۴۱۰۰۱بازدید
۳
کد خبر: ۵۷۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 15 March 2016
امتیاز خبر: 86 از 100 تعداد رای دهندگان 41001
با تشکر، سرویس با بینندگان ، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:

اینجانب به عنوان مشتری در شعبه فرمانیه بانک دی دارای حساب سپرده روز شمار می‌باشم.
شماره حساب اینجانب 0203...... می‌باشد. بنده یک گواهی سپرده روزشمار 22 درصد در تاریخ 06/11/1393 در این شعبه افتتاح کردم و در تاریخ 11.29/1394 این گواهی سپرده را برداشت کردم. متاسفانه پس از برداشت و باطل کردن گواهی سپرده بابت 24 روز بهمن ماه 1394 هیچ سودی به حساب بنده واریز نشد. پس از مراجعه به شعبه اعلام کردند می‌بایست پس از تاریخ یکسال(06/11/1394) حداقل یک ماه سپری شود تا دوباره گواهی تمدید شود. نکته قابل توجه :
1. چرا شعبه موقع باطل کردن هیچ چیزی در این ارتباط نگفت؟
2. 25 روز مبلغ 2.600.000.000 ریال پول بنده نزد بانک دی به چه عنوان بوده است؟
حداقل این را میدانم در صورت تعلق نگرفتن سود 22 درصد این گواهی، بانک دی میبایست سود روز شمار 20 درصد به بنده بابت این 25 روز پرداخت نماید. اینجانب قبل از ارائه دادخواست به مراجع قضایی و بانک مرکزی، مورد را برای حضرتعالی ارسال کردم تا شاید این مشکل حل شود.

پاسخ:

احتراما ، بازگشت به نامه شماره 113/454 مورخ94/12/04 در خصوص مخاطب محترم به اطلاع می رساند ، با عنایت به مفاد دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری بانک مرکزی(ابلاغی تحت نامه شماره 93/306382 مورخ93/11/15) شاکیان می بایست بدوا موضوع را از واحد رسیدگی به شکایات بانکها(با طرح شکایت)پیگیری نموده و در ادامه آن واحد نسبت به ارائه پاسخ کتبی به شاکی(طی 30روز کاری)اقدام نمایند.بدیهی است در صورت عدم اقناع مشتری از پاسخ ارائه شده ، پیگیری آن از طریق اداره رسیدگی به شکایات و تقاضاهای بانک مرکزی، میسر خواهد بود.
سپرده شاکی(سپرده شماره 0403227699002)در مقطع 94/11/06 سررسید و بطور خودکار تمدید و به عنوان یک سپرده جدید تلقی گردیده(وفق ماده 3 قرارداد منعقده) که با توجه به مقطع بسته شدن آن وفق ضوابط مقرر از سوی بانک مرکزی(موضوع حداقل زمان ماندگاری یک ماهه مبلغ سپرده های سرمایه گذاری به منظور تعلق سود)سودی برای آن تعلق نگرفته است.شایان عنایت است نهایتا حسب رسیدگی های به عمل آمده و اقدامات صورت گرفته از سوی شعبه عامل(چهارراه فرمانیه) رضایت نامبرده اخذ و شکوائیه مختومه گردید.همچنین در فرایند رضایت سنجی به عمل آمده از شاکی در مقطع 94/12/10 در ارتباط با نحوه رسیدگی به شکوائیه مطروحه(وفق بخشنامه شماره 17/205/ب د/22 مورخ 94/01/26)ایشان مجددا کمال رضایت خود را اعلام نمودند.

اداره روابط عمومی بانک مرکزی

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
سلام خدایش بانک مرکزی خیلی مناسب و به موقع به شکایات رسیدگی میکند. از اقای سیف انتظار دارم کارکنان بخش رسیدگی به شکایات را تشویق کنند...اینجانب سه ماه قبل با بانک ملت در استان گلستان شهر گنبد مشکلی داشتم که به نظر لاینحل بود ولی با درایت بانک مرکزی یک روزه حل شد.باتشکر و خسته نباشید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
"یشان مجددا کمال رضایت خود را اعلام نمودند"
اگر اینطور بوده جای امیدواری و خوشحالی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
ممنونم از سایت تابناک که صدای مردم را به گوش بعضی ها می رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: