در این زندگی عموما همه‌چیز آماده است. یک سرویس بدون قید و شرط و مسوولیت که متاسفانه پسرهای امروزی خیلی دنبالش هستند... .

نکته


نسل قبل آرام‌تر رشد کرد و این همه فشار در خانواده‌ها وجود نداشت ولی مادران این دوره و زمانه به نسبت قبل مهربان‌تر و حامی‌تر هستند. شاید این مسئله به دلیل توجه بیشتر و تعداد کمتر بچه‌هاست اما موارد دیگری هم به آنها اضافه شده؛ مثل امر و نهی بیشتر به بچه‌ها و... اتفاقا آزاد گذاشتن آنها و کاستن از فشار کاذب در مقاطعی نتیجه بهتری هم می‌دهد.

این ازدواج کوتاه‌مدت است


هر خانم مطلقه‌ای قطعا حق انتخاب و ازدواج دارد اما چه بهتر که با فردی مثل خودش ازدواج کند. از نظر اکثر خانم‌ها هم جالب نیست که با مردی کم سن و سال مراوده عاشقانه و ازدواج داشته باشند. شاید برای یک زندگی کوتاه‌مدت جالب باشد ولی برای یک ازدواج توام با آرامش همیشگی خوشایند نخواهد بود؛ به‌خصوص این موضوع همیشه برای مردهای شکاکی که اصرار دارند از زندگی گذشته همسرشان بدانند و نسبت به این مسئله سوءظن دارند  آزاردهنده خواهد بود.

سن و تجربه دو بحث مجزا


 سن، نقش تجربه را بازی نمی‌کند. یک دختر 25 ساله با یک خانم مطلقه 25 ساله بسیار متفاوت هستند. نحوه نگهداری زندگی توسط زنی که تجربه قبلی دارد با یک دختر مجرد متفاوت است. همچنین ارتباط جنسی به طور معمول با زنی که قبلا تجربه داشته بهتر و لذت بیشتری دارد چون در بین روابط جنسی و عواطف، روابط جنسی نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند.  

معاشرت و خواستگاری کنید

انسان به چیزهایی که از آن نهی می‌شود، بیشتر علاقه پیدا می‌کند. نقش پدر و مادرها در انتخاب به دلیل انتقادهایی که می‌کنند، همیشه منفی است. جملاتی مثل اینکه سن تو کمتر است، این خانم بچه دارد و... باعث می‌شود که پسرها بیشتر به این خانم‌ها علاقه‌مند شوند. پسرها اگر قبل از ازدواج زیاد به خواستگاری رفته و با خانم‌ها در ارتباط باشند، متوجه می‌شوند که انتخاب اول همیشه بهترین نیست. تجربه خواستگاری‌های قبل از ازدواج به انتخاب بهتر و آشنایی با دیدگاه‌های مختلف کمک می‌کند. در ابتدای کتاب هنر عشق ورزیدن آمده؛ «آن کسی که خیال می‌کند همه میوه‌ها در همان فصل می‌روید که توت‌فرنگی، از انگور غافل است... .»

آینده‌ای ناکام در انتظار این سبک ازدواج‌ها


آینده چنین ازدواج‌هایی عموما ناکام خواهد بود چون پختگی بیش از حد زن هم گاهی خسته‌کننده است. مردها عموما دخترهای بانشاط و نمایشی را می‌پسندند و اگر هم به زنی مطلقه گرایش پیدا می‌کنند، حتما این ویژگی را دارد.

این را هم بدانید که غالبا این ازدواج‌ها زودتر از یک ازدواج طبیعی منجر به طلاق می‌شود. مشاوره قبل از ازدواج، پیشگیری برای یک انتخاب اشتباه است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۵۲۴
برای اینکه عمده این زنها ظاهر زیبا دارن و از طرف دیگه هوس باز هستن و میخان چند تا شوهر رو تجربه کرده باشن برای همین پسرای مجرد رو گول می زنن و زندگیشون رو خراب میکنن. از طرف دیگه هم اون پسرای مجردی که با اینها ازدواج می کنن آدم های پاکی نیستن و حتما یک قصد و غرض پلید دارن.
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
در اولین فرصت به روان پزشک مراجعه فرمایید...
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
حواست هست چی میگی - برو یه کم آداب معاشرت یاد بگیر - درضمن هیچ وقت زن نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
با ناشناس 15:39 موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
عباس نیاز نیست زن بگیره از نوع نوشتار مشخصه که خانم هست خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
حقیقت محض

البته نظر ناشناس 15:39 مربوط به فروردین سال 95 بوده. نمیدونم چرا الان دوباره این خبر بازنشر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
بیمار جنسی به روایت تصویر
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
نمی خوام توهین کنم ولی اومدی حرف بزنی راه رفتی. این چه نوع نظر دادنه که به عمده زنها وصل می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
کاملا موافقم
سپیدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
من شخصا برای این دیدگاه و این طرز فکر متاسف و نگران هستم!
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
اون خانمی که اون مطلب رو نوشته ( همین ناشناس) به نظرم خیلی هم بیراه نگفته... چون حتما همچین چیزی در زندگیش دیده....
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
امروزه خیلی از پسرها دنبال دردسر ومسیولیت نیستن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
هر کسی میخواد با هر زنی ازداجکنه این روانشناسها چرت و پرت زیاد میگند در شرایط امروز که دخترها به دلیل توقعات بالا و تمکین نکردن و سرد مزاجی شوهرشون را اذیت میکنند و پولکی هستند، بهترین گزینه زنان مطلقه است که مطیع تر و شوهر دوست تر و حرف گوش کن تر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
روانی
خدیجه س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
هیچ پسری نمیره با برنامه ریزی قبلی بگرده دنبال خانم مطلقه پسرا اول از خانم خوششون میاد بعدش میفهمن مطلقه است مثل خواستگارای خود من
ضمنا این مقاله بیشتر شبیه عقده گشایی بود شبیه تراوشات یک زن جنسیت زده بود
من طلاق گرفتم از خیلی مجردا دارم بهتر درست تر زندگی میکنم آسه میرم آسه میام معلومه که بخاطر بی حاشیه بودنم خواستگار خوبم برام میاد
اصلیترین دلیل همون مسائل مادیه
توقعات دخترخانوم ها واقعا خیلی بالاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
دختر خانوم ها که اصلا توقعی ندارن! تنها خواستشون اینه که آقا پسر شغل و درآمد خوبی داشته باشه همین، و یه خونه و یه ماشین که چیزی نیست و یه عروسی تو باغ یا حداقل تالار که اینم چیزی نیست، طلا هم که ارزون شده دیگه یه سرویس طلا چیزی نمیشه حالا ماهی چند میلیون هم پوشاک و لوازم آرایشی مشکلی نداره و مردن مادرشوهر و خواهر شوهر که اینم کاری نداره در نتیجه مشکل از پسرهای این مملکته
هوتو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
گیریم توقع دختر خانم ها خیلی بالاست. من موندم شما چرا درست میرید سر وقت همون دختر خانم های پرتوقع!!!
خب دخترهای کم توقع مثل دخترهایی که از خانواده های بی سرپرست و یا تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی هستند را انتخاب کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
چه متن زن ستیز و وحشتناکی . این آقا واقعا مشاور خانواده ست؟! طوری راجع به زن ها حرف زده انگار داره در مورد کالا حرف میزنه ؟ برای چی مرد باید مسن تر از زن باشه ؟ چرا هم سن نباشند ؟ این طور ازدواج تمام منفعتش برای مردهاست .منو یاد مادربزرگ نود ساله ام انداخت این مشاور!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
دقیقا .. هزینه ی عروسی و مهریه بالا
م م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
خوب حالا چرا نگارنده متن و بعضی دوستان اینقد نگاه منفی به این مساله دارن؟ خوب چه ایرادی داره یه پسر با زنی که دوست داره ازدواج کنه؟ حالا چه مجرد باشه و چه مطلقه؟ بنظر من که این موضوع ابدا آسیب اجتماعی نیست و هیچ مشکلی هم نداره. اینطور که من هم در طول زندگی دیدم معمولا زنهای مطلقه آدمهای معقولتر و جالب تری از دخترهای مجرد همسن خودشون هستن
نسرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
منم بایه پسرکه ۳سال ازخودم کوچیک تره ازدواج کردم خیلی هم همدیگرودوست داریم یه بچه هم ازهمسرقبلیم دارم که درقیدحیاط نیستن دلیل نمیشه که هروصله ای روبچسبونید
انسانیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
هیچ پسری نمیره با برنامه ریزی قبلی بگرده دنبال خانم مطلقه پسرا اول از خانم خوششون میاد بعدش میفهمن مطلقه است مثل خواستگارای خود من
ضمنا این مقاله بیشتر شبیه عقده گشایی بود شبیه تراوشات یک زن جنسیت زده بود
من طلاق گرفتم از خیلی مجردا دارم بهتر درست تر زندگی میکنم آسه میرم آسه میام معلومه که بخاطر بی حاشیه بودنم خواستگار خوبم برام میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
متاسفانه ملاج ما بین زندگی به سبک سنتی اسلامی و مدرنیته غربی گیر کرده
آدم ها آزادند با هر کی دوست دارند ازدواج کنند، یک ازدواج ناموفق دلیل بر این نیست که باید محدودیتی برای ازدواج مجدد وجود داشته باشه.
کلن اگر نگاه ها و تفسیر ها در حوزه زنان انسانی تر و عقلانی تر بشود برای آینده جامعه بهتره.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
نگاه پیشکش . همین ادبیات رو ببین !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
منطق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
هیچ پسری نمیره با برنامه ریزی قبلی بگرده دنبال خانم مطلقه پسرا اول از خانم خوششون میاد بعدش میفهمن مطلقه است مثل خواستگارای خود من
ضمنا این مقاله بیشتر شبیه عقده گشایی بود شبیه تراوشات یک زن جنسیت زده بود
من طلاق گرفتم از خیلی مجردا دارم بهتر درست تر زندگی میکنم آسه میرم آسه میام معلومه که بخاطر بی حاشیه بودنم خواستگار خوبم برام میاد
چه تحلیل بی معنی و بی ارزشی...
یعنی اینو یه اندیشمند خارجی بخونه میگه یه طفل 6 ساله نوشته...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
دقیقا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
یک مقدار مردانه قضاوت کرده بود ولی انصافا حاصل تجربه و علم بود.
چقدر از مزایای ازدواج با مطلقه گفتین و اخرش رد کردین!!!
من عمرا پولم رو به مشاور بدم
بهترین مشاور والدین و اسلام هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
برای والدین مثبت برا بعدی منفی
اعظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
با سلام اتفاقا شما حتما نیاز به مشاور دارید چون .اگر ما تمام کائنات را در اختیار خداوند بدانیم چرا خدا اینهمه پزشک و مهندس و ...و...و..و.. افرید ؟ ببخشید یا ما نمیفهمیم و یا .....؟ و همه چی زیر سوال میرود .اگر ما در زندگی مشاوران خوب داشته باشیم چه اشکالی دارد و در قران چرا فرموده که وشاورهم فی الامر یعنی مشورت کنید در امور و اینقدر برای مشورت سفارش شده ؟ چون اگر خدا میخواست که ما اینطوری زندگی کنیم چرا دنیا را بدون دردسر نیافرید ؟ چرا این همه شغل و ...و..و.. افریده .و این همه در باره کارافرینی و ...و.. مطلب هست ؟؟ اگر انها ربرای ما کافی بود دیگر چه نیازی به یادگیری داشتیم ؟ و چه نیازی به این همه ....و...و.. بود ؟ متاسفم بنابر این اگز از من میشنوید حتما به مشاور مراجعه کنید و در نهایت کار خودتان را بکنید خداوند هر کسی را بهر کاری ساختند و استعدادهای ما با هم تفاوت دارد و همچنین نظرات و .اطلاعات ما .........و زیبایی زندگی به همین تفاوتها و اختلاف نظر ها است .ما نیاز به همراهی و راهنمایی همدیگر در شاخه های مختلف داریم . چرا خداوند پیامبران را برای راهنمایی و مشورت ما فرستاد و البته والدین بسیار مشاوران خوب و دلسوز برای بچه ها هستند ولی این روزها با توجه به این تکنولوژی و علم بی حد و و..انها هم گاهی نمیتوانند کمکی به بچه ها بکنند بنابر این بهتر است که از اهل خبره کمک بگیرید .موفق باشید
ناشناس
| France |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
داداش گل گفتی شرط می بندم این منفی ها رو همون مشاورها دادند
سینا
| Turkey |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
خوشبخت شی...
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
مشاور نمیخوادکه! برو صیغه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
به عنوان یک دکتر روانشناس بالینی حرفتون رو در غالب موارد تایید میکنم!
البته و 100 البته اگر مشاور آگاه و دلسوز و متعهد باشه پولتون رو هدر ندادید ولی تعدادشون انگشت شمارن!
علی
| United States of America |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
اسلام راجع به ازدواج با مطلقه گفته؟ خب همین که گفتی پول برا مشاوره نمیدم کافی بود.
سیدمحمدشهیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
واقعا درست میگی طلاقها زیاد شده علت هم دوری از دستورات اسلام است مشاور ها هم البته همه مشکلدار نیستند ولی بسیاری از انها روال خوب اثر گذاری ندارند باید مشورت بگیریم ولی از مشاور خوب >کیلویی نظرت خود را تحمیل نکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
این مشاور مثل ننه بزرگ من صحبت کرده . طوری نسخه پیچیده انگار همه زنها و مردهای جامعه مثل هم فکر می کنند . انگار زن یه کالاست و انگار هفت سال زودتر از مرد پیر میشه!!!
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
یکی از عوامل بالا رفتن سن ازدواج همین
والدین هستند که خیلی توقعات رو بردن بالا
و خیلی هم تو زندگی جوونا دخالت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
اسلام واقعا که !!
دختر و پسر اگه اهل زندگی باشن خطبه رو میخونن و میرن سر زندگیشون دیگه مهریه و جهیزیه و تالار و اینها مسخره بازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
اگه پیدا کردی خبر بده
اعظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
با سلام البته اگر خانواده ها بتوانند از چشم و هم چشمی دست بردارند پیشنهاد خوبی است
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
ااااااگه البته باشن متاسفانه این تیپا تو اقلیتن
ناشناس
| France |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
به این میگن حرف حساب بعد هم خداوکیلی یک زندگی که دو نفر با هم ساخته و فراهم کرده باشند نه بر پایه جهیزیه و مهریه، را برای هیچ و پوچ از هم نمی پاشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
اگه دختری با این مشخصات پیدا کردی به ما هم نشون بده
نسرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
همه از دخترای پر توقع می نالن اونوقت هرکدوم ی کم توقع گیرشون میاد قدر نمی دونن و ی بلایی سرش میارن ک از مسلک خودش توبه می کنه،البته ن همه پسرا مطمئنا
هرچه خواندم نفهمیدم چرا نباید یک جوان با زن مطلقه ازدواج کند. روان شناسی چیز دیگر هم می گوید هرکس هرطور احساس رضایت مندی کند همانطور زندگی کند!! حالا اگر با اگاهی از مصائب راه باشد بی شک رضایت مندی غنی تری حاصل می شود. نگاه فرویدی و نگاه کاسبکارانه به موضوع بیانگر موشکافی و علت یابی نیست بسیاری در این ازدواج ها به مراتب خوشبخت تر وموفق ترند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
من بیست سال پیش بعنوان یک زن مطلقه با پسری که پنج سال از من کوچکتر بود ازدواج کردم و کاملا زندگی خوبی داشتیم و داریم و باید در نظر گرفت همه ادما در یک سن یک جور فکر نمیکنند
Ghasem
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
Dorood
طرف پول داره میرن ازدواج میکنن. حتی در این ازدواجها ممکن هست مرد خیانت هم کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
همیشه و در هر حال امکان خیانت طفین هست
دلیلش فقط اقتصادیه
بقیه‌ دلایل درصد خیلی خیلی کمی داره
دخترهای جوان بیشتر به همسران‌شان می‌گویند چرا به این خانم نگاه کردی؟ چرا وقتت را صرف من نمی‌کنی؟ و... اما با اینکه یک خانم مطلقه هم چنین چیزهایی در ذهن دارد اما کمتر به زبان می‌آورد چون همسر اولش را از دست داده است. این زن‌ها کمتر می‌گویند این کار را بکن و آن کار را نکن. درواقع کمتر دستور می‌دهند و بیشتر کوتاه می‌آیند چون نمی‌خواهند تجربه تلخ قبلی دوباره تکرار شود. در این زندگی عموما همه‌چیز آماده است. یک زندگی بدون قید و شرط و مسوولیت که متاسفانه پسرهای امروزی خیلی دنبالش هستند... .

متاسفم که این تحلیل فمینیستی رو منتشر میکنید، فکر نمیکنید زیاده خواهی های خانمهای جوانی که از یک سو از بودن در خانه پدری حوصله شان سررفته و دنبال استقلال هستند و از طرفی امکانات فضایی را در خانه شوهری مادر مرده و متنفر از خواهرهایش می خواهند و دوست دارند یک دست آموز داشته باشند تا شریک زندگی، موجب دوری پسرهایی که البته برخی هایشان هم فراری از فشار مالی و بار مسوولیت هستند از انتخاب دختران مجرد شده باشد. همه اینها را اضافه کنید به شرایط و اجبارات تخیلی مطرح شده توسط خانواده دختر!!!!
درودبنظرم عامل اصلی در جذب جوانان به این ازدواجها تامین مالی فرد وعدم نگرانی از شغل ودرامد جهت تامین معاش خانواده است.بقولی این نوع جوانان دنبال زندگی شکل گرفته هستن واسب زین کرده واماده را تصاحب میکنن
یع طوری گفتین زن مطلقه که انگار درباره یه مجرم حرف می زنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
آفرین ....واقعا که
آسنات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام عایا همه زن های مطلقه از سر خوش طلاق گرفتند وهمه دارای ومال دارند هستند خانم های که وضییت مالی خوبی ندارند ولی با پسر مجرد حتی کوچکتر ازدواج کردند اما اگر در این مسئله اگر بخواد ریشه یابی بشه همان بالا رفتن توقع دختران هست.
دنبال دلیل نباشید
نود و پنج درصد بخاطر مسایل اقتصادیه بقیه اش اون موارد دیگه اس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اون موارد دیگه ، مگه در ازدواج همسن وجود نداره؟!؟
این حرفها چیه دلیل اول و آخرش اینه که پول نداریییییییمممم
این نظرات دایی جان ناپلونی رو از کجا میارین, چه ایرادی داری که دو نفر که از هم خوششون میاد با هم دیگه سرو سامان بگیرن نیست که حالا خیلی وضع ازدواج خوبه توی مملکت
بهتر سوال را اينطوري مي پرسيديد چرا ازدواج پسران ساده با زنان مطلقه رايج شده است؟؟؟؟

چون كه پسرهاي ساده گول زنان مطلقه را مي خورند.
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
افرین ملوان زبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
دقیقااا همینه
اکثرا به هوای صیغه میرن جلو بعدش می افتن تو دام اون و گیر می افتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
آره واقعا پسرا که خیلی ساده!!!!!!
این زنها هم که گرگ روزگار !!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
گول !!!!!
اتفاقا پسرهای موذی دنبال این ازدواج ها هستند
و در این ازدواج ها زن بیشتر آسیب میبینه
نسرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
اگه ب هوای صیغه میرن همون خوبشون میشه گول بخورن و بکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
چون دنیای مردها فقط روابط جنسی باطرف مقابل
بگیرن براهمین میرن سراغ دست دومش نمیتونن برن زن
زن مطلبی ب خاطر اینکه زندگی اولش ب شکست کشیده شده نمی خدا که زندگی دوم ب شکست برخورد کنه و دلهره داره ک امکان داره بدون شوهر بماند و پسرای مجرد تجربه ندارند و خام هستند با ترفندهی و سیاستهای زن مطلقه زود گول می خورند و با مطلقه ها ازدواج می کنند اینکا زن مطلقه یاد دارد چگونه پسر مجرد را طرف خودش جذب کند و مطلقه یاد داره از چه راهی وارد شود و ازادنه ارتباط برقرار می کنه و عوامل دیگری هست که فعلا جا بحثش اینجا نیست
منفی گرایی در هر موردی خوب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
خدا همتونو که پشت ملت اینطوری حرف میزنن
بر عکس این دختر هایی رو دیدم که به عنوان زن دوم با مرد های بزرگتر ازدواج میکنن و یا با مرد هایی که زن مرده دارن ازدواج میکنن و علتش هم روابط نا سالم اقتصادی جامعه است باید خودتون رو جامی من جوون 21 ساله بزارید که به خاطر سربازی باید حقوق دو ملیون تمونی ام رو کنار بزارم و بعد از دو سال در حالیکه علمم قدیمی شده به نقطه ای عقب تر از الانم برگردم مطمئنن به من ربطی نداره که این جامعه نیاز به فرزند آوری و یا خانواده و... داره من دیگه نمیتونم سالم زندگی کنم و مجبورم برای بد بخت نشدنم دست به خیلی کار ها بزنم
دو نفر میخوان از زندگی لذت ببرن شما نمیزارین، خدا خیرشون بده هوای جوونارو دارن، یک در دنیا صد در آخرت خدا نصیبشون کنه
سلام. من خودم بايك خانم كه دوسال ازخودم كوچكتره ويه بچه دختر هم داشت ازدواج كردم. الان پنج سال بيشتره باهم زندگي ميكنيم هيچ مشكل خاصي هم نداريم. ايشون هيچ مزيت خاصي هم ندارن. نه پولي نه خونه اي ونه هيچ چيز ديگه. حتي بعداز ازدواج درسشونو ادامه دادن. تازه من ازدواج اولم بود وهيچ مشكل مالي هم نداشتم. خيلي خيلي هم زندگيم راضيم
پاسخ ها
k
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
خوش به حالتون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
تو چقدر مرد خوبی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
هيچ مزيت خاصي هم ندارن؟باور کنیم که محض رضای خدا گرفتیش؟ خودت گفتی مزیتی نداره یعنی بهش توهین کردی معلومه بیچاره توسری خوره.مزیت یعنی پول و خونه؟
از همسر دوم استقبال میکنم!
البته خانمم مخالفه!!
چون قدر سرمایه مردان را بهتر میدانند
واقعا متاسفم من نمی دونم این سخنان واقعا نظرات دکتر مجد هست یا نه ولی اگر باشه واقعا از روانشناسی ایران باید ناامید شد چرا که ایشان بزرگ روان شناسی ایران هستند تاسف باره
اینایی که نوشتید؛ ازدواج پیامبر اسلام با یک زن که از خودش بزرگتر و ثروتمندتر بود را هم رد می کند!
تحلیلِ آبکی بود...
پاسخ ها
نسرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
افرین ب نکته خوبی اشاره کردی
چقدر دوست داشتنی هستند خانم های مطلقه چطور دلتون میاد بهشون بد بگید من پشیمانم که چرا با مطلقه ازدواج نکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
بی آبرویی هم بد دردیه واسه شما.اما اگه می فهمیدی خوب بود.زن بیچارت مگه چشه؟.
بهتر در انتخاب تیتر دقت بیشتری بکنید . بهتر عنوان ازدواج با مطلقه بزرگتر از پسر رو انتخاب کنید ، نه اینقدر کلی . چون میتونه مردی ازدواج نکرده باشه ولی سنش بیشتر ازون مطلقه باشه و یا اون مطلقه کم سن و سال باشه . این که خیلی الان زیاده
چون میدانن بعد از اون شکست اول دیگه پابند زندگی هستن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
دخترا نیستن؟ یا شما نمی خوای باشی؟
همچین نظرات بدون پشتوانه علمیتون رو به همه عمومیت می دین که آدم فکر می کنه الان دارین حاصل سالها تحقیقات و مطالعاتتون رو تحویل مردم می دین. یه مشت تحلیل بی ربط که بیشتر تراوشات ذهن نویسنده هست تا حاصل اصول پذیرفته شده روانشناسی.
خدارا هزار مرتبه شکر که اصلاً دوست ندارم همسر آینده ام کوچکترین شباهتی با مادر یا خواهرم داشته باشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
درود بر تو آدم عاقل و با شرف
این که می گویی ‍پول نداریممممممممممممم
بسیار حرف اشتباهی است. همین طرز تفکر باعث بدبختی جوانها شده. من خودم در شب عروسی بیشتر از دویست تومان نداشتم با یک هزینه کم البته ‍پدرم و پدرخانمم هزینه مختصر شب عروسی و مقداری جهزینه برایمان تهیه کردند. من با همان وضع کم پولی زندگیم را شروع کردم . الان هم بحمدالله صاحب دو خانه یک ماشین و اثاثیه کامل منزل و دو دخترم را هم شوهر دادم. علت نه اینکه خودم باشم. من قبول مسولیت کردم در عوض خداوند دستم را گرفت. و تنهایم نگذاشت البته نه اینکه سختی نکشیدم ولی سختیها باعث نشد که احساس مسولیت نکنم با توکل به خدا آنچه که از دستم برآمد انجام دادم. مابقی اش خداوند بود که دستم را گرفت. متاسفانه ما جوانان امروز خدا را نظر نمی گیرند و فکر میکنند که همه چیزها بدست خودشان در حالی که اینطور نیست. در ضمن ما چرا باید جوری صحبت کنیم که حق زندگی زناشویی از زنان مطلقه گرفته شود. که در این صورت مشکلات دیگر گریبان جامعه را بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
شما یک سرمایه ای داشتید به اسم خدا
یک جوهمت و غیرت هم داشتید.
این رو امروزه جوونا ندارن
شرایط ازدواج رو دختر خانوما و خانواده هاشون سخت میگیرن پسرا هم مثلا راه ساده رو انتخاب میکنن البته از چاله تو چاه میفتن متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
شما اصلا بیخیال چاله و چاه شو.مگه مجبوری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
انسان جدا شده چاه هست؟؟؟؟؟؟؟؟
علت ازدواج با زنان مطلقه این است که انها کم توقع هستن ومثل دخترها توقعات عجیب وغریب فضایی ندارند ولی یک نکته بسیار مهم در زنان مطلقه هست وان هم ان ذهنیت ناکام از زندگی وگذشته زناشویی انهاست که انها همیشه با ان درگیرن وهمین موضوع شوهر جدید را خیلی اذیت میکنه وهمین موضوع است که منجر به جدایی میشه
الزاما همه این شکل ازدواجها به شکست نمیرسه. یک زن مطلقه هم یک انسان هست با تمام ویژگیهای یک خانم مجرد تنها تفاوت در تجربه یک زندگی مشترک هست که به هر دلیل اون زندگی تمام شده. این دلیل نمیشه که ازدواج با خانمهای مطلقه یا بزرگتر از سن پسر را کاملا نفی کنیم. مواردی دیدم در اطرافیان با این شرایط و زندگی فوق العاده شیرین. حتی بهتر از ازدواجهای که به قول شما مطابقق عرف هستند. به نظرم بهتر شما تحقیقاتتون رو بیشتر کنید.
عجب تحلیل آب دوغ خیاری بود
این جور افکار و روشها جامعه مارو به اینجا کشونده
باز هم جالبه که روش پا فشاری میشه
یه کلام ختم کلام دختر پسرای ما راه و رسمه زندگیو بلد نیستن
نه تو خانواده بهشون یاد میدن نه تو خانواده نه در دانشگاه
میرن سر زندگی تازه باید یاد بگیرن ،نتیجشم این فاجعه ایه که میبینید
نه مسایل همسر داری نه مسایل جنسی کل قضیه توی لفافه و گنگه همه هم فک میکنن خیلی بلدن بعد میخورن به بن بست
مسایل اقتصادیم جرقه ایه برای انفجار این انبار مشکلات
چرا ازدواج یک پسر مجرد با یک مطلقه باید بد باشه ؟ نه می تونه خوب و موفق هم باشه . ولی بجای این حرفها بهتره آموزش اصول زندگی با دیگرون رو از دوران کودکی رو شروع و اجرا کنیم . تا وقتی بچه ایم فقط به ما میگن : ندو ، نرو ، حرف نزن ، نشین ، نه ... و البته اینو خوب به ما یاد میدن که : مواظب وسایلت باش کسی ور نداره ، نذار کسی با اسباب بازیت ور بره ، این غذارو فقط خودت بخوری ها ، نذار کسی ازش بخوره ، و نذار و نذار .. پس طبیعیه که وقتی به سن ازدواج می رسیم دنبال کسی می گردیم که فقط در مقابل خواسته هامون کوتاه بیاد .. این نوع همسران برای ما مطلوبن ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
پدر آمرزیده ظاهرا کوتاه میان.تو چه می فهمی چه به سرت میاد.
چرا مقاله ای در خصوص ازدواج دختران مجرد با مردان مطلقه نمی نویسید... چرا زن مطلقه بد است ولی مرد مطلقه می تواند با هر کسی ازدواج کند... با عرض معذرت به نظر می رسد این مسئله سازی و اهمیتی ندارد... موفقیت یک رابطه هیچ ربطی به این ندارد که طرف مطلقه بوده یا نبوده ... اگر درک و شعور طرف با یک تجربه بیشتر و بهتر شده هیچ ایرادی ندارد...
یه عقیده ای هست که سرکه جا افتاده ش خوشمزه تره :)
چون خرج عروسي و ساير مخارج آنچناني طلب نمي كند
زياد فلسفه نبافيد
شخصاً دوست دارم خانم آیندم مطلقه و ترجیحاً چندسالی بزرگتر از خودم باشه اگه بچه هم داشته باشه بهتره و شک نکنید ازدواجم با همچین خانمی خواهد بود.
هر کسی یک جوریه, ربطی نداره. به نظرم من اون خانما برای زندگی بهترن و زندگی دوام خواهد داشت تا دخترای بی تجربه.
پاسخ ها
ستاره سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
واقعا خوب گفتید. من خودم با اقایی میخوام ازدواج کنم ک ۷ سال از خودم کوچکتره .همسر سابقم فوت کردن و بعد ۴ سال با این اقا اشنا شدم.متاسفم برای جامعه ای که میپذیرع مرد ۷۰ ساله با دختر ۱۴ ساله ازدواج کنه اما زن مطلقه بزرگتر از یک اقا نمیتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
برو روانشناس خودت رو نشان بده. مریضی
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
مطمئنی؟
اينجور كه گفتي منم اگه گيرم بياد يه مطلقه مي گيرم
سلام. بعنوان يك قاضى سابق دادگسترى ووكيل متاسفانه بارها درستى اين تحليل را ديده ام. ساده نگرنباشيد. جوانهاى امروزى خيلى سطحى بارآمده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
این امروزی ها دارن به یک چیز فکر می کنند و به نظذشان خیلی باهوشند.بعد می فهمند که چه اشتباهی می کنند فقط آن مورد را ملاک قرار می دهند.حیا هم خوب چیزیه.
Dorud bar Dr. Majd
دلیل اصلیش اینه که خانمهای مطلقه به دلیل ازدواج قبلی و ارتباطی که داشتن خیلی سریعتر و راحتتر میتونن وارد رابطه بشن و کمتر سختگیری میکنن. دخترهای مجرد ترس بیشتری برای شروع ارتباط عاطفی دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
کاملا موافقممممممممممممم. صحیحترین جمله ای که در اینجا نوشته شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
یعنی مردا واسه اینجور زنا، فقط استفاده دارن!آفرین به مردای باهوش!که فکر می کنند دختران بد هستند چون عاطفی اند و هرز نیستند.
زنها تو ایران راهشو یاد گرفته اند. اول با هر کی رسید ازدواج می کنند بعد از مدتی جدا میشوند و میروند دیگه با هر کی سر راهشون قرار گرفت و پول داشت.
آدمی که بخواد با خوندن این مطالب راجع به زندگیش تصمیم بگیره هنوز عقلش برا ازدواج کامل نشده.
انقد راحت برای ملت نسخه نپیچید لطفا
چون دختر ها هم عملا با زن مطلقه فرقی ندارند و اکثرا روابط پیش از ازدواج داشته اند و فقط خرج و ناز و ادعایشان از زنان مطلقه بیشتر است. بنابراین ازدواج با زنان مطلقه عاقلانه تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
هوسباز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
درست ترین نظری بود که خوندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
شما مردها دستون ب گوشت نمیرسه میگین پیف پیف بومیده!!!
من نمی فهمم چرا هی این جمله رو که این ازدواچ ها کوتاه مدت هستند رو تکرار کردید. یه سری واقعیت هایی بوده تو این گزارش امما یه طوری به جای بحث علمی متنش با نهی این امر همراه بود. این درست نست.
" سیاست‌های بالغانه یک زن برای نگه داشتن زندگی "
خیلی از پسرها شاید با نیت ازدواج موقت وارد این بحث و رابطه با زن مطلقه میشن،
بعد از رابطه اون زنهای مطلقه خوب میدونن چطور پسرهارو برای ازدواج دائم راضی کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
دقیقا نکته اش همینجاست.
باسلام به جوانان عزیز من متاهلم وپنجاه سالمه.دارای 2فرزند 24 و14 ساله هستم .به این علت در این بحث شرکت کردم که بنده هم در جوانی صید خانم مطلقه شده بودم اما از انجایی که خنگ نبودم شکار صیاد نشدم . خوب است که آنزنان هم ازدواج کنند .ولی نه به قیمت از دست دادن آبروی خانواده پسرها .بهتر است پسرها بدانند ان همان دختردیروز است که امروز توقعش راکم کرده .ودر نهایت به پسرها بگویم همه چیزتان را برای بدست اوردن پول ندهید.اگر این خوب بود بهترین راه دزدیست . احمقانه تصمیم نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
حرف دلمو زدی جناب حسینی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
صید شدی؟
من واقعا متاسفم ازين قضاوتى كه دكتر مجد كردند. من يك مرد هستم و اصلا فكر نمى كنم كسي كه ازدواج اولش به جدايي رسيده، بايد به عنوان يك آدم غيرعادى با او برخورد بشه. اميدوارم آدم ها انقدر ازادانديش باشند كه آدم ها رو به خاطر گذشته شون قضاوت نكنند.
پاسخ ها
س م
| Germany |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
من بازن مطلقه ای که سه سال دوست بودم اول صیغه بعد ازدواج کردم یه ماه دوام نیاوردم این زنها اگرخوب بودن مرد اولشان باش زندگی میکرد همینکه امد توزندگیم نابودم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
خیلی درست گفتین احسنت
یه مشت ادعا مطرح کرد این جناب کارشناس بدون هیچ اثباتی!!!
طرف دلیل مشخص داره! کارشناس هم میدونه!

اما کارشناس فقط ادعا میکنه که این زندگی ها خوب نخواهد بود... بدون اثبات!!؟
اولاً زن هاي مطلقه اگر بچه نداشته باشند ، كم توقع تر و آزموده ترند.
دوماً طلاق مجدد را بهتر مي پذيرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
سومن اگه خوب نباشن، زیرآبی میرن.بعضی ها هم خب شوهر اولشان خوب نیوده که بحثش جداست.
بابا وقتی دختره و خونوادش یه خروار انتظارات بجا و نابجا از پسره یه لا قبا دارن، خب پسر هم میره دنبال گزینه های آسون تر، ... مذهبی و غیرمذهبی هم نداره اکثرشون (اگه نگیم همشون) سر و ته یه کرباسن... البته به نظر من در نگاه اول باز هم این جور ازدواج ها کمی دور از منطقه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
انتظارات زیاده.شما بفرمایید مطلقه بگیرید که بعدا خوش خوشک پدرتان را در بیاورد.
من نطرم را می نویسم و نمی بینمش خوب بگید نظرات موافق خودتون را فقط منتشر می کنید که خیال آدم راحت بشه
این یکی از بدترین تحلیل هایی بود که در این سایت ارائه شده است. اگر تفاهم و درک متقابل وجود داشته باشه و طرفین تمام زوایای یک زندگی مشترک یا هم را سنجیده باشن، ازدواج با زن مطلقه تفاوتی با ازدواج دختر مجرد نداره.
ازدواج یک زن با مرد کوچک تر از خودش اگه در اغلب موارد مشکل داره بخاطر مطلقه بودن زن نیست، بلکه بخاطر کوچک تر بودن سن مرد از زن هست. فرق نمی کنه زن مطلقه باشه یا مجرد.
تجربه من در ازدواج با یک خانم که ده سال بزرگ تر است: دو دلیل داشت 1- تنفر از ادا اطفار دختران و روش ها زندگی امروزی انها 2- اختلاف نظر با مادرم و خلاء محبت وی در زندگیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
خلا داشتی که معلومه.خدا شفایت دهد.
با اینهمه مزایا ، منم خواهان ازدواج با یک زن مطلقه شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
یکی از دلایل افزایش طلاق مشاورا هستن . قدیما زن و مرد کنار هم می سوختنو و می ساختن. جدیدن که می رن پیش مشاورای کم سواد امار طلاق بالا رفته. چون اونا بلد نیستن. این راهو نرفتن. تجربه نکردم و بر اساس نظریه های غربی کار می کنند.
خودم دیدم طرف با هزار امیدواری میره که زندگیش بهبود پیدا کنه بعد بهش می گن نه دیگه شما به درد هم نمی خورین. بهتره جدا شین.
لازم به ذکره خودمم مشاورم.
چندی پیش در یکی از جسات سازمان بهزیستی شرکت کردم. نود درصد مشاورا اصلن نمی دونستن دوست دختر داشتن برای یک بچه دبیرستانی خوب هست یا نه؟
وقتی رهبران هدایتی مردم انقد سردرگم باشن چه انظتاری از مردم دارین.
محض اطلاع خودمم مشاورم....
البته یه مشاور ضد طلاق.
مشاورای فاسد هم که به ناموس مردم رحم نمی کنن تا دلتون بخواد. خودم اعترافات چند تا از همکارامو دارم. تا بیخ زندگیشونو می شناسم.
لطفا از حضور ادمای بی اخلاق در این ورطه جلوگیری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
دمت گرم. واقعا عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
خوب
چندش آوره یه پسر با یه زن ازدواج کنه! با زنی که دست مالی کسی دیگس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اونوقت چندش اور نیست یک دختر باکره با پسرایی که از 15 سالگی هر غلطی خواستن کردن و کسی نفهمیده ازدواج کنند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
چندش آور اونه که دخترای باکره دست کمی ازون خانم مطلقه ندارن اکثرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
هر کسی حق داره رابطه جنسی داشته باشه و ازش لذت ببره. خیلی زشته که از واژه دست مالی استفاده می کنید.
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خیر سرتون دارید بحث منطقی میکنید ؟ این الفاظ تو چاله میدون هم زشت حساب میشن چه برسه به یک رسانه فراگیر . خجالت بکش
سما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
باید بمیری با این طرز فکرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
نه دیگه ادبت کو؟
چطور برعکس این اتفاق بیفتد کسی ایراد نمیگیره به نظرم ازدواج مردهای جداشده از همسر با دختران مجرد خیلی بیشتر هست ولی هیچکس نظری نداره ؟؟؟
رقابت کیفیت می اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
امیدوارم زن شما نسبت به شما این نظر را نداشته باشد.
90 در صد فقط مسئله اقتصادی است. نه حس مادری و نه حس کمبود
بیوه ها اکثرا در حد توانشان وضع اقتصادی نرمالی دارند در ضمن یک خانم مطللقه توقع جشن و بریز و بپاش نداره
پیامبر هم همین طور ازدواج کرد مصلحت هر کس را خودش می داند چرا الکی حرف می زنید
عرف ازدواج مطلقه را بد می داند اما شرع مشکلی ندارد چرا الکی جو می دهید واقعیت زندگی با ایده ال شما فاصله دارد مشکل را در خودتان ببینید
گاهی وقتها برای پر کردن ستون خبر به هر مزخرفی متوسل میشوید.
شما شرایط رفاهی رو درست کن
شغل ایجاد کن
امکانات رفاهی و فرهنگی و ... برای جوونا ایجاد کن
اونوقت نیازی نیست که از دیدگاه روانشناسی؛ آسیب شناسی و ... درباره آسیب های اجتماعی صحبت کنید.
به نظر اینجور ازدواجا مناسب نیست البته همیشه استثنی وجود داره
من فقط یک چیز میگم و اینکه در ازدواج با زنان مطلقه با احتیاط عمل کنید ، حتما شناخت خوبی از او داشته باشید و دلیل طلاقش را کاملا تحلیل کنید وگرنه بلایی که سر من اومد ، سر شما هم خدای نکرده میاد.
باید به این قضیه با نگاه منطقی و به دور از جبهه گیری در رد و یا تاپید آن نگاه کرد . مزایا و معایب را باید در نظر داشت و عوارض مثبت و منفی آن را در آینده دید. ازدواجی که به سر و سامانی زن و مردی بیانجامد و باعث آرامش روحی و جسمی هردو شود نیکوست و در مجموع باعث خیر و برکت برای یک زوج و در نهایت برای جامعه خواهد بود. هدف از ازدواج اگر غیر این باشد چیزی جز عذاب و تلخی نخواهد بود. اگر زنی مطلقه بتواند به چنین هدفی خود و مردی را برساند چرا باید با آن مخالفت کرد ؟ خیر و صلاح جامعه و افراد آن در زندگانی مشترک کم تنش ‍و با دوام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
حالا مشکلتون با مجردا چیه؟خب برین مطلقه بگیرین.
باسلام
بنظر بنده با توجه به گسترش زمینه فساد اخلاقی و عدم تمهیدات مناسب ازدواج پسران در سن مناسب , لذا چنانچه این ازدواجها با زنان مطلقه ای( که رفتار جنسی کنترل شده ای بعد از طلاق داشته اند ) بصورت موقت باشد مانعی ندارد
شزایط اقتصادی و توقعات بی جا از پسران بیشتر دلیل عمده این اتفاق می تونه باشه.....
شما فرض گنید که چجوری می شه با حقوق 800-900 هزار تومن هم مهریه و شیر بها داد و هم عروسی آنچنانی گرفت و هم خونه خرید..تازه آخرش میان منت می ذارن س آدم که لطف کردیم بهت که زیاد !!!! بهت سخت نگرفتیم.....تازه هزار تا ناز و عشوه دختر خانم ها رو هم باید تحمل کنه...

آخه جوون مادر مرده از کجا بیاره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
شما فلسفه ازدواج رو چی می دونی؟ جوابش معلومه
کسی که این مطالب رو نوشته و خودش رو دانا میدونه بد نیست نگاه کنه که نظر مردم چیه و آیا حرفهایی او را تایید میکنه؟
توقعات بعدی جهت بچه دارشدن ونشدن مشکل ساز میشه.
واقعا نمیدونید؟ چون خرجشونو بدن .
زن جوان بیوه با ازدواج، مستمری شوهر اولش قطع نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
قطع میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
بفرما.دنیال پولن مطلقه ها.نه خود شما.تحفه.مثل خودت کلکن.
من الان 320 سالمه و هیچی ندارم، نه پول، نه خونه و نه بابای پولدار.اپهیه خانم پولدار به پستم بخوره که سنمون به هم نزدیک باشه حاضرم باهاش ازدواج کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
تحفه ای آیا؟
بنظراین حقیرباتجربه 33تاهل و27سال تجربه مددکارانه وروانشناسانه ،بازگشت به شیوه اماما ن وپیشوایان دینی درانتخاب همسرراهگشاست وپاکدامنی واخلاق پسندیده وهم کف بودن اولو یت است واگرایثارهم چاشنی آن شودنسل خوبی راتحویل جامعه خواهد کرد(پیشگیری هم بهتر ازدرمان است اول فضابرای اشتغال وازدواج جوانان فراهم شود،موضوع بخوبی قابل کنترل است بیکاری سم مهلک است)
زن مطلقه هیچ فرقی با مرد مطلقه ندارد. اگر ارزش زنها بالاتر از مردها نباشد کمتر از آنها نیست. اینطور منفی نگاه نکنیم.
به قول افغانی ها زن بیوه ارزانتر است و مهریه کمتر قبول میکند ولی دخترهای امروزی دنبال وصول مهریه هستند نه دنبال زندگی کردن . میگی نه سراغ هرکدام بروید همین است
پاسخ ها
ف.ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
همه مهریه ها هم بالای 300 تا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
تو دنبال زندگی هستی؟
مگه زن مطلقه انسان نیست فرق او و دختر خانم ها چیست؟
مگه زن مطلقه انسان نیست فرق او و دختر خانم ها چیست؟
همش توقع زیاد و دوری از اخلاق موجب بروز این مشکلات در خانواده هاشده
همچین میگه پسر ساده گول زن مطلقه رو می خوره که انگار زن مطلقه خود شیطانه اگه مسلمون هستید باید برای زنی که طلاق گرفته احترام قایل باشید همونطور که تو قران براش حق و حقوق و احترام قایله. این تعصبات همون تعصبات دوران جاهلیته. تازه چرا فرض رو بر این گرفتید که زنان مطلقه سن بالا دارن الان تو جامعه ما زنای مطلقه از 18 تا 23 و 24 سال داریم
اگه كسي بشينه يه كم فكر كنه اصلا ازدواج نميكنه تا اين همه مورد هجوم يه زن مطلقه يا غير مطلقه نشه.
مزایای این گونه ازدواج ها ظاهراًبیشتراز معایب اونه
من که از همین حالا به فکر ازدواج با خانم مطلقه هستم
ایول
اینها تفکرات "یک" مشاور (یعنی "یک" نفر) هست. بنده و همسرم به قول شما از همین ازدواج مجرد با مطلقه! بودیم و بسیار خوشبخت نیز هستیم. یک روانشناس بهتر است در هر چیزی متعادل باشد و یک نوع و سبک زندگی را کلا بد و بدون آینده نبیند. هرچیزی ممکن است خوب و بد داشته باشد! یک نکته و دلیل مثبت نیز می توانستید بیاورید جناب مشاوره!
علت اصلی همین است که "مهرورزی بیش از حد مادر که باعث می‌شود جوان‌ها با انتخاب زن‌های بزرگ‌تر و پخته‌تر به دنبال یافتن مادر دوم باشند."
نظر یک روان شناس نباید صرفا توجیه وضع موجود با انبوهی از دلایل تخیلی و فرضیات شبه علمی باشه. شما آقای روان شناس یک بار از دید مخاطب کل مصاحبه ات رو بخون. میبینی هیچی دستگیرت نمیشه. انبوهی از دلایل رو پشت سر هم قطار کردی اما وزن شون مشخص نیست.
دوم اینکه ازدواج پسر مجرد با زن چند سال مسن تر یا مطلقه اگر آگاهانه و از روی شناخت باشه هیچ ایرادی نداره. چون اون خانم توی ازدواج اولش شکست خرده دلیل نمیشه که باعث شکست زندگی دومش بشه. شاید اون بنده خدا به هر دلیلی قربانی ازدواج اولش بوده و بی تقصیر باشه...
پیامبر نیز با همسر بزرگتر از خودش ازدواج کرده بود مشاور!
متاسفم برای اقای به اصطلاح دکتر که اینقدرسخن فرسایی کردن ولی دریغ از یک کلمه اش که علمی یا بر اساس یک پزوهش باشه.
اینا را مادربزرگ ناصرالدین شاهم بلد بود بگه
به نام خدا
پيامبر اسلام (ص) نيز با اختلاف سني زيادي با حضرت خديجه (س) داشتند، پس ايشان نيز اشتباه كردند؟!
اصل ماجرا رو چطور می شه تایید کرد؟ تو این مطلب که هیچ مرجعی وجود نداره؟ مرجع شما که یک مجله زرد است. کی گفته رایج شده؟ فقط تو این دوره زمونه کسی کاری نداره چی رسمه و چی رسم نیست. هر کسی بنا به شرایط خودش تصمیم می گیره، الان هم انواع و اقسام ازدواج ها داریم فارغ از این که درست هست یا نه.
چون تنبل شده اند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
مرده شور اون ازدواجی روببرن ک ب طلاق صیغه ختم میشه
به كوري جشم روانشناسان اين ازدواجها هر جه بيشتر منعقد مي شود
ان شاء الله همه اش مبارك باشد
و موجب حفظ جوانان مجرد كم سن و سال و زنان بيوه و مطلقه تنها بشود

حضرت بيامبر بيشتر ازدواجهايشان با زنان بيوه و مطلقه بود
و اولين ازدواجشان هم با زني بود مطلقه كه 15 سال از بيامبر سنش بيشتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
درود بر شما
سمیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
بله پیامبربا15سال ازخودش ازدواج کردوبازنان بیوه ومطلقه
واقعا این ذهنیت غلط و این فرهنگ ظالمانه رو باید اصلاح کرد.مقاله جوری تفسیر کرده که این فرهنگ، که زن مطلقه کمترین شانسی برای ادامه حیات رو داره تقویت میشه در صورتی که فرقی نمیکنه تازه فرهنگ ما باید طوری ارزشبندی بشه که زن با توجه به محدودیت دوره باروری و جنسی شانس بیشتری برای بازسازی یک زندگی دوباره رو داشته باشه و ایرادی نباشه اگه یک مجرد بره با یک زن مطلقه ازدواج کنه و جامعه و اطرافیان هم بپذیرند و جا بیفته
حرف اول وآخر پر توقعی دخترهای لوس و پرافاده و پول پرست هست و بس. حالا ای کاش چیزی هم بودند آدم ناراحت نمیشد!
باید به این نوع ازدواج نگاه ماتریسی داشت نه نگاه تک عاملی ولی به نظر من امکانات اولیه زندگی یک بیوه یا مطلقه برای پسران مجرد جالب است اگر طرف کمی هم وجاهت داشته باشد قطعا کار جوش میخوره.
اصلش اينه كه تناسبات در تمامي زمينه ها از جمله ازدواج از بين رفته، وقتي مادري ، عروس آيندش رو هووي خودش ميدونه، آخرش پسرش اين انتخاب ها رو هم ميكنه. امروزه هيچ مادري جايگاه مادر بودن خودش رو نميدونه بنابراين نميتونه معيارهاي درست يك ازدواج رو به پسرش بشناسونه. مثلاً از نظر اين نوع از مادرها، تنها معيار ازدواج و دختر مناسب دختر كم توقع هست. بنابراين بدست اومدن چنين نتايجي، يعني ازدواج پسران با زنان مطلقه خيلي دور از انتظار نيست!
والا به خدا من هم دوس دارم ازدواج کنم ،پول دارم ،ماشین دارم ، خونه دارم ، قیافه ام هم خوبه ، اهل هیچ برنامه ای نیستم ، خلاف سنگینم چای پر رنگه ، اما هر چی میگردم دختری که میخام رو پیدا نمیکنم
پاسخ ها
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
؟؟؟؟؟
علی
| Germany |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
فکر کنم متن نظرت رو صاف از ایستاگرام کپی کردی. آخه زیادی واسه خودت نوشابه باز کردی. درست مثل اینستاگرام
پسرها فقط زنایی که یک من آرایش میکنن و عشوه و ناز میان را میگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
حسن جمال به تبی بنده ثروت ومال به شبی بنده
تا يك زن ميره پيش مشاور و طرف ميفهمه با شوهرش مشكل داره سريع توريش ميزنه
کاملا درست گفته
هرچیزی نوش خوبه
زن دسته دومش
باورم نمیشه
باورم نمیشه ،تو چه جامعه ای داریم زندگی میکنیم ،چنان درمورد زن حرف میزنن
ای وای به این زندگی
چرا در مورد زنان مطلقه اینقدر بد فکر میکنین من خودم ۲۸ ساله هستم و یکسال از. شوهرم جدا شدم چون بهم خیانت میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
متاسفانه کافیه که یکی از طرفین بد باشه سبب قربانی شدن اون یکی هم میشه...
چرا در مورد زنان مطلقه اینقدر بد فکر میکنین
من یک پسر م ولی از زنای بزرگتر از خودم خوشم میاد . اصلا هم نیازی به مادر ندارم.زیبایی هم فقط برای چند سال اوله همین.
من 24 سال سن دارم
وقتي 18 سالم بود نامزد كردم اما با يه فردي كه بعد نامزدي متوجه شدم چه انتخاب اشتباهي بوده..
متاسفم واقعا.اخه این چرت و پرتا چیه دیگه?
متاسفم واقعا
خخخخخخ
دیکه پيرمردا هم دارن دختر جوان میگیرند
سلام
من دختر مذهبی تحصیلکرده با ظاهر عامه پسند و متین هستم هفته پیش با پسری عقد کردم.ایشون روستانشین تحصیلکرده تحت تاثیر خانواده خشک.با سطح فرهنگ متفاوت و پایین و خانوادگی ذاتا دروغگو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
چه جالب. خوبه حالا از عقدت یه هفته بیشتر نگذشته که این حرفا رو میزنی. الان که یه سال از اون موقع گذشته چه حالی داری؟>؟ خب اصلا برای چی باهاش ازدواج کردی؟
زنان مطلقه پایبندی بیشتری به زندگی دارند
با سلام به نظر من هم این مشاور مردسالارانه صحبت کرد و زندگی را فقط در ظاهر زوجه خلاصه کرد
متاسفم که تو همچین جامعه ای زندگی میکنم
برای جامعه وفرهنگ خودمون متاسفم
برای جامعه وفرهنگ خودمون متاسفم که زنان مطلقه رو به دید یک جزامی یا مجرم یا...میبینیم
من یک دخترمطلقه هستم بسری عاشقم شدو بهم بیشنهاد ازدواج داد بعد که بهش گفتم بعد از شش ماه نامزدی طلاق گرفته ام کوچکترین تغییری در نظراتش و احساساتش نسبت به من ایجادنشد
پاسخ ها
reza
| United States of America |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
بعدا فعلا گرمه
چرا انقد راجب خانم هايي كه طلاق گرفتن بد مي گين
واقعآ که
سلام دوستان عزیزم ...وای چی بگم واقعا وقتی یه مشاور یه دکتر فکرش و دیدش به یه خانم مطلقه یا بیوه اینطوریه
ینی من عاشق اینم
نظرم کوووو؟؟،
به نظر من فقط 2 تا دلیل باعث گرایش پسر نسبت به زن مطلقه و یا مطلقه بچه دار میشه 1زیبایی اون زن 2 امکانات مالی
سلام همش درباره زنایی که از شوهراشون حالا به هر دلیلی جداشدن صحبته پس مازنان بیوه که یه زندگی خیلی خوب داشتیم کنار شوهرامون چی
واقعا این چه نقدی بود
با عرض ادب و احترام
مشکل ما ایرانیا اینه که همه چیز رو سخت و با عیب میبینیم
هم مطلب بیخودی بود
هم بیشتر نظرات چرت
هعییی
آقای روانشناس لطفا برو دنبال کارت
من خیلی زن ۵۰ ساله زیبا را دوست دارم خیلی بهتراز دختراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
ایول...
سلام
خانم مطلقه هستم 38 ساله و یک فرزند دختر دارم .با خوندن نظراتتون خیلی خوشحال شدم از اینکه خیلی از آقایون دیدشون نسبت به خانمها محترمانست و منصفانه.
حرف هایت را در قلبت نگه دار تا زیباتر باشی
سلام پسرا رو من واقعا درک نمیکنم یه زمانی خیلی لاغر بودم دقیقا همون موقع پسرا میرفتن با دخترا هیکلی ازدواج میکردن حالا که من چاق شدم مد دخترا لاغر اومده. چرا پسراهردفعه یه مدل جدید خوششون میاد ؟/ تازشم کله پوکا میرن دنبال دخترا پرتوقع و بداخلاق و خیانتکار که فقط نازو عشوه و ارایش بلدن . وقتی طلاق گرفتن میگن همه دخترا بدن. خیلیا رومیشناسم که دخترا خوبین از رو خجالتی که دارن باهیچکی هم دوست نشدن کم توقع هم هستن اما چون همش تو خونه بودن دیده نشدن و مجرد موندن/ پسرا یکم چشاتونو بهتر باز کنید لطفا .انقد دنبال چاقی و لاغری نرید یکم شخصیت یه دختر هم ببینید . ممنون
پاسخ ها
معصومه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
سلام واقعاک گل گفتی مریم جان
من یه زن بیوه هستم ودوست دارم با پسر ازدواج کنم
پاسخ ها
reza
| United States of America |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
عجب شما تکی
سما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
اخه چ فرقی داره هدف فقط خوشبختیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
مرد چهل ساله هستم باچهارتا بچه ویک زن یقین بدان که زن بیوه نمیگیرم ببخشید ترا خدا رک گفتم
من با مطالعه ی همه ی نظرات دوستان نتیجه گرفتم که حدود 90%افراد جامعه با ازدواج پسر مجرد با زن مطلقه موافق هستن
یعنی پسر جوا ن بدرد زن مطلقه میخوره براش زندگی وارامش فراهم میکنه
یعنی پسر جوا ن بدرد زن مطلقه میخوره براش زندگی وارامش فراهم میکنه
یعنی پسر جوا ن بدرد زن مطلقه میخوره براش زندگی وارامش فراهم میکنه محبت میگنه درک میکنه
من یه زن مطلقه ام هیچ وقت راضی به ازدواج با یه پسر کوچکتر خودم نمیشم
پاسخ ها
قثظش
| United States of America |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
درود به شرفت
من الان 8ماهه که با یه خانم آشنا شدم که 10سال از خودم بزرگتره از همون اول چنان بهش وابسته شدم که بجز اون کسی دیگری نمیبینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
برو پیش روانشناس، متاسفانه تو بیماری
سلام دوستان من 31 سالمه تازه جداشدم و یک پسرهم دارم که پیش باباشه.یک پسرمجردی بهم علاقه مند شده که ازخودم 2سال کوچکتره.مثل خودم تحصیلاتش ارشده و بااینکه سنش زیاد نیست خودش کارخونه داره وخیلی زرنگ و کاریه.خانوادشم خیلی عالین و خودش تک پسره.براهمین بهش میگم نمیشه باهم ازدواج کنیم
پاسخ ها
ف.ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
یا اینکه من خودم یه پسر مجردم ام می گم اشتباه می کنید
قثظش
| United States of America |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
ایکون چشمک ندارم ایول چاخان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
چه قدر عجیب که دخترای مجرد خواستگار خوبی براشون پیدا نمیشه و مطلقه ها بیشتر گیرشون میاد
این انسانها اینقدر کوته بین و تنگ نظذر هستن که باور کنید اصلا. علاقه ای به تشکیل خانواده یزن ندارن.
من که از ازدواجم راضیم با اینکه هم سنیم ولی خیلی خوب همدیگرو درک می کنیم
ازدواج هر چی به شباهت ها نزدیک باشه موفق تر
به خدا خدا ادم خواستگاری بره . به هر دختری که خواستگاری می کنی ازش طاقچه بالا می زاره . من همسرم تونامزدی با شوهر اولش به مشکل خورد . من الان ازداواج کردم انقدر منو دوستم داره کم تو قع . منم خیلی دوستش دارم . اگه با یه دختر ازدواج می کردم هیچ زمان قدرم نمی دونست بهترین زندگی رو دارم . خدا را صد هزار مرتبه شکر.زنی که متعلقه باشه حواسش شش دونگ جمه که شوهر دوم شو از دست نده . تو سرش خورده سردی گرمی روزگار چشید] . خدانکنه آدم بره خواستگاری این دختر ای مجرد ترشیده پرافاده .
سعي كنيد دستمال استفاده شده ديگران رو استفاده نكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
زن دستمال نیست نادان جان انسان است
زن مطلقه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
بی شخصیت نففففههم
برعکس بایداسم کاربریتو میزاشتی اححححممق
پدرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
واقعا برای شعورت متاسفم..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
واقعا متاسفم نمیدونم چی بگم به این طرز فکر
خیلی متأسفم
من ۳۰ سالمه. توقع بالایی ندارم
اقتصاد مهم هست
والا من خودم مجردم. پسر خوش قیافه ای هستم، ورزشکارم و هم اینکه همه چیز دارم. 27 سالمه و بسیار آدم متعهدی هستم. تا حالا با هیچ خانمی حتی دست هم ندادم. آدم با ایمانی هستم.هر جا میریم خواستگاری اینقدر سنگ می ندازن آخرش هم می ریم می خوریم به یه مهریه 300 تایی بر می گردیم.
منم موافقم با سارا خانم
دختر.مطلقه.حق
.زندگی. دارند. خودخواه. نباشیم..
سلام من بعید میدونم شما مشاور باشید
به نظر من ازدواج با زنان مطلقه ظلمه در حق دختران و پسران مجرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
لطفا شما نظر ندین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
شما خواهشا نظر نده
سلام بنده 28 ساله هستم دو ساله تو عقد هستم خانومم الان رفته تو 20 سال از همون روز اول دیوانم کرد ازدواج ما سنتی بود بعد شش ماه بهم گفت مادرم بکارتش ارتجاعیه منم به اون رفتم بنده هم برق 220 ولت از چشمام جرقه زد به بیرون بعدا ایشون خودشون رفتن نامه سالم بودن بکارت از دکتر ماما گرفتن من هم متوجه قلابی بودنش شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
به سرعت طلاق. وضعش خیلی خراب بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
متاسفانه اینکار زیاد شده توی جامعه ی ما
بيشتر دوستان من مطلقه بودن بچه هم داشتن و الان با پسراي مجرد ازدواج كردن خيلي خوشبختن .
؟؟؟؟؟؟؟؟
بدنبال یه خانم مطلقه خانه دار هستم که زندگی کن باش هر که هست بگه
بنده مجردم اما بنظرم ما ایرانی ها سنتی ازدواج میکنیم
جالبه
به همه حق انتخاب بدید و حق زندگی.
نويسنده اين مقاله ضد زن و بيمار جنسى است.
دلیل اصلیش تربیت ناصحیحه
من نمیگم همه دخترای مجرد بد هستن و نمیگم همه پسرای مجرد بد هستن اما بیشترشون چه دختر و چه پسر مجرداشون بد هستن
اقای علی اقا باید بهت بگم خیلی از دخترای بیتوقعم هستن
ودر اخر اینکه سراغ ندارم ادم شش دانگ سراغ زن بیوه بره
من چندسال طلاق گرفتم از سرناچاری ،شما فکر می کنید همه زنان مطلقه از سر دلخوشی طلاق گرفتن ؟؟؟؟
نظر فرد اگاه مهمه
سلام دوستان من از همسرم جداشدم و خوشبختانه با پسری که یازده سال از من کوچکتره اشنا شدم و ایشون بینهایت به بنده علاقمند و پابند هستند حتی با وجود فاصله زیاد بینمون و حالا متاسفانه خانواده ها مخالف ازدواجمون هستن و حالا که بعد از نه ماه اشنایی میبینیم انگار از روز اول تولد برای هم ساخته شدیم و حتی پیش از گفتن هر حرفی ذهن همدیگه رو میخونیم پس تنها به صرف متعلقه بودن و تفاوت سنی نمیشه کلیت داد خوشبختی در قلب ما ادمهاست مهم اینه که جفتت رو پیدا کنی و به خدا توکل کنید در ضمن ایشون اصلا دنبال پول بنده و زیبایی نبود چون خودش هم پول داره و هم تیپ خوب لطفا اگر عاشقید برا رسیدنمون بهم دعا کنید چرا هزار کیلومتر بین من و ایشون فاصلست ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
برسید ایشالا به هم ایشالاااااا
پیمان
| United States of America |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
یازده سال جای بچه ات حساب میشه خجالت بکش. سازمان حقوق کودکان باید ایراد بگیره از کار شما
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ایشالا ک بهم برسین
من در فکر ازدواج هستم و مقداری پس انداز دارم هر طور حساب کردم اگر با دختر مجرد ازدواج کنم کلی توی دردسر می افتم و تمام پس اندازم هزینه مراسمات می شه اینه که تصمیم گرفتم با کسی ازدواج کنم یکبار اون کارهای پوچ رو انجام داده باشه و بدونه که هدف اصلی زندگی کردنه نه لباس عروس و خودنمایی
پاسخ ها
راضيه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
سلام
خانم محترم. بذاريد من هم يک چيزي بگويم. بردار من 24 ساله هست. عاشق زني مطلقه 39 ساله با 3 تا بچه شده. البته بچه ها بچه ها پيش پدرشان زندگي مي کنند. داداشم کم کم ميخواد بگه ک ميخوام با اين خانم ازدواج کنم. الان حدود 8 ماهه خانه ما شده پر از ترس و اضطراب. از وقتي پدرم فوت کرد بردارم متاسفانه انگار ازادي زيادي پيدا کرده داره همه را ازار ميده. يعني يک مادر حق نداره روز عروسي پسرش با يک دختر خوب و همسن و سال پسرش را ببينه. چند ماهه شب ها خون گريه مي کنم صبح با بالشي از اشک مواجه ميشم. به عنوان يک خواهر هزار ارزو برايش دارم ولي اين رفتار، اين طرز فکر ما را کدايم سمت خواهد برد. اينکه يک مادر اشک بريزد درسته. اينکه يک خواهر زير باز اين غم خرد بشود درسته. به کارتان درست فکر کنيد. براي برادر من هم دعا کنيد تا عاقل شود. اين دوستي عاقبتي جز شومي براي همه مان ندارد.
من این طرز فکرو رد میکنم وقتی با هم خوشبخت میشن چرا فاصله میندازیم همین افکار منفی باعث میشه دوگانگی بوجود بیاد.جالبه خانواده اگر بفهمه پسر دوست دختر داره هیچ مشکلی نداره ولی کافیه بفهمه صیغه ای داره بیچارس....بعد انتظار دارین بی بند و باری نباشه گناه نباشه و توقع دارین پسر سالم باشه خوب معلومه فشارهای عصبی بیشتر منحرفش میکنه
سلام به نظر با یه خانم مطلقه با شخصیت وزیبا خیلی خیلی راحتر ازنظر مهریه به توافق می رسی تا با دختر خانمهای زیبا ومغرور که به اندازه دو تا سه برابر دیه یک آدم مهریه می خوان ؟
من یه پسر مجرد 21سالم عاشق زنای مطلقم چون قدر میدونن و خیلچیزلرو ک دخترای مجردبلدنیستن بلدن مثلن میدونن چه جوری دل یه مردو ببرن از دخترا بدم میاد چون خودشیفته و مغرور پر توقع اند خونه باباشون پنجا متر انتظار خونه لوکس دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
تو مریضی متاسفانه برادر
من عاشق زن 23ساله شدم یک بچه دارد خودم 25سال بدون هیچ عیبی و عاشق هم هستیم نمیخوام به این تجربه و این حرفا گوش کنم نمیخوام هزینه این عاشقی حساب کتاب کنم فقط میخوام به قلبم یعنی عشقم برسم آرامش داشته باشم انشاالله هر چه زودتر بهم برسید.
سلام نظرات دکتر را خواندم گوشه هایی ازحقیقت امروز جامعه بوداما نمیتوان یک نسخه را برای تمام مراجعین نوشت .به شخصه براساس تجربیاتی که از نزدیکان دیده و شنیده ام ازدواج با زنهای مطلقه اگر فقط براساس رفع حوایج جسمی شروع شده باشد بعد از چند ماه که از دلبستگیهای ظاهری گذشت نواقص امر پدیدار میشود و مشکلات رخ نشان می دهند. اگر خانم مطلقه بچه دار با آقای مطلقه بچه دار ازدواج کند مشکلات زیادتر است تازمانی که فقط خانم بچه داشته باشد چون حمایت مرد بهتر زن و بچه را زیرچترخود میگیرد اما زنها عموما بسختی کنار می آیند . در ثانی دختر و پسر کم سن نیز در دام خرج و مخارج و چشم و همچشمی میافتند و دایما مشکلات مالی و مقایسه شوهربا مردان دیگر را به تکرار انجام میدهند و این نیز موجب کدورت میشود .بهتر است اول به همفکری اندیشید و سپس مسایل جنسی و رفع نیازهای دیگر
خانم محترم مطمئن باش پسری که هم پول داره هم تیپ و سراغ یه زن اومده حتما ریگی به کفش داره.حالا بعدا میفهمی.صرف هم فکر و عقیده بودن کافی نیست.هیچ پسر با خانواده ای سراغ زنی که قبا دخترانگیشو از دست داده نمیره.زنی که بهش ابراز احساس میشده.حالا هستن دخترایی که نا پاکن و ابراز علاقه و احساس بهشون شده.ولی این فرد میتونه از بین90 درصد دختر پاک انتخاب خودشو بکنه.مردا خیلی هفت خطن.حتما این اقا درباره شما تصمیماتی به نفع خودش گرفته
پاسخ ها
نیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
بعد مدتها تجربه و فکر به این نتیجه رسیدم همه این ازدواجا خواست خداست تا خدا نخواد برگی از درخت نمی افته.به نظر من خدا در ازدواج هم روزی ای برای بندگانش قرار داده و روزی این زنان هم برخی پسران هستندول کنیم این حرفا رو.این ازدواجا شیوع پیدا کرده چون خدا خواسته.
بزار یه چیزی بتون بگم خود من چهار تا خواستگاری رسمی بعد از چند جلسه دعوت به رستوران و کافی شاپ و هدیه و ... داشتم که هرکدومشون یا به بهانه ای جواب رد دادن یکیشون ماشین و خونه نداشتم گفت مال نداره تهیه کردم بعدی گفت شغلش وجه نداره رفتم کارمند شدم کنار کار آزادم دوباره ایراد آخری هم این بود که تیپ ام خوبه ولی باید 180 قد میداشتم که 5 سانت کم بودم بعد رفتم سمت یه خانم مطلقه متولد 73 خیلی زیباتر از بقیه و خوش تیپ تر هیچ ایرادی ک نگرفته متمایل هم هست به ازدواج با مهر 72 سکه حالا شما بگید این دخترا پر توقع ادم انتخاب کنه یا مطلقه های خوب و خانواده دار؟
اگر نگاهي به جامعه امروز بياندازيد تصورتان از زنان مطلقه تغيير مي كند. تصوري كه در آن زنان مطلقه زنان پير و يا ميانسال بوده اند. نمي بينيد بسياري از زنان مطلقه از بسياري از دختران مجرد هم كم سن و سال ترند؟
ازدواج پسرهاي جوان با زنان بيوه فقط و فقط يك دليل داره و دليلش اينه كه دخترهاي مجرد هم سن خودشون و مخصوصا والدين دخترا توقع زياد دارند همين بايد قبول كنيم كه ازدواج با دختر هاي جوان بسيار مشكل و پرخرج براي پسرهاست خونه ماشين كار با درآمد ثابت و بالا سربازي تحصيلات خرج عروسي عقد تازه بايد نازشونم بكشي پسره نياز به ازدواج داره ميگه مگه احمقم اين همه دردسر بكشم خب ميرم با يه مطلقه كم توقع ازدواج ميكنم بي دردسر
همین که شادن کافیه ، نمیخوام قضاوت کنم ولی نویسنده به نظر خانم میاد

دلیل دیر ازدواج کردن ریشه در دو تا مسئله دارد
1 - باورهای غلط اجتماعی مثل سن ازدواج 26 27 سالگی ، تور محبت والدین ( خودخواهی والدین ) ، چشم هم چشمی و پائین بودن بیش از حد اعتماد به نفس خانمها و البته خیلی از آقایون و ....
2 - مشکلات مالی و عدم استقلال مالی مثل سربازی ، معتاد کردن جوان به پول خانواده ، گرانی مسکن و تورم و ...

اگر دو نفر به رضایت حاضرند همدیگه رو شاد کنن بجای حسادت و بخل براشون ارزوی خوشبختی کنیم
آقا چه اشکالی داره، همه ممکنه تجربه ناموفق داشته باشند، نباید از زندگی دوباره محروم بشن، من یه دوست داشتم که با یه مطلقه آشنا شده بود، می خواست عقد موقت کنه خانمه قبول نکرد و گفت فقط ازدواج، این دوستم هم بخاطر مخالفت خانوادش بیخیال شد، دوستم می گفت سفت و سخت ترین دختر یا زنی که تو عمرم باهاش آشنا شدم همین بود، در مورد خانم های مطلقه نباید پیش قضاوت کرد، ازدواجه ممکنه دو نفر با هم نسازن از هم جدا شن دلیلی بر بد بودن طرفین نیست
بررسي اين موضوع كه قديم كم بوده و حالا بيشتر شده به چند موضوع مربوط است
1-تجديد نظر در فرهنگ و تفكر قديم
2-توقع زياد دختران و خانواده هاي آنها
3-مسئله بيكاري پسرها كه معمولا به طرف خانم هايي كه ازدواج كرده اند يا سن بالاتري دارند گرايش دارند ولي امكانات اقتصادي بهتري دارند و بهرحال هردو نياز به همسر دارند
4-جا افتادگي و كم توقعي اين قبيل خانم ها كه ازدواج بدي داشته اند يا سن و سالشان بالا رفته و شانس ازدواجشان كم شده
اینایی که گفتین همش مزایا بود. من الان زن دارم ولی اگه مجرد بودم و این مقاله شما رو میخوندم قطعا میرفتم زن مطلقه می گرفتم. آخرش چه جوری با این همه مزایا گفتین نباید این کارو کرد نفهمیدم....! واقعا استدلالتون چیه؟ خیلی نتیجه گیری چرندی بود
انسان باید با آن کسی که دوست دارد و در کنارش آرامش پیدا می کند؛ ازدواج کند. خانم بیوه یا مطلقه هم انسان است. اینکه روی تلخ روزگار را دیده دلیل نمی شود که سرنوشتش تلخی بی پایان باشد. اتفاقا بسیار هم می تواند زندگی موفقی داشته باشد و با توجه به آگاهی هایی که کسب کرده، زندگی بهتری را بسازد.
فقط یک نکته لازم است رعایت شود. پیش از ازدواج باید رفت آمد ها و ارتباطات آنقدر باشد که طرفین متوجه شوند همدیگر را می پذیرند. مساله هوسهای زودگذر و موارد دیگری که مد نظر نویسنده هست با فاصله مناسب بین آشنایی و ازدواج تا حدود زیادی حل می شود
مشاور مملكت ما رو باش .
با مظالعه این نظرات متوجه شدم مشکل اصلی عدم وجود ساز و کار برای ایجاد آشنایی میان مجردین میباشد و حتی مسایل مادی بعد از این مشکل قرار میگیرد.
کسایی که بیرون هستن چه پسر چه دختر معمولا آدمای بدرد بخوری نمیباشند.
یه تحلیل کاملا غیر علمی و خاله زنکی است فکر کنم این روانشناس اول باید خودشو به یه دکتر نشون بده.
یک زن مطلقه به خاطر تجربه ازدواج قبلی بهتر مردا رو میشناسه تجربه مطلقه بودن تو این جامعه و نگاه های مردم باعث میشه بهتر قدر یک مرد سالم رو میدونه و انتظارهای کمتری داره و از نظر عاطفی بیشتر به مردش میرسه . نکته بعدی لوس و ننر بودن دخترهاست که حال ادمو بهم میزنه وقتی هم ازدواج میکنند چون فکر میکنند نیاز جنسی همسرشون رو تامین میکنند میتونند هر توقعی داشته باشند. دخترها حتما باید پیش خانومهای مطلقه دلسوز و راستگو مشاوره برن تا یادبگیرین چطور همسرداری کنند
خوبی این مطلب درستی یا نادرستیش نبود,خوبیش ایجاد بحث منطقی بین هموطنان با نظرات گوناگون و این قبیل بحثهارو باید به فال نیک گرفت و از تابناک ممنون بود!!! به شخصه مشکلی با ازدواج مجرد با مطلقه ندارم و اصلا فرق خاصی نیست اما یه مباحثی مثل اختلاف سن بین دومجرد هم حایز اهمیت است و در مورد مطلقه هم همینطور و از طرفی در مورد بچه این بحث رو وارد فاز خاصی میکنه که باید با دقت زیاد بهش توجه کرد .
سنتهاي قديمي ازدواج و تشكيل خانواده ظاهرا جوابگوي جامعه مدرن نيست.
سنتهاي قديمي ازدواج و تشكيل خانواده ظاهرا جوابگوي جامعه مدرن نيست.
فقط به خاطر پولشه - هر زنی که امروز طلاق بگیره بدون مهریه قبلی که نیست . یه چیزی داره دخت چی داره جز دو سانت پرده که اون شاید باشه شاید نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خخخخخخ
پیامبر (ص) هم با حضرت خدیجه که 15 سال از او بزرگتر بود ازدواج کرد. چه اشکالی داره مگه؟
نوسنده تصورش از مطلقه بودن چیزی در حدود جزام است !!
پاسخ ها
یک بدبخت گرفتار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
نه عزیز من. نویسنده درست میگه. من مادرمرده مطلقه است. 33 سال هم سن دارم. یک پسر جوئلق 37 ساله با مادر من رفیق شده و میخواهد باهاش ازدواج کنه. مادر من هم 59 سالشه. خودت رو بذار جای من. چه حالی میشی؟ به عقل و احساس این پسر شک نمی کنی؟ لعنت به این جور آدم ها که بنیاد خانواده ها را نابود می کنند. یک مشت پست فطرت بوالهوس
متاسفم برای این طرز تفکر (( همچنین ارتباط جنسی به طور معمول با زنی که قبلا تجربه داشته بهتر و لذت بیشتری دارد چون در بین روابط جنسی و عواطف، روابط جنسی نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند. ))
باید نظر دونالد ترامپ هم بپرسیم. گر چه در درس جغرافی به شکل نا امید کننده ای ضعیف است ولی شاید درس تعلیمات اجتماعی را بهتر از دونالد داک خوانده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
بهتر است شما به فکر مشکلات مملکت خود باشی
مال سال 96 هستیم ولی کامنتهای اولیه همه سال 95 خورده چرا؟
ازدواج پیامبر رو زیر سوال برد کلا، طلاق فقط ی تجربه است، بجای اینکه رو مطلقه بودن طرف زوم کنید بهتره روی ابعاد شخصیتش زوم شه چه زن و چه مرد مطلقه، طلاق فقط ی تجربه شکست خورده است...
متن سخیفی بود
تا حالا این سوال جالب را از خودتون پرسیدید. یک پسر برای ازدواج باید کلی شرایط داشته باشه و سختی ها را بگذراند ولی یک دختر چی باید داشته باشد! هیچی... باز قدیما دخترها یه درک و شعورهایی را داشتند که متاسفانه تو این دور و زمونه نایاب است.
بعد از ازدواج هم پسره باید کلی حرف بشنود و بقیش که خودتون بهتر می دونید. بنظرم خیلی مسخره است. به این ها می گویند قوانین مسخره ی طبیعت. دست من و شما هم نیست..
من یه زن مطلقه هستم که با مرد مجردی که یک سال از من بزرگتره ازدواج کردم ازدواج دومم از هر نظر از ازدواج اولم بهتره و همسرم همیشه گفت که از ازدواجم کاملا راضی هستم و اگه با دختر مجرد ازدواج میکرد خیلی مشکلات داشتم و همسرم قبل ازدواج خیلی تحقیق کرد و گفت دخترای امروزی خیلی روابط جنسی بیشتری دارن تا تویی که مطلقه بودی...پس لطفا نظرات خودتونو برای خودتون نگه دارین
مطلبت زن ستیزانه بود تابناک
متن پخته و مناسبی نبود. حرفها کارشناسی نبود و بیشتر بر اساس سلیقه و نظر یک فرد شکل گرفته بود نه یک قاعده کلی و علمی.
منم مرد مطلقه هستم زن برام پیدا نمیشه اصلاً
یعنی بهترین بنده خدا پیامبر اندازه این مشاور نمیدونسته؟
من21سالم با يه مطلقه ازدواج كردم خيلي مهربونه يعني مردارو ميفهمع ميدونه مردا چقد ب محبت نياز دارن بخاطرش از خانوادم گزشتم
از بدبختی مردم ایران
اصلا این بحث کارشناسی و علمی نبود. طبق نظریه های شخصیت در بالاتر از 3 سال ازدواج موفق ربط زیادی به سن نداره. شایدم هیچوقت نداشته باشه.
این نظر شخصی شماست و نمیتونین تعمیم بدین واقعا متاسفم بااین افکار غیر علمی واخلاقیتون
من یه مرد 34 ساله هستم و بعد 6سال زندگی در حال طلاق .پدر و مادر خانمم اول کار میگفتن فقط شخصیت و خانواده برامون مهم هست با اینکه هر 2 دانشجو بودیم شروع کردیم ولی متاسفانه مادر و پدر نظرشون یک شبه برگشت و شخصیت واقعیشون بعد 1سال نشون دادن که فقط مادیات براشون مهم بودو حرفهای شیرین فقط برای شب خواستگاری بود!!در ایران وقتی با یه دختر ازدواج میکنی در حقیقت با کل خانوادش باید در تقابل باشی مخصوصا دخترهایی که مادر و پدر کنترلش میکنن!
زن مطلقه با تجربه است و میخواهد با ازدواج دوم با پسر کوچکتر به نحوی شوهر سابق را از لحاظ روانی تنبیه کند و در ازدواج دوم پایبند تر و اشتباهات قبلی را تکرار نمیکند
اتفاقا اصلا مشکلی نداره . من دختری می شناسم که با پ ازدواج کرده بود و خواستگار قبلیش الف رو طرد کرده بود. این آقای پ در تصادف می میره و بعد از چند ماه خانم با اقای الف ازدواج میکنه. حالا طلاق یا مرگ شوهر زیاد فرق نمیکنه. چرا باید حق زندگی رو بگیریم شاید قسمت بوده
موضوعات سرکاری! پاسخ های سرکاری! اما جانم به این همه کامنت!! اگه در باره آفرینش هستی نظر خواهی کرده بودند اینقد کامنت نمیزاشتند خلق الله!! ایول بابا همه دنبال مطلقه اند! حالا معلومه چرا اینقد آمار طلاق بالا رفته چون عرضه کمه تقاضا بالا
بعد می‌گن چرا رتبه دانشگاه‌های ایران بده. خب عزیز این تحلیلی که شما کردی رو باید بندازی زیر آفتاب، جفتک بزنه!
بايد مجرد با مجرد ازدواج كنه و طلاق داده با مثل خودش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
با این طرز فکرت برو بمیر
جالبه سالهاست که دختران جوان و مجرد را حتی به زور به ازدواج مردان مطلقه بیوه و یا حتی متاهل در می آورند و یا حتی در جامعه این امر تشویق هم می شود اینکه اون افراد خوشبخت هستند یا نه آیا ازدواجشان موفق هست یا نه و هزاران مساله دیگر بی اهمیت جلوه میکند اما وقتی مواردی از ازدواج پسرها با زنان بزرگتر مشاهده می شود اینقدر احمقانه تحلیل میشود بخصوص اون قسمت مدیریت خانه....
این حساسیت برای پسرها فقط ناشی از بی ارزش بون دختران جامعه از دیدگاه مثلا تحصیل کردگان صاحب نظر است.
متن سخیفی بود
همچین نظرات بدون پشتوانه علمیتون رو به همه عمومیت می دین که آدم فکر می کنه الان دارین حاصل سالها تحقیقات و مطالعاتتون رو تحویل مردم می دین. یه مشت تحلیل بی ربط که بیشتر تراوشات ذهن نویسنده هست تا حاصل اصول پذیرفته شده روانشناسی.
چون خانم های مطلقه توقعاتشون پایین تره و قدر زندگی رو بهتر میدونن
خوانندگان محترم توجه كنند علت مطرح شدن و بررسي اين مساله ، شيوع آن است و گر نه هميشه اين گونه ازدواج ها بوده حتي در زمان مادربزرگ هاي ما . عموي خود من با وجود تجرد 50 سال پيش بايك خانم كه اتفاقا صاحب فرزند هم بوده ازدواج كرده و هنوز هم نمونه عشق توي فاميل هستند و جوون موندن . وقتي صحبت از شيوع يك شكل ازدواج غير متعارف در يك برهه از زمان مي شود حتما بايد دلايل آن را جستجو كرد و در مورد فرجام اين ازدواج ها بايد دست به تحقيق ميداني زد و نتايج رو به صورت آماري اعلام كرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
عجیبه ادمهایی مثل شما هم پیدا میشن که دو کلام حرف حساب میزنن.بقیه فقط به فکر دوروز ازدواج موقت با یه پسر هستن
به نظر من کسانی که بایک مطلقه ازدواج کرده اند به حفظ زندگی خود کوشا باشند چون ازدواج لباس نیست که هر روز به فکر تعویض ان باشند وپسرانی هم که ازدواج نکرده اند در طبقات اجتماعی خود با یک دختر ازدواج کنند ومشاورانی هم که چنین متنی را گذاشته اند نه باکسی لج دار ند نه بحث بلکه این نظرات حاصل مراجعاتومشکلات ازدواج پسران مجردوزنان مطلقه است در هر صورت هر کس با هر کس ازدواج کرد ه سعی در حفظ زندگی خود باشد وفکر نکند که دیگری بهتر خواهد بود صبور باشید فقط صد سال اولش سخت است بعد راحت خواهیم شد
نویسنده برو طرز فکرت رو عمل کن اگر پزشکی روان پزشکی چیزی هستی که برو خودت رو زنجیر کن برای جامعه مضرری.
من 31 سالمه با یکی از همکارای خانم که طلاق گرفته بود و اونم 31 سالش بود بچه هم نداشت آشنا شدم ولی خونوادم مخالف بودن و همه چی رو زدن داغون کردن
یه نسخه ی واحد برا همه نمیشه پیچید
تو فامیل ما پسر با یک دختر هیجده سال از خودش بزرگتر ازدواج کرده..زنش خیلی با نشاطه..خیلی مدیره..از یه دختر بیست ساله بیشتر شورو نشاط زندگی داره..16سال هست ازدواج کردن..خیلی خوشبختن..تازه پولدارهم شدن:)چون زنش زن زندگیه اهل حیفو میل نیس خیلی هم خوش گذرانه ولی با مدیریت


یکی هست با نه سال کوچیکتر از خودش ازدواج کرده..پنج سال اول زندگیشون به دعوا ومشاجره طی شد فقط..بعدا که بچه دار شدن بخاطر بچه دارن زندگی معمولی وروتین رو میگذرونن تفریحاشونم خیلی به دعوا میکشه ده ساله ازدواج کردن

برعکسشم هست یعنی دخترهم سنو سال با پسره...یه سال اول با دعوا..بعدش عاشقانه زندگی میکنن الان..ده ساله
چون پسرا میبینن دخترای امروزی اهل زندگی نیستن،یه سری نازپرورده های الکی که بجز ولخرجی چیز دیگه ای ندارن!
برای اینکه زنان مطلقه قدر شوهر و زندگی جدیدشونو بیشتر میدونن و هواشونو دارن و هر کاری میکنن که زندگیشونو حفظ کنند و البته تجربه هم دارند
زن مطلقه پول داره تجربه داره قدر جوان رو میدونه
درست نيست كه همه انسانها را فله اي قضاوت كنيد . چه بسا افراد مطلقه اي كه بسيار پاكدامن هستند و چه بسا مجرديني كه نيستند .
فقط به خاطر یه چیزه اونم اینکه زن مطلقه مهریه اش بسیار ناچیزه و نیز ترس پسراهای مجرد از اجرا گذاشتن مهریه
عاخه به منو شما که کی با کی ازدواج میکنه:)))))))))
بیکارین؟
وقتی دو نفر همدیگه رو بخان منو شما این وسط چیکاره ایم تز بدیم:)))))
من يه زنم مطلقه ام يه دخترم دارم بيست و چهار سالم دارم دانشجو هم هستم من بقدري خوش برخورد و خوشگلم كه كلي خواهان پسر مجرد دارم كه يكيشم عاشقانه دوسم داره ولي واقعا نه پولي برام از زندگيه قبليم مونده مهرمو حلال كردم خونوادم وضع ماليشون خوبه نه ميخوام كسي رو قول بزنم ذاتا منو تو دانشگاه همه ميشناسن و من ميخواستم گول بزنم خيلي وقت پيش ازدواج كرده بودم چه ربطي داره واقعا خب اين دكتر نظرش محترمه راست ميگه فك ميكنم بعضيا اينجورين منم شنيدم نميگم خوبه يا بد ازدواج با يه زن مطلقه ولي ميگن بنفشه از لأي لجناي إب رشد ميكنه صد در صد به همه صادق نيست اينجوري ميگين با اين حال كه ميدونم خواهان زياد دارم حالا به خاطر خوش برخورد بودنم يا خوشگل بودنم اما بخدا اعتماد به نفسمو از دست ميدم
جالبه میشه این جناب مشاور بفرمایند چرا توصیه ای برای " ازدواج آقایان مطلقه با خانمهای مطلقه وجود ندارد"؟
وقتی به آرامش برسن هر دو نفر چه اشکالی داره اما انشالله شرایط اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی طوری بشه که جوونها بتونن در سن مناسب و منطقی ازدواج کنن از ما که گذشت بعد از 46 سال سن و مجردی نه دیگه همسر میخام و نه امکاناتش رو دارم انشالله آینده جوانها خوب بشه
متن مال فروردین 95 هستش که چند ماه یکبار تابناک از زیر خاک میکشدش بیرون. تاریخ کامنت ها را ملاحظه بفرمایید متوجهمیشید
قتل که نکرده طلاق گرفته. دليل همه جداييها اشکال از طرف خانم هست. اون خانمي که بخاطر خيانت و اعتياد از همسرش جدا شده حق زندگي نداره. بره هوو بشه خوبه. حالا دو نفر از هم خوششون بياد چه اشکالي داره مطلقه باشه
پسر مجردی که سمت ازدواح با زن مطلقه میره عموما رابطه جنسی خارج از ازدواج چه شرعی/ چه غیر شرعی مخفیانه داشته. برا همین این بعد طلاق براش مهم نیست و سایر جنبه های ان زن را می سنجه.
یکی از دلایل اصلی اقتصاد فلج مملکت و تورم کمر شکن برای جوانان است! دنبال کسی می گردند که با تجربه باشد و دستش به دهنش برسد و تازه کمکی هم بکند!!! اقتصاد اقتصاد اقتصاد: عامل اصلی قدرت کشورها و رفاه مردمان
فکر کنم بار سومه این خبر رو تابناک منتشر کرده :))
همه از ادائ و مطالبت دخترها فراری هستیم در صورتی که همین دخترها را خانواده های ما تربیت و تحویل جمعه دادیم ....
واقعیت و تجربه بنده در مورد موارد مشابه در خانواده نشان داده که ازدواج پسر بدون سابقه با زن مطلقه حتی به مدت چند ماه اگر این زن شوهر داشته عاقبت خوبی ندارد و مدام این زن او را با شوهرش و خانواده اش مقایسه می کند. بهتر است پسر با دختر و نه زن ازدواج کند. برای آن زن مردی پخته قطعا بهتر است.
هر مردی حق انتخاب داره دوست داشته باشه دختر میگیره دوست داشته باشه زن میگیره بخوادم جفتشو میگیره زندگی خودشه به خودش مربوط میشه . هر زن یا دختری که رو ترازوی آقایون سنگینی کنه انتخاب میشه قیافه پول هیکل اخلاق تحصیلات سن موقعیت اجتماعی اینا وزنه های آقایونه ( وزن بیشتر =ازدواج زود تر )
این نظرات صرفاً از ذهنیت محافظه کار و قدیمی شده دکتر مجد برمی خیزد که با توجه به سن و سال و زمان تحصیلات ایشام عادی است. من از همسرم پنج سال بزرگتر هستم وقتی ما ازدواج کردیم او 25 ساله و من سی ساله بودم و صاحب یک دختر 4 ساله. در همان زمان در اطراف ما خیلی ها از جمله خانواده های خودمان از همین استدلال ها می اوردند . امروز که من شصت ساله و ایشان 55 ساله هستند، هردو خوشبخت و شاکریم که تحت تأثیر ان القائات قرار نگرفتیم. البته امروز جوامع اکثرااین کیسها تجربه کرده و نطرات دکتر مجد را مربوط به گذشته می دانند. امروز بیشتر اوقات یک زن پنجاه ساله از یک مرد همسن خود جوانتر و با نشاط تر به نطر می رسد. البته قصد بی احترامی به دکتر مجد یا نظریات ایشان را ندارم.
پاسخ ها
مبین
| France |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اگه شما خوشبختی.چی شد که همچین موضوعی تو سن شصت سالگی ذهنتو درگیر کرده و اومدی سرچش کردیو نظر گذاشتی؟
زن مطلقه چون ارزان تر است احتمال زیاد دلیلش باشد چون دختر باکره هم پر توقع و گران است و حتما پسر جوان و بیکار باید بنز و لکسوس و بی ام وی داشته باشد .
اگر با شناخت و معیارهای درست باشه ،اشکالی نداره
کاری به مطلقه بودن طرف مقابل ندارم فقط دوست دارم همسر آینده ام از لحاظ هیکل وقد از من کمتر نباشه و وقتی با هم دعوا میکنیم کم نیاره. من که همیشه... ادامه اش رو نمی نویسم. چون تابناک چاپش نخواهد کرد.
بی پولی بی پولی بی پولی
به تعداد انسان های روی زمین تجربه-فکر-و شخصیت های متفاوت-و خانوادهای متفاوت وجود داره-هر کس یک شخصیت رو داره-و هیچ چیز،هیچ چیز دنیا حساب کتاب دقیق نداره چون غرایز و افکار هستند-پس نمیشه یک چیز ثابت و یکسانی رو گفت هر حالتی امکانش هست-باید گرگ باشی تا اشتباه نکنی و سرت کلاه نره!
پاسخ ها
معصومه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
به نظرمن خیلی درست گفتین
بابا چرا به صیغه های گیر دادن گناه دارن به مطلقه ها گیر ندهید اینها هم گناه دارن. کلا به هم کیر ندید گناه دارین
اخه اگر زن طلاقی تنوع طلب باشد و دوباره بخواهد ... بدبخت تر میشی که
من با نظر این مشاور کاملا مخالفم..مشاور محترم لطفا با توجه به شرایط جامعه امروزی صحبت کنید. این چرت و پرت ها چیه گفتی
همش از بی پولی پسرا هستش عشق و عاشقی قبل زندگی مشترک داستانی بیش نیست ...تو زندگی تو سختی اونجا میفهمی کی عاشق کیه نه تو روزای خوشی تو خوشی همه عاشقت هستن ....به خدا که خودمن بخوام زن بگیرم با ی سرمایه دار ازدواج میکنم ...ی زمان میگفتن دوختره اهن پرست هستش ببین چه کردن که ما پسرا واس پول با سن بالا ازدواج میکنیم
واقعا برای این مشاور متاسف هستم که اینقد سطحی و بی معنی ازدواح پسرمجرد رو با زن مطلقه تحلیل کرد.بنظرم خودش نیاز به روانپزشک داره.زنی که طلاق گرفته جرم که نکرده با یکنفر سازگاری نداشته جدا شده اونم رابطه شرعی داشته حرام که نبوده. دخترها که هر روز با یک پسری دوست هستن و صدتا پسرو میتیغن و هزار کاری هم میکنن و هزار گناه مرتکب میشن از یک زن مطلقه بهترن؟؟؟؟ با کدوم عقل این حرفهارو زدی؟ وقتی دونفر همدیگرو میخوان و همو انتخاب میکنن شماها اینقد نسخه نپیچید خواهشا
خیلی هاتون نامنصفانه جواب دادید
چهارسال پیش با ی پسر ازدواج کردم
قصدم طلاق نبود مادرم گفت آسیه باش برای فرعون هنوز حرفش یادمه با همه چی شوهرم ساختم با خدا معامله کردم و کلا دوران عقدم من بودم و خلوتم و اشک پنهونی
مراسم ازدواج برپا شد و فردای مراسم با ی بهونه مادرشوهرم اومد خونم و دعوا شد بعد دعوا برگشتم خونه پدری گفتن اگه دخترتو دوس داری نذار ی روزه مطلقه شع ی خونه بده ب پسرمون تا زندگی کنن باهم اما بابام گفت این مرد زندگی نیست
کارمون کشید ب دادگاه
بعد اون یکی گفت شوهرم قبلا نامزد داشته یکی گفت شوهرم شیشه میکشه. یکی گفت شوهرم سیگاری فهمیدم لیسانس نبود سیکل داشت
چهارساله دارم دادگاه میرم برا طلاق
من بخاطر ی روز زندگی مشترک باید مطلقه شم
من سنتی ازدواج کردم خودم و خانوادم مذهبی هستیم... من چوب سادگیمو خوردم
تورو خدا مارو از دور قضاوت نکنید
عشق واقعیت داره
ازدواج پنجاه درصدش احساسات و نصف دیگه اش تدبیر برای زندگی بهتره کی گفته ک مرد سنش بالاتر باشه بهتره با دختر سنش کمتر باشه نشاط بیشتره؟مگه میخواد کالا بخره!!یهو بگید برچسب انرژی ام روش داشته باشه! زن و مرد تو هر سنی اگر مکمل واقعی هم باشن زندگی عالی و لذت بخش میشه،،واقعا اون ک فکر میکنه ک خانوم مطلقه چون تجربه زناشویی داره رضایت بخش تره آدمیه ک ب شخصیت دیگران اهمیتی نمیده و راهنمایی هاشم ب درد خودش میخوره.متاسفم
سلام.من نمیدونم چرا همه تو این روزگار میخان ب زور تجربی زندگی کنن!
باسلام..منم عاشق زنه درحال جداشدن هستم...بخاطرش ازهمه چیزدارم میگذرم....من ۳۲سالمه..وایشون ۴۱سالشه...من مهرمادرنداشتم...۷ساله که میشناسمش...اگه نبودباخاک یکی میشدم..هیچی نداشتم...هیچی...
واقعا باید متاسف باشیم واسه اونایی ک جنبه ندارن
زن مطلقه مگه انسان نیست.چرا انقدر قضاوت نادرست میکنید.
تحليل همون جناب روانشناس گواه خوبيه از اين كه چرا حال و روز كشورمون اين شده. جايي كه روانشناسش برگرده چنين تحليلي ارائه كنه ... بگذريم ...
زن مطلقه با پسرمجرد ازدواج میکنه و هردو خوشبخت میشن.
زن مطلقه با پسرمجرد ازدواج میکنه و هردو خوشبخت میشن.
چون زن مطلقه به این معتقده که نرد اگه مرد باشه زنشو اذیت نمیکنه که زنش مجبور بشه بره طلاق بگیره.

تموم دوستان من با یک بچه طلاق گرفتن و با پسر مجرد ازدواج کردن سه بار براشون تالار و جشن و....گرفتن ...

و الان خوشبخترین زنان دنیا هستن .

هر کی میگه زن مطلقه کم توقعه ...نه درست نیست .
دختران زیادی هم هستن که با یک صلوات بدون خرید و تالار عروسی کردن و رفتن .....

اینکه زن مطلقه با مرد مطلقه ازدواج کنه بزرگترین اشتباهه...
چون مرد مطلقه زنشو اذیت کرده که زنش فرار کرده و طلاق گرفته.
یکم عادل باشیدبخدا..خانواده ها اخه من دختر۲۰ساله ک شوهرم علی رغم علاقش منو گرفته بود و بعد چندسال ازدواج پشیمون شدرفت سراغ عشق اولش منی ک هیچی نمیدونستم چگناهی کردم ک باید بخاطر کوته بینی شماخانواده ها قید رویاها وعشق اولمو بزنم..بخدااین دنیاواون دنیاچوب کاراتونومیخورین مگه ادعای مسلمونی ندارین حضرت محمد الگوی ماس رفت خدیجه ک ازش بزرگتربودو گرفت وعاشقش بود .هرچی میکشیم سردخالت مادرپسرای بدذات وحسود ونامرده ک ازاخرم دودش توچش خودتون میره
اینا همش حرفه و دلیل اصلی ازدواج چه پسر چه دختر با میانسالها و چند دهه بزرگتر از خودشون اینها هست بیکاری تورم شغلهای کاذب و نبود تضمین نداشتن منزل توان اجاره هم ندارند نداشتن سرمایه و... ازدواجه عجیبی هم نیست البته خوب نیست ولی بد هم نیست حتی در دنیا فرزندخواندگی هم رایجه خیلی جوانها رو از فقر و مشکلات نجات میده وقتی شرایط برای جوان نامساعد هست اینطوری میتونه خودشو نجات دهد هرچند علارقم میل باطنیش باشد پس چکار کنه کارتونخواب بشه؟
من خودم الان رابطم خیلی خوبه نزدیک ی سالم هست ک با همیم.همسر من از من ۶ سال بزرگتر هست و یه دختر7ساله و یه پسر5ساله هم داره. رابطم به قدری خوبه که نمیتونم بگم.
به نظر من هرکی میخواد این کارو کنه اگه عاشقشه و اونم دوستش داره بره این کارو کنه حتی اگه خانواده پسر یا دختر نزارن. من خودم راضیم .
من وقتی ازدواج کردم همسرم مشکل ..داشت خب تنها راهش این بود که طلاق بگیرم ولی نمیدونستم نگاهتون اینقدر وحشتناکه به خانمهای مطلقه ایا من که قربانی شدم حق تجربه زندگی دوباره رو ندارم ...ترس تمام وجودمو گرفت با این تحلیلتون
چی میگید بابا زن من تو عقد خیانت کرده رفته با یه پسر دیگه دوست شده دارم طلاقش میدم خندم میگیره این زن گیر نفر بعدی بیفته اون بدبخت چقدر در حقش جفا خواهد شد خخخخخخ
مگه مطلقه بودن جرمه بخدا ادمن اونا هم فقط کم شانسی اوردن گرگ نیسن ک
ما ارزش انسان را در مطلقا بودنش یا نبودنش میبینیم...عجیبهـ.این با دین ما همخوانی ندارد
سلام دوستان عزیز خانمهای بیوه یا مطلقه رفتارشون خیلی بهتر هست من یه همکار بیوه دارم با پسری که حدودا ده سال کوچیکتره ازدواج کرده و انقدر مهربون بساز و پرعشوه س که باید ببینی دوتا هم بچه از شوهر قبلی داره اما طرفش هم واقعا راضیه ازش خانمهای اینجوری خیلی قانع هستن خوب
من واقعا برای بعضی ها متأسفم که درباره خانم های مطلقه اینقدر احمقانه حرف میزنن 0
اگه واقعا هردو طرف همو از ته دل بخوان واقعا خوشبخت خواهند البته باید شناخت درست ازش داشته باشی0
منم در شرف ازدواجم بایه خانوم مطلقه ویه سال ازم بزرگ تره و عاشقانه همو دوس داریم و برای رسیدن به هم هر کاری میکنیم 0ولی از بخت بد من خانواده من راضی به این ازدواج نیستن امیدوارم خدا کمکمون کنه بهم برسیم و مشکلی پیش نیاد 0توکل به خودش0
برام دعا کنید0*ممنونم
متاسفم
من یه زن مطلقه ام، از خوندن بعضی اظهار نظرها وحشت کردم. چرا وقتی پای زن به میون میاد انقدر همه چیز سخت میشه؟ مرد هر کاری کنه طوری نیست مرده ولی یه جور میگید زن مطلقه انگار یه موجود عجیب غریبه!!!
متاسفانه خیلی از این مسائل رو هم همجنسای خودمون بوجود اوردن. خانواده همس سابقم بینهایت حسود بودن، هیچ مشکلی نداشتیم، ولی تحمل حتی خندیدنمم نداشتن، میگفتن لال شو حتی حرف هم نزن، مرتب تهدیدم میکردن به طلاق! مادر شوهر و خواهرشوهرم!!! یعنی هم جنسام!! شوهرمم یه آدم دهن بین!!! کافی بود مادرش با وحشت بیاد بگه زنت داره گولت میزنه، شوهرم چنان باور میکرد!!!
شوهرم هیچی نداشت، بیکار، خونه نداشت، ماشین نداشت، هیچی نداشت، گفتم اشکال نداره حداقل سالمه. اما همین که اومدیم زیر یه سقت حمله خواهر و مادرش شروع شد، کافی بود یه جمله مثلا راجع به برنامه تلوزیون بگم، آماج حمله قرار میگرفتم. همش میگفتن طلاقش بده، طلاقش بده، تا آخر هم طلاق داد. خنده دار بود که شوهری که هیچی نداره گول زدن داره؟ چه گولی بهش زدم؟ جز اینکه دو شیفت کار میکردم. مادرش بهش القا کرده بود که جامعه خطرناکه تو باید هر چی من میگم گوش بدی، چون فقط و فقط من که مادرتم میفهمم صلاحت چیه!
تو رو خدااا انقدر همدیگر رو قضاوت نکنید، انقد عیب و ایراد به هم نزنید، تو رو خدا رحم داشته باشید. چرا از غم و غصه دیگران خوشحال میشید؟
تو رو خدا مادر، تو که خودت هم زنی، تو که یه نسل رو تربیت میکنی، انقدر تو گوش پسرت بد همجنساتو نخون. یادش بده آدم باشه. مرد باشه.
به نظر من اصلا این مسئله مهم نیست که پسر مجرد با زن مطلقه و از خودش بزرگتر ازدواج کنه. مگه پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) با حضرت خدیجه که پانزده سال از خودش بزرگتر و بیوه بود ازدواج نکرده؟! وقتی ما اون بزرگوار رو الگوی خود قرار داده ایم نباید دیگه این کار رو عیب بدونیم. به هر حال چیزی که توی ازدواج مهمه شخصیت و انسانیت و عشق و علاقه طرفین هستش. خودم هم الان مجردم و برام مهم نیست همسرم قبلاً ازدواج کرده باشه. اگه یکی پیدا بشه که به همدیگه علاقه داشته باشیم حتی اگه قبلا ازدواج کرده باشه هیچ چیز نمیتونه ما رو از هم جدا کنه.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
یکی از افتخارات اهل بیت علیهم السلام در احتجاج و مفاخره شان این بود که جدة أى مانند ام المؤمنين خديجة عذراء دارند
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
من میخوام از دوستانی که قضاوت نابجا وناحق میکنن بپرسم اون دختری که ازدواج میکنه و بعد از یه مدتی بر حسب یه سری از مشکلات که همسرش در طول زندگی از خودش بروز میده وباعث جداییی
وعدم تداوم این زندگی میشه چیه ایا درست که این خانم این زندگی که تشخیص داده شده ادامه دادنشم چیزی جز تباهی کامل نیست ادامه دار بشه
و در ضمن الان این خانمی که این اتفاق براش افتاده گناه کرده که خودش رو از چنیین زندگی نجات داده وطبق فرمایشات بعضی از دوستان باید بشینه در انتظار یه شخصی که حتما طلاق گرفته که معلوم نیست برای چی بوده یا نه پسر جوانی که واقعا چنیین شرایط رو قبول کنه منطقی با این قضیه طلاق روبرو
بشه وقلبآ این خانم رو دوست داشته باشه بعضی جاها توی گفتارمون مراقب باشیم ضرر نمیکنیم
سلام من خودم دختری هستم اهل زندگی و از نظر مالی هم نسبتا بهترم برام فرقی نداره مجرد باشه یا مطلقه بدون فرزند کسی باشه اهل زندگی و پایبند به خانواده بااخلاق باشه عالیه مادیات زیاد مهم نیست کسی میخواد راه ارتباطی بگذاره ممنون
این نوشته ها طبق کدام رفرنس معتبر بوده؟ متاسفم که تا این حد ضد زن بود .شرم آوره واقعا.
نظر وصحبت قابل تاءمل شما تحسین برانگیزه و البته زمانیکه به مفهوم آیات قرآن هم توجه کنیم، متوجه میشیم که اگه خداوند مخالف ازدواج پسر مجرد با زن مطلقه یا زن بیوه بود حتماً در این آیات قرآن که به اونها اشاره خواهم کرد، پسرمجرد رو ازین ازدواج منع و استثناء میکرد که مبادا به سمت چنین ازدواجی برن.
در حالیکه در آیات قرآن اینطور اومده ؛

و کسانی از شما که می میرند وهمسرانی به جا می گذارند باید آن زنان چهار ماه وده روز عده نگه دارند وچون عده ی آنها سرآمد، در آنچه به شایستگی درباره ی خود انجام دهند گناهی بر شما نیست وخدا به آنچه انجام می دهید آگاه است ( آیه ی۲۳۴ سوره ی بقره)
سلام نظر همتون محترمه ولی مطلقه بودن جرم نیست من شخصا شوهرم به دلیل اینکه پول داشت دنبال زنها هرزه رفت واخریش باعث شود همسر اشغالم من وبچمو فدای عشقش کنه وطلاقم دادمن مهرم چهارده سکه بود داد گفت هری حالا که مطلقه ام با بچم چند ساله زندگی می کنم تقصیرم چیه اگه مطلقه ام این همه تحقیر تو ایران چیه
سلام اقای پدرام من با نظرتون کاملا موافقم کاش همه درس بگیرن
اولا هیچ وق یه پسر خوب و آدم حسابی نمیره سراغ یه زن مطلقه چون همه این پسرا صددرصد دنبال صیغه هستن بعد میفتن تو تله ...دوما هم کبوتر با کبوتر باز با باز دختر با پسر زن مطلقه با مرد مطلقه یا بیوه ازدواج کنه هم یه ازدواج عاقلانه تره هم اینکه آمار مجردا میاد پایین و توازن جامعه به هم نمیخوره مگه کم مرد زن مرده و مطلقه داریم چرا این زنا گیر دادن به پسرای مجرد حالم به هم میخوره ازین همه چیزای خارج از عرف
سلام، به نظر من سن اصلا مهم نیست وجه بسا دختران مجرد هم با مردان مطلقه ازدواج میکنند، پس اگر دو نفر به درک درستی برای ازدواج برسند، این حرفا اصلا ارزشی نخواهد داشت، نمی دونم نویسنده با چه هدفی این متن رو نوشته زنان مطلقه و پسران مجرد رو سودجو وخودخواه معرفی کرده،،، واقعا متاسفم
سلام
مطالب جالبی بود و بعضی نظرات متاسفافانه فمینیسمی بود و نا پخته....دختر باید با پسر اختلاف سنی داشته باشه.....بطور مثال یه پسر ۳۰ساله لااقل باید با یه خانم ۲۵ ساله ازدواج کنه....چرا که از نظر بلوغ فکری برابری میکنه بعدم به مرور در اثر عوامل ژنتیکی نژادی و بارداری و.....زن خیلی سریع تر از مرد شکسته شده و شادابیش رو.زود تر از دست میده....

بعدم پسر مجردی که با یه زن مطلقه ازدواج میکنه به چند دلیل هست که بعضی از اون ها رودنویسنده متن خیلی ظریف اشاره کرده بود: اول طمع مالی دوم اختیار وآزادی عمل بیشتر مرد حتی دیده شده که زن واسه مرد زن های دیگه جور کرده یا در مورد رابطه مرد با خانمهای دیگه سختگیری نکرده...بعبارتی یه جورایی به طرفش امتیاز داده.....با توجه به اینکه زن از مرد قبلیش یه سابقه و ذهنیت قبلی داره همیشه در مقام مقایسه برمیاد و اکثرا زندگی های پر تنشی دارند..بازذاز استثناها چشم پوشی میکنیم ....نمونش چند تا سراغ دارم که زندگیشون آشفته بازاره وبعد از چند سال هرروز درگیری و تنش........نظرات من بر اساس واقیت بود نه رویا پردازی و.........
سلام من یه ماشین به نامم هست زنی که ازش طلاق گرفتم میتونه ماشینو ازم بگیره یا نه؟
چرا زنان مطلقه و مردان مطلقه علاقه به ازدواج با دختر و پسرهای مجرد دارند؟اگر طلاق و بیوگی بد نیست پس چرا دنبال مثل خودشان نیستند؟چرا هر مرد مطلقه و زن مطلقه ای در به در دنبال مجرد میگردند.البته واقعیت این است که این روزها دیگر خبری از عروسی و شب زفاف نیست معمولا پسرها کیف و کتاب خود را برمیدارند و میروند خانه یک زن و انجا میخورند و میخوابند.البته همه این پسرها هم از سر بی پولی نمی روند بلکه شهوت باز هستند و نمیتوانن دوره نامزدی را تحمل کنند
بنده زنمو طلاق دادم بخاطر صفات بسیار زننده ای که داشت
بی ادب-پر رو-لجباز-فحاش-ولخرج-دروغگوی بسیار بد-و هزاران صفات بد دیگه
من برای اون بدبختی که بعد از من باهاش ازدواج میکنه ارزوی خوشبختی میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
برو بمیر
سوسولای شهوتی که بغیر از جیب بابا شون تکیه گاهی ندارن بدونن بعضی آقایون بعد از طلاق به فکر ارتباط با همسر سابقشون با هر ترفندی می افتند چون از هم نقطه ضعف دارند
من خودم سالهاقربانی تصمیمات اشتباه پدرم که یک فردبی مسولیت بودشدم وگزینه های خیلی خوبی رابه خاطر حسادت های اطرافیان از دست دادم.ودراخرهم بایه ادم بی مسولیت مثل پدرم ازدواج کردم والان هم خیلی درعذاب هستم وراه نجاتی هم ندارم...
باسلام.به نظرمن اگه اختیارهردختری دست خودش باشه این همه هرج ومرج بوجودنمیاد.مافکرمیکنیم زنها توانایی تصمیم گیری ندارندوازروی احساس وغیرمنطقی تصمیم می گیرند.اگراین واقعیت داردپس چراازدواج های بعدی موفق ترهستند.
من یه زن مطلقه ۳۱ ساله هستم. نظرات همتون برام جالبه. چرا فکر میکنید یه زن مطلقه باید برا ازدواج انتخاب بشه و حق انتخاب نداره
من خودم یه پسر مجرد هستم و با یک خانم مطلقه دوست شدم. حرف ازدواج بینمون زده شد و به من گفت نه مهریه می خوام ماشینم هم دارم خونه هم از پدرم می گیرم که من قبول نکردم (من اوضاع اقتصادی خوبی دارم) البته این خانم از اول به من نگفته بود که طلاق گرفته از هر طریقی هم می خواست خودشو به من نزدیک کنه خوب این قضیه ممکنه برای پسرهای کم سن و سال که وضعیت مالی خوبی ندارند جذاب باشه هم جنبه اقتصادی داره براشون و از هم جنسی
خانمای مطلقه نه جذام دارن نه بد هستن فقط اگه همانطوری که با پسری که طور کردن خیلی راه میان نه از حرف پدرش ونه حرف مادرش ناراحت نمیشن ولی از شوهر اولشون تا دلت بخواد ایراد گرفتن تا به جدایی کشیده شد
سلام. من یه زن مطلقه هستم. 30 ساله. متأسفم برای ایران بااین طرز فکر مشاورش.
من یه زن مطلقه ام که به خاطر اعتیاد و رفتارهای بد شوهرم جدا شدم الان یه پسر که 5 سال کوچک تر از من هست از طریق کار اشنا شدم اصرار به ازدواج دارن ولی من به خاطر همین نظراتی که امثال دکتر مجد میدهند میترسم راهنماییم کنید
تواین شرایط همین زن مطلقه روهم نمیشه گرفت...
این مقاله و نظرات رو که ادم میخونه احساس میکنه فهم زندگی تو جامعه ما چقد پایینه و چقدر با اسلام و اخلاق فاصله داره!!!
آفرین پدرام.
با این نظرات دقیق هیچ فکری واسه مردهای مطلقه که بچه دارن وزن بیوه پیدا نمیکنند فکر کردید؟ حتما این تیپ ادما دنبال دختر بکر باید بزن
گاهی مثلا زن بیوه خصوصیاتی بسیار خوب داره شاید زیبایی پاکی عقل وهوش و... و پسر مثلا ظاهرش پایینه یا شغل خوب و نداره یا از نظر طبقه اجتماعی پایینه گاهی زنان بیوه تجربه دارن گاهی هم باید به این توجه داشت که علت بیوه شدن زن یا مرد چیه باید تهه قضیه رو در آورد بلکه زن فاسده که شوهرش طلاقش داده یا..
پاسخ ها
پریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
من خودم به شخصه هر چی خواستگار داشتم همشون از لحاظ تیپ و قیافه و مادی عالی بودن اما خودم بخاطر ترسی ک از ازدواج دارم قبول نکردم من الان نوزده سالمه و در سن هجده سالگی طلاق گرفتم و حتی یک سکه هم از طرف مقابلم نگرفتم همه مثل هم نیسین
من پنجاه ودوسالم به ازدواج ریاد فکر نکردم ایا حالا میتوانم ازدواج موفق داشته باشم
بعضیا نمی دونم چه منظوری دارن که میگن ارزش یه فردی که هنوز ازدواج نکرده باید در جامعه با ارزش بیوه یکسان باشه این موجب سوئ استفاده نمیشه ؟
بنظرم خیلی اصیل وزیباگفتین
متاهل هستم هفت میلیون حقوق و عیدی گرفتم تعطیل ات تمام نشده پول برای نان شب ندارم
یکی از چرت و پرت ترین مشاوره ها رو خوندم
بعضی از نظرات کارشناسان به نظر یک بحث علمی محض است و نگاهی به واقعیتها ندارد. شاید برخی از عوامل ذکر شده مؤثر باشند ولی تأثیرشان کمتر از یک هزارم است و اصلا در حد اشاره هم نبوده اند! مارد دوم!!! عزیز دلم الان شرایط طوری شده پسر جوان توان فراهم آوردن آمال و آرزوهای یک دختر جوان را ندارد و سراغ کسی میره که هم خودش تا حدی توان مالی داره و هم توقعاتش کمه. این عامل تأثیرش 95 درصده و بقیه چیزهایی که گفتید زیر 5 درصد! یاعلی
حالا از کجا مرد مطلقه با شرایط خودمون پیدا کنیم؟؟اون اقا اگر خوب بود خانمش نمیرفت
ببخشید این نظر شخصی خودته این جور زندگی خیلی هم موفقه دیگه چیزی دراین مورد ننویسید.
تکلیف دخترانی که پدرشان مادر را طلاق داده است و فرزندان رها کرده است چیست؟ چرا شرایط مراجعه به دادگاه برای ازدواج را بر نمی دارند تا همان چند تا خواستگار محدود از ترس ابرو ریزی در برابر والدینش فراری نشوند؟
باید یک امار کلی گرفت و درصد ازدواجهای اولی نسبت به طلاقهاشون را محاسبه کرد
بنظر من اگر با هم تفاهم داشته باشن چه اشکالی داره و متاسفم برای نگاه مردسالارانه ای که تو جامعه حکمفرماست و زنان را عضو دوم جامعه میدونن مخصوصا اگر قبلا‌ تجربه یه شکست رو داشته باشن که مثه بدبختا نگاشون میکنن
هیچ پسری نمیره با برنامه ریزی قبلی بگرده دنبال خانم مطلقه پسرا اول از خانم خوششون میاد بعدش میفهمن مطلقه است مثل خواستگارای خود من
ضمنا این مقاله بیشتر شبیه عقده گشایی بود شبیه تراوشات یک زن جنسیت زده بود
من طلاق گرفتم از خیلی مجردا دارم بهتر درست تر زندگی میکنم آسه میرم آسه میام معلومه که بخاطر بی حاشیه بودنم خواستگار خوبم برام میاد
ایران بین زندگی سنتی اسلامی ع غربی گیر کرده
سلام به نظرمن هرکس بایدبایکی مثل خودش ازدواج کنه خانوم مطلقه هم بایدبااقای مطلقه ازدواج کنه ومجردهم بامجرد خودتون روجای خانواده پسربزاریدهزارآرزودارن واسه پسرشون چراهیچی جای خودش نیست من نمیگم خانوم مطلقه بده ولی دراندازه یک آقای مطلقس وبس حتی کم سن باشه بلآخره تجربه ای داره که ماپدرومادرانمیتونیم باهاش کناربیایم ونتیجه یه عمرزحمتمون واسه پسرامون بایه تصمیم اشتباه به بادمیره
یکسری قواعد عرفی احمقانه ک نه پایه عقلی داشته و نه شرعی در حال تعییر هست. خوشبختانه نسل حالا از عقلش استفاده میکنه و نه از سنتهای مسخره. فکر میکنه ک طرف مقابلش رو دوست داره یا نداره و ب این مسئله ک خب طرف قبلا ازدواج کرده خیلی توجه نمیکنه. خیلی خوشحالم ک این دیدگاه درباره مطلقه ها در حال تغییر هست و افراد سنتی هم هر قدر جلز و ولز کنن تاثیر زیادی ندارن. درسته ک یکسری استثنا هست و بعضیها شاید برای سودجویی دنبال چنین ازدواجی برن ولی این سودجویی ها در هر مدل ازدواجی میتونه وجود داشته باشه. در نهایت اینکه ببینید از طرف مقابل خوشتون میاد یا نه. اخلاق و رفتارش رو میپسندید یا نه و با این ملاکها ازدواج کنید
من یکی از اون خانم ها هستم که آسون گرفتم و الان پشیمونم نه عروسی گرفتم جهیزیمم بهترین دادن خانوادم نه مراسم عقد برام گرفتن طلا هم اندازه وسعشون دادن حالا ببینید سو استفاده خانواده شوهرمو ۱_شاغل بودم تو داروخانه بیمارستان کار میکردم نذاشتن برم کارمو ترک کردم ۲_هر بلا و هر حرف بازی که میشد هم شوهرم هم مادر شوهرم سرم درآوردن ۳_شوهرم چند سال بهم پول تو جیبی نمیداد ۴_اخلاقشم که دیگه براتون نگم گنده ۵_ چندتا دونه طلا هم که تو عقد برام خریده بود بدون اینکه به من بگه از خونمون برده بود و فروخته بود و خونه شریکی خریده بود ، الان فکر طلاق دارم بعد از هفت سال زندگی با یه بچه الان ۳۳سالمه حالا شما که زن مطلقرو مثل یک جزامی میدونید به نظرتون با این وضعیت بشینم زندگی کنم حالا فکر میکنید من چون از اول کوتاه اومدم حتما ظاهر زشت و خانوادم فقیر بودن که اصلا اینطور نیست خانوادم وضعیت مالی متوسط دارن و خودمم نچرال بیوتی هستم اینم از زندگیمه
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
اولا شما کارتون درست بوده که آسون گرفتی باید به شما احسنت گفت اما بعدش راه رو اشتباه رفتی و شخص نادرستی رو انتخاب کردین و روی زمین شنی ساختمان زندگی رو ساختین که نتیجه اشم این شده که میگید خدا به خیر کنه
سلام حالا به نظر شما کسی که دوبارطلاق گرفته ازدواج سوم کرده تو ازدواج سومش مشکل دار میشه یانه
سلام حالا به نظر شما کسی که دوبارطلاق گرفته ازدواج سوم کرده تو ازدواج سومش مشکل دار میشه یانه
همه چی نصبیه صد در صد نیست بنده سال 94 با دختر خانومی ازدواج کردم که 2 ماه بعدش جدا شدم توی نامزدی بدلیل اینکه اون ادم دروغ گفت و طبق گفته پزشکی قانونی دختر نبود حالا یعنی ادمی مثل من شد مطلقه؟؟؟چرندیاتتون برای خودتون عالیه
چون معمولا خانم مطلقه ،مهريه گرفته و ميخواند از سرمايه اش استفاده كنند
يكي از دوستانم طلاق گرفته بود ميگفت هر اقا پسري زنگ ميزنه ميگه مهر كرفتي خونه داري و وقتي جواب منفي ميداد قطع ميكرد.
هيچ پسر مجردي سراغ خانم مطلقه بدون سرمايه نميره .تازه اقايون كه همسرشون فوت يا طلاق گرفتند هم نمي رند
روانی
سلام من یک خانوم مطلقه هستم ک تو سن ۱۸ سالگی طلاق گرفتم چون شوهر سابقم واقعا منو اذیت میکرد بیشتر از ۴۰ملیون خرج کردم تا تونستم ازش جدا بشم اما وقتی ازش جدا شدم حتی یک سکه هم از ایشون نگرفتم تو دورانی ک دادگاه میرفتم واسه طلاق واسه کنکور هم میخوندم الان ۱۹سالمه و رشته‌ی پزشکی دارم میخونم سرم تو کار خودمه تا حالا به هیچ پسری یا مردی توجه نکردم و خدارو همیشه شکر میکنم
بهترین چیزه صیغه است
و این همه دردسر و مشکلات و بدبختی نداره نه طرفت ازت ناراحت میشه نه تو ازون هردو راضی والا بخدا
واقعا متاسفم برای این طرز فکر و بیان
سلام ازدواج داین با زن مطلقه یا صیغه رو میپسندم
دختران امروزی حقشونه که خاستگارنداشته باشن انگارمدشده هریه پسرویه دخترباهش توکوه جاده ها وتوماشینها یه عده موادمیکشن بادوست پسرشون یه عده هم قلیان میکشن وتاشب بیرونن ایااینا میتونن دراینده زن خوب برای شوهرومادرخوبی برای فرزندانشان باشن باس لااقل زن مطلقه خیلی ازبن دخترا خوبتره وباتجربه ترهست
سلام من مجردم ۳۶سالمه یه مردخوب میخوام باهاش زندگی کنم
کی گفته مطلقه خوبع کسی درد اینو نکشیده ک یه دختر مطلقه عشقشو بدوزده
من با دختر مطلقه که ۵ ماه زندگی کرده بود ازدواج کردم.
بدیخت شدم . روزی ۱۰۰ دفعه به غلط کردن میفتم. این همه دختر دم بخت .چرا آدم خودشو تو دام بندازه .
خانمای مطلقه ازیک طرف میگن مگه مطلقه بودن جرمه یامطلقه هاجذام دارن بعدخودشون دربه دردنبال تورکردن پسرای مجردن خب اگه مطلقه بودن عیب نداره چراحاضرنیستن بایک مردمطلقه مثل خودشون ازدواج کنند ؟
سلام دوستان من مجرد هستم و 26 ساله حدود یک سال قبل با شخصی آشنا شدم همسن خودم که بدلیل شرایط بد زندگی در حال طلاق گرفتن بود..از من مشاوره میگرفتن در چهار چوب و کاملا بدور از حاشیه
بعد از سه ماه متاسفانه جدا شدن
یکی از مهمترین ملاکهای ازدواج عشق و علاقه واحترام وتفاهم دوطرفه هست
ببخشید اینو میگم.90درصد دخترا فقط فکر این هستند که کلاس شون از فلان دوستشون پایین نیاد.اصلا فکر زندگی کردن نیستن .
سلام من یک سال هست طلاق گرفتم توی؟طلاق عاشق یک پسر که سه سال از من خورد ترشدم اون من یک ساله
سلام چه فرقی داره با مطلقه یا باکره این بحثها تعصبی و قدیمی هستش ولی وجود فرزند بعد طلاق از هر دو طرف جای تامل داره
نظری ندارم مرگ برآمریکا
این که پسران را نهی کنید از ازدواج با زنانی که همسرشان فوت کرده و یا متارکه کرده اند، هیچ تشویق و تضمینی بر این نیست که به سراغ دختران مجرد بروند و به این ترتیب شاید به زعم خود کمکی به مشکل ازدواج می کنید.
روانی
زن مطلقه بدبخت میکنه ادم رو

هیچیمون سر جاش نیس
وقتی یه زنی طلاق گرفته ، مسلما مشکل دار بوده ، دز مورد ازدواج پسران با زنان مطلقه هم بیشتر بحث ثروت و دارایی زنه ، والا هیچ ذهن بیمار و روان پریشی نمیره با زنیکه همسن خودش پسر داره ازدواج کنه ؟ این جور آدما در کل فساد اخلاقی دارند و حتا ب مادر خودشون نیز رحم نمیکنند ،
من می خواهم بفهمم آیا به پسر می‌تونه عاشق یه دختری که می خواد طلاق بگیره شود میشه یه کم راهنمایی کنید
من ۲۹سالم شوهرم۲۸سالش من ازدواج قبلی داشتم بایک بچه ولی شوهرم مجردبوده الان ازاین شوهرم یک بچه دارم وخیلی هم خوش بختم تازشم پولم از قبل نداشتم
من ۲۹سالم شوهرم۲۸سالش من ازدواج قبلی داشتم بایک بچه ولی شوهرم مجردبوده الان ازاین شوهرم یک بچه دارم وخیلی هم خوش بختم تازشم پولم از قبل نداشتم
دوستان عزیز خواهش میکنم.نصیحت منو گوش کنید من با یه زن مطلقه ازدواج کردم و الان بیشتر از سگ پشیمونم آرزوی مرگ میکنم من 114سکه هم مهرش کردم گول خوردم
پسر مجردی که سمت ازدواح با زن مطلقه میره عموما رابطه جنسی خارج از ازدواج چه شرعی/ چه غیر شرعی مخفیانه داشته. برا همین این بعد طلاق براش مهم نیست و سایر جنبه های ان زن را می سنجه.
به نظرم مشکل این است که رفتار هیچکدام از ما استاندارد نیست
احسنت
سلام زندگی بخصوص که با احساس همراه است کلا هندونه ی نشکسته است شاید قرمز وبدمزه ویارسده و...شاید هم نرسیده وسفید اما خوشمزه یاهنوز طعم نگرفته.کلا از اظهارات دیگران دلگرم یا مایوس نشوید خیلی ها میدونند تو که هستی اما خلافش را می گویند پس نمی خواهند خودت باشی خیلی ها هم درکت نمی کنند پس دنبال ثابت کردن خودت نباش.چشم ها را باید بست وندید
دکتر من مجردم۲۶ والان بایه دختراشناشدم که ۲۳سالشه وطلاق گرفته ویه پسر ۴ساله داره منو واقعا دوست داره منم همینطور اون بخاطر بی مسئولیتی شوهرش واذیت کردن مادرشوهره مطلقه شده وخیلیم رفتارش خوبه منو راهنمایی کنید توروخدا
سلام من هم مطلقه هستم و یک دختر دارم
زن مطلقه بهتر میتونه زندگی کنه
واقعا قسمت ادم هرچی باشه همونه اگه خد ا نخواد برگ از درخت نمیو فته
همه چیز از اون جایی شروع شد که زن خودشو هم تراز مرد دید
سلام ..میخواستم سوالی کنم لطفا کمکم کنید .الان من بخوام که با این چند مورد خانمی که نظر دادن برا ازدواج بخوام صحبت کنم و خیلی جدی مشتاق یه زندگی مشترک هستم .. ازدواج هم نکردم تا به حال .. چطوری مینونم حرفمو به یکی از این خانوما که هر کدومش خدا قسمت هم کرد چطوری در جریان باشم ..
فاصله سنی در هر نفر با نفر دیگه فرق میکنه و به تعداد نوع بشر رفتار های هر شخصی هم متفاوت هست.
به نظرم ،خیلی فمنیستی و بدون هیچ منبع و شاید فقط آموخته های خودتون این نظر را نوشتید
سلام خلاصه شوهرم کم اره خودم کارمندبودم کارم باباش رها کردم خیلی خوش گلم حالاتش موندم وای
تازشم چیزایی گفتین که اصلاً اینطور نیست
اینقدر از مطلقه حرف زدین حتی از خودم متنفر شدم
من مطلقه بودم با پسر 4سال کوچکتر از خودم ازدواج کردم بچه هم داشتم چهار پنج ماه اول زندگی رمانتیک و جذابی داشتیم اما یهو شرایط عوض شد
نظر نویسنده قابل تحسینه
نظر جناب آقای دکتر مجد کارشناسی وکاملن درست است
من میخوام برم خواستگار زنی مطلقه که چندسال از من بزرگتره با این مقاله ای که شما نوشتی بیا و درستش کن
سلام من دوست دارم دختر خاله همین وبس تمام نظر شماره دوم رو میگم
سلام.س.سالم.مجردم.اگه.تو.این.زمونه.پسر.خوب.
دیدی.سلام.برسون.به.من
من نمیدونم چرا به زنای مطلقه حس بهتری دارم حقیقتاقابل درکت ترن
بخاطر زن جدا میشنه بخاطر میبین دختر مجرد پر خرج
.
ازدواج با یک خانم که جدا شده و بچه نداره به نظرم تجربه خوبی میتونه باشه
به نظر من در مورد حتما به طلاق کشیده شدن این روابط نویسنده اشتباه کرده..
من با فکر قبلی و خاصه خودم وموافقت خونواده یه مادر دوم میخوام چون اصلا حالو حوصله ناز دخترا رو اصلا ندارم
چقدر مغرضانه!!! چه مادری چه مادربزرگی خودتو قانع نکن جناب نویسنده مثل اینکه دلت خونه از دست زنان متعلقه حتما بهت پا ندادند چون زن داشتی، میبینی که اونام پسر میخوان نه پیرمرد زن داری مثل تو
چون باازدواج زن ازمردبزرگترمخالف بودم ولی بایه پسری ک6سال ازخودم کوچیکتربودبااصرارخودش وچندسال خواستگاری کردنش بلاخره بااستدلالایی ک میاووردمتقاعدشدم وازدواج کردم ازقبل هم بچه داشتم الان بیشتراز10سال گذشته ازقبل بیشتردوسمداره...نمیشه گفت مشکل نداشتیم ولی علاقه ای ک به هم داریم وجودمشکلاتوکمرنگ میکنه درسته درک وگذشت وصبرمن بیشترازیه دختربی تجربه س که دلیل مهمی برای حفظ زندگی بوده وهمسرم تحملش نسبت به خانمایی ک آقایون روبه چشم غول چراغ جادو وتامین کننده خواسته هاشون میبینن رونداره تامین زندگی باهمسرمه فکرنکنیدازروی طمع بامن ازدواج کرده ک سواستفاده کنه هردومون سهم خودمونوانجام میدیم بقیش باخداس.مشکلات این نوع ازدواجهاخیلی خیلی کمترازازدواجهای معمول ورایجه.باورکنیدهرمشکلی داشته باشه ارزششوداره بشرط اینکه طرف مقابلتون آدم درستی باشه ولطف خداشامل حالتون باشه واقعازندگی کردن اونقدطولانی نیس ک بخواهیم درگیراعدادوارقام باشیم فقط کافیه همودرک کنیم ببخشیم گذشت کنیم انتظاراتمون منطقی باشه صداقت داشته باشیم باهم دوست ورفیق باشیم اونموقع چه10سال چه100ساله باشیم باهم یکی میشیم وازدرکنارهم بودن لذت میبریم
سلام ، به نظر من این مقاله هیچ ارزشی برای انسانیت جنس زن قائل نیست و زن مطلقه و یا بیوه را به عنوان یک کالای دست دوم میبیند که نه حق عاشق شدن دارد و نه لیاقت عشق! باید پذیرفت که همه ممکن است اشتباه کنند و بعد بر گردند به تنهایی خودشان و نه مادر دوم میشوند و نه منبع مالی، چه بسا که بسیاری افراد آنچنان به تنگ می آیند که مهریه و همه چیز را میبخشند و جوانی شان را بر میدارند و میروند ...قطعا ازدواج چه با مجرد و چه زن مطلقه که یعنی زنی که مشخص و معلوم و شرعی با یک نفر رابطه داشته است ... باید با فاکتورهای زیادی سنجیده شود و این همه کلی گویی های جناب نویسنده گزاف و دور از منطق و آمیخته با تعصب کور کورانه هست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی